Een chauffeursrijbewijs?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef HeleenK het volgende:
een chauffeursrijbewijs moet je dan kunnen overleggen,
maar wanneer je minder dan 12 uur per week goederen vervoert hoef je geen chauffeursrijbewijs te hebben!!!!
Is hij wil in het bezit van een binnenland vergunning?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef HeleenK het volgende:
dat heb ik gedaan, de hoogte van de boete komt overeen met:
het niet kunnen tonen van een communautaire vergunning,
maar ik kan gewoon niet goed uitvinden of hij deze echt moet hebben, dit gaan nl over europees transport!!!!
een chauffeursrijbewijs moet je dan kunnen overleggen,
maar wanneer je minder dan 12 uur per week goederen vervoert hoef je geen chauffeursrijbewijs te hebben!!!!
Het is mij echt veel te onduidelijk!!!
Als dat is opgegaan in de communautaire vergunning heb je jezelf van antwoord voorzienquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:51 schreef HeleenK het volgende:
binnenland vergunning bestaat niet meer
Het gaat hierbij dus om het vervoeren van goederen op Europeesch grondgebied, waar Nederland dus bij hoort.quote:Communautaire vergunning internationaal wegvervoer
Transportondernemers moeten aan kwalitatieve criteria voldoen. Hiertoe is een communautaire vergunning ingesteld ten behoeve van het internationale vervoer over de weg. De Stichting NIWO verzorgt in Nederland de uitgifte van de diverse vereiste transportvergunningen voor het beroepsgoederenvervoer. Nadere informatie over de diverse extra transportvoorwaarden, die zijn vastgelegd in zowel EU- als in ander internationaal verband, is te verkrijgen bij de diverse vakorganisaties uit de transportsector. Een van deze regelingen betreft ook het transport van gevaarlijke stoffen.
Jij vraagt je af of er misschien nog een bon is uitgedeeld wegens het ontbreken van de taxivergunning?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:53 schreef Bob-B het volgende:
wie zaten er nog meer in dat busje?
CCV-B diploma neem ik aan.quote:
Balletje driequote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij vraagt je af of er misschien nog een bon is uitgedeeld wegens het ontbreken van de taxivergunning?
http://www.niwo.nlquote:Is voor het vervoer van goederen voor derden, niet zijnde de hoofdactiviteit van de onderneming (dat is nl. vervoer van eigen handelsgoederen) een vergunning van de NIWO vereist?
Ja, bij elk goederentransport voor derden is de vergunning nodig. Alleen als het voertuig een laadvermogen tot en met 500 kg laadvermogen heeft, dan is het niet vergunningplichtig.
Ja. Blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:04 schreef zeo2009 het volgende:
Een timmerman welke 1 zak cement van een metselaar meeneemt in zijn bus met een laadvermogen van meer dan 500 kg. zou dan ook zo'n boete krijgen?
Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:01 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Balletje drie
http://www.antwoordvoorbe(...)unautaire-vergunning
Welkom in het regeltjes doolhof dat de overheid heetquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)
Hier staat dat voor niet-commercieel personenvervoer (bv personeelsvervoer) niet een communautaire vergunning noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)
http://www.ivw.nl/onderwerpen/bus/ondernemer/vergunningen/quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:09 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Welkom in het regeltjes doolhof dat de overheid heet
Of regelen dat een transportbedrijf die steigers brengt, of de eigenaars van het steigermateriaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:12 schreef HeleenK het volgende:
Moet hij alle vergunningen aanvragen en opleiding tot internationaal chauffeur gaan doen?!?!?! een tachograaf aanschaffen!!!!
Daarom zou ik dit dan ook zeker aanvechten. Dit is niet redelijk noch billijk, lijkt me.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:18 schreef HeleenK het volgende:
lekker milieuvervuilend! dubbel rijden! en zonde van de arbeidsuren!! dit slaat toch echt nergens op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |