quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:59 schreef Socios het volgende:
Aardappelen met groenten. Yoghurt na. Verder niets nodig.
Ja die verwachtte ik alquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:00 schreef bioloogje het volgende:
TS begint??
Lekker met een bolletje AH kaneelijs als dessertquote:DEEG: 250 gram zelfrijzend bakmeel * 250 gram witte basterdsuiker * 100 gram boter * 1 ei * 1 zakje vanillesuiker * snufje zout *
VULLING: 4 appels * 100 gram rozijnen * kaneel * vanillesuiker *
BANKETBAKKERSROOM: 2 eierdooiers * 2 zakjes vanillesuiker * 40 gram kristalsuiker * 25 gram bloem * 1/4 liter melk.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Wel de rozijnen in een schaaltje warm water. Schil de appels en snijd ze in kleine stukjes. Doe ze in een kom en strooi de vanillesuiker en kaneel erover. Laat dit even staan. Meng voor de room de 2 eierdooiers, 2 zakjes vanillesuiker, kristalsuiker en bloem met een klein scheutje melk. Roer dit goed door elkaar. Breng de rest van de melk aan de kook. Roer van het vuur af het mengsel van de eierdooiers erdoor. Roer dit goed en breng het weer aan de kook. Zorg dat het niet gaat klonteren. Laat het afkoelen. Meng het zelfrijzend bakmeel, de basterdsuiker, 1 zakje vanillesuiker, zout en ei in een grote beslagkom door elkaar. Voeg de boter toe en snijd de boter (in de beslagkom) met 2 messen in kleine stukjes, net zolang tot alle boter goed verdeeld is en er kleine brokjes meel ontstaan. Vet een taartvorm in met boter. Verdeel 2/3 van het deeg over de taartvorm. Verdeel het goed over de bodem en zorg dat er ook een randje ontstaat. Giet de room over het deeg. Strooi de appelvulling erover. Strooi als laatste het resterende deeg erover. Bak de taart in 1 uur gaar op stand 4-5, 200 graden, tot de taart bruin is.
Ja, heel simpel:quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:02 schreef Nembrionic het volgende:
Dus jouw familie en vrienden vragen je regelmatig het recept van aardappels met groenten?
quote:
Hoe maak je ze dan?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:14 schreef covie het volgende:
Ik schijn beter dan andere aardappels te kunnen bakken![]()
Benodigdheden:quote:
vind je dochter dat ook lekker?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:26 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Benodigdheden:
Tacoschelpen
300gr. ijsbergsla
3 tomaten
300gr. maïs
100gr. geraspte kaas
300gr. gehakt
Taco kruiden (gehaktkruiden)
Taco saus
Oven voorverwarmen op 180 graden.
Gehakt in de pan.
Ondertussen tomaten in stukjes snijden en de sla mengen met de gesneden tomaat, maïs en geraspte kaas.
Taco schelpen in de oven doen.
Als het gehakt bijna gaar is 100ml water toevoegen en doorroeren.
Vervolgens de taco kruiden erdoorheen en blijven roeren totdat het gehakt helemaal gaar is.
Gehakt in een kom doen en mengen met de gemaakte salade.
Taco schelpen uit de oven halen en vullen met het zojuist gemaakte.
Taco schelpen op het bord, sausje in een schaal en eten maar.
Grappig die van mij is ook altijd een succes...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:39 schreef MaLo het volgende:
Mijn broertje, die kok is, is verzot op mijn rode kool ovenschotel. Daarnaast zijn de gehaktballetjes in saus altijd een succes. Beide gerechten zijn doodsimpel.
Rode kool ovenschotel
400 gram rundergehakt
1 grote of 2 kleine uien
3 eetlepels hacheekruiden
1 grote pot rode kool
aardappelpuree (zelf maken, bij weinig tijd, een zakje)
Aardappelpuree maken (aardappels 20 min. koken, stampen met melk, roomboter en een beetje zout, peper en nootmuskaat toevoegen)
Rundergehakt rul bakken, gesnipperde ui toevoegen en meebakken tot ze glazig zijn, hacheekruiden toevoegen.
Rode kool laten uitlekken.
In de ovenschotel eerst het gehakt/ui mengsel, daar bovenop de rode kool, daar bovenop de aardappelpuree.
Ongeveer 35 minuten in de oven. Lekker met appelmoes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |