Kan jij dan me vraag beantwoorden;quote:Op maandag 1 maart 2010 18:00 schreef Joene94 het volgende:
Deze vandaag binnen gekregen:
http://item.taobao.com/auction/item_detail-0db1-affbd7783652cad68e0e94e058eb4227.htm?cm_cat=50010167&pm2=3
1e broek uit China, maat klopt perfect! Zit prima, dus ben er erg blij mee. Heb er zo'n ¤30,00 voor betaald uit m'n hoofd. Is het geld meer dan waard.
quote:Op maandag 1 maart 2010 14:30 schreef DjimmyR het volgende:
Bij heel veel truien etc. staan maten, maar bij broeken, zoals deze; http://item.taobao.com/au(...)3514a845dabf4f93.htm
Kan ik de maten niet vinden, iemand ervaring?
Qua maat had ik gewoon gekeken naar welke maat ik van broeken hier in Nederland heb. Dat was W:29, L:32. Toen vervolgens als maat voor de 29 gekozen (puur op de gok eigenlijk, was kiezen tussen 29 en 32), en vandaag kwam hij aan en stond er op het kaartje precies dezelfde maat als dat ik had: W29, L32.quote:
Puur op de gok dus, maar ik heb een niet zo normale maat (30/36) dus de kans dat je die gokt is nogal klein. Jammer dat er geen tabel bij staat.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:07 schreef Joene94 het volgende:
[..]
Qua maat had ik gewoon gekeken naar welke maat ik van broeken hier in Nederland heb. Dat was W:29, L:32. Toen vervolgens als maat voor de 29 gekozen (puur op de gok eigenlijk, was kiezen tussen 29 en 32), en vandaag kwam hij aan en stond er op het kaartje precies dezelfde maat als dat ik had: W29, L32.
Dus gewoon eventjes kijken naar welke broekmaat je hebt, dan van die 2 maten de W kiezen, en deze vervolgens als maat bestellen. Daarmee had ik precies de goede maat broek.
Ik ga in al mijn berekeningen uit van SAL (lucht en landtransport) dan heb je het pakket binnen 14 dagen binnen met tracker. De kosten zien er ongeveer als volgt uit:quote:Op maandag 1 maart 2010 16:46 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het verzendtarief? Heb je daar een lijstje van?
quote:Op maandag 1 maart 2010 18:17 schreef Ban-nerds het volgende:
[..]
Ik ga in al mijn berekeningen uit van SAL (lucht en landtransport) dan heb je het pakket binnen 14 dagen binnen met tracker. De kosten zien er ongeveer als volgt uit:
1 kilo = 122 RMB
1.5 kilo = 160 RMB
2 kilo = 185 RMB
Hopelijk heb ik morgen tijd om een vriendin te vragen (zij doet uber-handel met taobao) of zij korting krijgt voor postverzending, dan kan ik 40-50% korting regelen op verzendkosten.
quote:Shipping via airmail without tracking number:13.71$ every 1000g
En met tracking;quote:13.7 U.S. dollars = 93.5191885 Chinese yuan
quote:Shipping via registered airmail with tracking number:17.48$ every 1000
Via Jack, kost ongeveer net zoveel dus. Maar moet je dan perse bij jou een kilo? Of is het dan ook zo 100 gram is 12,2RMB?quote:17.48 U.S. dollars = 119.322293 Chinese yuan
Aanvulling:quote:Op maandag 1 maart 2010 18:17 schreef Ban-nerds het volgende:
[..]
Ik ga in al mijn berekeningen uit van SAL (lucht en landtransport) dan heb je het pakket binnen 14 dagen binnen met tracker. De kosten zien er ongeveer als volgt uit:
...
Hopelijk heb ik morgen tijd om een vriendin te vragen (zij doet uber-handel met taobao) of zij korting krijgt voor postverzending, dan kan ik 40-50% korting regelen op verzendkosten.
Ben benieuwd als dat zou lukken zou het echt verschil gaan makenquote:Op maandag 1 maart 2010 18:22 schreef Ban-nerds het volgende:
[..]
Aanvulling:
Je kan duidelijk zien dat 2 kilo verzenden veel voordeliger is dan 0.5 kilo (< 1 kilo = 122 RMB).
[quote]
Die prijs komt ongeveer wel overeen, ik denk als je nog iets erbij zou bestellen dat ik dan onder Jack's prijs zit. Zoals ik hierboven al zei; ik zal morgen of overmorgen nagaan of ik die 40-50% korting kan regelen, dan zakt de prijs sowieso met 6 euro onder Jack.
... @ mod
Zijn we nu weer in het 'niet toegestane gebied' aangekomen?Sorry.
Wat snap je niet aan eerdere verzoeken, geen handeltjesquote:
Die prijs komt ongeveer wel overeen, ik denk als je nog iets erbij zou bestellen dat ik dan onder Jack's prijs zit.
Bedenk wel dat Jack soms nogal ruim de gewichten inschat waardoor je uiteindelijk even duur af bent als met een andere rekenmethode. Ook moet je goed de paypal-wisselkoers van de Euro - USD in de gaten houden, die wijkt af van de 'normale koers'.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:22 schreef DjimmyR het volgende:
Via Jack, kost ongeveer net zoveel dus. Maar moet je dan perse bij jou een kilo? Of is het dan ook zo 100 gram is 12,2RMB?
Ik denk dat de conclusie is dat de verzendkosten voor alleen een jas simpelweg te hoog zijn in verhouding tot de jas, als je er meer bij besteld dan zal het leuker worden.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:50 schreef einszweiachtung het volgende:
Is de Conclusie dat die jas dus zwaar overpriced is?
Mja in verhouding met de Taobao prijs wel ja, maar 29 euro voor een jas is echt niks, is op zich wel de gok waard.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:10 schreef mug89 het volgende:
[..]
ik vind t maar duur.. wel erg veel verzendkosten als je t mij vraagt
Ik denk dat het idd daarom gaat, de totaal prijs is natuurlijk niet gek..quote:Op maandag 1 maart 2010 19:23 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Mja in verhouding met de Taobao prijs wel ja, maar 29 euro voor een jas is echt niks, is op zich wel de gok waard.
Ja, klopt..quote:Op maandag 1 maart 2010 19:32 schreef Downstar het volgende:
[..]
Ik denk dat het idd daarom gaat, de totaal prijs is natuurlijk niet gek..
laten we zeggen dat zo jasje hier bij de score al gauw 120 euro oplevert bij wijze van spreken.
maar aangezien we weten hoeveel het normaal kost rechtstreekse omrekening etc is het nog wel aardig wat idd!
Heb ik weleens van gehoord, wist alleen niet dat je daar ook meteen YT etc. mee kon bekijken. Zal hem eens gaan downloadenquote:Op maandag 1 maart 2010 17:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
browser-tip: skyfire. daar kun je alle sites mee bekijken, ook dumpert en youtube en zo.
draait tomtom er soepel op? of heb je die niet er op staan?
Als de kwaliteit goed is is 29 euro een prima prijs ja. Als hij binnen een maand stuk is, dan is het ook een dure jas.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:32 schreef Downstar het volgende:
[..]
Ik denk dat het idd daarom gaat, de totaal prijs is natuurlijk niet gek..
laten we zeggen dat zo jasje hier bij de score al gauw 120 euro oplevert bij wijze van spreken.
maar aangezien we weten hoeveel het normaal kost rechtstreekse omrekening etc is het nog wel aardig wat idd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |