quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:36 schreef Stiemie het volgende:Tsja het probleem is dan dat het soms goed valt, maar ik heb ook al eens een opmerking gehad die erop neer kwam dat moeders eigenlijk maar onhandig waren om aan te nemen ivm gedoe met kinderen... Dus ik durf dat niet zo goed meer te doen
Ik probeer de eet-momenten van Esmee te koppelen aan de momenten van Linde. Dus voordat Esmee een fles krijgt, zorg ik dat Linde ook wat te drinken heeft en dan liefst ook nog wat te doen heeft (kleuren, kleien, dvd, lego, puzzel etc). En dan zeg ik vantevoren duidelijk dat Esmee nu gaat drinken en dat zij even moet wachten (als je nog je sloffen aan wil, kan dat nu en anders pas na de fles van Esmee). Nou helpt dat natuurlijk niet altijd (verrassing

) en ik geef duidelijk aan wat de consequenties zijn als ik op moet staan en Esmee neer moet leggen. En helaas heb ik dus wel eens gehad dat Esmee daarna niet verder wilde drinken...
O ja wat ook helpt is af en toe als Esmee aandacht wil, zeggen dat Esmee even moet wachten omdat Linde nu even aan de beurt is. Vindt Linde prachtig want dan is zij even speciaal en dan kan zij later ook mooi even wachten
Het koppelen van eetmomenten heb ik ook een keertje gebprobeerd. Ontbijt was alweer eventjes geleden, dus ik heb een appel geschild (na 6x vragen of hij niet aub een appel wilde

), een (spa)flesje water strategisch in zijn bereik gezet en Aviva kreeg ook te drinken. Werkte prima.
En ik zeg idd ook, 'hoor je? Aviva is aan het huilen! Maar ik ben nu jou aan het verschonen, dus Aviva moet even wachten'. Vindt hij geloof niet heel erg vervelend om te horen.

Al begint hij wel heel heftig te reageren op haar gehuil, dat is wat minder.
Paar dagen geleden was ik met mijn ouders ergens wat drinken, Eli kreeg appelsap, Aviva sliep in de doek. Ergens anders ging er een baby huilen, Eli keek op, ging wild om zich heen kijken 'Aviva? Speen?' Helemaal zoeken waar Aviva was, want ze was aan het huilen en ze moest haar speen. Nee, schat, Aviva ligt hier te slapen, het is een andere baby. Het duurde een tijd voor hij het doorhad.

BE, wat hier ook wel helpt, is nadat hij zo vervelend is geweest, even twee seconden (naja, eventjes) streng te blijven kijken na de straf, en dan meteen lekker knuffelen en kroelen en stoeien. Dan is hij zo blij van het stoeien, dat hij helemaal uit zijn stoute bui is gekomen, zeg maar. Mss helpt dat ook voor Sasha?
Anna uit logeren!

Grote meid!

Dat klinkt wel heel schattig zoals Maud is. Maar ook wel moeilijk ergens. Wil ze alles net zo goed doen als haar zus, maar snapt ze niet dat het nog niet gaat en dat dat helemaal niet erg is. tsja, hoe leg je dat een peuterpuber uit? En je kan Fleur ook niet vragen om het aan Maud uit te leggen...
Dat wordt nog wat als ze naar school gaat!

We hebben hier trouwens duidelijk een sprong gehad!

Eli speelt veel vrijer op het kdv en begint meer contact te maken. 3 dagen nadat ik post dat ik niet geloof dat het ooit gaat komen...

naja, wet van fok werkt dus ook op die manier. gaan we onthouden
[ Bericht 10% gewijzigd door DaviniaHR op 05-03-2010 11:44:57 ]