Dat, of ze proberen een staatsgreep te voorkomen... Je weet het niet hè?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:17 schreef incident het volgende:
Waarom wil men de mond snoeren van de enige handhavers van de seculiere staat ?
Dus de regering Erdogan is dus al zo ver heen dat men moet ingrijpen?!?! ernstige zaak.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:19 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat, of ze proberen een staatsgreep te voorkomen... Je weet het niet hè?
Het heeft geen nut hierover te praten. Dit zijn slechts onderlinge gevechten tussen de regering en het leger. Is al langer dan een jaar zo.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:21 schreef incident het volgende:
[..]
Dus de regering Erdogan is dus al zo ver heen dat men moet ingrijpen?!?! ernstige zaak.
Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:21 schreef incident het volgende:
[..]
Dus de regering Erdogan is dus al zo ver heen dat men moet ingrijpen?!?! ernstige zaak.
Oh ok het zogenaamde doodzwijgen, het gaat hier over en land dat de ambitie heeft aan te sluiten bij de EU.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:24 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Het heeft geen nut hierover te praten. Dit zijn slechts onderlinge gevechten tussen de regering en het leger. Is al langer dan een jaar zo.
Turkije staat echt niet meer te springen om een EU lidmaatschap. Als het kan oké, maar verder lekker boeiend...Turkije heeft zich het afgelopen jaar dan ook duidelijk gericht op het oosten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:27 schreef incident het volgende:
[..]
Oh ok het zogenaamde doodzwijgen, het gaat hier over en land dat de ambitie heeft aan te sluiten bij de EU.
Lijkt me nogal een ernstige zaak, zeker als dit al langer loopt.
Bemoei bemoei ?! sorry hoor, mag er op een forum over sommige zaken niet gesproken worden of mis ik nu iets ?!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Turkije staat echt niet meer te springen om een EU lidmaatschap. Als het kan oké, maar verder lekker boeiend...Turkije heeft zich het afgelopen jaar dan ook duidelijk gericht op het oosten.
Politiek in Turkije is veel ingewikkelder dan de mickey mouse politiek hier in Nederland...Ik zou zeggen: Bemoei je er niet mee
Democratisering van Turkije. Onder Erdogan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:33 schreef IHVK het volgende:
Vaak heeft men in Europa dit beeld -> legeer=seculier=goed. Klopt dus niet. Verre van.
Leger=nationalistisch-> pleegt staatgrepen -> heeft in de jaren 80 de liberale beweging kapot gemaakt, is een belangrijke speler bij de onderdrukking van de Koerden geweest. Etc.
In het kader van de democratisering van Turkije, is een leger die zichzelf alleen maar met defensie bezighoudt gewenst. En als ze, en dat kan ik niet zeker weten natuurlijk, met staatsgrepen plannen bezig zijn, dan kan je dat beter behoeden.
Je hebt er 0 verstand van. En ik verwacht dat er vrijwel niemand hier op het forum de "ins and outs" van de Turkse politiek goed kent...De meeste discussies over dit onderwerp dwalen vrijwel af naar "EU blablabla". Daarom kan je maar beter gewoon je mond houden, dit topic af te laten sterven en je bezig houden met dingen waar je wel verstand van hebtquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:32 schreef incident het volgende:
[..]
Bemoei bemoei ?! sorry hoor, mag er op een forum over sommige zaken niet gesproken worden of mis ik nu iets ?!
Ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:36 schreef incident het volgende:
[..]
Democratisering van Turkije. Onder Erdogan?
Nou ja iedereen is vrij een topic te openen en ergens over te praten he. Als je vind dat het niet klopt wat hij zegt kun je dat weerleggen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Turkije staat echt niet meer te springen om een EU lidmaatschap. Als het kan oké, maar verder lekker boeiend...Turkije heeft zich het afgelopen jaar dan ook duidelijk gericht op het oosten.
Politiek in Turkije is veel ingewikkelder dan de mickey mouse politiek hier in Nederland...Ik zou zeggen: Bemoei je er niet mee
Heerlijk die aannames, klein beetje vooringenomen is je niet vreemd hequote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:36 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Je hebt er 0 verstand van. En ik verwacht dat er vrijwel niemand hier op het forum de "ins and outs" van de Turkse politiek goed kent...De meeste discussies over dit onderwerp dwalen vrijwel af naar "EU blablabla". Daarom kan je maar beter gewoon je mond houden, dit topic af te laten sterven en je bezig houden met dingen waar je wel verstand van hebt
De posts die je plaatst maken een hoop duidelijk. Je weet helemaal niet waar je over praat. Jij ziet "arrestaties in Turkije" en je schiet gelijk in je Alberto Stegemans modus:"Dat dit kan in Turkije!"quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:39 schreef incident het volgende:
[..]
Heerlijk die aannames, klein beetje vooringenomen is je niet vreemd he
Idd, wat is dan het nut om massaal oude leger leiders massaal op te pakken, zeker als je weet dat je goed bezig bent. Er zou dan toch ook geen enkele reden zijn voor die gepensioneerde generaals om een coup te plegen als alles beter gaat?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja.
Ook de vrijheden en rechten van Koerden zijn verbeterd, lijkt me niet te ontkennen eigenlijk.
Een paar jaar geleden was je al strafbaar als je het leger ergens van verdacht, wegens belediging van de Turkse staat ofzo.
Vertel en maak me gekquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:42 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
De posts die je plaatst maken een hoop duidelijk. Je weet helemaal niet waar je over praat. Jij ziet "arrestaties in Turkije" en je schiet gelijk in je Alberto Stegemans modus:"Dat dit kan in Turkije!"
Dit is een onderwerp wat in de verste verte niks te maken heeft met de EU of waar de EU ook maar iets aan kan gaan doen. Dit is namelijk een interne strijd om de macht in Turkije.
Beter is een subjectief begrip.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:43 schreef incident het volgende:
[..]
Idd, wat is dan het nut om massaal oude leger leiders massaal op te pakken, zeker als je weet dat je goed bezig bent. Er zou dan toch ook geen enkele reden zijn voor die gepensioneerde generaals om een coup te plegen als alles beter gaat?
Dat is veel te ingewikkeld en te lang om in een post uit te leggen. Je moet de Turkse geschiedenis en politiek goed kennen om alles goed te begrijpen (zelfs ik heb vaak moeite alles goed te begrijpen en ik hou het Turkse nieuws redelijk in de gaten)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:44 schreef incident het volgende:
[..]
Vertel en maak me gekwelke interne machtstrijd ?!
Ik hef ook niet alles te begrijpen, ik verbaas me alleen over het feit dat men massaal aan het arresteren geslagen is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:47 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dat is veel te ingewikkeld en te lang om in een post uit te leggen. Je moet de Turkse geschiedenis en politiek goed kennen om alles goed te begrijpen (zelfs ik heb vaak moeite alles goed te begrijpen en ik hou het Turkse nieuws redelijk in de gaten)
Uh jawel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:43 schreef incident het volgende:
[..]
Idd, wat is dan het nut om massaal oude leger leiders massaal op te pakken, zeker als je weet dat je goed bezig bent. Er zou dan toch ook geen enkele reden zijn voor die gepensioneerde generaals om een coup te plegen als alles beter gaat?
Of is dat hoe men nu de oude garde positioneert ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Uh jawel.
Het leger en het establishment verliest de macht, dat lijkt me al genoeg reden voor een staatsgreep van een instantie die zichzelf als uiteindelijke machthebber ziet.
Wat een goed onderbouwde mening, de sublimiteit spat er van af. Echt waar, wat een goed doordachte mening heeft u daar uitgesproken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef mhpc het volgende:
Uitstekend van de Turkse politie ,weg met het achterlijke pro westerse kemalisten.
Pro-westers, laat me niet lachen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef mhpc het volgende:
Uitstekend van de Turkse politie ,weg met het achterlijke pro westerse kemalisten.
Ook al van de Morpeth Hunt Pony Club?quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:20 schreef IHVK het volgende:
mhpc is een relkloon. Eeen MHP'er zou nooit tegen het leger zijn.
Oh, ok. Ik had dit nieuws tussen het pakken en inchecken door even gemistquote:Op woensdag 24 februari 2010 00:20 schreef IHVK het volgende:
mhpc is een relkloon. Eeen MHP'er zou nooit tegen het leger zijn.
Je verraadt jezelf, kut kloon.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef mhpc het volgende:
Turkye is geen seculiere staat meer sinds Abdullah Gül de macht heeft gegrepen is het land meer en meer fundamenteel islamitisch geworden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:17 schreef incident het volgende:
Wat is er toch aan de hand in Turkije?
Waarom wil men de mond snoeren van de enige handhavers van de seculiere staat ?
Is er dan geen respect meer voor de nazaten van Ataturk, en moet en zal alles buigen onder de islamitische doctrine?
Einde van de dictatuur van het leger hoop ik.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:18 schreef DustPuppy het volgende:
Is dit het einde van de Seculiere Staat die Turkije heet?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:44 schreef EchoAlpha het volgende:
Ach mensen flikker toch op
Het Turkse volk is niet zoals de Nederlanders die elk stuk schijt van de regering accepteert...Het Turks volk is een sterk volk dat prima voor zichzelf kan opkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |