Keepers (3)
K - Stekelenburg
K - Boschker
K - Vorm/Velthuizen*
Verdediging (8)
LB - Van Bronckhorst (c)**
LB - Braafheid
CB - Mathijssen
CB - Heitinga
CB - Vlaar
CB - Maduro (waarschijnlijk Ooijer, helaas)
RB - Van der Wiel
RB - Boulahrouz
Middenveld (6)
VM - De Jong
VM - Schaars
CM - Van Bommel
CM - De Zeeuw
AM - Sneijder
AM - Van Nistelrooy***
Aanvallers (6)
LW - Van der Vaart
LW - Elia
CF - Van Persie
CF - Huntelaar
RW - Robben
RW - Kuyt
* maakt mij eigenlijk niet zoveel uit wie van deze twee meegaat. Boschker mag van mij ook prima thuis blijven, Ik vind zijn ervaring genoeg waard om een keertje mee te nemen.
**Gio is niet per se mijn eerste keus, maar is (en blijft) wel aanvoerder en het heeft daarom ook niet zoveel zin om daarover te discussiėren
*** hij is natuurlijk geen aanvallende middenvelder maar dat was de laatste 'vacature' nog openstaand en hij staat daar de laatste tijd bij HSV. Anders kan Afellay die plek innemen, maar er zijn al genoeg aanvallende middenvelders die daar ook terecht kunnen.
Afvallers: Afellay, Engelaar, Babel, Melchiot, Stam, Emanuelson, Brouwers, Drenthe
Spelers die er over 2-4 jaar wel bij zijn, maar nu gewoon oudere/betere spelers met meer ervaring voor zich hebben: Siem de Jong, Anita, Pieters, Lens, Bruma, Fer, Van Aanholt, etc.
Er wordt gespeeld met een 4-2-3-1 systeem en er kunnen helaas maar 23 spelers mee. Om de discussie een beetje vorm te geven heb ik de beschikbare posities even opgeschreven (met daarbij wat ik als selectie zou meenemen). De bovenste speler bij de positie is de basisspeler, die daaronder is zijn vervanger, behalve bij de CB, daar zijn de bovenste twee de basisspelers. (het is allemaal niet zo heel moeilijk).
Met deze 'vorm' in gedachten, en niet het random noemen van zo'n twintigtal namen, welke spelers zou je vervangen en waarom?
(voorbeeld van hoe het niet moet: Schaars vervangen met Afellay, dit zijn geen vergelijkbare spelers en kunnen dus ook niet elkaars plaats innemen)