abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 16:24:30 #101
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78595475
Van Pampers had ik ze. Daar staat nl Bob de Bouwer op en dat is natuurlijk een must have voor een dame van 2.

KP waarom was jij niet in Blijdorp....effe denken.....omdat jij altijd moet werken op vrijdag en ik er niet bij na heb gedacht dat het dus vakantie was en jij dus ook wel had gekund en mijn ouders vroegen of ik mee ging op hun abonnement. Daarom. Dus.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:33:05 #102
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78595879
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:24 schreef Memmel het volgende:
Van Pampers had ik ze. Daar staat nl Bob de Bouwer op en dat is natuurlijk een must have voor een dame van 2.

KP waarom was jij niet in Blijdorp....effe denken.....omdat jij altijd moet werken op vrijdag en ik er niet bij na heb gedacht dat het dus vakantie was en jij dus ook wel had gekund en mijn ouders vroegen of ik mee ging op hun abonnement. Daarom. Dus.
oh.daarom.dus.
Noteer je even de schoolvakanties in je agenda ?
Ja...alle 12..
  maandag 1 maart 2010 @ 16:36:16 #103
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78596035
Twaalf? Oja, ik was op zoek naar die Pabo opleiding...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:39:51 #104
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78596192
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:36 schreef Memmel het volgende:
Twaalf? Oja, ik was op zoek naar die Pabo opleiding...
Jaaaa, memmel for juf !
12 weken vakantie, inderdaad
pi_78597143
Nog gefeliciteerd met Meike! Zo te lezen heeft ze veeeeeel cadeautjes gehad.
Wat vond ze van de fiets?

Stiemie, Damian wilde ook niet zonder luier..
Ik had het gevoel dat hij het makkelijk zonder zou kunnen dus ondanks zijn protesten heb ik het wel doorgezet.
Ik heb gezegd dat hij pas weer een luier aankreeg als hij naar bed zou gaan.
Hij heeft overigens niet geschreeuwd omdat hij persee een luier aan wilde, maar meer een beetje piepen en simmen. Hij was gewoon een beetje boos en bang dat het hem niet zou lukken.
Sindsdien loopt hij zonder luier en het gaat perfect. Geen ongelukjes en meteen ook poepen op de wc!
Als jij het gevoel hebt dat Linde het wel kan, dan zou ik het doorzetten zolang ze niet te sterk reageert.

Damian houdt ook erg van puzzelen.. tenminste zolang hij ze leuk vindt.
Hij wil alleen maar Carspuzzels maken! Als je met een andere puzzel aankomt dan weigert hij om te puzzelen.
Binnenkort maar eens nieuwe aanschaffen want t/m 70 stukjes legt hij ze met gemak.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:45:46 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78605056
Pfff, zijn alle 2-jarigen zo? Is het echt een kwestie van consequent zijn? Gaat dat stampen dan ooit over in 'ja mama'.

*luistert nu naar de antichrist die door F. in bed gestopt wordt... Ik zie helemaal voor me hoe zijn hoofd op zijn schoudertjes spint...
Ik vind dit dus echt-echt-echt niet leuk en weet niet goed of het nou aan ons ligt (dus aangeleerd omdat wij stom zijn) of dat het 'normaal' is...
Net had hij 'straf' en moest van mij dus op het bankje zitten, en dat vertikte hij en toen kwam het hele scala van spelen, gillen, stampen, kroelen langs en ik bleef voet bij stuk houden. Wel heel moeilijk, vooral toen hij echt tegen me aan kwam hangen om te kroelen, maar ik vond echt dat ik voet bij stuk moest blijven houden.
Maar ben ik dan niet een enorme heks?

Bluh...
Er is ook geen peil op te trekken, de ene keer is er niks aan de hand, de andere keer echt totale paniek en krijspartijen omdat hij zelf zijn sokken uit had willen doen. Om vervolgens de keer erop het weer prima te vinden dat ik het doe. Schiet mij maar lek...
  maandag 1 maart 2010 @ 19:47:00 #107
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78605121
Duidelijkheid en grenzen, dat hebben ze nodig nu BE. Het is niet leuk maar later pluk je er de vruchten van. Het is ff doorzetten..nog een paar maandjes dan zul je het ergste wel gehad hebben.
Ik leef met je mee. Echt heel erg
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:48:24 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78605199
Kan er echt wel om janken. Helemaal niet leuk om hem zo boos te zien (en weten dat het is omdat jij iets zegt of doet) maar ja... rationeel weet ik ook wel dat het 'nodig' is, maar damn...
Ik had dit dus echt niet verwacht he... dat het zo moeilijk zou zijn.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:51:02 #109
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78605340
Wij hier noemen dat altijd het hart/hoofdconflict Het is heel makkelijk om toe te geven en toch te troosten en te zeggen 'laat ook maar' maar op de lange termijn doe je jezelf en je kind daarmee te kort.
Je kunt best wel een beetje water bij de wijn doen af en toe heb ik geleerd, je hoeft echt niet overal de strijd om aan te gaan maar sommige dingen kunnen gewoon niet en uiteindelijk moeten ze toch gewoon luisteren
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:55:58 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_78605588
Hier gelukkig nog niet van die heel erge drama's *afklopt*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 20:00:15 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78605820
Nou BE klinkt als een doodgewone avond hoor Hier ook 43.567.987 x van het strafmatje komen en dan met een stalen gezicht en zonder iets te zeggen weer terugzeten... Tsja soms breekt mijn hart dan wel hoor, maar ja ik heb wel gemerkt dat 1 x toch toegeven zorgt dat het de keer daarop nog langer duurt Dus dan maar gewoon gedachten op nul en doorgaan.

Of als je nee zegt dat ze dan antwoord: "WEEEHEEEL! Stomme mama!", "Nee dat wil ik niiiiieeeeeet!!!!" of "Mag ik zelf weten!" En natuurlijk is het ook vaak genoeg wel leuk en gezellig, maar met dingen die ECHT gevaarlijk zijn of gewoon niet kunnen (Ze probeerde vandaag of ze ook bovenop Esmee kon zitten ) dan moet ik van mezelf gewoon echt doorzetten.

O ja en Linde heeft vandaag op het potje geplast (en van schrik stopte ze met plassen en deed de rest van de plas daarna in haar broek ) Maar het was wel heel goed vond ik en dat leverde de laatste sticker van het beloningsvel op en dus kreeg ze een cadeautje Een ketting met armbandje van H&M en ze is er zo blij mee
  maandag 1 maart 2010 @ 20:05:34 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78606130
Ik vind mezelf dan echt zo stom, want soms is het om iets heel kleins dat dan volledig uit de hand loopt.
Hij wilde net spelen, ik zei 'nee, even wachten' waarop hij zich bovenop me stort en ik dus vind 'nee is nee'. En dat is eigenlijk vooral omdat hij dus echt totaal helemaal nooit zomaar luistert.
'Sasha gooien' 'nee' = toch doen. Sasha nog een keer? (Maakt niet uit wat) 'nee' = toch doen.
Echt. Niets lijkt tot hem door te dringen.
Waardoor ik weer ga twijfelen of ik dan niet veel te vaak nee zeg, maar hij mag gewoon niet zelf op het opstapje gaan staan en zijn handjes wassen, en gooien met een bal mag ook niet, en 20 keer tubbies kijken ook niet en... en... en... Ik voel me soms heel naar en streng terwijl het ook idd echt vaak genoeg gewoon leuk is, maar dit soort dingen zuigen me helemaal leeg lijkt het.
Bwuh... Zo stom. In de woonkamer willen fietsen, ben ik dan echt zo'n trut dat het niet mag? Nadat we net een half uur buiten hebben gelopen en gefietst? Valt wel mee toch?

Nou ja, morgen heb ik vast weer spijt van mij gezever, maar soms vraag ik me echt af of ik het dan echt zo fout doe.
En dan echo't dat AP topic door mijn hoofd en dan voorzie ik hier echt totale chaos als ik op die manier met hem om zou gaan.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:10:48 #113
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78606397
Ik merkte hier laatst op dat Beppie begon te gillen toen mijn wederhelft iets afpakte, waarop hij het gelijk terug gaf. Daar werd ik ook onverdeeld vrolijk van .

Hier ga ik er maar vanuit dat ze gewoon helemaal niet luistert. Dan valt het altijd weer mee. Ze mag al niet meer mee boodschappen doen omdat ze van begin tot eind de hele tent bij elkaar krijst en ik niet met een kind op de arm ook nog het karretje kan duwen en mijn wederhelft kan instrueren.

Als ik alleen ben met haar gaat het wel 9 van de 10 keer goed .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78607448
In de woonkamer fietsen mag hier ook niet hoor BE....

Meike heeft er ook een handje van tegenwoordig om als ze iets niet mag er achteraan te roepen: "dan vind ik jou stout!"

Ze had het zo leuk gehad vanmorgen op school, was heel enthousiast geweest met haar feestje, ze hebben bergen foto;s gemaakt, en de lol straalt er inderdaad vanaf!

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78607531
Zo herkenbaar BE! Amber heeft er nog steeds een handje van. Wat TF zegt: consequent blijven en niet toegeven. Het is geen leuke fase!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:33:08 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78607604
Oh kijk dan, wat leuk idd!

Nog even als tegenhanger dan, ik lach me echt suf om hem ook hoor, de hele dag door. Zijn nieuwe stopwoordje is 'toch?'.
Oscar honger, toch? Sasha boterham eten, toch?
En dan met zo'n mierzoet zijwaards gedraaid koppie erbij.
En door het dolle staan springen toen ik vanochtend zei dat we gingen fietsen.
En aan het knopje van mijn electrische matras zitten en dan vragen 'zo betert?'
Echt, veeg mij maar op, ik smelt dan echt hoor.
Oh kijk! Boom! En nog een! En nog een! Oh kijk! Wolken! Oh kijk!
  maandag 1 maart 2010 @ 20:35:35 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78607716
Oh Meike je straalt helemaal Wat zie je er jarig uit!

Fietsen in de huiskamer mag hier wel

Maar soms ook echt knullige dingen die gewoon niet mogen. Zo mag Linde gewoon niet aan de kinderwagen zitten als Esmee erin ligt. Ze heeft een keer bijna de wagen de straat op geduwd en de wagen tussen de liftdeur in geduwd toen ik snel de post pakte dus ik wil gewoon dat ze eraf blijft. Lijkt soms overdreven, maar ja dat is gewoon een regel hier. Net als opruimen als je klaar bent met spelen en aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is. Voor anderen misschien onzin of te streng, maar ja dat is dan hun probleem.
pi_78607770
Je leert de gewone dingen echt waarderen met een peuter!
Zo zag Meike vandaag een regenboog....ze leek zelf wel betoverd ervan....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 1 maart 2010 @ 20:39:20 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78607893
Het is ook lastig, ze willen je zo graag bewerken en ze zijn stiekem heel slim. Maar ze zijn ook jong en klein en ze weten niet waar ze aan toe zijn. Door keer op keer duidelijk te zijn en vol te houden, worden ze steeds weer bevestigd dat er grenzen zijn. Grenzen die ook veiligheid bieden. Ik vind het regelmatig ook moeilijk om vol te houden, maar ik merk nu wel dat het werkt. Ze luistert zeker niet altijd, maar wel behoorlijk vaak.
Ik merk dat het goed werkt om iets te zeggen voordat het zover is. Dus 'je mag nog even spelen'. ' We gaan dadelijk weg'. 'Nog een laatste keer van de glijbaan.' Het uiteindelijke moment komt dan minder onverwachts. En het is gewoon moeilijk. Zal de laatste zijn om dat te ontkennen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 maart 2010 @ 20:41:02 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78607974
Oh ja, boodschappen...
Ik ontwijk tegenwoordig het koelvak en koop melk en toetjes enzo tijdens mijn lunchpauze. Het is namelijk elke keer hetzelfde liedje als we erlangs lopen: hij wil Danoontjes. Op zich okay, ware het niet dat hij ze niet lust en ze dus ook niet eet. Na een paar keer proberen en ze ongebruikt hebben moeten weggooien koop ik ze dus niet meer. Daar is meneer het niet mee eens, met alle krijspartijen van dien
.... met gevoel voor drama....
  maandag 1 maart 2010 @ 20:43:26 #121
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78608070
Scherm lang open gehad...

Wat een stralende jarige Meike!
.... met gevoel voor drama....
pi_78608540
Aaah Meike! Wat is ze blij.

Iedereen heeft zo zijn eigen regels in huis. Maar het klinkt echt niet (te) streng BE.
Alles is verder al gezegd, dus ik heb weinig toe te voegen.
Ik zou gewoon doorgaan zoals je het eerder ook deed en dan maar 'wachten' op een betere periode!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:08:05 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78609370
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:39 schreef YPPY het volgende:
Ik merk dat het goed werkt om iets te zeggen voordat het zover is. Dus 'je mag nog even spelen'. ' We gaan dadelijk weg'. 'Nog een laatste keer van de glijbaan.' Het uiteindelijke moment komt dan minder onverwachts.
Dat ja. Ik zeg (bijna) altijd "Het is hoog tijd, nog eventjes en je gaat naar bed." Of zoiets dergelijks. En wat hier ook heel goed gaat is laatste keer, of nog één keertje. En daar wel consequent in zijn. En proberen te bedenken waarom je kind per sé iets wil doen. Als je je daarin kunt inleven maakt het het ook makkelijker om iets toe te staan. En wat ik ook vaak doe is bij mezelf nagaan of ik iets écht belangrijk vind. En dan heb ik het verhaal van indertijd Sugar in mijn hoofd (in kleutertopic, of eigen topic??), over M die een tekening voor een vriendinnetje had gemaakt maar die uiteindelijk niet wilde afgeven. Sugar hield voet bij stuk want wilde consequent zijn. Maar de sfeer was helemaal niet meer gezellig. Ik probeer er dan vaak een draai aan te geven, of een soort van compromis te sluiten waarbij het iig níet lijkt alsof Thies alsnog zijn zin krijgt.
Maar ik denk dat ik makkelijk praten heb, want heel vaak herken ik verhalen over die hele peuterpuberteit helemaal niet (en BE, dat bedoel ik niet om mezelf op de borst te kloppen of een heilig boontje te zijn, maar Thies is gewoon een heel makkelijk kind in deze ).
Oh, en fietsen in de woonkamer mag hier wel. We hebben geen tuin....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:09:29 #124
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78609455
Boodschappen doen is juist een van de dingen waar ik met Linde echt nooit problemen mee heb Ze vindt het dan wel heel leuk om boodschappen op de band te leggen en dat mag. Ik kan ook gerust met haar een speelgoedwinkel in om alleen een cadeautje voor een ander te kopen. Jammer, volgende keer is zij weer aan de beurt. Hier is het juist vooral thuis dat ze gaat uitproberen. Of komt dat buiten straks nog?

O ja en 'nog een keer' en 'een laatste boekje lezen en dan...' zijn hier ook dagelijkse kost
  maandag 1 maart 2010 @ 21:10:22 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78609507
En hoera voor MegaMeike! Proficiat Karin.

maandag 1 maart 2010 @ 21:17:50 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78609964
Kersjes! Dat zo ik idd ook vertikken, ze te kopen, maar als dat drama's oplevert is dat wel heel erg vervelend

Ok, consequent blijven dus. *nieuw voornemen...
Met daarbij dan ook meteen rustig en relaxed. Want mijn boosheid is natuurlijk deel van de lol...

Ja, dat aankondigen doe ik idd ook wel en vanmiddag ging hij ook helemaal zonder mokken mee naar boven. Zaaaaaaalig! Ik kan ook niet wachten tot hij klok kan kijken, dat je kan zeggen 'als de grote wijzer daar staat, dan...'

Overigens even daarvoor had hij (denk ik achteraf) mijn laatste niet gehoord over een filmpje op de laptop want dat was echt dik drama, maar ik heb wel vol gehouden. Omdat anders het hek idd van de dam is.

Tel je zegeningen Moonah!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:26:02 #127
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78610541
Hier rende Beppie gelijk naar het schap met Nijntje koekjes als we haar loslieten in de supermarkt. Ik denk dat ze haar 2 dorpen verderop nog konden schreeuwen als ik rustig aan het uitleggen was alles weer teruglegde, omdat er geen 100 pakken koek in het karretje mochten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78610882
Wat fijn dat Meike het naar haar zin heeft gehad!!

BE, dat klinkt als een lekker peuterpubertje..
Hier niet zoveel advies. Wij wachten nog rustig af, tot de storm ons treft
Chris heeft weleens dwarse buien, en koppige momenten, maar eigenlijk zijn die makkelijk te omzeilen/te overleven..
pi_78611064
Meike

BE, volgens mij niet te streng hoor, maar wel lastig en enigzins herkenbaar.
Fake it till you make it...
pi_78611380
Moonah, wees maar blij dat je het niet herkent.

Damian kan echt met periodes heel vervelend zijn. Geen driftbuien zoals eerder maar wel ons totaal negeren, helemaal niet luisteren, overal tegendraads op reageren. Zo'n periode duurt een week of 2 en daarna is het ook weer over en luistert hij weer als de beste, klaagt hij niet meer en vindt hij alles weer leuk. Het is gewoon echt alsof hij het nodig heeft om 1 keer in de paar maanden even flink tegendraads te zijn.
Op dit moment luistert hij ook weer wat slechter. Op het KDV pakt hij spullen van andere kindjes af en heeft hij afgelopen week al een paar keer zijn vriendjes geslagen (en andersom ook, dus het komt wel van 2 kanten) en afgelopen weekend was hij best gemeen tegen zijn nichtje! Zoals spullen afpakken en dan roepen: huilen, huilen, ga jij maar huilen! En dat met een gemeen stemmetje. Ik vraag me echt af hoe hij daar nou bij komt, want ik schrok er best wel van.

Damian heeft verder van die vervelende dingen waarbij hij niet luistert. En dat blijft gewoon terugkomen. Dan gaat het weken/maanden goed en dan zomaar uit het niets begint hij daar weer mee. Zoals in een volle parkeergarage zijn hand lostrekken en heel hard wegrennen. Dat is gewoon ontzettend gevaarlijk. Hij weet ook gewoon dat we dat niet kunnen negeren. Waarschijnlijk doet hij het daarom.
Wij hebben geen idee hoe we hem dat 'afgeleerd' krijgen.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:42:28 #131
108648 cattie
lieve moeder
pi_78611482
Ive heeft ook zo van zijn momenten. over het algemeen is het een heel lief ventje, maar soms.... Als hij iets doet wat niet mag, moet hij naar de gang. Hij mag terug komen als hij sorry kan zeggen. Soms is dat binnen 10 seconden zo, soms komt hij terug, weigert sorry te zeggen, moet weer de gang op, gaat tegen de deur aan rammen en gillen, waarop ik de deur open ruk om hem boos toe te spreken, waar hij van schrikt en nog bozer van wordt. Uiteindelijk eindigen we dan in elkaars armen waarbij ik tranen in mijn ogen heb en hij heel zielig halfjes sorry mompelt...

Vanmiddag was hij gevallen en deed zijn voetje pijn. Vervolgens heeft hij een uur lang heel zielig op de bank gelegen, alleen maar auw auw auw zeggend. Ik was al een plan aan het maken voor als mijn man thuis was (hap bellen, man met Ive naar hap, enz). Komt papalief thuis, en alles was over. Geen auw meer te bekennen.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:05:43 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78613068
Oh de drama's klinken heel bekent. ...

Nee niet doen, hoor ik de hele dag van Jen. Gezellig hoor
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:42:08 #133
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78615524
Die drama's klinken idd heel bekend. Ik moet zeggen dat het nu wel weer wat beter gaat. Ze praat nu ook
meer dus dat neemt ook veel frustratie weg. En 's ze dan iets niet mag roept ze: weg mama, Anna is hele boos op jou!

En ze heeft vandaag haar plasdiploma gehaald! Hoe scheetig is dat!!
  maandag 1 maart 2010 @ 22:49:39 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78616015
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:42 schreef Memmel het volgende:
En ze heeft vandaag haar plasdiploma gehaald! Hoe scheetig is dat!!
  maandag 1 maart 2010 @ 22:58:10 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78616565
Jullie ook al zo'n knappe Anna!

Die van ons heeft, na d'r zwemdiploma's en d'r plasdiploma nu ook een certificaat van de kapper. Als ze nog drie keer gaat, krijgt ze zelfs het diploma.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 1 maart 2010 @ 23:39:57 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78618731
Heuj, dan had onze Anna al zwarte band kapper gaan gehad! Ze heeft al twee keer een stempelkaartje vol gemaakt <3
  dinsdag 2 maart 2010 @ 06:04:24 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78622872
Bij de andere kappers kreeg ze ook niks, maar nu ineens wel. Certificaat ligt veilig in d'r boekenkast, je mag er niet aankomen, pas op!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 maart 2010 @ 07:25:52 #138
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78623105
Peuterdriften! Ook hier.
Gister nog..
Pien ligt op de commode en Floor moppert wat door de kamer. Dus ik vraag aan haar of ze het vieze shirt van haar zus in de wasmand in de badkamer wil leggen. Dat wil ze!
Ze krijgt dus de deur van de badkamer niet open...en bleren, schreeuwen en huilen. Dus ik zeg "Niet huilen, gewoon zeggen"....

Komtie...............*gillen/schreeuwen/huilen aan*

" Floor mag wel huilen, niet gewoon zeggen, jij NU helpen"

Ik denk " de groeten, dame"
Maar ondertussen denk ik "je weet het dondersgoed, hier kom je niet mee weg".

Ik vraag dus aan Pien of ze op de commode blijft liggen. Dat wil en doet ze ook. Ik grijp floor en zet haar met de rug tegen de muur. "Zitten blijven", zeg ik.

Alle aandacht richting zus. Nadat dame F gekalmeerd is + 2 minuten zeg ik tegen haar dat ze dingen gewoon moet zeggen. Ik vraag of ze het begrepen heeft. Ze zegt "Nee".

Opnieuw zitten.
Intussen vraagt ze om boekjes/puzzels en zelfs de kat, want het is niet zo gezellig .
Ik wacht tot ze stil is en vraag opnieuw of ze het begrepen heeft. Ze zegt "Ja, ikke gewoon zeggen en niet gillen tegen mamma"

Er wordt gekust en geknuffeld en de "wedstrijd" is gewonnen!
En uiteindelijk ook nog dat shirt poeslief in de was gooien
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:06:09 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623385
Heel herkenbaar KP! En van een ander klinkt het dan ineens zo schattig!

Sasha kan ook gaan mopperen om niets dan. Gisteren had hij uit bozigheid een schop tegen het kattenluik gegeven, kapot, dus ik had hem uit de keuken gebannen. Stond hij aan het hekje te rukken en duwen: Sasha citroen eten! Hij is nog nooit in de buurt van een citroen geweest, kent het alleen uit een boek.

En waar ik echt ook heel slecht tegen kan is dat hij eerst moord en brand schreeuwt en als ik hem dan rustig heb en vraag of hij wat wil drinken of zo gaat hij onhoorbaar fluisteren. Eig meer heel zachtjes ademen terwijl hij woorden vormt. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat zo irritant. Want ik hoor hem dus gewoon echt niet dan. Dus als dat een tijdje zo gaat dan zet ik hem toch maar weer in bed (als het bijv. daar om gaat ofzo) maar dan is het weer gillen krijsen slaan schoppen. Maar hardop zeggen wat er aan de hand is ho maar. *zucht*

Maar goed, vanochtend was hij wel weer heel schattig en lief in bed.
Zelfs om 05.30. 'Mama wakker, toch?'.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:25:25 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623594
Gister toen Jen weer eens aan het draken was tijden het eten (hobby van haar) gaf ik haar de waarschuwing dat als ze niet ophield met het keukenkastje leeghalen ( ) dat ze dan maar even op de gang moest gaan zitten. Jen speelde oostindisch doof.... Dus papa staat op, Jen ook, gebogen hoofd en mopperend liep ze naar de gang en deed de deur dicht.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:33:11 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623699
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:43:06 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623849
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:33 schreef Brighteyes het volgende:

Het werkt goed he de gang?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:48:35 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623932
Bij ons niet, meneer gaat of op het kruipluik staan stampen, of probeert de voordeur open te doen, of loopt de trap op naar boven.
Vandaar maar gewoon op het houten bankje in de kamer.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:50:41 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623968
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons niet, meneer gaat of op het kruipluik staan stampen, of probeert de voordeur open te doen, of loopt de trap op naar boven.
Vandaar maar gewoon op het houten bankje in de kamer.
Wij hebben geen boven.... Tot zover blijft ze netjes op de plek waar ik haar neerzet.

Wat doen jullie tegen slaan? Jen slaat dus bij alles wat haar niet zint. Handen vasthouden, zeggen dat het niet mag, de gang enz... Is dit een kwestie van volhouden?
pi_78624254
Volgens mij had ik gisteren nogal lopen mopperen, gisteravond met naar bed brengen hoorde ik mezelf terug:
Mihte niet huilen, Mihte kan woon paate. Isse veel selliger...
Fake it till you make it...
pi_78624431
Mikael heeft dat soort buien gelukkig niet. Hier is eenmaal waarschuwen eigenlijk altijd wel voldoende. Hij wil nog wel eens gaan huilen of miepen als ie zijn zin niet krijgt of als iets niet lukt. Maar dan is het hier ook dat ie gewoon moet praten want dan kan ik hem verstaan en snap ik wat ie wil. En dat gaat nu ie ouder word steeds beter. Mijn bijna kleuter die eigenlijk hier niet meer hoort voor mij gevoel
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78624621
Wat een draakjes

Tico, hier is het een kwestie van volhouden. Soms leeft het slaan even op, maar dan is het 1 keer waarschuwen, 2e keer op de gang. Eerder duurde het dan een paar dagen, maar tegenwoordig is dat na een ochtendje proberen wel weer over. Vaak is het hier gewoon frustratie/driftbuien/onrust die hij eruit gooit. Als het vaak gebeurd ga ik iets "veiligs" doen. Zoals koekjes bakken, of samen schoonmaken, dat leidt af van die onrust en is hij daarna vanzelf weer rustig..

Ik wilde hier iets gaan tikken over een niet-op-het-potje/wc-durf drama. Maar natuurlijk doet hij het nu wel opeens. Zonet 5 minuten op het potje gezeten en 1 druppel erin. Naja, het ging vooral om het durven zitten. Een plasje is nog een stap verder.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:17:46 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78625905
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:06 schreef Brighteyes het volgende:
Stond hij aan het hekje te rukken en duwen: Sasha citroen eten! Hij is nog nooit in de buurt van een citroen geweest, kent het alleen uit een boek.

Whaaahhaha! geweldig! Dat hij van gekkigheid niet meer weet wat hij moet roepen in zijn boosheid! En dat fluisteren heeft Thies ook een poos gedaan BE. Ik denk dat het een soort van experimenteren is van wat je allemaal met je stem kunt doen.

En over dat slaan Tico, ik denk idd blijven herhalen, hand vastpakken "Nee, niet slaan".

En KP, waar ik nou zo benieuwd naar ben, gilt Floor dan ook niet meer in het vervolg?

Thies kan ook wel piepen/zeuren, maar dan zeg ik "Niet zeuren" en dan herhaalt hij het met zijn stem bijna een octaaf lager.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:27:56 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78626282
Slaan en spugen wil hier ook nog wel eens een probleem zijn. Het spugen is nu wel zo goed als over. Maar af en toe deelt ze zomaar een klap uit.

Ik merk wel dat boos worden impact heeft. Niet altijd direct, maar Anna blijft er wel over praten. Alsof het een soort verwerking is. Ik grijp die kans dan om haar te laten vertellen hoe ze het dan had moeten doen en dan komt het er weer uit. ("Anna moet naar mama luisjeren")
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:50:36 #150
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78632109
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

En KP, waar ik nou zo benieuwd naar ben, gilt Floor dan ook niet meer in het vervolg?
Vandaag nog niet
Over het algemeen is het gemopper enzo dan wel even over voor een paar dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')