abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:54:58 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78634586
oh, wat een herkenning hier die peuterbuien!
gister heeft het weer een half uur, 45 minuten gestormd in huize Eli.

hij kwam thuis, PR was het debat aan het kijken, dus meneer wilde Mario kijken (oftewel, PR mario spelen, en Eli kijken). We hebben geen Mario gespeeld en PR heeft het debat opgenomen en na Eli's bedtijd bekeken. Ik zal jullie verdere, luidruchtige, details besparen.

hier helpt het wel om een beete uit te leggen en aan te kondigen. Dus bij Mario spelen, als PR geen zin meer heeft, gaat hij nog 1 keer tot het vlaggetje (einde van de level), en dan is het klaar. Werkt prima. Mits Mario niet eerst nog 6x doodgaat voordat het vlaggetje bereikt is, want dan wordt PR gefrustreerd, maar dat terzijde.

En bij gooien zeggen we er nu bij dat hij niet mag gooien, want dan kan het stuk. Stuk is stom en stout, dus daarom is gooien stout. Als Eli gooit, krijgt hij straf. Very simple. En dan worden we nog steeds regelmatig uitgeprobeerd, maar dan blijft hij idd makjes op zijn strafplek zitten, want hij wist dat hij straf zou krijgen.

En stiekem vind ik die tirades alleenmaar schattig en een groot compliment. dat betekent dat hij zich bij ons veilig genoeg voelt om zich volledig te laten gaan en zijn gedragsrepertoire uit te proberen. op het kdv en bij oma is hij namelijk poeslief. Thuis ook wel, hoor! Buiten de peuterbuien om
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:05:15 #152
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78634989
Davinia als ik het zo lees klinkt het ook wel schattig, en de verhalen van anderen ook, maar dat schattige is hier thuis toch vaak ver te zoeken hoor

Dan probeer ik onverwachts een soort van telefonisch sollicitatiegesprek te houden (als mama belt moet je even stil zijn Linde...) terwijl ik ondertussen een krijzende peuter aan mijn been heb omdat de fisher price kassa niet doet wat zij wil en ik niet meteen in de houding spring om te helpen en ze dus maar haar zusje gaat pesten om aandacht te krijgen, die (logisch) dan dus ook gaat huilen en de mevrouw aan de telefoon ondertussen vraagt wat mijn sterke en zwakke kanten eigenlijk zijn (uhh zoals u merkt, kan ik heel goed multi-tasken???)... Op dat soort momenten laat ik liefst alles thuis even in zijn sop gaarkoken en ga ik op het balkon staan (ware het niet dat ik daar al eens bijna opgesloten ben door mijn peuter die aan het ontdekken was hoe die grendels op de deur nou eigenlijk werken )

Ps: valt het op dat ik een #@$@$-dag heb en er even kind-technisch gezien een beetje door zit
pi_78635123
Oeh Stiemie, dat zijn geen handige momentjes voor peuteracties inderdaad.
Is het nog wel een beetje gelukt dan met de sollicitatie?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:12:19 #154
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78635283
Ik hoor volgende week of ik een uitnodiging van het bedrijf krijg (telefoontje was via een recruitmentbureau). In ieder geval niet meteen een nee, of dat durfde ze me niet meer aan te doen op dat moment

Hoe doen jullie dat trouwens met bellen? Linde weet dat ze er niet doorheen mag kwekken, maar weten en doen zijn 2 heeeeele verschillende dingen. Ik ben zo stom geweest om te zeggen dat ze wel wat mag zeggen als ik mijn vriend aan de lijn heb. Nu begint elk telefoongesprek dus standaard eerst een kwartier met: "is dat papa? Mag ik papa praten? Ik ook papa zeggen van potje plassen! ik zeggen. Mag ik papa?" etc....
pi_78635310
oi Stiemie, dat klinkt niet zo gezellig inderdaad.. Kan Linde dan niet even op haar kamer spelen? Of jij met Esmee even op jullie slaapkamer en Linde in de woonkamer?
Naja, Chris is daar misschien weer makkelijk in. Als ik met de telefoon naar de gang loop blijft hij wel in de woonkamer spelen zonder gebler..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:15:35 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78635416
Stiemie

Davinia, ik vind jou altijd zo heerlijk nuchter overkomen!

Devin heeft me geholpen met de badkamer schoonmaken. Lekker samen schrobben en kletsen Voor het eerst dat ik het leuk vond om de badkamer te doen! En het mag straks nog even over, heb namelijk geen chloor durven gebruiken met hem erbij.
En daarna gingen we naar zolder: ik ging was vouwen en hij was van losse planken en balken een huis aan het bouwen. Ook nog op spokenjacht geweest in de smalle bergruimte achter de muur, heel spannend vond hij het, hij bleef namelijk herhalen "Niet bang wezen (dat woord gebruik ik nooit) mama, spoken doen niks hoor! Spannend he? Ik zal je begemmenen (beschermen)"
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:15:55 #157
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78635435
Dat is niet echt handig want dan kan ik niet zien wat ze daar uitspookt. Zodra ik uit beeld ben, gaat ze namelijk vanalles uitproberen (goh waar is dit knopje van de oven eigenlijk van? Mama zegt wel dat de kat heel bang is en dat ik 'm niet moet aaien, maar ik kan het natuurlijk best even proberen... en zou ik zelf in de vensterbank kunnen klimmen?) Bovendien is ze sinds ik veel vaker (werkloos) thuis ben echt een soort van zwaan-kleef-aan geworden. Waar ik ben, is zij ook
pi_78635484
Mijn eerste gedachte was ook dat ik even naar de gang was gelopen. Maar goed, dan zie jij ook niet wat Linde evt met Esmee uitspookt.
Meike bemoeit zich niet zo met mijn telefoongesprekken. Af en toe bellen we samen naar papa als ze hem graag iets wil vertellen. Verder speelt ze eigenlijk meestal gewoon verder....
pi_78635537
En als je haar een eigen telefoon geeft dan?
Kan ze zelf ook haar sociale contacten onderhouden haha
(een speelgoedtelefoon he, geen Iphone oid)
pi_78635869
Chris is niet zo avontuurlijk als Linde blijkbaar. Die kan ik gerust even alleen in de woonkamer laten.
En Chris is ook niet zo'n babbel, dus dan verder geen tips helaas..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:33:03 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78636133
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En als je haar een eigen telefoon geeft dan?
Kan ze zelf ook haar sociale contacten onderhouden haha
(een speelgoedtelefoon he, geen Iphone oid)

Ze heeft een schitterende knalroze hello kitty telefoon, maar ja daar zegt natuurlijk niemand wat terug. Al kan ze er wel hele gesprekken mee houden (Hallo! Nee thuis bij de poes. Ja leuk hoor. Nee vanavond pasta... )

Overigens is er geen deur bij ons tussen huiskamer en gang dus dat schiet ook niet op. Slaapkamers hebben wel een deur, maar dan gaat ze gewoon voor de deur naar me staan gillen. Ik leg voortaan maar een rolletje plakband naast de telefoon Nou ja de grootste frustratie ben ik inmiddels gelukkig weer kwijt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:42:28 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78636531
stiemie, kanje dr niet in dr ledikant zetten?
"als je niet stil bent als mama belt, zet ik je in bed en doe ik de deur dicht!"

als je wil, kan je dan wel een keertje met mij proefbellen, of dat werkt.
ik neem aan dat ze de stem van je moeder wel herkent, namelijk. en dan is het krijsen om oma
ik ga je binnenkort weer leuk pm'en! ik kom er echt niet aan toe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:43:44 #163
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78639061
Ja zoiets als in bed zetten heb ik ook al eens aan gedacht, maar ja dat moet dan voordat je opneemt, of ik moet weer zeggen dat ik terug bel. Pff ik neem op de dagen dat ik alleen ben met de kinders maar gewoon helemaal geen telefoon meer op denk ik
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:51:35 #164
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78642091
Puberende peutermoeders,

vanaf 3 zeggen ze "Oui!!"
Dat is Frans voor "Jazeker, dat willen/doen we meteen! "
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:07:24 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78642814
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:51 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Puberende peutermoeders,

vanaf 3 zeggen ze "Oui!!"
Dat is Frans voor "Jazeker, dat willen/doen we meteen! "
Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:12:11 #166
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78643008
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef chacama het volgende:

[..]

Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!
Mijn Frans is zo ontzettend tres bien, dat komt helemaal bon !
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:16:09 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78643146
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef chacama het volgende:

[..]

Sorry Chaca.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78650550
Haha Chaca .
Nou voor een cursusje Frans naar KP dan, moet helemaal goed komen.

Stiemie, als ik telefoon heb dan blijft Mirte maar roepen: "deze deze deze" (oftewel, ik wil ook met papa praten, ook als ik papa niet aan de telefoon heb), dus tegenwoordig zeg ik dan: mama gaat even bellen, het is niet voor Mirte. En dan gaat het redelijk goed. Ik kan overigens wel even weglopen naar de gang ofzo, zolang ik de deur maar niet echt dicht doe en even zeg wat ik ga doen en dat ik zo weer terug ben.
Als ik Iris naar bed breng blijft Mirte ook even alleen beneden.
Fake it till you make it...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:46:06 #169
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78652649
Ik telefoneer eigenlijk niet zoveel. En als ik moet bellen, dan doe ik dat als de meiden in bed liggen.
De meiden blijven ook wel eens alleen beneden. Gaat prima, als er wat is, dan staan ze onder aan de trap en zeggen ze wat er aan de hand is/wie wat heeft afgepakt/wat kapot/kwijt is of dat er een vogel in de tuin zit.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:55:48 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78653240
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
of dat er een vogel in de tuin zit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:19:13 #171
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78654881
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Ik telefoneer eigenlijk niet zoveel. En als ik moet bellen, dan doe ik dat als de meiden in bed liggen.
De meiden blijven ook wel eens alleen beneden. Gaat prima, als er wat is, dan staan ze onder aan de trap en zeggen ze wat er aan de hand is/wie wat heeft afgepakt/wat kapot/kwijt is of dat er een vogel in de tuin zit.
vooral dat laatste ja.... Mama mama mamaaaaaaaa!!!!!! Ik kom in blinde paniek aangerend me ondertussen voorbereidend op de grootste chaos ooit gezien... '...een pin mama, kijk, een hele mooie met koetjes (voetjes)' ....zucht..
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:22:50 #172
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78655135
Precies Memmel dat dus

Maaaamaaaaa! Maaaamaaaa Esmee!!!! Mama snel Esmee!!! *komt hijgend de hoek om scheuren* "Kijk Esmee heeft de giraf"

En het nadeel als je aan het solliciteren bent, is dat je nooit kunt plannen wanneer die telefoon gaat.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:29:37 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78655590
oh, stiemie, ik zou wel zeggen 'excuus, ik leg even mijn niet-luisterende peuter in bed, heeft u een ogenblikje?' zou op mij wel daadkrachtig en efficient overkomen. maar dat ben ik.

ff vraagje aan de ouders die ook een baby hebben: wat doen jullie als de peuter gaat muiten tijdens het voeden? ik heb nu aviva afgekoppeld, op tafel gelegd ( ) en eli straf gegeven, maar dat gaat niet zo lekker als ze wel net begint met drinken... hij was echt aan het proberen of ik hem echt straf zou geven, maar ik vrees dat dit vaker gaat gebeuren...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:31:07 #174
593 sjak
Juffie Bloem
pi_78655706
Onherkenbaar dit
Vanavond, ver na bedtijd, voetstappen in de gang. Deur open, voetstappen versnellen...Naar boven...lag jij niet in je bedje? Jawel hoor! Ben je er niet uit geweest? Nee. Ben jij nu aan het jokken? Nee hoor, echt niet....
Lekker douchen!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:32:33 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_78655804
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:31 schreef sjak het volgende:
Onherkenbaar dit
Vanavond, ver na bedtijd, voetstappen in de gang. Deur open, voetstappen versnellen...Naar boven...lag jij niet in je bedje? Jawel hoor! Ben je er niet uit geweest? Nee. Ben jij nu aan het jokken? Nee hoor, echt niet....
Heee, hoe is het met jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')