abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78356367
Vier jaar geleden heb ik een korte relatie gehad met een meisje waar ik sindsdien goed mee bevriend ben gebleven. Qua relatie stelde dat niet zoveel voor, maar ik heb er wel een hele goede vriendin aan overgehouden. Er is geen onderhuidse spanning dat er misschien toch nog iets in de lucht hangt. We hebben allebei een ander (en tussendoor ook al anderen gehad, en daar vertellen we elkaar over en dan zijn we blij voor elkaar), kortom ik kan het gewoon goed met haar vinden.

Nou heb ik sinds kort (nouja, bijna half jaar alweer) een relatie met de bijna-perfecte vrouw. We zijn erg verliefd op elkaar en alles gaat fantastisch, alleen de laatste tijd doet ze steeds moeilijker over mijn contact met die vriendin. Al een paar keer knallende ruzies over gehad en ik word er aardig gestoord van. Ze wil eigenlijk gewoon dat ik het contact met haar verbreek. Ze komt met dingen als "wat moet ze nog met jou, ze heeft toch al lang een ander" en "waarom kun je haar niet loslaten of waarom wil je nog contact met haar, je hebt mij toch".

Is het nou zo vreemd dat ik een goede vriendin heb (het is ook echt niet meer dan dat, geen friendship with benefits ofzo) en dat ik die band gewoon wil houden? Of is het inderdaad gezeik van haar?
Zij wil in feite dat ik kies tussen OF onze relatie, OF mijn vriendschap met die ander in stand houden. Maar voor mij is dat helemaal geen kwestie van of/of.

Ik heb het gevoel dat het gewoon een stuk onzekerheid van haar is, al begrijp ik niet waarvoor ze bang is. Als ik daar naar vraag (wat niet zo makkelijk gaat want we kunnen nauwelijks een gesprek over dit onderwerp hebben zonder dat het dikke ruzie wordt) dan kan ze er niet tegen dat ik met een ander ook vertrouwd ben (terwijl ik dat met sommige mannelijke vrienden ook ben en dan is het geen probleem), of volgens haar "respecteert ze (die andere vriendin) onze relatie niet anders zou ze je wel met rust laten".

Onlangs ben ik recent bij mijn vriendin ingetrokken. Maar sinds we samenwonen (wat mij toch wel een teken lijkt van vertrouwen en duidelijk voor haar kiezen) is het alleen maar erger geworden
Wat de hel kan ik hier aan doen? Behalve het uitmaken of dat andere contact verbreken, wat ik allebei niet wil...

Ze heeft ook wel eens gevraagd wat ik belangrijker vind, onze relatie of mijn vriendschap met die ander. Dat vind ik dus een oneerlijke vraag, ik vind mijn relatie belangrijker, maar ik ga me niet laten forceren om een goede band te verbreken met iemand die veel voor mij betekent (en als ze echt van me houdt zou ze dat ook niet van me vragen, denk ik dan).

P.S. Sorrie voor de lange post
pi_78356605
wrom heb je uberhaupt in het begin gelijk gezegd dat het een "ex" van je is.... als je gewoon zegt dat goede vriendin is is er nog steeds gezeik (het blijven vrouwen) maar wel wat minder
I'm not the man you think I am!
pi_78356767
Ik kan me het ergens wel voorstellen. Ga gewoon RUSTIG praten, ze is gewoon jaloers. Heel normaal als je verliefd bent, helaas.
pi_78356874
Misschien moet je je vriendin dit stuk laten lezen.

Soms is geschreven tekst duidelijker dan gesproken woorden.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:47:40 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_78356876
ik zou niet toegeven. Anders zit je zo onder de plak. Als ze je nu al niet wilt vertrouwen wordt dat straks alleen maar erger. Dit soort gedrag hoort bij onzekere vrouwen die blijven nu eenmaal zeuren en dreigen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_78356904
Ik heb precies hetzelfde gehad met in mijn vorige relatie. Mijn ex was jaloers omdat ik lol had met een ander meisje (terwijl mijn ex toch geen tijd had) en het was tijdens werk.... Maar toen heb ik voor mijn ex gekozen en de vriendschap beëindigd. Wat heb ik daar nu een spijt van. Achteraf vind ik dat het best samen moet kunnen. Zolang je je ex maar voortrekt natuurlijk.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:33:37 #7
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_78363175
Waarom nodig je die goede vriendin niet eens uit om gezellig te komen eten bij jullie thuis.

Dan kook jij, en kunnen de dames elkaar beter leren kennen.

Denk dat je nieuwe vriendin en onzeker en jaloers is op de band tussen jou en je 'vriendin' en zij het niet leuk vind dat jij intieme momenten/gedachtes en allerlei meer van zulk soort zaken deelt met die (ex) vriendin van je ipv van met haar.
(beetje kinderachtig, maar soms kost het wat tijd om er overheen te komen lees: vertrouwen te krijgen)

Hoe oud zijn jullie trouwens?
pi_78364930
Ugh.. ik ben ook bevriend met een kerel.... al een jaar of 8, en ik herken deze problemen.

denk dat je gewoon heel duidelijk moet zijn dat het puur vriendschap is, en niks meer. Maar ook dat je een goede vriendschap niet beëindigt voor een relatie (of andersom:P).

Laat ze elkaar leren kennen, misschien dat de "dreiging" er dan af gaat..? Keertje in de kroeg ofzo, beetje ontspannen sfeertje... (met meer mensen erbij wellicht )
pi_78373960
Als je toegeeft is het hek van de dam. Wat is de volgende vriendschap die je moet verbreken omdat ze dat als bedreigend ervaart?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_78375712
Jullie hebben elkaar leren kennen terwijl je al bevriend was met je ex. Je vriendin had zich tóén moeten bedenken of ze daar wel of niet mee kon leven en tóén zelf haar conclusies moeten trekken. Het is niet eerlijk van haar om hier nu jouw probleem van te maken. Waarschijnlijk had zij verwacht dat de vriendschap vanzelf over zou waaien omdat jij haar nu hebt, maar helaas voor haar was dit niet het geval en dat neemt ze jou nu kwalijk.
;)
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:55:24 #11
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_78375739
Ik snap het wel en ik vind het eigenlijk niet eens zo vreemd, of het echter helemaal terecht is, is een tweede.

Persoonlijk vind ik niet dat je je vriendschap moet verbreken en ik vind het idee van de twee dames kennis met elkaar laten maken geen slecht idee.
Misschien dat je vriendin dan kan zien dat je ex echt het beste met je voor hebt en je een goedenrelTie gunt en zelf niets meer van je hoeft.
Ik denk niet dat dit een dealbreaker gaat worden, je niet gewoon je vriendin laten zien dat het allemaal niet zo bedreigend is.
pi_78376969
Jep, sommige mensen zijn zo.
Een vriend van me kwam z'n droomvrouw tegen, nou ging allemaal super tussen die twee.
Ging ook lekker in de vriendenclub totdat ze na een paar maanden ging proberen ELKE vrouw ver weg
van hem te houden.
ZIJN vriendinnen, het waren gewoon maatjes waar hij al jaren mee ging stappen, straalbezopen mee is geworden en nog nooit iets mee heeft gedaan.
Zelfs één vriendin waar hij al mee om ging vanaf zijn kleutertijd moest het veld ruimen.
Hij was 30 toen hij die relatie kreeg dus hij kon die meid al 25 jaar.
25 jaar VRIENDSCHAP...
Maar hij gaf z'n verse liefde wat ze vroeg, en heeft nu bijna niemand uit z'n vriendenkring meer.
Mannen mocht hij trouwens wel mee om gaan van haar, alleen hebben de meesten hem ook laten vallen
omdat hij die meiden geen blik meer gunde.

Wil je dit ook? Dan moet je er lekker aan toegeven.
Wil je dit niet? Maak haar duidelijk dat dit het is, dat het zo gaat zoals nu, dat er niets meer achter zit
en het niet anders zal worden ook. Kom voor jezelf op.

Nu is het bij jouw iets genuanceerder omdat het je ex is, maar ze hoeft niet alles te beslissen wat je doet.
Moeilijk, dat wel hè?
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_78384916
Ik heb ook een maatje die ik al zo een 23 jaar ken. We gaan op het moment niet zo vaak met elkaar om want ik heb een vriendje en hij een vriendinnetje en we zijn beiden druk maar als we elkaar zien met of zonder partners is er vaak geen probleem hoor. Ik heb wel een vriendje gehad die er een probleem mee had maar ik heb nooit het contact verbroken.
Haters gonna hate.
pi_78389589
Het is heel verschillend hoe mensen daarmee omgaan. Jaren geleden had ik een goede vriend en die ben ik ook kwijt geraakt door toenmalige vriend. Zowel hij als het meisje die die vriend kreeg kon niet omgaan met onze vriendschap.

Nu is het heel anders, mijn ex waar ik 5 jaar mee samengewoond heeft is een goede vriend geworden en we zien en spreken elkaar regelmatig. Mijn huidige vriend heeft hier geen problemen mee en kent mijn ex ook. Het is zelfs zo dat een ex van hem ook een vriendin van ons beiden is. Er is geen jaloezie of bang dat we de ander nog leuk vinden op die manier. Ik heb ook nog twee andere goede vrienden, maar dat is helemaal geen probleem aangezien dat een stel is. Oftewel, heb meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden.

Het kan dus zeker om een goede vriend / vriendin van het andere geslacht te hebben. De tip die hierboven staat is best een goede om je vriendin en die andere meid eens samen kennis te laten maken (eventueel met haar vriend erbij) zodat je vriendin ziet dat er niks speelt verder tussen jullie.
Bespreek het gewoon met je vriendin en geef dan aan dat je haar heel belangrijk vindt etc., maar dat die vriendin ook belangrijk is voor je en je geen van beiden kwijt wil.
Mocht ze zich er toch niet overheen moeten zetten dan ben ik bang dat je uiteindelijk toch een keuze zal moeten maken (hoe vervelend je dat ook vindt).
pi_78390127
Toch wel grappig dat iedereen hier vindt dat zo'n vriendschap wel kan. Sommige andere topics kwam juist uit dat een man-vrouw vriendschap niet kan omdat er altijd het risico is dat er wat kan gaan spelen. En dat je dit niet kan maken ten opzichte van je partner. Dit is waarschijnlijk hoe jou vriendin er over denkt TS.

Persoonlijk ben ik het in dit geval niet mee eens omdat je al bevriend was voordat je vriendin in spel kwam.
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:36:07 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_78390458
Jij en je vriendin samen met haar en haar vriend moeten gewoon een keer goed gaan stappen, zuipen en lam doen. Laat ze even aan elkaar snuffelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_78390648
Tsja, dat je vriendin er moeite mee heeft is begrijpelijk, maar het is wel háár probleem. Mijn vriendin heeft een heleboel mannelijke vrienden waarmee ze zeer vertrouwd is, en die ze al veel langer kent dan mij. Daar zitten ook exen tussen. Is best wel heel lastig soms, maar jij moet niet een vriendschap (die al langer speelt dan je relatie) opgeven puur omdat _zij_ dat wil. Het lost namelijk het probleem dat je vriendin heeft niet op. En met een beetje pech komt er straks iemand anders in de plaats waar je contact mee moet verbreken (hek van de dam zoals al is gezegd).

1. Vriendin moet aan haar zelfvertrouwen werken. Ze ziet die ex als een bedreiging, denkt dus om één of andere reden dat je de ex leuker vindt. Dit komt, hoe dan ook, uiteindelijk altijd neer op te weinig zelfvertrouwen, veroorzaakt door haar zelfbeeld, of haar beeld van jouw beeld van haar.
2. Help je vriendin bij (1), door haar te laten merken dat je haar wil (zonder ex te noemen, ik heb het gewoon over aandacht/complimentjes/e.d. in het algemeen).
3. Als je op een gegeven moment moet kiezen tussen iets gaan doen met je vriendin of met die ex, kies dan altijd eerst voor je vriendin. Hierdoor is het voor je vriendin onmogelijk om _door acties van jou_ het gevoel te krijgen dat ze niet op de 1e plaats komt. Spreek dus alleen met je ex af als je geen plannen hebt met je huidige vriendin.
4. Geef ook je grenzen aan! Soms kan het helpen om hard te zijn en je vriendin duidelijk te maken dat door hier een probleem te creëeren, ze er veel meer van maakt dan het waard is, en de relatie onnodig onder druk zet. Zij vindt dat jij fout zit, maar jij vindt (neem ik aan) dat _zij_ fout zit. Laat dat ook niet ongemerkt voorbij gaan. Mijn vriendin heeft bij mij op een paar momenten dat ik al te jaloers was ergens over me ook wel eens vrij hard toegesproken, maar dit heeft wel geholpen.
5. Draai het verhaal om. Heeft jouw vriendin nog gevoelens voor al haar exen, dusdanig dat ze vreemd zou gaan als ze weer bij ze in de buurt zou komen? Zo nee, waarom verwacht ze dan wel dat jij dit zal doen?

Wat betreft erover praten: ik zou proberen zo geduldig en begrijpend als mogelijk ermee om te gaan. Goed alles bespreken wat er te bespreken valt, en het dan ook AFSLUITEN. Blijft ze toch heel hardnekkig vasthouden bij haar standpunt ondanks alle argumenten, dan heb je m.i. het recht om zelf boos te worden. Je kan immers niet meer doen dan dat (vriendschap opgeven voor haar paranoia is geen optie lijkt me).

Het is begrijpelijk dat ze jaloers is, dat zijn de meeste mensen wel binnen een relatie. Maar ze moet ook kunnen begrijpen dat elke vrouw met wie je omgaat (of zelfs niet eens omgaat) een concurrente kan zijn. Juist bij een ex is gebleken dat een relatie niet werkt, dus zou ze eigenlijk zich er minder zorgen om moeten maken dan bij een willekeurige andere meid. (hierbij ga ik even voorbij aan het feit dat de vriendschap met die ex zo te lezen vrij sterk is.)
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:00:51 #18
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_78393895
Ik snap je vriendin wel.
Ik zou het ook niet relaxed vinden als mijn vriendin nog met haar ex om zou gaan.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_78395778
Wat een dikke vette bullshit.

Jij moet om kunnen gaan met wie jij wil.
Ik zou echt nooit mijn vriendin mij laten verbieden een bepaald iemand te zien, tenzij ze er wel echt een gigantisch goede reden voor heeft - in de zin van: "altijd als zij mij ziet noemt ze mij een kutwijf, en bij jou speelt ze mooi weer." Anders nevernooit.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_78395869
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:40 schreef Sandoval het volgende:
Tsja, dat je vriendin er moeite mee heeft is begrijpelijk, maar het is wel háár probleem. Mijn vriendin heeft een heleboel mannelijke vrienden waarmee ze zeer vertrouwd is, en die ze al veel langer kent dan mij. Daar zitten ook exen tussen. Is best wel heel lastig soms, maar jij moet niet een vriendschap (die al langer speelt dan je relatie) opgeven puur omdat _zij_ dat wil. Het lost namelijk het probleem dat je vriendin heeft niet op. En met een beetje pech komt er straks iemand anders in de plaats waar je contact mee moet verbreken (hek van de dam zoals al is gezegd).

1. Vriendin moet aan haar zelfvertrouwen werken. Ze ziet die ex als een bedreiging, denkt dus om één of andere reden dat je de ex leuker vindt. Dit komt, hoe dan ook, uiteindelijk altijd neer op te weinig zelfvertrouwen, veroorzaakt door haar zelfbeeld, of haar beeld van jouw beeld van haar.
2. Help je vriendin bij (1), door haar te laten merken dat je haar wil (zonder ex te noemen, ik heb het gewoon over aandacht/complimentjes/e.d. in het algemeen).
3. Als je op een gegeven moment moet kiezen tussen iets gaan doen met je vriendin of met die ex, kies dan altijd eerst voor je vriendin. Hierdoor is het voor je vriendin onmogelijk om _door acties van jou_ het gevoel te krijgen dat ze niet op de 1e plaats komt. Spreek dus alleen met je ex af als je geen plannen hebt met je huidige vriendin.
4. Geef ook je grenzen aan! Soms kan het helpen om hard te zijn en je vriendin duidelijk te maken dat door hier een probleem te creëeren, ze er veel meer van maakt dan het waard is, en de relatie onnodig onder druk zet. Zij vindt dat jij fout zit, maar jij vindt (neem ik aan) dat _zij_ fout zit. Laat dat ook niet ongemerkt voorbij gaan. Mijn vriendin heeft bij mij op een paar momenten dat ik al te jaloers was ergens over me ook wel eens vrij hard toegesproken, maar dit heeft wel geholpen.
5. Draai het verhaal om. Heeft jouw vriendin nog gevoelens voor al haar exen, dusdanig dat ze vreemd zou gaan als ze weer bij ze in de buurt zou komen? Zo nee, waarom verwacht ze dan wel dat jij dit zal doen?

Wat betreft erover praten: ik zou proberen zo geduldig en begrijpend als mogelijk ermee om te gaan. Goed alles bespreken wat er te bespreken valt, en het dan ook AFSLUITEN. Blijft ze toch heel hardnekkig vasthouden bij haar standpunt ondanks alle argumenten, dan heb je m.i. het recht om zelf boos te worden. Je kan immers niet meer doen dan dat (vriendschap opgeven voor haar paranoia is geen optie lijkt me).

Het is begrijpelijk dat ze jaloers is, dat zijn de meeste mensen wel binnen een relatie. Maar ze moet ook kunnen begrijpen dat elke vrouw met wie je omgaat (of zelfs niet eens omgaat) een concurrente kan zijn. Juist bij een ex is gebleken dat een relatie niet werkt, dus zou ze eigenlijk zich er minder zorgen om moeten maken dan bij een willekeurige andere meid. (hierbij ga ik even voorbij aan het feit dat de vriendschap met die ex zo te lezen vrij sterk is.)
En dit dus.
Het is ook een kwestie van volwassen in de relatie staan, als je 't mij vraagt.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_78401491
ze vertrouwt je niet en zal dat dus nooit gaan doen. gaat nog een leuke relatie worden
pi_78401826
Door dit soort gezeik is het nu ook uit mijn vriendin. Die dacht ook dat ik elk moment haar zou bedriegen met mijn gewone vriendinnen. Tja, kan je nu al vertellen dat haar gerust stellen alleen maar averechts zal werken. Het heeft in ieder geval niet gewerkt bij mij. Ik hou heel veel van mijn ex, maar ik ben gewoon niet bereid om dit soort vriendschappen op te geven omdat mevrouw het niet kan verwerken dat haar vent vrouwelijke vrienden heeft.
pi_78401930
Het is wel duidelijk wie daar de broek aan heeft.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78402061
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:16 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Het is wel duidelijk wie daar de broek aan heeft.
Ik dacht uit dat andere topic juist te lezen dat die broek uit moest..... Verward.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_78402133
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef Xanthas het volgende:

[..]

Ik dacht uit dat andere topic juist te lezen dat die broek uit moest..... Verward.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')