Yes indeed! Ik heb er nog altijd spijt van dat ik biologie gekozen heb [CM]. Het is ongelooflijk lastig zonder enige scheikundige kennis. Ik raad het dan ook zeker af om met CM biologie te kiezenquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:03 schreef Emma123321 het volgende:
Over biologie volgen: het schijnt wel vrij lastig te zijn om biologie te doen zonder scheikunde etc. (of dat hoor ik iig van CM'ers die bio erbij kozen).
C&M heeft geen verplichte economie, M&O, scheikunde, natuurkunde enzovoort.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:25 schreef SLP_ het volgende:
CM pretpakketIs niet waar. Ligt er maar net aan wat voor vakken je hebt en waar je zelf goed in bent.
TS: je bent niet goed in scheikunde maar staat wel een 6.7Dat is best goed hoor
Als je echt heel erg slecht bent in wiskunde is het misschien verstandig om wiskunde c te nemen. Maar dit kan je alleen kiezen met een CM profiel. Ik neem aan dat je met CM gewoon psychisch klinologe kan worden. Want je moet dan toch eerst psychologie studeren om die richting op te gaan?
Dat ligt er ook maar net aan wat je in je vrije deel kiest he! Ik heb C&M gedaan en had dus 3 volledige vreemde talen (Engels, Frans, Duits), waar dan ook nog is veel tijd in ging zitten i.v.m. schrijven van verslagen e.d.. Heb mijn wiskunde opgehoogd naar (toen nog) A12 (nu A) en had biologie en scheikunde in mijn vrije deel. Pretpakket? No way.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:20 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
C&M heeft geen verplichte economie, M&O, scheikunde, natuurkunde enzovoort.
Dan ook nog eens Wiskunde C (laagste vorm van Wiskunde), kortom, het is wel het makkelijkst wat er is. (hierbij gaat het meer om praktische vaardigheden (tekenen en muziek) dan feitenkennis)
Mag ik nog even aanvullen dat het ook gewoon een kwestie is van waar je goed in bent? Iemand die veel aanleg heeft voor wiskunde heeft vaak meer moeite met talen en vice versaquote:Op donderdag 25 februari 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
dit is een eindeloze discussie, de beta's vinden het een pretpakket, de alfa's niet.
Dus laten we dit gewoon zo houden, agree to disagree
ook dat is onderdeel van die discussiequote:Op donderdag 25 februari 2010 09:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mag ik nog even aanvullen dat het ook gewoon een kwestie is van waar je goed in bent? Iemand die veel aanleg heeft voor wiskunde heeft vaak meer moeite met talen en vice versa
Ik corrigeer de stommiteit dat als je in het een goed bent je dus niet goed bent in het ander. Er is geen enkele onderbouwing voor die stelling, integendeel.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
nogmaals, dit is niet de plek om eindeloze discussies tussen alfa en beta te gaan voeren.
Ik bedoelde niet te zeggen dat Geneeskundeprofiel = bèta = beter, of zo. Ik gaf de TS alleen een tip zodat ze kan plannen voor de toekomst als ze echt graag binnen de hoogste niveaus van de geestelijke gezondheidszorg zou willen werken (klinisch psychologen en psychiaters, waarbij je als psychiater makkelijker aan een baan komt).quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
nogmaals, dit is niet de plek om eindeloze discussies tussen alfa en beta te gaan voeren.
het was ook niet naar jou gericht. Ben het zeker met je eens verder hoorquote:Op donderdag 25 februari 2010 10:44 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet te zeggen dat Geneeskundeprofiel = bèta = beter, of zo. Ik gaf de TS alleen een tip zodat ze kan plannen voor de toekomst als ze echt graag binnen de hoogste niveaus van de geestelijke gezondheidszorg zou willen werken (klinisch psychologen en psychiaters, waarbij je als psychiater makkelijker aan een baan komt).
Ik bash niet, ik geef aan wat de feiten zijn. Of is mensen een IQ test afnemen en dan zeggen dat ze 80 scoren ook bashen?quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
cry me a river.
SES is geen plek om anderen te gaan bashen op basis van opleidingsniveau, studierichting en voorkeur.
Jezelf beter noemen, anderen dommer en mensen belachelijk maken omdat je jezelf superieur acht doe je maar op een ander forum![]()
ophouden dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |