abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:36:48 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78656091
Tsja het probleem is dan dat het soms goed valt, maar ik heb ook al eens een opmerking gehad die erop neer kwam dat moeders eigenlijk maar onhandig waren om aan te nemen ivm gedoe met kinderen... Dus ik durf dat niet zo goed meer te doen

Ik probeer de eet-momenten van Esmee te koppelen aan de momenten van Linde. Dus voordat Esmee een fles krijgt, zorg ik dat Linde ook wat te drinken heeft en dan liefst ook nog wat te doen heeft (kleuren, kleien, dvd, lego, puzzel etc). En dan zeg ik vantevoren duidelijk dat Esmee nu gaat drinken en dat zij even moet wachten (als je nog je sloffen aan wil, kan dat nu en anders pas na de fles van Esmee). Nou helpt dat natuurlijk niet altijd (verrassing ) en ik geef duidelijk aan wat de consequenties zijn als ik op moet staan en Esmee neer moet leggen. En helaas heb ik dus wel eens gehad dat Esmee daarna niet verder wilde drinken...

O ja wat ook helpt is af en toe als Esmee aandacht wil, zeggen dat Esmee even moet wachten omdat Linde nu even aan de beurt is. Vindt Linde prachtig want dan is zij even speciaal en dan kan zij later ook mooi even wachten
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:13:34 #177
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78701290
Net drama bij het stemmen. Linde was mee en die wilde ook 'kleuren'. Tsja leg je peuter dan maar eens uit dat het na het kleuren van 1 vakje echt klaar is
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:17:19 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78701503
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:13 schreef Stiemie het volgende:
Net drama bij het stemmen. Linde was mee en die wilde ook 'kleuren'. Tsja leg je peuter dan maar eens uit dat het na het kleuren van 1 vakje echt klaar is
Gheghe!
Thies vond stemmen 'leuk'.
En hij vond het helemaal geweldig toen hij een paar keer op TV ook stemhokjes en een stembus zag.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:30:56 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_78702398
Jetske was vooral heel erg verbaasd. Bij het eten vertelde ze tegen haar papa dat er helemaal geen stemmen waren toen mama ging stemmen maar dat mama moest kleuren en daarna mocht zij het papiertje in de brievenbus doen
Lekker douchen!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:03:11 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78762024
Het was zo gezellig. leuk geknutseld (zie crea-topic ) en dan wil ik even 2 sec. wat voor mezelf doen en dan gaat het mis, gaat hij lopen draken, krijg ik een drinkbeker in mijn gezicht geslagen en zijn we nu beide boos...

*zucht*

Laptop weer uit gooit maar...
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:16:49 #181
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78762345
Lastig he BE, die buien. Ik wist het vaak niet meer, wat je dan nog kunt doen. Rustig blijven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

D'r tas is bijna helemaal ingepakt. Ze zit nu de laatste had te leggen aan wat teken/plak/stickerwerkjes. En ik loop steeds op en neer tussen haar en de laptop.
Straks komt opa, dan gaat ze daar poffertjes eten met d'r nichtje. Als ze thuis is, bijna meteen weer weg, logeren. Ze is drie en gaat logeren bij een vriendin! Whaaaaa!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:19:54 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_78762428
Oei, fijn zo'n drinkbeker. Ruben is soms ook wel wat ballorig en dan slaat hij, maar dan geeft hij meteen daarna een kus en zegt hij "solly"
Hij doet het ook steeds minder, blijkbaar snapt hij dat het niet hoort.

Een echt muitende peuter heb ik geen last van als ik Jochem de fles geef, meestal wil Ruben namelijk de fles geven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78762639
Yppy, je hebt een grote meid!!
Maar wel spannend.

BE, Lekker jochie met zijn drinkbeker.. Hier af en toe ook zo'n bui, maar meestal is dat wel over na een bezoekje aan de gang..

Wij gaan dinsdag spelen bij het KDV vriendje van Chris. Eens kijken of ze thuis ook gezellig samen zijn.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:48:34 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78765305
Wat een herkenbare verhalen! Sterkte allemaal met onze lieve peuterpubertjes!

Yppy, wat spannend! Maud gaat voorlopig nog niet logeren. Moet ze eerste leren dat de dag pas om zeven uur begint en niet om half 6. Maar er zit vooruitgang in. De half 6 van vanochtend werd veroorzaakt door een drukke donderdag. Ik hoorde d'r letterlijk nog even het wakker worden van de middag na doen:
Neeeeeeeee, hoef niet uit bed!
Wil niet aankleden NEEEEEEEEE. Ik wil niet!
Straks, zo Neeeeeeeee niet uit bed!
Dus toen ben ik d'r maar even gaan sussen. En daarna heeft ze tot half 8 naast me liggen slapen. Knuffeltje van me.

Ze is druk bezig met ontdekken en ontwikkelen. De kleuren gaan als een trein en ook tellen begint er in te komen. En om niet achter te blijven bij d'r zus begint ze maar letters te zoeken. Ze kan het niet, maar het is wel lief om te zien. En met de ballen van Lingo zie je d'r de 1 zoeken en benoemen om dan vervolgens alle zevens ook tot 1 te bestempelen. Logisch want het lijkt op elkaar en dat snap ik wel, maar die grote zus van d'r die vind het maar stom dat ze niet snapt dat er tussen een 1 en een 7 een groot verschil zit

Ohhh en gefrusteerd kan ze raken. Pfffff. Wil ze wat kleuren/tekenen dan hoor je d'r gewoon mopperen. Ze wil zo graag net als Fleur echte dingen kunnen tekenen, maar dat lukt gewoon nog niet. Mama, ik ga een bloem maken. En dan bij het eerste rondje, wat geen rondje wil worden vliegt het potlood al weer door de kamer. Ik kanne het niet! Lukt niet! Stomme Maud. Pffff, dat is zo moeilijk. Ze hoeft het helemaal nog niet te kunnen, maar dat streberige....
En zo precies als ze is, zo lief. Ben ik een boodschappenbriefje aan het maken, gaat zij ook zitten. Wat hebben we nodig? Plakworst (gelderse worst) en dan wordt er op en een cm wat heel klein gepriegeld en krijg ik de vraag of het goed is. Tuurlijk staat daar plakworst...! Super! En wat nog meer mama? En zo 'schrijft' ze een heel blaadje vol. Maar ik hou mijn hart vast. Ze is zo standvastig. Benieuwd wat dat in de toekomst gaat worden.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:12:04 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78766203
Even ter aanvulling op mijn zucht van vanochtend. Het gaat wel beter hier om rustig te blijven, na het lezen van alle post hier en vooral ook consequent en het lijkt erop dat het nu al zijn vruchten af werpt want hoewel nog niet meteen gaat hij wel iets sneller overstag zeg maar. Bij bijv. iets dat hij uit boosheid op de grond gooide oprapen enzo.

vrijdag 5 maart 2010 @ 11:39:10 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78767342
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:36 schreef Stiemie het volgende:
Tsja het probleem is dan dat het soms goed valt, maar ik heb ook al eens een opmerking gehad die erop neer kwam dat moeders eigenlijk maar onhandig waren om aan te nemen ivm gedoe met kinderen... Dus ik durf dat niet zo goed meer te doen

Ik probeer de eet-momenten van Esmee te koppelen aan de momenten van Linde. Dus voordat Esmee een fles krijgt, zorg ik dat Linde ook wat te drinken heeft en dan liefst ook nog wat te doen heeft (kleuren, kleien, dvd, lego, puzzel etc). En dan zeg ik vantevoren duidelijk dat Esmee nu gaat drinken en dat zij even moet wachten (als je nog je sloffen aan wil, kan dat nu en anders pas na de fles van Esmee). Nou helpt dat natuurlijk niet altijd (verrassing ) en ik geef duidelijk aan wat de consequenties zijn als ik op moet staan en Esmee neer moet leggen. En helaas heb ik dus wel eens gehad dat Esmee daarna niet verder wilde drinken...

O ja wat ook helpt is af en toe als Esmee aandacht wil, zeggen dat Esmee even moet wachten omdat Linde nu even aan de beurt is. Vindt Linde prachtig want dan is zij even speciaal en dan kan zij later ook mooi even wachten
Het koppelen van eetmomenten heb ik ook een keertje gebprobeerd. Ontbijt was alweer eventjes geleden, dus ik heb een appel geschild (na 6x vragen of hij niet aub een appel wilde ), een (spa)flesje water strategisch in zijn bereik gezet en Aviva kreeg ook te drinken. Werkte prima.
En ik zeg idd ook, 'hoor je? Aviva is aan het huilen! Maar ik ben nu jou aan het verschonen, dus Aviva moet even wachten'. Vindt hij geloof niet heel erg vervelend om te horen. Al begint hij wel heel heftig te reageren op haar gehuil, dat is wat minder.

Paar dagen geleden was ik met mijn ouders ergens wat drinken, Eli kreeg appelsap, Aviva sliep in de doek. Ergens anders ging er een baby huilen, Eli keek op, ging wild om zich heen kijken 'Aviva? Speen?' Helemaal zoeken waar Aviva was, want ze was aan het huilen en ze moest haar speen. Nee, schat, Aviva ligt hier te slapen, het is een andere baby. Het duurde een tijd voor hij het doorhad.

BE, wat hier ook wel helpt, is nadat hij zo vervelend is geweest, even twee seconden (naja, eventjes) streng te blijven kijken na de straf, en dan meteen lekker knuffelen en kroelen en stoeien. Dan is hij zo blij van het stoeien, dat hij helemaal uit zijn stoute bui is gekomen, zeg maar. Mss helpt dat ook voor Sasha?

Anna uit logeren! Grote meid!

Dat klinkt wel heel schattig zoals Maud is. Maar ook wel moeilijk ergens. Wil ze alles net zo goed doen als haar zus, maar snapt ze niet dat het nog niet gaat en dat dat helemaal niet erg is. tsja, hoe leg je dat een peuterpuber uit? En je kan Fleur ook niet vragen om het aan Maud uit te leggen...
Dat wordt nog wat als ze naar school gaat!

We hebben hier trouwens duidelijk een sprong gehad! Eli speelt veel vrijer op het kdv en begint meer contact te maken. 3 dagen nadat ik post dat ik niet geloof dat het ooit gaat komen... naja, wet van fok werkt dus ook op die manier. gaan we onthouden

[ Bericht 10% gewijzigd door DaviniaHR op 05-03-2010 11:44:57 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78771853
BE, die periode hebben we met Meike ook wel gehad.
Je moet echt duidelijk zijn tegen die ukken, "mama gaat nu even een boekje lezen, jij gaat even met de duplo spelen oid" of je helpt hem even op weg met spel, en vervolgens ga jij je eigen ding doen.
ik vond het zelf heel erg moeilijk, want Meike ging lopen drammen/huilen/negatieve aandacht vragen...
Maar na een tijdje hield het op, en nu lukt het al veel beter.
Niet altijd hoor, het liefst wil ze dat je 24/7 met haar bezig bent, maar dat gaat niet lukken natuurlijk, en moet ook niet.

Anna veel plezier met logeren! En kun jij slapen vannacht YPPY, of zien we je vannacht hier op Fok?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:48:11 #188
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78772404
Ik ben vanmorgen met mijn ongeleide projectiel naar peutergym geweest. Ik kreeg haar niet meer mee terug naar huis
Volgende week weer dus, als het aan haar ligt
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:03:26 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78773130
Lastig hoor voor Maud, een grote zus die alles al kan. Gelukkig kan ze het over een paar jaar ook.

Peutergym Zo jammer dat het hier nergens in de buurt is, lijkt me prachtig.

Hoop wel te gaan slapen Karin. Ze wil zo graag, dus dan is het niet eerlijk als ze niet zou mogen natuurlijk. En ze is in goede handen. Ze mag echt niet zomaar overal naartoe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 6 maart 2010 @ 03:59:42 #190
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78805252
Ze slaapt, ik heb foto's gezien. Mijn meisje logeert gewoon echt bij een vriendinnetje.
*OUD heilige*
  zaterdag 6 maart 2010 @ 05:05:49 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78805562
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 03:59 schreef YPPY het volgende:
Ze slaapt, ik heb foto's gezien. Mijn meisje logeert gewoon echt bij een vriendinnetje.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:05:21 #192
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78805941
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 03:59 schreef YPPY het volgende:
Nu mama nog slapen... pfft, 4 uur? Gelijk een feestje thuis gehad..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:49:04 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78806221
Whieha! Doorslapen ook nog, die grote dame van me. En nu lekker ontbijten.

Hoe deden ze dit vroeger, zonder mail en twitter????
*OUD heilige*
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:53:02 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78806267
Elkaar opbellen en úren kletsen? Oei, dat ging toen ook niet, kinders maken nog steeds evenveel lawaai ...

Nog even een 'tip' voor moeders die graag rustig willen bellen - ik zet altijd even de tv / een filmpje aan zodra ik merk dat ik wel eventjes aan de telefoon zal zijn en het is belangrijk. Bij mij werkt het meestal heel goed. Zo niet, dan verstop ik me weleens in de bijkeuken, maar dat heeft weinig zin want ze komen me achterna
pi_78811092
Leuk Yppy, dat ze het naar haar zin heeft gehad!

Davinia, grappig dat Eli die sociale sprong niet zo heel veel later dan Chris heeft gehad. Die jongens blijven aardig gelijk op gaan..

Hier vanochtend naar de open dag van een freinetschool geweest (wordt vast niks, volgende week montessori). Ik kan me niet voorstellen dat mijn kindje daar over anderhalfjaar al heen gaat. Maar hij zag er wel lekker klein uit bij al die grote kindjes.
pi_78816221
Mn peuter mag volgende maand naar de peuterspeelzaal *slik*
Fake it till you make it...
  zondag 7 maart 2010 @ 18:40:15 #197
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78855071
We hebben het KDV net opgezegd, over ruim 2 maanden gaat er hier 1 naar school...
*nogmeerslik*
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_78858650
Wat gaan ze toch hard dan ineens he....
  zondag 7 maart 2010 @ 20:37:00 #199
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_78860223
Dan zeggen ze dat het 1e jaar zo hard gaat.. Zou het ooit nog ophouden?

Chris begint steeds meer werkwoorden te vervoegen. Zo had hij gisteren de blokjes meegenoomt. Nog niet altijd lekker, maar wel een mooie poging.
En hij probeert te tellen: een, vier, vijf, een, inclusief vingertjes.. Maar hij weet ook wel wat 2 is (als hij nog een koekje wil )
pi_78862669
Lol, Mirte telt ook van: een, vier, vijf .
Maar ze weet net als Chris ook wat twee is.
En met kleuren weet ze ze eigenlijk best goed, maar welke ze steevast omdraait zijn rood en groen. Alsof het fout geprogrammeerd zit zeg maar . Volgens mij is ze niet kleurenblind, maar heeft ze gewoon in haar hoofd zitten dat rood, groen heet en andersom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')