abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78381157
Ik rijd elke dag Den Haag in en uit via de A12. Wat me de laatste weken opvalt is dat 's middags de maximumsnelheid opeens 100 km/u is in plaats van 80 km/u

Dit was helaas niet elke dag, maar het gaat de goede kant op.

Nu vroeg ik mij af of dit betekent dat de trajectcontrole uitgeschakeld is, of dat ze er een ' variabele' trajectcontrole van gemaakt hebben?

Iemand toevallig aanwezig die dit al uitgetest heeft
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78381176
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
pi_78381204
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:43 schreef Righteous het volgende:
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
Wanneer is het rond Utrecht 100 Ik zie het altijd alleen op 80 staan..
pi_78381212
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:48 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Wanneer is het rond Utrecht 100 Ik zie het altijd alleen op 80 staan..
Er staan borden aan de zijkant van de weg 80 maar soms staat er op de informatieborden boven de weg dat je harder mag . Ik snap die tegenstrijdigheid ook niet.
Vaak is het als ik uit de nachtdienst kom ( 06:00)
pi_78381287
Maar waar dan? Ik heb 't nog nooit gezien, en ik rij toch best vaak 's nachts Ik weet alleen dat ze het op de A27 variabel doen met die spitsstrook, maar daar is geen trajectcontrole en daar veranderen juist de borden.
pi_78381297
Het is altijd 80 daar volgens mij.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2010 @ 08:04:55 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78381305
Variabel.
Staat ook een behoorlijk groot bord aan het begin van de A12.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78381318
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:50 schreef Righteous het volgende:

[..]

Er staan borden aan de zijkant van de weg 80 maar soms staat er op de informatieborden boven de weg dat je harder mag . Ik snap die tegenstrijdigheid ook niet.
Vaak is het als ik uit de nachtdienst kom ( 06:00)
De ring met afritten is 80, de ring dwars door utrecht is 100.. misschien dat daar de verwarring zit? want variabel is het niet. Woon in Utrecht en rij er toch wel iedere maand vaaaaaak doorheen op bizarre tijden.
pi_78381336
idd hoofdbaan 100, parralelbanen 80
trajectcontrole hier is niet variabel
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_78381363
Mensen, ik heb het over de A12 in Den Haag zelf, NIET die in Utrecht

@Netsplitter: echt waar? Waar dan, is mij nog niet opgevallen
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78381366
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:43 schreef Righteous het volgende:
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
Nog nooit gezien (rijd er dagelijks rond 5 uur).
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2010 @ 08:13:49 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78381368
Volgens mij zelfs al op de Utrechtse Baan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78381377
Dit staat gewoon aan hoor.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_78381561
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:13 schreef Netsplitter het volgende:
Volgens mij zelfs al op de Utrechtse Baan.
Toch maar eens op letten vanmiddag onderweg naar huis
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:50:25 #15
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78381753
Bord staat op eind van de utrechtse baan geloof ik. Daar waar de laatste oprit bijkomt en waar je voor het eerst het spoor ziet.
pi_78382651
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:43 schreef Righteous het volgende:
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
Waar is die trajectcontrole? Toch niet bij het Fortis gebouw he?
Daar rij ik altijd te hard... altijd
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:56:20 #17
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78383041
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:38 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Waar is die trajectcontrole? Toch niet bij het Fortis gebouw he?
Daar rij ik altijd te hard... altijd
We hebben het in eerste instantie over DH en ten 2e over de A12, dus nee, niet de A28 bij utrecht.
Op de A28 ligt geen traject controle.
Die ligt bij de Ikea brug op de A12
pi_78404667
vanmiddag even gekeken bij het uitrijden van Den Haag; en heb inderdaad een bord 'trajectcontrole' gezien. Maar dit stond er naar mijn weten al.

ik neem aan dat jullie een bord bedoelen dat echt betrekking had op de variabele traject controle? zag even verderop nog een bord staan maar deze kon ik helaas niet lezen

Morgen ga ik voor poging 2!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78410847
Ff duidelijkheid scheppen: Trajectcontrole is vanaf het begin tot het eind van de utrechtsebaan (wanneer je het prins clausplein dus afrijdt, denhaag in/ en andersom). En het is de laatste weken inderdaad 'soms' zo dat je met 100km/h vanaf de oprit Voorburg kan doorrijden (richting utrecht/ amsterdam/ rotterdam). Trajectcontrole staat daar continue aan.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_78419641
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:38 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Waar is die trajectcontrole? Toch niet bij het Fortis gebouw he?
Daar rij ik altijd te hard... altijd
Die bocht waar je vanaf de A28 de A12 opdraait?

Tegenwoordig mag je daar nog maar 70. Ik ben ouderwets, want ik hou me nog altijd aan de oude snelheidslimiet van 100. of zo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 00:26:31 ]
pi_78419674
70 of 80
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78423041
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Die bocht waar je vanaf de A28 de A12 opdraait?

Tegenwoordig mag je daar nog maar 70. Ik ben ouderwets, want ik hou me nog altijd aan de oude snelheidslimiet van 100. of zo
die 70 shit is zon bs..sws zou dat al1 gebruikt mogen worden om te waarscuwen voor file
pi_78423183
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ff duidelijkheid scheppen: Trajectcontrole is vanaf het begin tot het eind van de utrechtsebaan (wanneer je het prins clausplein dus afrijdt, denhaag in/ en andersom). En het is de laatste weken inderdaad 'soms' zo dat je met 100km/h vanaf de oprit Voorburg kan doorrijden (richting utrecht/ amsterdam/ rotterdam). Trajectcontrole staat daar continue aan.
Heb je het getest toevallig

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik wat harder ka rijden als hij op 80 staat, geef liever wat gas bij om ruimte te maken dan dat ik de rem gelijk in trap
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78423411
80km-zone bij Den Haag afgeschaft

PDF
quote:
Bijgaande rapportage geeft een integraal verslag van de inzichten die per medio 2006 uit het evaluatieonderzoek zijn verworven. Deze evaluatie bevat een analyse van verkeerscijfers tot en met juni 2006, gemeten effecten ten aanzien van verkeersemissies, geluidhinder en verkeersveiligheid, alsmede recente resultaten van draagvlakonderzoek. De belangrijkste conclusies uit het evaluatie onderzoek zijn:

· Op drie van de vier per 1 november 2005 in gebruik genomen 80 km zones is de luchtkwaliteit verbeterd. Uitzondering vormt de A20 bij Rotterdam waar een neutraal effect op de luchtkwaliteit wordt waargenomen.

· Op drie van de vier per 1 november 2005 in gebruik genomen 80 km zones is de filevorming toegenomen. Op de A10 Amsterdam is deze afgenomen, op de A12 Utrecht wordt de file niet veroorzaakt door de 80 km maatregel maar door knelpunten buiten het maatregelvak.

· De afname van de gemeten geluidhinder varieert op de vier 80 km zones tussen 0 en 1 dB(A).

· De verwachting voor de verkeersveiligheid is op grond van het snelheidsbeeld en op grond van de gunstige ervaringen bij de A13 Overschie voor alle 80 km zones positief.

· Bijstelling van de limiet naar 100 km per uur voor de A12 Den Haag (stad uit) en de A20 Rotterdam resulteert naar verwachting in een betere doorstroming met een verbetering van de luchtkwaliteit. De verbetering van de luchtkwaliteit geldt zowel t.o.v. de oorspronkelijke situatie (voor 1 november 2005) als t.o.v. de huidige 80 km/h situatie.

· Vooruitlopend op een eventuele bijstelling van de snelheidsmaatregel kunnen zowel voor A12 Voorburg als A20 Rotterdam kleine ontwerpaanpassingen worden doorgevoerd om de doorstroming te verbeteren.
Calm down, please!
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:10:38 #25
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78424351
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 07:14 schreef polariteit het volgende:

[..]

Heb je het getest toevallig

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik wat harder ka rijden als hij op 80 staat, geef liever wat gas bij om ruimte te maken dan dat ik de rem gelijk in trap
Staat bij mij altijd op 85 op de teller
Zet voor de gein maar eens je tomtom aan, die geeft ook een langzamere snelheid dan je meters aangeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')