Waarom ermee gestopt? Ik vind het echt goed betaald werkquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:18 schreef blckbb het volgende:
Zo, laatste lege bakken en lege posttas voor mijn deur. Het was de laatste keer voor mij
Het betaalt alleen goed als je veel post hebt, zoals deze week en de vorige. Ruim 4,5 uur werk voor EUR 40 is niet verkeerd, inderdaad. Maar er zijn ook regelmatig weken dat je maar iets van 100 stuks hebt, en dan toch die hele 1000 adressen tellende wijk door moet. En dan heb je maar iets van 6 euro voor 1,6 uur werk en da's toch een beetje karig (zowel absoluut als relatief). En op de hoeveelheid kan je geen peil trekken, de ene week enorm veel, de andere week geen kloot!quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Mandal het volgende:
[..]
Waarom ermee gestopt? Ik vind het echt goed betaald werk
Ander baantje enzo, en geen zin om de straten op te gaan. Lui enzo.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Mandal het volgende:
[..]
Waarom ermee gestopt? Ik vind het echt goed betaald werk
Ik had vandaag 241 stuks op 640 adressen, is dat een zeldzaam geval?quote:Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het betaalt alleen goed als je veel post hebt, zoals deze week en de vorige. Ruim 4,5 uur werk voor EUR 40 is niet verkeerd, inderdaad. Maar er zijn ook regelmatig weken dat je maar iets van 100 stuks hebt, en dan toch die hele 1000 adressen tellende wijk door moet. En dan heb je maar iets van 6 euro voor 1,6 uur werk en da's toch een beetje karig (zowel absoluut als relatief). En op de hoeveelheid kan je geen peil trekken, de ene week enorm veel, de andere week geen kloot!
Denk het welquote:Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef Mandal het volgende:
[..]
Ik had vandaag 241 stuks op 640 adressen, is dat een zeldzaam geval?
Volgens mij is dat gemiddeld. Ik doe dit nu 6 weken en mij is gezegd dat ik wekelijks ongeveer 300 a 400 stuks post zou hebben voor een wijk van 950 adressen. Dat lijkt tot nu toe ongeveer te kloppen, ware het niet dat ik nog geen "gemiddelde" hoeveelheid gehad heb. De getallen waren tot nu toe 40, 30, 50, 100, 550 en 994 waarbij de verdiensten lagen tussen de 5 en 55 euro.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef Mandal het volgende:
[..]
Ik had vandaag 241 stuks op 640 adressen, is dat een zeldzaam geval?
Ik pak gewoon de bovenste brief uit de eerste bak en dan rij ik naar dat adres. En dan de volgende, net zo lang tot de bak leeg is.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:30 schreef Mandal het volgende:
Voor mij begint het juist rendabel te worden14,50 ongeveer voor minder dan 2 uur werk (incl. sorteren
!)
Gelijk even een vraag, hoe bezorgen jullie het? Ik sorteer altijd eerst per adres. En dan elk adres apart op nummers en dan alles in de bak en bezorgen maar! Iemand die het anders doet (en sneller)?
Wtf zo ingewikkeldquote:Op woensdag 1 september 2010 20:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik pak gewoon de bovenste brief uit de eerste bak en dan rij ik naar dat adres. En dan de volgende, net zo lang tot de bak leeg is.![]()
Wegens gebrek aan een grote eettafel sorteer ik de post eerst in stapels op de vloer. Omdat ik het nog niet "blind" kan, heb ik op de vloer geplastificeerde A4-tjes gelegd, die ik in 4 kwadranten heb verdeeld. Op elk kwadrant staat een straatnaam. De A4-tjes liggen in de lengte, in een L-vorm. En bij iedere hoek van het A4-tje ligt dus een stapeltje post. De straatnamen staan alfabetisch. Dat is makkelijk, omdat met name de grotere partijen post (Eigen Huis Magazine, Ziggo, etc) vaak al in of meer in alfabetische volgorde per straat in de bak zitten. Vervolgens pak ik mijn looplijst erbij en ga ik de post per straat op loopvolgorde zetten. Grotere straten splits ik vervolgens (indien nodig) in even en oneven, en soms in meerdere stukken straat. Het op nummer zetten doe ik, net als bij de TNT, met een zetblok. In mijn geval een zelf geknutseld ding van mdf. Dus dat kan ik grotendeels zittend doen. Vervolgens bundel ik het af in handige rondjes, die ik nummer. Tot 45 kg neem ik in 1x mee, anders wordt het 2x fietsen.
Vandaag 955 stuks post in 2,5 uur afgesorteerd. Best netjes, al zeg ik 't zelf.
De eerste 2 regels waren een grapje, vandaar dequote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wtf zo ingewikkeld![]()
Dat meen je toch niet he
Gewoon, stuk of wat stapeltjes. Soms 1 stapeltje voor meer dan 1 straat (kleine straatjes achter elkaar bijvoorbeeld) en daarna op nummer sorterenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De eerste 2 regels waren een grapje, vandaar de. Voor de rest was ik bloedserieus. En zo ingewikkeld is het niet, hoor. Het is een beetje afgeleid van hoe het bij de TNT gaat, alleen heb ik hier geen sorteerkast met vakjes dus moet ik het met stapeltjes op de grond doen. De A4-tjes zijn een hulpmiddel: omdat ik het pas 6 weken doe kan ik het nog niet blind, en 27 straten uit mijn hoofd zijn toch wat lastig. Vooral omdat ik niet gewoon eerst straat A loop, dan B, ect, maar sommige straten door elkaar heen vlecht.
Maar hoe deed jij het dan precies?
Dat lijkt toch redelijk op hoe ik het doe. Alleen heb ik niet echt kleine straten, dus doe ik 1 stapel per straat.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef blckbb het volgende:
[..]
Gewoon, stuk of wat stapeltjes. Soms 1 stapeltje voor meer dan 1 straat (kleine straatjes achter elkaar bijvoorbeeld) en daarna op nummer sorteren
Meh, dat hele plastic mapjes-zelfgemaakte L-vorm ding. Daar raakte ik het kwijtquote:Op woensdag 1 september 2010 21:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat lijkt toch redelijk op hoe ik het doe. Alleen heb ik niet echt kleine straten, dus doe ik 1 stapel per straat.
bij tnt verdien je zeker meerquote:Op woensdag 15 september 2010 17:48 schreef electrocrash het volgende:
Ik had wat vragen verdien je bij netwerk vsp meer dan bij tnt of interlanden of dergelijke of is het ongeveer hetzelfde.
Per uur kan Netwerk VSP beter zijn. Interlanden is rotzooi. Wil je een stabiel inkomen moet je TNT nemen.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:48 schreef electrocrash het volgende:
Ik had wat vragen verdien je bij netwerk vsp meer dan bij tnt of interlanden of dergelijke of is het ongeveer hetzelfde.
Krijg je bij dat bedrijf per stuk betaald of per uur? Je kunt ze denk ik beter vragen of ze de bezorgvergoeding willen aanpassen aan de extra tijd die er mee gemoeid is de extra lange afstanden van bus tot bus af te leggen. Of je kunt proberen een andere wijk te krijgen. Dat lijken me betere oplossingen.quote:Op zondag 19 september 2010 18:37 schreef kickert het volgende:
Misschien kan ik hier mijn vraag stellen:
Ik werk bij Alfa Verspreidingen, ik doe een villawijk, maar de meeste mensen hebben hun brievenbus gewoon naast de voordeur.
2 op de 3 huizen heeft een afstand van de weg naar brievenbus van meer dan de toegestane 10 Meter.
Er zijn zelfs een aantal huizen waarbij ik 30Meter moet lopen om naar hun voordeur te komen.
Ik ben bang dat als ik Alfa Verspreidingen hier over en zeg dat ik niet meer wil bezorgen bij huizen waar er geen brievenbus is binnen 10 meter ze mij ontslaan.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Hoezo?quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:15 schreef sbientje het volgende:
ik ben zo blij dat ik gestopt ben. Kreeg vandaag nog 2 mailtjes, of ik nog bakken had en een tas. Die hebben ze al lang opgehaald maar goed
omdat het of veel te veel werk is, of zo weinig en je toch heel je wijk door moet.. Ik was het gewoon zo beu en ik heb t nog geen seconde gemist..quote:
idemquote:Op vrijdag 24 september 2010 18:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
omdat het of veel te veel werk is, of zo weinig en je toch heel je wijk door moet.. Ik was het gewoon zo beu en ik heb t nog geen seconde gemist..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |