abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78364128
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:43 schreef incident het volgende:

[..]

Idd, wat is dan het nut om massaal oude leger leiders massaal op te pakken, zeker als je weet dat je goed bezig bent. Er zou dan toch ook geen enkele reden zijn voor die gepensioneerde generaals om een coup te plegen als alles beter gaat?
Beter is een subjectief begrip.
Je schiet op nog een punt tekort in deze discussie. Je weet niet hoe het Turkse volk denkt en de politieke situatie met betrekking tot de Koerden de afgelopen 20-30 jaar.
pi_78364261
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:44 schreef incident het volgende:

[..]

Vertel en maak me gek welke interne machtstrijd ?!
Dat is veel te ingewikkeld en te lang om in een post uit te leggen. Je moet de Turkse geschiedenis en politiek goed kennen om alles goed te begrijpen (zelfs ik heb vaak moeite alles goed te begrijpen en ik hou het Turkse nieuws redelijk in de gaten)
pi_78364346
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:47 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Dat is veel te ingewikkeld en te lang om in een post uit te leggen. Je moet de Turkse geschiedenis en politiek goed kennen om alles goed te begrijpen (zelfs ik heb vaak moeite alles goed te begrijpen en ik hou het Turkse nieuws redelijk in de gaten)
Ik hef ook niet alles te begrijpen, ik verbaas me alleen over het feit dat men massaal aan het arresteren geslagen is.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_78364362
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:43 schreef incident het volgende:

[..]

Idd, wat is dan het nut om massaal oude leger leiders massaal op te pakken, zeker als je weet dat je goed bezig bent. Er zou dan toch ook geen enkele reden zijn voor die gepensioneerde generaals om een coup te plegen als alles beter gaat?
Uh jawel.

Het leger en het establishment verliest de macht, dat lijkt me al genoeg reden voor een staatsgreep van een instantie die zichzelf als uiteindelijke machthebber ziet.
pi_78364429
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Uh jawel.

Het leger en het establishment verliest de macht, dat lijkt me al genoeg reden voor een staatsgreep van een instantie die zichzelf als uiteindelijke machthebber ziet.
Of is dat hoe men nu de oude garde positioneert ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_78365006
Zelf maar even verder gezocht en kwam deze reactie tegen,

I am really disappointed when I read such statements in foreign press and agencies: "self-appointed guardians of the country's secular tradition", "secular Turkish army" etc. Especially Reuters and AP are using this terminology to describe the political tension in Turkey. I totally disagree with this argument. Turkish army is not a secular institution even not a guardian of secularity in Turkey. This is a misread of Turkey and reflects Turkish politics in a wrong way. If you have a look at near history of Turkey, you will see that there are 4 coups and evert coup overthrow the ruling governments without looking at right wing or left wing. It is a power-share fight in Turkish politics and the Generals which are also known as "untouchables" do not want to get into their barracks. Turkish army is not secular and even is not a supporter of EU as well. If you have a look at the power sharing structure and state institutions in European Union countries, you see that armies do not publicize themselves and dependent to defense ministry in there. However, in Turkey, the army is in 4th place in state protocol and only responsible for Prime Minister nominally. You can easily and obviously see this fact if you follow the announcements and declarations of the army. Turkish army intervenes politics in every opportunity.

klinkt allemaal erg heftig!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:36:44 #27
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_78367823
Laten we Erdogan en zijn regering nu ook niet neerzetten als onschuldige slachtoffers.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:06:12 #28
287308 mhpc
realist,ultranationalist
pi_78371524
Uitstekend van de Turkse politie ,weg met het achterlijke pro westerse kemalisten.
pi_78376889
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef mhpc het volgende:
Uitstekend van de Turkse politie ,weg met het achterlijke pro westerse kemalisten.
Wat een goed onderbouwde mening, de sublimiteit spat er van af. Echt waar, wat een goed doordachte mening heeft u daar uitgesproken.

Ik wil u bij deze uitnodigen om lid te worden van de:

Morpeth Hunt Pony Club

Wij kunnen altijd mensen gebruiken die goed overwogen meningen gebruiken en bovendien sterk kunnen relativeren.

Zie onze site, bijgevoegd aan deze link:
Klik
pi_78377006
quote:
Pro-westers, laat me niet lachen.
pi_78377233
mhpc is een relkloon. Eeen MHP'er zou nooit tegen het leger zijn.
pi_78377508
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:20 schreef IHVK het volgende:
Ook al van de Morpeth Hunt Pony Club?
pi_78377584
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:20 schreef IHVK het volgende:
Oh, ok. Ik had dit nieuws tussen het pakken en inchecken door even gemist
pi_78378629
quote:
Je verraadt jezelf, kut kloon.
pi_78378640
Waarom en hoe wil iemand een golf arresteren?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78424055
Twintig Turkse officieren vastgezet

Een rechtbank in Istanbul heeft vandaag nog eens acht officieren aangeklaagd wegens betrokkenheid bij een couppoging en hun detentie gelast. In totaal zitten in Turkije nu twintig topfiguren uit de strijkrachten vast op verdenking van betrokkenheid bij een samenzwering die tot doel had de islamitische regering van premier Recep Tayyip Erdogan ten val te brengen. Onder de verdachten zijn vijf admiraals en drie generaals.

De rechtbank beschikt over bewijsmateriaal in de vorm van reeds van 2003 daterende geluidsopnames waarin de coupplannen werden besproken.

De ontwikkelingen duiden op een verharding van de machtsstrijd tussen het seculiere establishment, waar het leger van oudsher pal voor staat, en de regering. In totaal zijn al zo'n vierhonderd mensen, onder wie journalisten, militairen, wetenschappers en politici, opgepakt wegens betrokkenheid bij het vermoedelijke complot.

De verdachten zijn aangeklaagd voor het willen veroorzaken van chaos om een machtsovername door het leger te bewerkstelligen. Door het aftappen van telefoons is bewijsmateriaal tegen hen verzameld. Ook zijn geheime opslagplaatsen voor wapens gevonden.

Het leger heeft sinds 1960 vier regeringen afgezet, voor velen het bewijs dat het leger in werkelijkheid de macht heeft in het moderne en seculiere Turkije, dat door Mustafa Kemal Atatürk is gesticht uit de restanten van het Ottomaanse Rijk.

Onder druk van de Europese Unie probeert premier Erdogan de invloed van het leger aanzienlijk in te perken. Zo zijn de strijdkrachten door hem onder burgerbestuur geplaatst.
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:00:21 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78424130
Laat Iran het maar niet horen, die kunnen behoorlijk pissig worden als je het anders noemt dan de Perzische...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_78424198
Goede zaak. Het volk moet het laatste woord hebben en niet het leger.
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:16:22 #39
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78424446
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:17 schreef incident het volgende:

Wat is er toch aan de hand in Turkije?
Waarom wil men de mond snoeren van de enige handhavers van de seculiere staat ?

Is er dan geen respect meer voor de nazaten van Ataturk, en moet en zal alles buigen onder de islamitische doctrine?
Turkye is geen seculiere staat meer sinds Abdullah Gül de macht heeft gegrepen is het land meer en meer fundamenteel islamitisch geworden.
Christenen worden neergestoken, verdreven en beroofd, hoofddoekjes worden gestimuleerd en kritiek op het land of islam wordt genadig afgestraft zoals in elk islamitisch land.
pi_78424475
Right fundamentalistisch Islam bullshit .. zolang hij zich aan de grondwet houdt ois daar geens prake van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')