abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78737268
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Door je gewoon aan te melden. Wel hebben ze volgens mij het liefst dat je eerst een paar keer volbloed doneert. (durf ik niet zeker te zeggen...m'n donorassistent is andere mensen aan het aanprikken nu )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78737485
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Door je gewoon aan te melden. Wel hebben ze volgens mij het liefst dat je eerst een paar keer volbloed doneert. (durf ik niet zeker te zeggen...m'n donorassistent is andere mensen aan het aanprikken nu )
Jij wordt as we speak leeggezogen? (no pun intended)
FUUUUUUUUUUUU-
pi_78737628
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:14 schreef Ome_G het volgende:

[..]

Jij wordt as we speak leeggezogen? (no pun intended)
Nou, daar wil ik niet teveel over zeggen (ik zit nu gewoon thuis, m'n vrouw is momenteel aan het werk op een donorcentrum ).

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:37:00 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78738430
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
OmeG, welkom bij de club!

Drink je wel genoeg? Ik bedoel niet alleen een bekertje voor en na de afgifte, maar over de hele week? Ik drink altijd heel veel en heb nog nooit hoofdpijn gehad na donatie.

Voor plasma moet je goede aders hebben, het beste kun je dat vragen bij je volgende donatie dan kunnen ze het bekijken. Anders maak je misschien een afspraak voor nop. Goede aders omdat het bloed heen en weer moet dus de naald is iets dikker.

Volbloed mag je niet zo vaak geven omdat je lichaam een langere hersteltijd heeft. Het maakt mij niets uit, ik wil net zo lief volbloed geven maar ze waren blij met mijn plasma. Beide zijn nu eenmaal nodig.

Ben trouwens ook beenmergdonor. Even formuliertje invullen, ze vullen een extra buisje bloed en dat gaat naar het registratiecentrum waar je spul wordt geanalyseerd en dan zit je in de databank. Kans dat je ooit wordt uitgenodigd is heel erg klein maar het kan wel heel belangrijk zijn voor de ontvanger. En je hoeft er dus niet apart voor geprikt te worden.
pi_78755772
over de last:

0,0

Sterker nog heb weleens om 14:00 gegeven terwijl ik nog niks gegeten had en ben daarna direct naar mijn werk gegaan en daar pas wat op..
pi_78756031
Dan heb je het over plasma geven? Ik doe dat nu ook een tijdje en waar ik met bloed geven altijd goed op moest letten (veel eten van tevoren, veel eten daarna, veel drinken, de volgende dag om het uur iets eten) merk ik van het plasma geven inderdaad ook helemaal niets. Bevalt me wel
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:03:04 #82
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_78756129
Kan je bloed afgeven en dan gewoon verder sporten? Ik sport namelijk ongeveer zo een 4 tot 8 uur per week (schommelt, maar 4 is het minimum). Of moet je dan gewoon uitrusten?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_78756379
Verschilt heel erg per persoon heb ik het idee, de een valt flauw als ie een dag later gaat hardlopen en de ander heeft geen last. Maar je schijnt sowieso minder te presteren tot een bepaalde tijd na de bloedafname, omdat je minder rode bloedcellen hebt. Iemand die ik ken is om die reden plasma gaan geven, hij wilde niet dat zijn prestaties steeds in zouden zakken.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:01:25 #84
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_78761993
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:03 schreef Kardash het volgende:
Kan je bloed afgeven en dan gewoon verder sporten? Ik sport namelijk ongeveer zo een 4 tot 8 uur per week (schommelt, maar 4 is het minimum). Of moet je dan gewoon uitrusten?
Ikzelf ben een hardloper maar ik hoef het niet te proberen om na het geven van plasma even lekker 10km te gaan lopen. De volgende dag is geen probleem dan gaat alles weer helemaal goed. Fysiek voel ik me wel in orde hoor na het geven.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:57:54 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_78765660
quote:
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Verschilt per keer hoe ik me voel. Normaal gesproken voel ik me gewoon ok, maar had ook 1x dat ik me echt niet goed voelde..misselijk, beetje koud, niet helemaal aanwezig. Je moet er gewoon voor zorgen dat je goed hebt gegeten voordat je bloed gaat geven .
Heb trouwens ook een keer gesport na het doneren . Was echt helemaal gesloopt na..niks. Ook werken (ben verpleegkundige) moet ik niet doen als ik heb gedoneerd.

Voor plasma moet je, zoals hierboven gezegd, al een aantal keer bloed hebben gegeven, en ze hebben liever niet dat je plasma gaat geven als je O negatief hebt. (Dat bloed kunnen ze altijd gebruiken zonder dat het een gevaar is voor de patiënt)
pi_78782995
quote:
Ik voel me heerlijk na een volbloed donatie, net alsof ik naar de sauna ben geweest!
Het kan er aan liggen dat ik een vrij hoog HB heb. Maar het schijnt vaker voor te komen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78802403
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:00 schreef ShadyLane het volgende:
Dan heb je het over plasma geven? Ik doe dat nu ook een tijdje en waar ik met bloed geven altijd goed op moest letten (veel eten van tevoren, veel eten daarna, veel drinken, de volgende dag om het uur iets eten) merk ik van het plasma geven inderdaad ook helemaal niets. Bevalt me wel
nee volbloed... ik weet het is raar. Twee dagen later heb ik zonder ontbijt nog een uurtje gezaalvoetbald en daarna voor mijn werk nog 5 verdiepingen omhoog moeten rennen en nog nergens last van (behalve dat ik buiten adem was maar das meer door het roken...) at die dag pas om 18:00 voor het eerst...

hen btw wel de laatste paar dagen wat hoofdpijn... komt mischien door het bloedgeven?
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:12 #88
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_78985738
Vandaag weer plasma gegeven, het ging goed al had ik wel een wat lage bloeddruk. Maar goed twee cup-a-soepjes en een paar tucjes tussendoor en ik voelde me weer het heertje. Volgende keer toch maar wat later lunchen dan vandaag het geval was.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_78988843
Mijn bloeddonor avontuur was snel afgelopen. Mijn vaten zitten te ver weg, dus ze konden geen bloed aftappen. Kan me dus afmelden uit dit topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:48:59 #90
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_78994787
Heb m'n formuliertje voor bloed-donorschap ingevuld, morgen op de post doen .
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_78995902
Ah, zijn hier

Vandaag weer bloed gegeven. HB aan de lage kant, pas na 3x boven de 8,4. Terwijl ik 2 maanden geleden nog op 9,7 zat. In plaats van het bekende balletje kreeg ik nu een flesje warm water in mn handen gedrukt wat hetzelfde effect heeft. Ik zorg wel dat ik nadat ik bloed heb gegeven nog flink wat vocht naar binnen werk. Heb zelf ook wel eens een dag later hoofdpijn gehad.
pi_79011336
quote:
Bloeddonoren uit risicogebieden van Q-koorts worden vanaf maandag getest op de ziekte. Sanquin, de koepelorganisatie van bloedbanken, zegt dat het risico op besmetting via bloed gering is, maar wil met de screening het zekere voor het onzekere nemen.

Het bloed van donoren die positief testen, wordt niet gebruikt voor de bloedvoorziening. De donoren worden over de uitkomst ingelicht. In veel gevallen merken mensen niet dat zij besmet zijn.

Q-koorts komt vooral in het zuiden van het land voor. Het is een infectieziekte die van besmette melkgeiten en -schapen kan overgaan op mensen. De meeste mensen lopen Q-koorts op door het inademen van lucht waar de bacterie in zit tijdens de lammerperiode van geiten en schapen.
pi_79031813
*meldt"
maandag geweest voor keuring. Ben benieuwd wanneer ik voor het eerst opgeroepen word. Vind het wel spannend!

Heb trouwens echt een HUGE blauwe plek van de afname testbuisjes. Alsof iemand me flink vastgegrepen heeft!
  donderdag 8 april 2010 @ 10:11:33 #94
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80074044
Vanmiddag kan ie weer
pi_80074324
Ik ben vorige week voor de derde keer geweest. Ging weer goed, alleen hadden ze wat moeite met prikken (en mijn Hb daalt gestaag: de eerste keer was het 9.1, daarna 8.4 en nu nog maar 7.9 !), waardoor het aardig zeer deed. Ik moest ook de hele tijd in een stressballetje blijven knijpen om de boel op gang te houden. Maar tis gelukt gelukkig, ben weer een stap dichter bij één van mijn 101 doelen .
  donderdag 8 april 2010 @ 11:18:05 #96
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_80075968
Zag dat ik niet bij 120, maar pas bij 125 weer een beeldje uit mag zoeken. Daar gaat mijn planning!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 8 april 2010 @ 11:20:42 #97
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80076079
Geen idee waar de teller bij mij op staat, zal het straks eens vragen.
  donderdag 8 april 2010 @ 11:25:25 #98
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_80076287
Je kunt het op je formulier zien staan.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_80076502
Zo! Weer aangemeld!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 8 april 2010 @ 11:51:04 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80077355
Ah, dit topic gaat me vast van mijn tegenzin afhelpen

Ik ben in principe volbloeddonor maar ik ben al heel lang niet geweest. Ik geloof dat ik net voor kerst 2008 een oproep heb gekregen en ik ben nog steeds niet geweest . De laatste keer dat ik bloed heb gegeven, ging het gewoon heel erg fout. Ik had aan beide kanten zulke slechte aderen dat ze een hele tijd bezig zijn geweest om te prikken. Uiteindelijk is het wel gelukt maar ik had zulke blauwe armen dat ik niet naar huis kon fietsen. Heb er ook nog dagen last van gehad. Daar komt bij dat ik een van de mensen ben die last heeft na een donatie. Ik voel me slap, geen energie en inderdaad hoofdpijn. Dit kan een dag of twee duren.

Ik ben iedere keer van plan om te gaan, dan leg ik netjes de laatste uitnodiging op tafel. Maar ik begin me eigenlijk te voelen als iemand die allerlei slappe excuses heeft om toch niet te gaan. Het zijn overigens niet allemaal slappe excuses. Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar 8 wortelkanaalbehandelingen gehad en dan mag je dus niet geven. Tussen die behandelingen door heb ik vaak enorme kiespijn gehad en een hele zooi antibiotica kuren. Dan ben je weer eens ziek, dan laat je een gaatje vullen en daarbij verdoven, dan heb je tentamenweek, etc. De smoes van deze week is dat ik aan de lijn ben en tegelijk stop met roken en me dus al weird voel...

Dus mijn plan is om volgende week te gaan. Dan ben ik gewend aan mijn nieuwe levensstijl, heb ik het niet druk en ga ik het gewoon doen. En ondertussen volg ik dit topic om mezelf gemotiveerd te houden. Zo.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')