Mijn schoonouders hebben ook zo'n kastje. De modem hebben ze gelijk in de meterkast gehangen met dat korte netwerkkabeltje dat in de doos bij de modem zat. Dat kabeltje in de netwerk ingang van dat sop kastje stoppen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:31 schreef jan1988 het volgende:
Zover was ik ook nog wel gekomen.. ben gewoon geinteresseerd in de werking van het geheel en of ik nu goed zit te denken.
Zo is het bij mijn schoonouders, maar dat is een seniorenflat met wat aanpassingen. Een coax uitgang kan er ook inzitten, dan is het een korte coax kabel maken en tussen dat kastje en de modem doen. Je kan van die korte kabels wel bij de bouwmarkt halen (zit volgens mij niet standaard in de doos van het installatiepakket, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer). Rest blijft dan gelijk.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:03 schreef jan1988 het volgende:
Dus jij zegt dat er een netwerk kabel van je SOP kastje naar je Modem loopt... kan kloppen, ik dacht dat het een COAX was. Maar ik denk dat je gelijk hebt en er alleen een COAX van je modem naar je tv loopt.
ja, die kabel kan alle snelheden prima aan. Bij adsl hangt het er vanaf hoe ver je van de centrale zit, bij kabelinternet maakt dat niet uit.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:22 schreef jan1988 het volgende:
Is dat altijd het geval?? De uiteindelijke snelheid wordt natuurlijk bepaald via het modem waarvoor jij een abonement hebt afgesloten.
doorgaans hoef je je bij een kabelabonnement daar niet zo druk om te maken. op www.upc.nl kan je zien welke abonnementen en snelheden bij jou beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:22 schreef jan1988 het volgende:
Ah thanks. Het is geen nieuwbouw maar volgens mij is het wel allemaal zo geregeld zoals het hoort te zijn..
Dat betekend dus dat de kabel die jou huis binnenkomt vanaf de straat al die snelheden aan moet kunnen?? Is dat altijd het geval?? De uiteindelijke snelheid wordt natuurlijk bepaald via het modem waarvoor jij een abonement hebt afgesloten.
Dan is dat niet de plek waar je tv kabel binnen komt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:18 schreef jan1988 het volgende:
Bij mij zit een een soortgelijk doosje in de meterkast als dat onderste plaatje. Er zitten 2 aansluitingen op, namelijk 1 telefoon zoals daar is afgebeeld en 1 netwerk.. maar geen COAX........
Inderdaad. Het is meestal een groene kabel die achter het kastje zit. Het kan ook in de meterkast binnenkomen en daar vertakken naar witte kabels.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan is dat [u]niet[/b] de plek waar je tv kabel binnen komt.
Als het al een wat ouder appartement is, heb je kans dat je tv kabel binnenkomt in de woonkamer en dat je dan ook daar je modem moet neerzetten.
dat kan heel goed, als het geen zelfstandige woning is, of wanneer de woning niet helemaal juist geplitst is.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:44 schreef jan1988 het volgende:
Kan het trouwens ook voorkomen dat er helemaal geen hoofdaansluiting aanwezig is?
Netwerkkabels heb je vrijwel altijd nodig voor internetquote:De bewoner voor mij had internet aan de netwerk kabels die op de grond lagen te zien... dus dat lijkt me in principe stug.
Dan ken jij UPC nog niet, die zijn in staat om een abonnement af te sluiten op een adres waar ze helemaal niet kunnen leveren. (en daar pas achter komen als de klant gaat bellen omdat de aansluiting niet werkt)quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:44 schreef willempjewever het volgende:
Als je een normaal huis hebt heb je ook wel een kabelaansluiting. En je hebt upc toch aangevraagd? Dat zou niet kunnen als er geen aansluiting was.
Ik heb genoeg ervaring met upc... die lieve gasten hebben ooit in de beginjaren van internettelefonie mijn telefoonnummer dat ik al 10 jaar had en bekend was bij klanten e.d. voor het werk aan iemand anders in de straat gegeven... na het beeindigen van het contract waren ze mijn modem kwijt (ik had inleverbonnetje gelukkig nog). Tot aan de rechtbank aan toe met die gasten gezeik gehad, maar uiteindelijk in het gelijk gesteldquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:48 schreef Cothen het volgende:
Dan ken jij UPC nog niet, die zijn in staat om een abonnement af te sluiten op een adres waar ze helemaal niet kunnen leveren. (en daar pas achter komen als de klant gaat bellen omdat de aansluiting niet werkt)
Dat dopje is een afschermingsdopje, en kan eraf.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:10 schreef jan1988 het volgende:
http://foto-uploaden.nl/img/2/8ccg1la.jpg
Die linker op de foto zit een soort dopje op, kan iemand mij vertellen waar dat dopje voor is? Moet ik daar m'n modem op aansluiten? En heb ik splitters nodig??
Uit alledrie de aansluitingen komt in dit geval hetzelfde signaalquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:48 schreef moeftie het volgende:
De 3 aansluitingen zijn voor radio, analoge tv en kabelmodem.
Zit er in dit blokje geen filter zodat je geen storing van het data signaal op je tv en radio krijgt dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Uit alledrie de aansluitingen komt in dit geval hetzelfde signaal![]()
Het maakt dan ook niet uit welke aansluiting je gebruikt voor tv, radio of internet.
Er mist in iedergeval een buis en volgens mij kloppen de draden ook niet (er zitten nu 4 draden ipv 2 draden in de stekkerdoos als ik het goed zie?), maar het is een foto en wat lastig te zien. Verstandig dat even aan te pakken, voor een paar euro heb je het veilig en juist aangesloten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:00 schreef jan1988 het volgende:
Haha ja die stopcontacten gaan nog onder handen genomen worden! Hoe bedoel je trouwens verkeerd aangesloten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |