abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4204995
quote:
Oscar Hammerstein heeft mij gebeld met de mededeling dat de PvdA en de VVD het nieuws, dat één van de taarten gooisters een samenlevingscontract met de moordenaar van Fortuyn had afgesloten, over de verkiezingen getild willen zien.
Dit staat nu op de site van Van Gogh
  woensdag 15 mei 2002 @ 16:12:11 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4205002
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 16:03 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Het antwoord op deze vraag lijkt me niet zo moeilijk, hiermede zou men bevestigd kunnen zien dat het motief niets met pelsdieren te maken had, maar met het beeld dat de media en politici over Fortuyn hebben neergezet, dat zou imo tot nog grotere woede leiden, en zelfs meer dan dat.
Om te voorkomen dat diegenen die bepaalde uitlatingen hebben gedaan over Fortuyn nu hun leven niet meer zeker zijn, heeft Hammerstein wellicht zijn eerdere berichtgeving teruggetrokken?

De beschuldiging van Hammerstein luidt: het aanzetten tot haat, en ookal zou hij niet die intentie hebben, door zijn mededeling en publique te verkondigen zou hij indirect (en onbedoelt) tevens aanzetten tot haat jegens iedereen die zich op bepaalde wijze heeft uitgelaten over Fortuyn.

of het is geheel uit de duim gezogen want een advocaat weet ook dondersgoed dat het in het nieuws brengen van onwaarheden niet echt goed is voor je carriere
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 mei 2002 @ 16:16:55 #228
13973 ranja
image means nothing
pi_4205069
Waarom denken jullie nou weer dat dit niet bekend wordt gemaakt vanwege een doofpot? Ik schreef 2 blz geleden al dat het niet handig is om de daders, mocht daar een groep achterziten, alles te vertellen wat justitie weet... maar dat wordt maar even genegeerd door jullie geloof ik?
  woensdag 15 mei 2002 @ 16:20:16 #229
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_4205124
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 16:12 schreef Re het volgende:

[..]

of het is geheel uit de duim gezogen want een advocaat weet ook dondersgoed dat het in het nieuws brengen van onwaarheden niet echt goed is voor je carriere

Kan ook, ik typte danook eerder indien dit waar is, in dat geval zou hetgeen ik schreef een verklaring kunnen zijn.
Maar waarom zou Hammerstein juist omdat onwaarheden slecht zijn voor zijn carriëre dergelijke berichtgeving doen?

Hammerstein ontkend namelijk niet dat de taartengooier een samenlevingscontract had met vanderG, maar dat de PvdA en de VVD dit bericht over de verkiezingen getild willen zien.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_4205148
De politie heeft een opsporingspercentage van 15%. Blijkbaar hebben ze hulp nodig van mensen die de zaak bekijken vanuit een ander perspectief, dat geeft vaak weer openingen in een onderzoek.

Ik weet zeker dat ze blij zijn als mensen mogelijke insteken en verbanden aangeven.

Tuurlijk, die groep zal vast ook wel de bronnen hebben, maar voorlopig is het kwaad al geschiedt en ik kan dus nu ff niks bedenken wat zij met deze informatie kunnen doen.

pi_4205737
in Nieuwe Revu of Panorama (weet niet meer in welke ik bladerde) stond dat Volkerts vriendin, met wie hij in dec. 2001 een kind kreeg, Petra heet. Ook haar uiterlijk werd beschreven, leek niet op de taartengooister.... dus ik denk dat dat toch echt een andere vrouw is.
Emmy
pi_4207078
Volgens het 6-uur-journaal is er vanmiddag een inval gedaan bij MilieuOffensief in Wageningen. Er werden geen nadere mededelingen gedaan over bijvoorbeeld waarnaar men op zoek was. Meer in het 8-uur-journaal.
pi_4207093
quote:
Kantoor Milieu-offensief doorzocht door politie

Uitgegeven: 15-5-2002 17:39

WAGENINGEN - De politie heeft woensdagmiddag het pand van de Vereniging Milieu-offensief (VMO) doorzocht. Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam zijn goederen in beslag genomen. Wat de agenten hebben meegenomen, wil hij niet zeggen.

De verdachte van de moord op Fortuyn, de 32-jarige Volkert van der G. (Graaf), werkt al jaren bij VMO. Volgens een woordvoerder van de vereniging is de politie twee uur in het gebouw in Wageningen bezig geweest.

VMO is hier tevoren over ingelicht. De zegsman benadrukt dat de politie "alles keurig netjes heeft achtergelaten." Hij noemt de doorzoeking "niet meer dan logisch".

Het is de bedoeling dat de politie donderdagochtend een gesprek heeft met VMO. De vereniging had dit vorige week na de bekendmaking dat VMO-medewerker Volkert van der G. verdacht wordt van de moord op Fortuyn direct aangeboden. Een gepland gesprek op donderdag is volgens de VMO-woordvoerder echter door de politie afgebeld, omdat het geen prioriteit meer zou hebben.

De woordvoerder benadrukt nogmaals dat de VMO niets met de moord te maken heeft en het "walgelijk" te vinden als Van der G. de dader zou zijn. De milieuzaken die VMO voert, zoals donderdag bij de Raad van State, gaan daarom gewoon door.

http://nu.nl/document?n=56654&

woensdag 15 mei 2002 @ 19:03:42 #234
7966 eRR_
Ook weer zo lekker snel. Als er iets verdachts te vinden is (wat blijkbaar door de politie wel wordt vermoed) heeft VMO alle tijd gehad (9 dagen!) om eventueel belastend materiaal te lozen. De politie loopt weer eens achter de feiten aan.
the internet makes you stupid
pi_4207754
quote:
De woordvoerder benadrukt nogmaals dat de VMO niets met de moord te maken heeft en het "walgelijk" te vinden als Van der G. de dader zou zijn. De milieuzaken die VMO voert, zoals donderdag bij de Raad van State, gaan daarom gewoon door.
Als Volkert van der Graaf de dader zou zijn? Zijn ze helemaal gek of proberen ze indruk te maken met juridisch gebabbel? De man heeft 5 kogels in Pim Fortuyn geschoten en is achtervolgd tot het moment dat hij werd gearresteerd. De twijfel over zijn schuld is een puur legalisme.

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 15-05-2002 19:26]

pi_4214866
Update site Theo van Gogh:

Klaas de Vries, PvdA minister van Binnenlandse Zaken, wist al drie dagen dat één van de taartgooisters een samenlevingscontract was aangegaan met de moordenaar van Fortuyn. Dit nieuws is over de verkiezingen heen getild om PvdA en VVD alsnog te sparen. Zoiets noemen we bij ons thuis kiezersbedrog.
Oscar Hammerstein houdt er niet van als bron te worden opgevoerd. En toch belde hij mij gistermiddag, 15 mei, kwart over twaalf op om mij dit nieuwtje te melden.
Hammerstein: 'Vannacht werd ik al gebeld door 2Vandaag of ik één of ander kon bevestigen. Justitie ontkent noch bevestigt. Ik weet wat ik denken moet.'

Theo van Gogh

pi_4214908
Heb niet het hele topic gelezen, maar weet iemand hier of het waar is dat de BVD van der Graaf al 2 jaar lang actief afluisterde? Hoorde zoiets...
pi_4214941
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 19:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als Volkert van der Graaf de dader zou zijn? Zijn ze helemaal gek of proberen ze indruk te maken met juridisch gebabbel? De man heeft 5 kogels in Pim Fortuyn geschoten en is achtervolgd tot het moment dat hij werd gearresteerd. De twijfel over zijn schuld is een puur legalisme.

Ja, als officiele instantie kan je er nog niet vanuit gaan dat Volkert van der G. daadwerkelijk de dader is omdat er nog niets is bewezen. Hij is nog niet schuldig bevonden.

Maar ja, uitgaande van alle nieuwsberichten in de krant kan je er bijna niet omheen dat Volkert de dader is. Dat ben ik zeker met je eens.

Even back on track: in de telegraaf staat onder ander dit:

quote:
De Haagse persofficier mevrouw mr. E. Kole wilde gisteren niet reageren op de bevindingen. Wel ontkende zij stellig het gerucht dat een van de twee andere opgepakte taartengooisters ooit een samenlevingscontract afsloot met Volkert van der G.

Het openbaar ministerie in Amsterdam bevestigt op de hoogte te zijn van een gerucht dat de twee een samenlevingscontract zouden hebben en dat de taartengooister de vrouw zou zijn met wie Van der G. in Harderwijk samenwoonde en bij wie hij een baby heeft.

Dit is heel vreemd, de persofficier Kole ontkent het gerucht van Theo van Gogh zijn site, maar vervolgens zegt het OM dat de taartgooister toch de vriendin (Petra meende ik) van Volkert is. De taartgooister en de vriendin waar Volkert een kind mee heeft gekregen waren toch 2 verschillende vrouwen?

Magoed, het begint iig steeds meer op te lijken dat er toch een complot achter de moord schuilgaat.

tot dusver

Gert-Jan: "Kel was de ster, Kel was glamour"
  donderdag 16 mei 2002 @ 10:51:48 #239
8352 zaiga
The Keenest
pi_4215014
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 10:47 schreef BinkeR het volgende:
Dit is heel vreemd, de persofficier Kole ontkent het gerucht van Theo van Gogh zijn site, maar vervolgens zegt het OM dat de taartgooister toch de vriendin (Petra meende ik) van Volkert is.
Beter lezen. De persofficier zegt alleen dat ze het gerucht kennen dat de taartengooister de vriendin van Volkert zou zijn. Ze zeggen dus niet dat dat zo is.
May the road rise to meet your feet
  donderdag 16 mei 2002 @ 11:31:59 #240
7966 eRR_
Op donderdag 16 mei 2002 10:51 schreef zaiga het volgende:

[..]

Beter lezen. De persofficier zegt alleen dat ze het gerucht kennen dat de taartengooister de vriendin van Volkert zou zijn. Ze zeggen dus niet dat dat zo is.

Waarmee ze dus niet ontkennen dat hij een samenlevingscontract met de taartengooister had, de vrouw met wie hij GEEN kind heeft,,
  vrijdag 17 mei 2002 @ 09:05:43 #241
11801 HenriPaul
 Drivin'away
pi_4220668
Zijn de complottheorieën nu al weer voorbij????

Hierbij nog een keer een volledig bericht van www.theovangogh.nl:
"Klaas de Vries, PvdA minister van Binnenlandse Zaken, wist al drie dagen dat één van de taartgooisters een samenlevingscontract was aangegaan met de moordenaar van Fortuyn. Dit nieuws is over de verkiezingen heen getild om PvdA en VVD alsnog te sparen. Zoiets noemen we bij ons thuis kiezersbedrog.
Oscar Hammerstein houdt er niet van als bron te worden opgevoerd. En toch belde hij mij gistermiddag, 15 mei, kwart over twaalf op om mij dit nieuwtje te melden.
Hammerstein: 'Vannacht werd ik al gebeld door 2Vandaag of ik één of ander kon bevestigen. Justitie ontkent noch bevestigt. Ik weet wat ik denken moet.'"

Is het nu waar of niet???

pi_4220695
Hammerstein zal wel de waarheid zeggen. Als hij leugens rondstrooid kan hij namelijk een ander baantje gaan zoeken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 17 mei 2002 @ 10:17:21 #243
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_4221375
Teletekst:
Harry Mens heeft de naam Pim Fortuyn laten deponeren als merk. Hij wil zo voorkomen dat anderen met de naam aan de haal gaan.

Ik hoop en vermoed dat Mens geen misbruik zal maken van het 'bezit' van de naam Pim F.

Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 17 mei 2002 @ 10:45:08 #244
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4221708
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 10:17 schreef SigmundFreud het volgende:
Teletekst:
Harry Mens heeft de naam Pim Fortuyn laten deponeren als merk. Hij wil zo voorkomen dat anderen met de naam aan de haal gaan.

Ik hoop en vermoed dat Mens geen misbruik zal maken van het 'bezit' van de naam Pim F.

[off topic] Hoeveel mensen zullen hun baby "pim"gaan noemen?[/end]
  vrijdag 17 mei 2002 @ 10:49:34 #245
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_4221751
Nog eentje, het wordt nog erger:
(bron: Tubantia):

Vanessa wil standbeeld Fortuyn bij elkaar zingen

Connie Breukhoven alias Vanessa brengt een muziek-dvd uit met een nummer dat ze heeft gezongen voor haar goede vriend Pim Fortuyn. Met het geld dat ze met de verkoop hoopt binnen te halen, wil ze een standbeeld voor de vermoorde Rotterdammer betalen. Dat heeft ze vrijdagochtend laten weten. Vanessa leerde Fortuyn kennen, toen zij samen in het NCRV-programma Villa Felderhof zaten. Sindsdien hadden ze volgens haar geregeld contact met elkaar. 'Pim was een heel bijzondere persoonlijkheid.'
Het idee voor een standbeeld zegt Vanessa inmiddels te hebben besproken met Fortuyns rechterhand en privé-chauffeur Herman. Er zouden volgens haar ook plannen zijn om in de woning van de vermoorde politicus in Rotterdam-West een Fortuynmuseum in te richten. Het levensgrote standbeeld zou voor Fortuyns stadsvilla moeten komen, aldus Vanessa.
Het beeld zou moeten worden uitgevoerd in een materiaal, dat eeuwenlang meekan. 'De man ging voor kwaliteit, dus het moet een kwalitatief goed beeld worden, van brons or whatever. Zo kunnen mensen over bijvoorbeeld 200 jaar nog te weten komen wie Fortuyn was.'
De muziek-dvd, met het nummer 'Now you say nothing at all', laat Pim Fortuyn zien als gelukkig mens. Er zijn geen verwijzingen naar politiek, want daar wil de Haagse zangeres en zakenvrouw naar eigen zeggen niets mee te maken hebben. De dvd ligt vanaf zaterdag in de winkels. Donderdag werd bekend dat componist Jan Rietman en zanger Gerard Joling volgende week een cd uitbrengen ter nagedachtenis aan Pim Fortuyn. Joling zong het nummer 'At your service' woensdagavond voor het eerst tijdens de verkiezingsbijeenkomst van de Lijst Pim Fortuyn (LPF).

1 reactie: aaargh.

Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_4223998
Van Teletext:
quote:
"Wapen Van der G. is moordwapen"

Het wapen dat Volkert van der G. bij zich had is bijna zeker ook het wapen waarmee Pim Fortuyn is vermoord. Het Nederlands Forensich Instituut, NFI, heeft daarnaar onderzoek gedaan.

Volgens het NFI horen de zes hulzen die op de plaats van de moord lagen bij patronen die "zeer waarschijnlijk" zijn afgevuurd met het wapen van Van der G.

Het NFI onderzoekt ook nog of het wapen van Van der G.is gebruikt voor de moord op milieuambtenaar Van der Werken in 1996. Die kende Van der G.van diens acties tegen vergunningen voor boeren. De 32-jarige verdachte blijft volgens het OM volharden in zijn zwijgen.

Niet echt een verrassing maar toch 'fijn' om te horen dat er duidelijke bewijslast is!
pi_4224559
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 14:27 schreef calvobbes het volgende:
Van Teletext:
[..]

Niet echt een verrassing maar toch 'fijn' om te horen dat er duidelijke bewijslast is!

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als blijkt dat hetzelfde wapen is gebruikt.

Overigens, dit topic is over de Moordzaak Fortuyn, niet 'Ditjes en datjes over Pim'

vrijdag 17 mei 2002 @ 15:29:26 #248
7966 eRR_
Op vrijdag 17 mei 2002 15:03 schreef HiZ het volgende:

Overigens, dit topic is over de Moordzaak Fortuyn, niet 'Ditjes en datjes over Pim'

en ik mag hopen dat dit topic nog lang levendig zal worden gehouden..dwz de onderste steen boven zal komen !
  vrijdag 17 mei 2002 @ 16:32:24 #249
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_4225551
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 09:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hammerstein zal wel de waarheid zeggen. Als hij leugens rondstrooid kan hij namelijk een ander baantje gaan zoeken.
Daar ga ik ook vanuit.
Is er overigens in geen enkele krant/weekblad een interview met Hammerstein waarin deze uitlatingen terug te vinden zijn?

En wat betreft Klaas de Vries, heeft die al ontkend/bevestigd?

Ik vind dat dit alles nogal angstvallig buiten de media gehouden wordt.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 17 mei 2002 @ 16:54:05 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4225769
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 16:32 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Daar ga ik ook vanuit.
Is er overigens in geen enkele krant/weekblad een interview met Hammerstein waarin deze uitlatingen terug te vinden zijn?

En wat betreft Klaas de Vries, heeft die al ontkend/bevestigd?

Ik vind dat dit alles nogal angstvallig buiten de media gehouden wordt.

De enige die hier ooit melding van heeft gemaakt is Dhr Theo van Gogh, en echt objectief is deze man niet. het feit dat de andere "media" dit niet verder oppikt (watwel is gebeurd met andere links van VvdG met derden etc.) kan natuurlijk ook betekenen dat dit een ordinaire poging was meer zieltjes te winnen voor afgelopen woensdag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')