jaquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoort Alaska niet meer bij de VS?
Alaska (en dus ook de VS) heeft meerdere zware aardbevingen gehad. Zo was er op 9 maart 1957 een 8.6 beving bij de Andreanof Islands in Alaska en 7 jaar later, op 28 maart 1964, een 9.2 beving bij Prince William Sound, Alaskaquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
ja
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alaska
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, dat zal wel weer een spectaculaire TV-avond worden waar een paar euro wordt opgehaald. Gelukkig kan het kabinet dit keer niet meer voor sinterklaas spelen.
Chile heeft hier vaker mee te maken. Dit is dus niet iets nieuws voor ze. Niet alle landen zijn slecht voorbereidt op een aardbeving zoals Haïti, omdat sommige landen met grote regelmaat te maken hebben met aardbevingen. In Japan is het ook schering en inslag, daar hoef je ook niet te verwachten dat mensen de straat op gaan en zich tegoed doen aan de lijken van slachtoffers uit blinde paniek.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 08:52 schreef Vampier het volgende:
Het is nu een 8.8 op de schaal van Richter.
http://www.cnn.com/2010/W(...)ke/index.html?hpt=T1
Haiti had een 7.0 :-/
Ja DOH!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
ja
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alaska
Hoe het in Chili is weet ik niet, maar van Japanners verwacht ik inderdaad wat meer fatsoen en structuur dan van een stel imborlingen in Haiti (of Nederlanders for that matter...)quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:39 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Chile heeft hier vaker mee te maken. Dit is dus niet iets nieuws voor ze. Niet alle landen zijn slecht voorbereidt op een aardbeving zoals Haïti, omdat sommige landen met grote regelmaat te maken hebben met aardbevingen. In Japan is het ook schering en inslag, daar hoef je ook niet te verwachten dat mensen de straat op gaan en zich tegoed doen aan de lijken van slachtoffers uit blinde paniek.
2.5 meter? Ik mag aannemen dat ze daar meer zeewering hebben dan dat!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:03 schreef SoldMayor het volgende:
Op CNN zeggen ze dat er 2.5 meter hoge tsunami op Chili is geknalt
Post geen filmpjes waarbij de maker niet snapt wat een aspect ratio isquote:
Dat is juist het probleemquote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als dat land wel gewend is aan zware aardbevingen en veel gebouwen zo gebouwd zijn bestendig te zijn tegen zware aardbevingen zou het wel eens mee kunnen vallen.
Chili is niet echt een land waar ''veel aardbevingen'' voorkomen net zoals als Haiti,quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoezo het probleem?
Ik bedoel het aantal doden.
Dat is het welquote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:27 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Chili is niet echt een land waar ''veel aardbevingen'' voorkomen net zoals als Haiti,
Gastquote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:28 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is het welVeel rijker dan Haiti ook, en veel betere huizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |