Wat is er wtf aan?quote:
Zo eng ben ik helemaal nietquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:03 schreef Jesse_ het volgende:
Ik zou Luco toch niet in een donker steegje tegen willen komen
Je had zo de evil twin van Danny Holla kunnen zijn.quote:
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef JH87 het volgende:
Fijn, doordat de Hanzehogeschool de boel niet op orde heeft is m'n account bij de RuG nu geblokkeerd. En wie mag 't weer oplossen.
Waar in Hoogkerkquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Haushofer het volgende:
Valt Hoogkerk ook nog onder Groningen?
Ach, je bent zo'n "we hebben A gezegd en moeten nu ook B zeggen, dus gooien we geld dat we niet hebben over de balk en gaan daarna bezuinigen op sport, onderwijs en cultuur" huilie zonder langetermijnvisie die geld echt wil wegpissen door projecten goed te praten die nooit wat gaan opleveren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef nietzman het volgende:
Ach, je bent zo'n "mijn belastingcenten" huilie zonder langetermijnsvisie die geld ècht wil wegpissen door dingen in zo'n vergevorderd stadium stop te zetten?
Nee joh, de tram die het college wilt levert overlast op, is veel te groot en veel te duur. Je kunt veel beter inzetten op een Translohr of een trolley. Die twee varianten bieden alleen maar voordelen ten aanzien van de tram.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef Luco het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een tram voegt iets toe aan je stad vind ik. Wmb. halen ze alle bussen uit de binnenstad, een tram naar Zernike, Kardinge (En van daaruit Beijum/Vinkhuizen), Martini Ziekenhuis. Laat buiten de binnenstad dan maar nog wat bussen rijden. Trams in je binnenstad is heerlijk.
En hoe precies gaat de tram nooit wat opleveren met de huidige groei van de stad?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef detulp050 het volgende:
Ach, je bent zo'n "we hebben A gezegd en moeten nu ook B zeggen, dus gooien we geld dat we niet hebben over de balk en gaan daarna bezuinigen op sport, onderwijs en cultuur" huilie zonder langetermijnvisie die geld echt wil wegpissen door projecten goed te praten die nooit wat gaan opleveren.
Ja en Nee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Forum gaat toch al sowieso door??
Wat zijn de voordelen dan? Een Trolleybus is niks meer dan een bus aan kabels gebonden. Ok, ze krijgen hun energie uit een bovenleiding, maar verder zit je met hetzelfde als wat je nu met de "gewone" bussen hebt. Een Translohr is een tram op rubber banden met een geleiderail, en verschilt dus ook vrijwel niks van een normale tram. Waarom zouden deze dan toch de voorkeur moeten krijgen boven een echte volwaardige tram?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:12 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Nee joh, de tram die het college wilt levert overlast op, is veel te groot en veel te duur. Je kunt veel beter inzetten op een Translohr of een trolley. Die twee varianten bieden alleen maar voordelen ten aanzien van de tram.
De Translohr:
[ afbeelding ]
De Trolley
[ afbeelding ]
Nouja, dat ook nog eens. Wat zie ik terug voor de centen die men nu in gehandicaptenzorg steekt? Hier is het een overheid voor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Luco het volgende:
Hoezo moet iets geld opleveren?
Ik zeg toch niet dat het geld op moet leveren? Het moet rendabel zijn ten aanzien van de alternatieven en een betere bereikbaarheid opleveren. Een tramlijn kost echt enorm veel geld en het resultaat qua bereikbaarheid is miniem. Daarnaast kunnen trams niet afwijken van een route als het nodig is en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Luco het volgende:
Hoezo moet iets geld opleveren? De stad is geen bedrijf. De tram zorgt voor een betere bereikbaarheid van Zernike en UMCG, daarnaast ontlast je de binnenstad van de bussen. Iets wat de leefbaarheid alleen maar ten goede komt. Je investeert in de leefbaarheid van je stad, zodat je bewoners gelukkiger zijn. Dat mag best wat centen kosten.
Ja, dat was nog wel het mooiste argument van dat basisschool-lijsttrekker debat. Fietsers zouden klem raken in de rails en dat zou LEVENS GAAN KOSTEN!!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:19 schreef detulp050 het volgende:
en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.
En die Translohr of Lorrybus kunnen wel van hun route afwijken? Qua veiligheid verschilt een tram echt niet veel van een bus lijkt me, of heb je daar bewijzen van?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:19 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het geld op moet leveren? Het moet rendabel zijn ten aanzien van de alternatieven en een betere bereikbaarheid opleveren. Een tramlijn kost echt enorm veel geld en het resultaat qua bereikbaarheid is miniem. Daarnaast kunnen trams niet afwijken van een route als het nodig is en zijn ze voor het andere verkeer onveilig.
Minder lawaai en minder uitstoot. Tegelijkertijd kunnen ze tot 2020 met gemak de stroom mensen aan die vervoerd willen worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:16 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen dan? Een Trolleybus is niks meer dan een bus aan kabels gebonden. Ok, ze krijgen hun energie uit een bovenleiding, maar verder zit je met hetzelfde als wat je nu met de "gewone" bussen hebt.
Een Translohr is goedkoper en biedt dezelfde voordelen als een gewone tram.quote:Een Translohr is een tram op rubber banden met een geleiderail, en verschilt dus ook vrijwel niks van een normale tram. Waarom zouden deze dan toch de voorkeur moeten krijgen boven een echte volwaardige tram?
Een Trolleybus kan afwijken en op accu verder rijden. Erg handig als er een stremming of ongeluk is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Luco het volgende:
[..]
En die Translohr of Lorrybus kunnen wel van hun route afwijken? Qua veiligheid verschilt een tram echt niet veel van een bus lijkt me, of heb je daar bewijzen van?
Hoezo zou een bus aan kabels de stroom mensen wel aankunnen en het huidige OV-systeem in Groningen niet?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:28 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Minder lawaai en minder uitstoot. Tegelijkertijd kunnen ze tot 2020 met gemak de stroom mensen aan die vervoerd willen worden.
[..]
Een Translohr is goedkoper en biedt dezelfde voordelen als een gewone tram.
Hoeveel extra tijd ben je kwijt indien zo'n trolleybus z'n pantograaf los moet maken, deze vervolgens in moet klappen, naar een andere plek rijden en hier z'n pantograaf weer aan de bovenleiding moet hangen. Je vergeet dat de pantograaf van een trolley heel anders is dan die van een tram/trein. Bij een trolley heb je te maken met 2 relatief kleine uiteindes welke een geleiderail volgen. Dit bevestigen is (lijkt mij) een aardig secuur werkje, waar wel wat miktijd in gaat zitten. Daarnaast zijn die pantograven niet te richten, dus moet de bus perfect onder die geleiderail staan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:30 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Een Trolleybus kan afwijken en op accu verder rijden. Erg handig als er een stremming of ongeluk is.
Een Translohr kan inderdaad niet afwijken van de route.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:34 schreef detulp050 het volgende:
http://www.fietsberaad.nl(...)trail_tram_fiets.pdf
4% bij de bus en 6% bij de tram.
Ok, dus echte cijfers zijn er niet, en hier baseer je op dat de tram minder veilig zou zijn?quote:Omdat cijfers ontbreken wordt deze vergelijking vaak gemaakt op basis van logisch redeneringen,
zoals: een tram vervangt meerdere bussen en is dus veiliger. Of: de tram heeft een langere
remweg en is dus onveiliger.
Het huidige OV-systeem kan dat ook, zo blijkt uit een notitie van RO/EZ. Dat is juist een punt van belang; de noodzaak van tram is -waarschijnlijk opzettelijk- overdreven om het plan 'erdoor' te krijgen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Hoezo zou een bus aan kabels de stroom mensen wel aankunnen en het huidige OV-systeem in Groningen niet?
In Arnhem doen ze het binnen 5 minuten.quote:Hoeveel extra tijd ben je kwijt indien zo'n trolleybus z'n pantograaf los moet maken, deze vervolgens in moet klappen, naar een andere plek rijden en hier z'n pantograaf weer aan de bovenleiding moet hangen. Je vergeet dat de pantograaf van een trolley heel anders is dan die van een tram/trein. Bij een trolley heb je te maken met 2 relatief kleine uiteindes welke een geleiderail volgen. Dit bevestigen is (lijkt mij) een aardig secuur werkje, waar wel wat miktijd in gaat zitten. Daarnaast zijn die pantograven niet te richten, dus moet de bus perfect onder die geleiderail staan.
Nee, die 4% en 6% zijn gemeten, de rest zijn aannamesquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:38 schreef Luco het volgende:
[..]
Ok, dus echte cijfers zijn er niet, en hier baseer je op dat de tram minder veilig zou zijn?
Excuus, hierin heb je gelijk. Aannames gaan over de veiligheid IN de bus of tram.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:40 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Nee, die 4% en 6% zijn gemeten, de rest zijn aannames
Je moet het wel een megalomaan project noemen, dat is hip.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:43 schreef detulp050 het volgende:
Niemand die gaten wil schieten in mijn antiforumlobby?
En wonder boven wonder nog relevant ook.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:53 schreef MaxMark het volgende:
Wel leuk, eindelijk een echte discussie op niveau in dit topic
Ha! Hebben we elkaar toch gemeetquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef Renesite het volgende:
Ben verder geen bekende tegengekomenAlleen Seem (
) samen met mijn filmgenoten.
Oh, en joolz
Zo, dat heb je snel gedaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Haushofer het volgende:Valt Hoogkerk ook nog onder Groningen?
Ik twijfel nog tussen de Stadspartij en VVD.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:16 schreef Haushofer het volgende:Valt Hoogkerk ook nog onder Groningen?
Tuurlijk, maar moet niet verlopen zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Als je kaart kwijt ben, kun je dan met paspoort alsnog stemmen?
Ik geloof het niet, dacht dat je echt je stempas nodig had.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Als je kaart kwijt ben, kun je dan met paspoort alsnog stemmen?
Of bedoelde je niet je stempas maar je id-kaart?quote:Zonder stempas mag u niet stemmen. Neem de stempas dus mee als u gaat stemmen. U moet de stempas aan een stembureaulid overhandigen, voordat u mag stemmen. Het stembureaulid neemt uw stempas in.
Heeft u de pas niet ontvangen of bent u de pas kwijtgeraakt? Dan had u tot en met 1 maart een vervangende stempas aan kunnen vragen bij de gemeente. Kunt u de stempas nu niet meer terugvinden? Dan mag u helaas niet stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen.
het is zo dat ze alle bussen van de Grote Markt schoppen. Dat betekent dat mensen die in een buitenwijk wonen verder moeten lopen naar het centrum. Ze willen alleen die tram door het centrum laten rijden. Hiermee dupeer je dus veel mensen. Zeker omdat er hier en daar overstappen bij komen. Dat jaagt mensen weg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Luco het volgende:
Hoezo moet iets geld opleveren? De stad is geen bedrijf. De tram zorgt voor een betere bereikbaarheid van Zernike en UMCG, daarnaast ontlast je de binnenstad van de bussen. Iets wat de leefbaarheid alleen maar ten goede komt. Je investeert in de leefbaarheid van je stad, zodat je bewoners gelukkiger zijn. Dat mag best wat centen kosten.
Bedoelde stempas. Ben 'm zelf niet kwijt hoor, heb al gestemd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:24 schreef Bob. het volgende:
[..]
Of bedoelde je niet je stempas maar je id-kaart?Dan heb ik niks gezegd.
Goed nieuws voor de busautisten, komen ze niet meer per ongeluk met mensenmassa's in aanraking.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
het is zo dat ze alle bussen van de Grote Markt schoppen. Dat betekent dat mensen die in een buitenwijk wonen verder moeten lopen naar het centrum.
Ik heb Stadspartij gestemd,quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik twijfel nog tussen de Stadspartij en VVD.
Gelukkig heb ik mijn paspoort kunnen vinden, was 't even kwijt.
Vind ik nou precies van die tram, zo bij de Grote Markt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:33 schreef JH87 het volgende:
Maakt het straatbeeld walgelijk
Jouw woorden slaan als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:28 schreef nietzman het volgende:
[..]
Goed nieuws voor de busautisten, komen ze niet meer per ongeluk met mensenmassa's in aanraking.
Ik zou d'r iets van zeggen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Jouw woorden slaan als een lul op een drumstel.
Serieus? Ik vind één tramlijn over de grote markt veel fijner dan al die verschillende busdiensten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Vind ik nou precies van die tram, zo bij de Grote Markt.
Nouja, ik niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:40 schreef JH87 het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind één tramlijn over de grote markt veel fijner dan al die verschillende busdiensten.
Geweest, vorige verkiezingen stond ik op een lijstquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:22 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Tulipinho, ben je zelf ook politiek actief?
Wat ga jij stemmen dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:26 schreef nietzman het volgende:
Aaaah, je stem af laten hangen van de esthetische waarde van een vervoersmiddel, wat is de democratie toch een mooi ding..
Waarom zou het niet belangrijk mogen zijn hoe iets er uit ziet? De bussen die nu overal rond rijden in het centrum vallen toch flink op, dus dan vind ik het wel fijn als dat er een beetje redelijk uit ziet. Oké, ik zou er niet mijn hele stem vanaf laten hangen, maar ik geloof ook niet dat iemand dat hier roept toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:26 schreef nietzman het volgende:
Aaaah, je stem af laten hangen van de esthetische waarde van een vervoersmiddel, wat is de democratie toch een mooi ding..
Mijn punt preciezelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:35 schreef Bob. het volgende:
Al weten ze trouwens toch nog helemaal niet hoe die tram er uit gaat zien? Dus op dit moment kun je daar nog niet zo veel op baseren.
Inderdaad, het is het enige waarvan ik mijn stem heb laten afhangen. Goed geraden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:26 schreef nietzman het volgende:
Aaaah, je stem af laten hangen van de esthetische waarde van een vervoersmiddel, wat is de democratie toch een mooi ding..
Deels gelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:35 schreef Bob. het volgende:
[..]
Al weten ze trouwens toch nog helemaal niet hoe die tram er uit gaat zien? Dus op dit moment kun je daar nog niet zo veel op baseren.
Ja inderdaadquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:14 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ha! Hebben we elkaar toch gemeet.
[..]
Zo, dat heb je snel gedaan.
Boeiend dat je dan verder moet lopen naar het centrum. kan bij de Akerk en bij de Grote Markt uitstappen, standaard A-kerk in mijn geval. Waarom kunnen mensen uit een andere hoek van de stad ook niet honderd meter verder lopen... Zoals de grote markt nu is, is het simpelweg ERG jammer dat die verbinding er zit. Zodra de markt dichtgestopt is met tegels dan is de oostzijde meteen al een STUK interessanter voor winkeliers...quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is zo dat ze alle bussen van de Grote Markt schoppen. Dat betekent dat mensen die in een buitenwijk wonen verder moeten lopen naar het centrum. Ze willen alleen die tram door het centrum laten rijden. Hiermee dupeer je dus veel mensen. Zeker omdat er hier en daar overstappen bij komen. Dat jaagt mensen weg.
En bovendien. Waarom zou je alle studenten die naar Zernike willen over de Grote Markt willen hebben? Daarbij komt nog eens dat de tram slechts enkele uren per dag rendabel is. Het is niet voor niets dat buslijn 11 's avonds in een hele lage frequentie rijdt. Een tram zit op vele uren van de dag lang niet vol.
Er zijn andere oplossingen zoals de al eerder aangedragen trolley of je kiest voor hybride bussen. Die zijn ook al schoner dan normale bussen. Een andere nog nergens genoemde optie is de Whisper. Een bus waarvan de aandrijving heel anders opgezet is. Is veel zuiniger.
Genoeg relatief goedkope oplossingen dus zonder hoeven investeren in de tram.
Deden ze 2 jaar geleden ook alquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:39 schreef JH87 het volgende:
Geniaal, het Hefpunt doet ook al aan automatische kwijtschelding. Ook daar geen papierwinkel meer voor dus.
Dat t-mobile uberhaupt nog in Groningen durft te zitten en dingen te verkopenquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:33 schreef PLemmiwinks het volgende:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het T-mobile netwerk in Groningen? Mijn bereik valt steeds weg en ik moet een belangrijk telefoontje plegen.
T-mobile.
Ik moet zeggen dat het lang goed is gegaan, ik had altijd aardig bereik in de stad.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat t-mobile uberhaupt nog in Groningen durft te zitten en dingen te verkopen
Herestraat schijnt t-mobile niet te alle tijde zelfs bereik te hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:41 schreef PLemmiwinks het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het lang goed is gegaan, ik had altijd aardig bereik in de stad.
Goede reclame, als je zelfs geen bereik in je eigen winkel hebt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:43 schreef Renesite het volgende:
[..]
Herestraat schijnt t-mobile niet te alle tijde zelfs bereik te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |