abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 21:17:50 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78609964
Kersjes! Dat zo ik idd ook vertikken, ze te kopen, maar als dat drama's oplevert is dat wel heel erg vervelend

Ok, consequent blijven dus. *nieuw voornemen...
Met daarbij dan ook meteen rustig en relaxed. Want mijn boosheid is natuurlijk deel van de lol...

Ja, dat aankondigen doe ik idd ook wel en vanmiddag ging hij ook helemaal zonder mokken mee naar boven. Zaaaaaaalig! Ik kan ook niet wachten tot hij klok kan kijken, dat je kan zeggen 'als de grote wijzer daar staat, dan...'

Overigens even daarvoor had hij (denk ik achteraf) mijn laatste niet gehoord over een filmpje op de laptop want dat was echt dik drama, maar ik heb wel vol gehouden. Omdat anders het hek idd van de dam is.

Tel je zegeningen Moonah!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:26:02 #127
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78610541
Hier rende Beppie gelijk naar het schap met Nijntje koekjes als we haar loslieten in de supermarkt. Ik denk dat ze haar 2 dorpen verderop nog konden schreeuwen als ik rustig aan het uitleggen was alles weer teruglegde, omdat er geen 100 pakken koek in het karretje mochten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78610882
Wat fijn dat Meike het naar haar zin heeft gehad!!

BE, dat klinkt als een lekker peuterpubertje..
Hier niet zoveel advies. Wij wachten nog rustig af, tot de storm ons treft
Chris heeft weleens dwarse buien, en koppige momenten, maar eigenlijk zijn die makkelijk te omzeilen/te overleven..
pi_78611064
Meike

BE, volgens mij niet te streng hoor, maar wel lastig en enigzins herkenbaar.
Fake it till you make it...
pi_78611380
Moonah, wees maar blij dat je het niet herkent.

Damian kan echt met periodes heel vervelend zijn. Geen driftbuien zoals eerder maar wel ons totaal negeren, helemaal niet luisteren, overal tegendraads op reageren. Zo'n periode duurt een week of 2 en daarna is het ook weer over en luistert hij weer als de beste, klaagt hij niet meer en vindt hij alles weer leuk. Het is gewoon echt alsof hij het nodig heeft om 1 keer in de paar maanden even flink tegendraads te zijn.
Op dit moment luistert hij ook weer wat slechter. Op het KDV pakt hij spullen van andere kindjes af en heeft hij afgelopen week al een paar keer zijn vriendjes geslagen (en andersom ook, dus het komt wel van 2 kanten) en afgelopen weekend was hij best gemeen tegen zijn nichtje! Zoals spullen afpakken en dan roepen: huilen, huilen, ga jij maar huilen! En dat met een gemeen stemmetje. Ik vraag me echt af hoe hij daar nou bij komt, want ik schrok er best wel van.

Damian heeft verder van die vervelende dingen waarbij hij niet luistert. En dat blijft gewoon terugkomen. Dan gaat het weken/maanden goed en dan zomaar uit het niets begint hij daar weer mee. Zoals in een volle parkeergarage zijn hand lostrekken en heel hard wegrennen. Dat is gewoon ontzettend gevaarlijk. Hij weet ook gewoon dat we dat niet kunnen negeren. Waarschijnlijk doet hij het daarom.
Wij hebben geen idee hoe we hem dat 'afgeleerd' krijgen.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:42:28 #131
108648 cattie
lieve moeder
pi_78611482
Ive heeft ook zo van zijn momenten. over het algemeen is het een heel lief ventje, maar soms.... Als hij iets doet wat niet mag, moet hij naar de gang. Hij mag terug komen als hij sorry kan zeggen. Soms is dat binnen 10 seconden zo, soms komt hij terug, weigert sorry te zeggen, moet weer de gang op, gaat tegen de deur aan rammen en gillen, waarop ik de deur open ruk om hem boos toe te spreken, waar hij van schrikt en nog bozer van wordt. Uiteindelijk eindigen we dan in elkaars armen waarbij ik tranen in mijn ogen heb en hij heel zielig halfjes sorry mompelt...

Vanmiddag was hij gevallen en deed zijn voetje pijn. Vervolgens heeft hij een uur lang heel zielig op de bank gelegen, alleen maar auw auw auw zeggend. Ik was al een plan aan het maken voor als mijn man thuis was (hap bellen, man met Ive naar hap, enz). Komt papalief thuis, en alles was over. Geen auw meer te bekennen.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:05:43 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78613068
Oh de drama's klinken heel bekent. ...

Nee niet doen, hoor ik de hele dag van Jen. Gezellig hoor
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:42:08 #133
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78615524
Die drama's klinken idd heel bekend. Ik moet zeggen dat het nu wel weer wat beter gaat. Ze praat nu ook
meer dus dat neemt ook veel frustratie weg. En 's ze dan iets niet mag roept ze: weg mama, Anna is hele boos op jou!

En ze heeft vandaag haar plasdiploma gehaald! Hoe scheetig is dat!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:49:39 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78616015
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:42 schreef Memmel het volgende:
En ze heeft vandaag haar plasdiploma gehaald! Hoe scheetig is dat!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:58:10 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78616565
Jullie ook al zo'n knappe Anna!

Die van ons heeft, na d'r zwemdiploma's en d'r plasdiploma nu ook een certificaat van de kapper. Als ze nog drie keer gaat, krijgt ze zelfs het diploma.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 maart 2010 @ 23:39:57 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78618731
Heuj, dan had onze Anna al zwarte band kapper gaan gehad! Ze heeft al twee keer een stempelkaartje vol gemaakt <3
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 06:04:24 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78622872
Bij de andere kappers kreeg ze ook niks, maar nu ineens wel. Certificaat ligt veilig in d'r boekenkast, je mag er niet aankomen, pas op!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 maart 2010 @ 07:25:52 #138
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78623105
Peuterdriften! Ook hier.
Gister nog..
Pien ligt op de commode en Floor moppert wat door de kamer. Dus ik vraag aan haar of ze het vieze shirt van haar zus in de wasmand in de badkamer wil leggen. Dat wil ze!
Ze krijgt dus de deur van de badkamer niet open...en bleren, schreeuwen en huilen. Dus ik zeg "Niet huilen, gewoon zeggen"....

Komtie...............*gillen/schreeuwen/huilen aan*

" Floor mag wel huilen, niet gewoon zeggen, jij NU helpen"

Ik denk " de groeten, dame"
Maar ondertussen denk ik "je weet het dondersgoed, hier kom je niet mee weg".

Ik vraag dus aan Pien of ze op de commode blijft liggen. Dat wil en doet ze ook. Ik grijp floor en zet haar met de rug tegen de muur. "Zitten blijven", zeg ik.

Alle aandacht richting zus. Nadat dame F gekalmeerd is + 2 minuten zeg ik tegen haar dat ze dingen gewoon moet zeggen. Ik vraag of ze het begrepen heeft. Ze zegt "Nee".

Opnieuw zitten.
Intussen vraagt ze om boekjes/puzzels en zelfs de kat, want het is niet zo gezellig .
Ik wacht tot ze stil is en vraag opnieuw of ze het begrepen heeft. Ze zegt "Ja, ikke gewoon zeggen en niet gillen tegen mamma"

Er wordt gekust en geknuffeld en de "wedstrijd" is gewonnen!
En uiteindelijk ook nog dat shirt poeslief in de was gooien
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:06:09 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623385
Heel herkenbaar KP! En van een ander klinkt het dan ineens zo schattig!

Sasha kan ook gaan mopperen om niets dan. Gisteren had hij uit bozigheid een schop tegen het kattenluik gegeven, kapot, dus ik had hem uit de keuken gebannen. Stond hij aan het hekje te rukken en duwen: Sasha citroen eten! Hij is nog nooit in de buurt van een citroen geweest, kent het alleen uit een boek.

En waar ik echt ook heel slecht tegen kan is dat hij eerst moord en brand schreeuwt en als ik hem dan rustig heb en vraag of hij wat wil drinken of zo gaat hij onhoorbaar fluisteren. Eig meer heel zachtjes ademen terwijl hij woorden vormt. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat zo irritant. Want ik hoor hem dus gewoon echt niet dan. Dus als dat een tijdje zo gaat dan zet ik hem toch maar weer in bed (als het bijv. daar om gaat ofzo) maar dan is het weer gillen krijsen slaan schoppen. Maar hardop zeggen wat er aan de hand is ho maar. *zucht*

Maar goed, vanochtend was hij wel weer heel schattig en lief in bed.
Zelfs om 05.30. 'Mama wakker, toch?'.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:25:25 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623594
Gister toen Jen weer eens aan het draken was tijden het eten (hobby van haar) gaf ik haar de waarschuwing dat als ze niet ophield met het keukenkastje leeghalen ( ) dat ze dan maar even op de gang moest gaan zitten. Jen speelde oostindisch doof.... Dus papa staat op, Jen ook, gebogen hoofd en mopperend liep ze naar de gang en deed de deur dicht.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:33:11 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623699
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:43:06 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623849
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:33 schreef Brighteyes het volgende:

Het werkt goed he de gang?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:48:35 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623932
Bij ons niet, meneer gaat of op het kruipluik staan stampen, of probeert de voordeur open te doen, of loopt de trap op naar boven.
Vandaar maar gewoon op het houten bankje in de kamer.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:50:41 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623968
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons niet, meneer gaat of op het kruipluik staan stampen, of probeert de voordeur open te doen, of loopt de trap op naar boven.
Vandaar maar gewoon op het houten bankje in de kamer.
Wij hebben geen boven.... Tot zover blijft ze netjes op de plek waar ik haar neerzet.

Wat doen jullie tegen slaan? Jen slaat dus bij alles wat haar niet zint. Handen vasthouden, zeggen dat het niet mag, de gang enz... Is dit een kwestie van volhouden?
pi_78624254
Volgens mij had ik gisteren nogal lopen mopperen, gisteravond met naar bed brengen hoorde ik mezelf terug:
Mihte niet huilen, Mihte kan woon paate. Isse veel selliger...
Fake it till you make it...
pi_78624431
Mikael heeft dat soort buien gelukkig niet. Hier is eenmaal waarschuwen eigenlijk altijd wel voldoende. Hij wil nog wel eens gaan huilen of miepen als ie zijn zin niet krijgt of als iets niet lukt. Maar dan is het hier ook dat ie gewoon moet praten want dan kan ik hem verstaan en snap ik wat ie wil. En dat gaat nu ie ouder word steeds beter. Mijn bijna kleuter die eigenlijk hier niet meer hoort voor mij gevoel
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78624621
Wat een draakjes

Tico, hier is het een kwestie van volhouden. Soms leeft het slaan even op, maar dan is het 1 keer waarschuwen, 2e keer op de gang. Eerder duurde het dan een paar dagen, maar tegenwoordig is dat na een ochtendje proberen wel weer over. Vaak is het hier gewoon frustratie/driftbuien/onrust die hij eruit gooit. Als het vaak gebeurd ga ik iets "veiligs" doen. Zoals koekjes bakken, of samen schoonmaken, dat leidt af van die onrust en is hij daarna vanzelf weer rustig..

Ik wilde hier iets gaan tikken over een niet-op-het-potje/wc-durf drama. Maar natuurlijk doet hij het nu wel opeens. Zonet 5 minuten op het potje gezeten en 1 druppel erin. Naja, het ging vooral om het durven zitten. Een plasje is nog een stap verder.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:17:46 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78625905
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:06 schreef Brighteyes het volgende:
Stond hij aan het hekje te rukken en duwen: Sasha citroen eten! Hij is nog nooit in de buurt van een citroen geweest, kent het alleen uit een boek.

Whaaahhaha! geweldig! Dat hij van gekkigheid niet meer weet wat hij moet roepen in zijn boosheid! En dat fluisteren heeft Thies ook een poos gedaan BE. Ik denk dat het een soort van experimenteren is van wat je allemaal met je stem kunt doen.

En over dat slaan Tico, ik denk idd blijven herhalen, hand vastpakken "Nee, niet slaan".

En KP, waar ik nou zo benieuwd naar ben, gilt Floor dan ook niet meer in het vervolg?

Thies kan ook wel piepen/zeuren, maar dan zeg ik "Niet zeuren" en dan herhaalt hij het met zijn stem bijna een octaaf lager.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:27:56 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78626282
Slaan en spugen wil hier ook nog wel eens een probleem zijn. Het spugen is nu wel zo goed als over. Maar af en toe deelt ze zomaar een klap uit.

Ik merk wel dat boos worden impact heeft. Niet altijd direct, maar Anna blijft er wel over praten. Alsof het een soort verwerking is. Ik grijp die kans dan om haar te laten vertellen hoe ze het dan had moeten doen en dan komt het er weer uit. ("Anna moet naar mama luisjeren")
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:50:36 #150
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78632109
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

En KP, waar ik nou zo benieuwd naar ben, gilt Floor dan ook niet meer in het vervolg?
Vandaag nog niet
Over het algemeen is het gemopper enzo dan wel even over voor een paar dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')