Zelfde ader maar andere naald. Als het met een gewoon naaldje al lastig prikken is, is het met plasma helemaal lastig omdat die naald dikker is.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:14 schreef Mark het volgende:
Het is dezelfde ader die ze gebruiken als voor volbloed, dus dat probleem zie ik niet

Juist, dat was het probleem. Ook weer opgelostquote:Op donderdag 8 april 2010 15:35 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Zelfde ader maar andere naald. Als het met een gewoon naaldje al lastig prikken is, is het met plasma helemaal lastig omdat die naald dikker is.

Op de site van Sanquin staat ergens hoeveel voorraad ze hebben. Ivm de beperkte houdbaarheid roepen ze soms minder mensen op als er tamelijk veel van een bepaalde bloedgroep is. Er staat een grafiek met hoeveel voorraad van welke bloedgroep ze hebben.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:56 schreef GotC het volgende:
Mén, ik ben 11 november voor het laatst geweest..en nog geen uitnodiging! En ik maar denken dat ze zoveel bloed nodig hadden

Nou, maar eens even zoeken dan. Werk zelf op een afdeling waar zakjes bloed als water wordt gegeven, vandaar dat ik me weleens over alles verbaasquote:Op donderdag 8 april 2010 18:00 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Op de site van Sanquin staat ergens hoeveel voorraad ze hebben. Ivm de beperkte houdbaarheid roepen ze soms minder mensen op als er tamelijk veel van een bepaalde bloedgroep is. Er staat een grafiek met hoeveel voorraad van welke bloedgroep ze hebben.

LOL, was ik net te laat......quote:Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef GotC het volgende:
En hier dus:
http://sanquin.nl/Sanquin(...)ten-Bij-Sanquin.html
Er is dus van alles wel genoeg opzich..

Haha nogalquote:Op donderdag 8 april 2010 18:10 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
LOL, was ik net te laat......
Ja, maar voor ab pos zullen ws minder donoren opgeroepen worden dus.

Ik weet niet hoe ze er nu over denken, maar vroegah kon dat bij mij niet, te dunne aderen jammer genoeg. En als het wel zou kunnen is de locatie voor mij misschien heel lastig.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Haha nogal
En idd..maargoed, ik heb O pos. Denk er wel over om plasma te gaan doneren..

Dat is wel weer jammer voor je..quote:Op donderdag 8 april 2010 18:23 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze er nu over denken, maar vroegah kon dat bij mij niet, te dunne aderen jammer genoeg. En als het wel zou kunnen is de locatie voor mij misschien heel lastig.

Het prikken gaat wel, maar ze voorzagen problemen met het terugspuiten. Volbloed kan ik op de fiets mak-ke-lijk doen, maar plasmaferese is zowat 10 km fietsen en lastig met OV.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is wel weer jammer voor je..
Ik ben goed te prikken tot nu toe, in beide armen zonder problemen. En ik woon praktisch naast de bloedbank

Kan nog wel een paar dagen durenquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:14 schreef Yuki het volgende:
Hoi
Ben zelf afgelopen dinsdag weer geweest, 5e keer dus kreeg een beker
Alleen béétje jammer dat mijn arm er nu (nog steeds!) zo uitziet:
http://twitpic.com/1eljw8
Ik kan nog steeds niet lekker met m'n armen over elkaar zitten, druk op die plek is immens pijnlijk!
Iemand ooit zo'n heftige blauwe plek gehad na donatie? En zo ja, hoe lang duurde het voor het wegtrok?
 Had ook een keer zo'n plek, hadden ze door een haarvaatje geprikt
 Had ook een keer zo'n plek, hadden ze door een haarvaatje geprikt  .
.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |