abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79259153
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:15 schreef Barca het volgende:

[..]

Die wedstrijd heb ik niet gezien.
Jammer, want dan had je ook kunnen zien dat Mathijssen zelfs tegen dat soort clubs tekort komt.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:31:52 #127
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_79259237
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:29 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Jammer, want dan had je ook kunnen zien dat Mathijssen zelfs tegen dat soort clubs tekort komt.
Sja ... je kan niet alles hebben.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:27:46 #128
30220 Barca
pi_79263521
Ik had van Van der Vaart toch meer intelligente verwacht. Bron: Sportweek . NL
quote:
Van der Vaart: 'Sneijder en ik voelen elkaar aan'
--------------------------------------------------------------------------------
17-mrt-2010 15:30

De discussie werd al vaak gevoerd. Kunnen Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder samen in het Nederlands elftal spelen? Tijdens de laatste oefeninterland van Oranje, tegen de Verenigde Staten (2-1 winst), bracht bondscoach Bert van Marwijk Van der Vaart in als controlerende middenvelder, achter Sneijder.

De twee vonden elkaar toen prima. ‘De samenwerking met Wesley ging goed ja,’ aldus Van de Vaart woensdag in Pro Voetbal. In aanloop naar het WK van komende zomer in Zuid-Afrika zal de discussie over het wel of niet samen spelen van Sneijder en Van der Vaart ongetwijfeld weer oplaaien. De middenvelder van Real Madrid zegt over de samenwerking met de spelmaker van Internazionale: ‘We voelen elkaar aan. Nu nog wat vaker met elkaar spelen.’ (MT)
pi_79264838
Hou toch op Barca .
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:14:06 #130
30220 Barca
pi_79265379
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:01 schreef Notyouraverage het volgende:
Hou toch op Barca .
Sneijder in oranje willen.
pi_79305599
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:04 schreef Pokerstar het volgende:
De man speelt elke wedstrijd gewoon goed.
Dat is gewoon onzin.
pi_79305619
Van Marwijk schijnt ook Roel Brouwers te volgen.
pi_79306095
Hopelijk niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:41:38 #134
30220 Barca
pi_79307727
Laat 'm een stel Fok!kers meenemen. Resultaat zal net zo goed zijn!
pi_79307800
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:41 schreef Barca het volgende:
Laat 'm een stel Fok!kers meenemen. Resultaat zal net zo goed zijn!
En jij dan als coach?
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:44:36 #136
30220 Barca
pi_79307878
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:43 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

En jij dan als coach?
Nee, als mid-mid. Ik schop dan zo Káká of Xavi & Iniesta uit de wedstrijd!
pi_79307904
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:44 schreef Barca het volgende:

[..]

Nee, als mid-mid. Ik schop dan zo Káká of Xavi & Iniesta uit de wedstrijd!
Ga je dan nu alvast aan je conditie werken?
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:48:41 #138
30220 Barca
pi_79308065
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ga je dan nu alvast aan je conditie werken?
Ja! Overigens ... gezien hoe Iniesta? die gast van Stuttgart dolde bij de cornervlag en Barça ging counteren? Die Duitser zag de bal verdwijnen als mijn oma ooit haar fiets.
pi_79308167
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:48 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja! Overigens ... gezien hoe Iniesta? die gast van Stuttgart dolde bij de cornervlag en Barça ging counteren? Die Duitser zag de bal verdwijnen als mijn oma ooit haar fiets.
Ah ok. Van Iniesta heb ik idd gezien. Ik was er écht stil van. Jezus man, die gozer is zo ontzettend briljant.
Hehe, die Duitser was volstrekt radeloos. Moest je dat gezichtje zien.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:06:59 #140
30220 Barca
pi_79308853
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ah ok. Van Iniesta heb ik idd gezien. Ik was er écht stil van. Jezus man, die gozer is zo ontzettend briljant.
Hehe, die Duitser was volstrekt radeloos. Moest je dat gezichtje zien.
En het was zó sim-pel! Gewoon van de ene voet naar de andere. Geen drie dubbele schaar of dubbele draai. Dát is ook de kracht van dit Barça. Alles wat ze doen is gruwelijk eenvoudig. Alles is efficiënt en effectief.

Wij missen die kwaliteit en moeten dan ook niet zo hameren op aanvallend voetbal! Een Sneijder heeft gewoon niet de skills die Iniesta en Xavi wél hebben. Daarbij heeft Barça (en ook de Spaanse nationale ploeg) aanvallers die heel makkelijk lijken te scoren (Messi, Ibrahimovic).
pi_79309220
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:06 schreef Barca het volgende:

[..]

En het was zó sim-pel! Gewoon van de ene voet naar de andere. Geen drie dubbele schaar of dubbele draai. Dát is ook de kracht van dit Barça. Alles wat ze doen is gruwelijk eenvoudig. Alles is efficiënt en effectief.

Wij missen die kwaliteit en moeten dan ook niet zo hameren op aanvallend voetbal! Een Sneijder heeft gewoon niet de skills die Iniesta en Xavi wél hebben. Daarbij heeft Barça (en ook de Spaanse nationale ploeg) aanvallers die heel makkelijk lijken te scoren (Messi, Ibrahimovic).
Het léék simpel. An sich was het dat ook, alleen simpel voetballen is het moeilijkst en het mooie van hoe Iniesta die beweging uitvoerde was het feit dat hij dat ook vloeiend deed. Alsof het hem geen enkele moeite kost.
Cruijff zei ooit, simpel voetballen is het allermoeilijkste wat er is en eigenlijk is het no waar ook.
Voetballers denken vaak te moeilijk en daarom gaan er vaak veel dingen mis. Maar bij bv. middenvelders als Iniesta, Xavi en Seedorf is dat anders. Die beginnen simpel te denken, voor er geniale dingen uit hun voeten komen.
Daarom zijn dat extreem goede middenvelders.

Nederland niet hameren op aanvallend voetbal? Nou, dat denk ik wel, alleen zal het bij het Nederlands elftal gewoon veel simpeler moeten. Immers, alleen Van der Vaart denkt en handelt simpel in het veld. Die anderen willen het te moeilijk maken, terwijl ze het niet kunnen. Ja, dan maakt het Nederlands elftal zich heel moeilijk.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:22:51 #142
30220 Barca
pi_79309551
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:15 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Het léék simpel. An sich was het dat ook, alleen simpel voetballen is het moeilijkst en het mooie van hoe Iniesta die beweging uitvoerde was het feit dat hij dat ook vloeiend deed. Alsof het hem geen enkele moeite kost.
Cruijff zei ooit, simpel voetballen is het allermoeilijkste wat er is en eigenlijk is het no waar ook.
Voetballers denken vaak te moeilijk en daarom gaan er vaak veel dingen mis. Maar bij bv. middenvelders als Iniesta, Xavi en Seedorf is dat anders. Die beginnen simpel te denken, voor er geniale dingen uit hun voeten komen.
Daarom zijn dat extreem goede middenvelders.

Nederland niet hameren op aanvallend voetbal? Nou, dat denk ik wel, alleen zal het bij het Nederlands elftal gewoon veel simpeler moeten. Immers, alleen Van der Vaart denkt en handelt simpel in het veld. Die anderen willen het te moeilijk maken, terwijl ze het niet kunnen. Ja, dan maakt het Nederlands elftal zich heel moeilijk.
Als je kiest voor de aanval loop je meer risico dan wanneer je kiest om behoudend te spelen. Wil je die risico's nemen, dan moet je weten wat je gaat doen én dat ook goed doen.

Ja, en dat houdt in simpel voetballen. Dat is inderdaad heel moeilijk. Voor veel van onze spelers té moeilijk. Het rendement van onze aanvallende middenvelders is verschrikkelijk laag. Dat gaat ook niet veranderen.

We moeten onze voetbalschool dan ook veranderen. Dat betekent een verandering van onze filosofie.
pi_79309930
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:22 schreef Barca het volgende:

[..]

Als je kiest voor de aanval loop je meer risico dan wanneer je kiest om behoudend te spelen. Wil je die risico's nemen, dan moet je weten wat je gaat doen én dat ook goed doen.

Ja, en dat houdt in simpel voetballen. Dat is inderdaad heel moeilijk. Voor veel van onze spelers té moeilijk. Het rendement van onze aanvallende middenvelders is verschrikkelijk laag. Dat gaat ook niet veranderen.

We moeten onze voetbalschool dan ook veranderen. Dat betekent een verandering van onze filosofie.
Ik vraag me af of dat niet te rigoreus is. En trouwens, kán en wil Nederland wel verdedigend gaan spelen?
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:35:06 #144
30220 Barca
pi_79310110
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:31 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat niet te rigoreus is. En trouwens, kán en wil Nederland wel verdedigend gaan spelen?
Of we het kunnen weten we pas als we het proberen. En, daar zit het probleem: dat willen ze niet!

Als je hier al zegt dat je kiest voor verdedigers en verdedigende middenvelders (die wél aanvallend kunnen én willen spelen) dan vloek je al in de kerk. En maar stompzinnig blijven janken dat onze kwaliteit de aanval is. Ja, dat zien we keer op keer op eindtoernooien in de k.o.-fase!
pi_79310375
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:35 schreef Barca het volgende:

[..]

Of we het kunnen weten we pas als we het proberen. En, daar zit het probleem: dat willen ze niet!

Als je hier al zegt dat je kiest voor verdedigers en verdedigende middenvelders (die wél aanvallend kunnen én willen spelen) dan vloek je al in de kerk. En maar stompzinnig blijven janken dat onze kwaliteit de aanval is. Ja, dat zien we keer op keer op eindtoernooien in de k.o.-fase!
Ja, maar je snapt het niet. Aangezien we een klote-verdediging hebben en een klote middenveld, denken de mensen dat de aanval goed is. Omdat daar ene Van Persie bijloopt. Ik kan het anders ook niet verklaren bij dat soort mensen. ( trouwens, niet iedereen hier op FOK! hoor )
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:47:52 #146
30220 Barca
pi_79310715
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:40 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ja, maar je snapt het niet. Aangezien we een klote-verdediging hebben en een klote middenveld, denken de mensen dat de aanval goed is. Omdat daar ene Van Persie bijloopt. Ik kan het anders ook niet verklaren bij dat soort mensen. ( trouwens, niet iedereen hier op FOK! hoor )
Dat begrijp ik wel, en daarom zeg ik ook dat de verdediging anders moet. Dus: Melchiot of Stam in plaats van Van der Wiel. Boulahrouz i.p.v. Ooijer. Braafheid i.p.v. Van Bronckhorst. Heitinga als extra verdediger i.p.v. een aanvallende middenvelder (Sneijder).

Verder kies ik dus voor de aanvallende middenvelders Kuyt en Van der Vaart i.p.v. Van Persie en Robben.
pi_79311167
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:47 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, en daarom zeg ik ook dat de verdediging anders moet. Dus: Melchiot of Stam in plaats van Van der Wiel. Boulahrouz i.p.v. Ooijer. Braafheid i.p.v. Van Bronckhorst. Heitinga als extra verdediger i.p.v. een aanvallende middenvelder (Sneijder).

Verder kies ik dus voor de aanvallende middenvelders Kuyt en Van der Vaart i.p.v. Van Persie en Robben.
Jawel, daarom het achter de zin. Maduro ipv Heitinga zou ik daar neerzetten.

Kuyt zou ik toch écht op de bank laten beginnen. Iets zegt me dat het beter is dat hij gaat invallen ipv in de basis beginnen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:00:49 #148
30220 Barca
pi_79311389
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:56 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Jawel, daarom het achter de zin. Maduro ipv Heitinga zou ik daar neerzetten.

Kuyt zou ik toch écht op de bank laten beginnen. Iets zegt me dat het beter is dat hij gaat invallen ipv in de basis beginnen.
Kuyt is in mijn ogen juist een speler die niet moet invallen.

Heitinga lijkt mij een speler die opbouwend beter is dan Maduro, en daarmee een speler die meer geschikt is op die positie. Hoewel Maduro als echte verdediger tekort komt. Ik zou Maduro gebruiken als back-up op die positie. Maar ... als Maduro wél meegaat en Boulahrouz niet dan is het wat mij betreft heel simpel: Heitinga in de viermans-achterhoede en Maduro voor de viermans-verdediging.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:01:37 #149
30220 Barca
pi_79311433
En, als je Kuyt op de bank houdt ... wie staat er dan in zijn plaats in de basis?
pi_79318380
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:01 schreef Barca het volgende:
En, als je Kuyt op de bank houdt ... wie staat er dan in zijn plaats in de basis?
Schaars.

Ik ben overtuigd van de voetbalkwaliteiten van die gozer. Schaars natuurlijk wel in een andere rol als Kuyt, al kan Schaars ook aanvallend zijn steentje bijdragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')