Door je gewoon aan te melden. Wel hebben ze volgens mij het liefst dat je eerst een paar keer volbloed doneert. (durf ik niet zeker te zeggen...m'n donorassistent is andere mensen aan het aanprikken nuquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Jij wordt as we speak leeggezogen? (no pun intended)quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Door je gewoon aan te melden. Wel hebben ze volgens mij het liefst dat je eerst een paar keer volbloed doneert. (durf ik niet zeker te zeggen...m'n donorassistent is andere mensen aan het aanprikken nu)
Nou, daar wil ik niet teveel over zeggen (ik zit nu gewoon thuis, m'n vrouw is momenteel aan het werk op een donorcentrumquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:14 schreef Ome_G het volgende:
[..]
Jij wordt as we speak leeggezogen? (no pun intended)
OmeG, welkom bij de club!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Ikzelf ben een hardloper maar ik hoef het niet te proberen om na het geven van plasma even lekker 10km te gaan lopen. De volgende dag is geen probleem dan gaat alles weer helemaal goed. Fysiek voel ik me wel in orde hoor na het geven.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:03 schreef Kardash het volgende:
Kan je bloed afgeven en dan gewoon verder sporten? Ik sport namelijk ongeveer zo een 4 tot 8 uur per week (schommelt, maar 4 is het minimum). Of moet je dan gewoon uitrusten?
Verschilt per keer hoe ik me voel. Normaal gesproken voel ik me gewoon ok, maar had ook 1x dat ik me echt niet goed voelde..misselijk, beetje koud, niet helemaal aanwezig. Je moet er gewoon voor zorgen dat je goed hebt gegeten voordat je bloed gaat gevenquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Ik voel me heerlijk na een volbloed donatie, net alsof ik naar de sauna ben geweest!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:
nee volbloed... ik weet het is raar. Twee dagen later heb ik zonder ontbijt nog een uurtje gezaalvoetbald en daarna voor mijn werk nog 5 verdiepingen omhoog moeten rennen en nog nergens last van (behalve dat ik buiten adem was maar das meer door het roken...) at die dag pas om 18:00 voor het eerst...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:00 schreef ShadyLane het volgende:
Dan heb je het over plasma geven? Ik doe dat nu ook een tijdje en waar ik met bloed geven altijd goed op moest letten (veel eten van tevoren, veel eten daarna, veel drinken, de volgende dag om het uur iets eten) merk ik van het plasma geven inderdaad ook helemaal niets. Bevalt me wel
quote:Bloeddonoren uit risicogebieden van Q-koorts worden vanaf maandag getest op de ziekte. Sanquin, de koepelorganisatie van bloedbanken, zegt dat het risico op besmetting via bloed gering is, maar wil met de screening het zekere voor het onzekere nemen.
Het bloed van donoren die positief testen, wordt niet gebruikt voor de bloedvoorziening. De donoren worden over de uitkomst ingelicht. In veel gevallen merken mensen niet dat zij besmet zijn.
Q-koorts komt vooral in het zuiden van het land voor. Het is een infectieziekte die van besmette melkgeiten en -schapen kan overgaan op mensen. De meeste mensen lopen Q-koorts op door het inademen van lucht waar de bacterie in zit tijdens de lammerperiode van geiten en schapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |