quote:Shipping via airmail without tracking number:13.71$ every 1000g
Shipping via registered airmail with tracking number:17.48$ every 1000g
TaoBao prijs is 4 euro, 4 euro verzendkosten naar Nederland, 1 euro valuta en nog wat voor Jack.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:27 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Heb 14.20 bestaald voor deze; http://item.taobao.com/au(...)fc5be.jhtml?cm_cat=0
Dus lijkt me wel.
Hyves heb ik niet, facebook wel. Paypall is geldverspilling maar geeft inderdaad wel een garantie - als je koopt en niet ontvangt dan krijg je geld van paypall terug -quote:Ik wil natuurlijk wel eerst je Hyves of een foto van jou voordat ik bestel.
Heeft Jack ook gedaan.
Ik ken heel Jack verders niet hoor maar een heel bedrijf zal hij ook niet hebben. Ten eerste in Nederland zou dat illegaal zijn. Heeft hij een winkel in China dan hoeft dat alsnog niets te betekenen (zou je zijn website adres kunnen posten).quote:Op maandag 1 maart 2010 12:03 schreef marco_sire het volgende:
[..]
heb je wel ene punt......jack heeft een bedrijf, een uitgebreide website en je betaalt daar via paypal. dus het risico is redelijk ingedekt en de kans dat je niets krijgt is klein.
quote:nou snap ik dat jij een kleine particulier bent die probeert tegen nog lagere prijzen te leveren (en er uiteraard zelf ook iets op verdient)
Hoe gaat het dan met betalen, gewoon naar een Nederlandse bankrekening? Zo ja, welke wisselkoers gebruik je dan, die van Paypal ligt namelijk meest een stuk voordeliger voor hun, dus dan kunnen we daar ook al winst op maken.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef Ban-nerds het volgende:
Sorry, vergat te vermelden dat ik Aya was. Ik zal deze account vanaf nu alleen in dit topic gebruiken. Om de een of andere reden worden mijn accounts om de dag gebanned (waarschijnlijk vanwege die link in mijn signature).
[..]
Hyves heb ik niet, facebook wel. Paypall is geldverspilling maar geeft inderdaad wel een garantie - als je koopt en niet ontvangt dan krijg je geld van paypall terug -
[..]
Ik ken heel Jack verders niet hoor maar een heel bedrijf zal hij ook niet hebben. Ten eerste in Nederland zou dat illegaal zijn. Heeft hij een winkel in China dan hoeft dat alsnog niets te betekenen (zou je zijn website adres kunnen posten).
Wat betaling betreft krijg je mijn bankinfo; naam, banknummer en plaats moet genoeg zijn voor een aangifte bij de politie![]()
[..]
Ik doe dit niet zozeer als handel, ik zag in mijn inbox ook al verzoeken om een stuk of 20 Ipods o.i.d. naar Nederland te gaan verzenden maar daar begin ik niet aan. Ik wil best wat mensen helpen met dingen voor eigen gebruik maar ik ga geen 'goedkope tussenpersoon' spelen om iemands eigen winstmarges te vergroten. Sowieso bekijk ik ieder geval apart maar bij sommige orders die ik voorbij heb zien komen zit een marge van 20+ euro op, daar kan ik best voor 10 euro marge leveren.
Tijdelijk verblijf ik in China, hier kost een luxe diner voor twee personen 10 euro! Hoef dus niet veel te verdienen om er lol van te kunnen beleven.
Ik zal voor iedereen die gemaild heeft kijken wat ik kan doen en geef individueel antwoord, ook als ik in sommige gevallen niet veel verschil kan maken etc.
Haha, het is niet altijd zo ernstig hoor, soms helpen ze je binnen de 10 minuten. Een week voor het Chinese nieuwjaar stond er een rij van 2 uur, toen ik het nummertje trok dacht ik 'laat maar'. Het gaat mij erom dat ik of inderdaad een keer per week daar heen hoef te gaan of gewoon geen orders van 2 paar sokken aanneem.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:16 schreef APPELBOOMZOR het volgende:
Een nieuwe Jack!Als ik dat zo hoor; postkantoor een uur in de rij staan. Zorg dan dat je veel orders binnen krijgt, die koopt op Taobao, en dan doe je bijv. iedere maandag en donderdag "shipping dag". Dus gewoon met een winkelkar vol pakketjes bij het postkantoor gaan staan
![]()
Misschien dat ik je ook nog een keer mail, ik heb nog niks op Taobao besteld, maar ik heb Jack gister mijn Paypal email gegeven zodat ie betaling kan indienen voor 2 T-Shirts
Aangezien ik mijn Nederlandse rekening gebruik (en ik in China een salaris in RMB heb) ga ik zelf het geld ook niet omzetten in RMB's maar laat ik het Euro's. Om deze reden gebruik ik de valutakoers die google aangeeft (op dit moment 9.3 RMB per Euro) en niet de koers die paypal of de banken hanteren (rond de 9.0).quote:Op maandag 1 maart 2010 14:08 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Hoe gaat het dan met betalen, gewoon naar een Nederlandse bankrekening? Zo ja, welke wisselkoers gebruik je dan, die van Paypal ligt namelijk meest een stuk voordeliger voor hun, dus dan kunnen we daar ook al winst op maken.
Had een mediaplayer besteld zeggen ze dattie 3 kg weegt weeg ik hem thuis is het nog geen eens 1kgquote:Op maandag 1 maart 2010 14:32 schreef Zapper het volgende:
Wat is er met Jack aan de hand, dat jullie hem zo makkelijk "inruilen"?
Ach, als je ergens 10 tot 15% op kan besparen ben je gek als je het niet doet lijkt mij.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:32 schreef Zapper het volgende:
Wat is er met Jack aan de hand, dat jullie hem zo makkelijk "inruilen"?
Omdat ik niet weet wat ik met 4 T-shirts moetquote:Op maandag 1 maart 2010 14:25 schreef Ban-nerds het volgende:
[..]
Haha, het is niet altijd zo ernstig hoor, soms helpen ze je binnen de 10 minuten. Een week voor het Chinese nieuwjaar stond er een rij van 2 uur, toen ik het nummertje trok dacht ik 'laat maar'. Het gaat mij erom dat ik of inderdaad een keer per week daar heen hoef te gaan of gewoon geen orders van 2 paar sokken aanneem.
In jouw geval snap ik ook niet echt waarom je twee T-shirts in China koopt, aangezien de mailing fee en valuta-koers een grote invloed hebben op de totaalprijs. Koop je er 4 dan is het veel aantrekkelijker. Een pakketje van een halve kilo kost hetzelfde als een pakket van 1 kilo, mocht je 2 kilo doen dan is dit relatief veel goedkoper.
Prima, financieel gezien is het alleen zowel voor jou als voor mij ongunstig. (zie verhaal hierboven).quote:Op maandag 1 maart 2010 15:11 schreef APPELBOOMZOR het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet wat ik met 4 T-shirts moetEn ik wil het gewoon een keer uitproberen. Ik heb al zó ontzettend veel dingen gekocht op internet, maar eigenlijk nog nooit met een tussenpersoon (nouja, het zijn eigenlijk allemaal tussenpersonen. Ze kopen het bij een groothandelaar en verkopen het aan de particulier) zoals Jack.
Ik heb je ook een mail gestuurd met meerdere dingen met de vraag of je ze kan bekijken per stuk icm. verzending, dit omdat er bijvoorbeeld meerdere jassen bij zitten en ik dan een keuze kan maken. Uiteraard zal de bestelling dan wel meer zijn dan slecht 1 of 2 items.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:33 schreef Ban-nerds het volgende:
[..]
Prima, financieel gezien is het alleen zowel voor jou als voor mij ongunstig. (zie verhaal hierboven).
Beste iedereen,
Hartelijk dank voor de overweldigende interesse, inmiddels komen er meer e-mails in dan dat ik beantwoorden kan. Ik zal iedereen antwoorden en mijn tijd voor iedere mail nemen echter het kan zijn dat jullie de mail pas morgenochtend in de inbox ontvangen, momenteel is het hier in China 22.33 en ik moet nog douchen. Ik probeer zoveel mogelijk mensen nog vandaag te beantwoorden.
PS: neem aub contact op via taobao@dougenjin.nl en niet via de PM op Fok!
Ik heb het gezien.. ik zal individueel bekijken en ook samen.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:36 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Ik heb je ook een mail gestuurd met meerdere dingen met de vraag of je ze kan bekijken per stuk icm. verzending, dit omdat er bijvoorbeeld meerdere jassen bij zitten en ik dan een keuze kan maken. Uiteraard zal de bestelling dan wel meer zijn dan slecht 1 of 2 items.
Ik gok, rond de $30.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:03 schreef jjbakker het volgende:
Iemand al een prijsopgave van deze gekregen http://item.taobao.com/au(...)c600a.jhtml?cm_cat=0 van jack
Hoi, lees de OP even, vooral het gedeelte over handeltjes, wat je per email of msn doet boeit me geen fuck, maar in dit topic (en alle hier op volgende chinese webshoptopics) wil ik dit soort dingen niet meer zien, dank uquote:Op maandag 1 maart 2010 15:47 schreef Ban-nerds het volgende:
[..]
Ik heb het gezien.. ik zal individueel bekijken en ook samen.![]()
Het maakt niet uit als het bijvoorbeeld twee broeken zijn van 20 euro per stuk, dan kan ik tenminste wat spelen met kosten. Als iemand mij twee t-shirts vraagt voor 3 euro per stuk en dan verwacht dat ik met 5 euro onder Jack kan gaan zitten dan schiet dat niet op.
Ik ga even douchen en daarna snel nog wat e-mail behandelen. Wel grappig om te zien overigens hoeveel mensen een topic lezen (en mij mailen) zonder te posten, had ik niet verwacht.
Er heeft een user daar een handig tooltje voor gemaaktquote:
oke nog beterquote:Op maandag 1 maart 2010 16:12 schreef DjimmyR het volgende:
[..]
Er heeft een user daar een handig tooltje voor gemaakt.
http://sven-slootweg.nl/downloads/download.php?id=4
zoveel heb ik er niet verstand van maar 1 vraag kan ik beatwoorden. Je kan er geen iphone ne ipod touch apps op afspelen maar wel java apps.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:18 schreef MagischMannetje het volgende:
Ik wil nu toch zo'n Chinese EiPh0ne kopen maar ik heb toch nog een paar vragen over de EiPh0ne
-Hoe gaat het browsen via de internetverbinding thuis? Kan ik makkelijk een filmpje op YouTube kijken of een reactie op een topic plaatsen?
-Zou deze telefoon het geld waard zijn? Ik hoef niet alles superdeluxe maar als het maar een beetje werkt. Niet dat ik 20x moet tikken voordat het pas werkt etc.
-Bestaan er ook "apps" voor dit soort telefoons?
Ik wil het gewoon een keer uitproberen hoe zo'n ding werkt, Dus niet zeuren 'koop er gewoon eentje in NL als je kwaliteit wil'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |