Neem de ketting sowieso ruim, dat blok zal wel flink in de modder wegzakken. En bevestig ook een klein boeitje eraan, dat je em niet kwijt bent als de ketting in het water valtquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:56 schreef rdkraker het volgende:
Gaat om zoet water. Denk dat ik idd maar een metertje extra neem, dan kan ik m af en toe eens wat verder laten zakken; dan is het stukje op de waterlijn nooit hetzelfde
Preciesquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Onderwater roest metaal volgens mij niet om iets te laten roesten is er namelijk zuurstof nodig.
Ik denk dat het stuk wat precies op het wateroppervlak zit het meeste roest verzameld
er zit minder zuurstof in water maar het zuurstof gehalte van stromend water is zeker niet 0quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Onderwater roest metaal volgens mij niet om iets te laten roesten is er namelijk zuurstof nodig.
Ik denk dat het stuk wat precies op het wateroppervlak zit het meeste roest verzameld
Dat is ook het hele idee achter roestvaststaal...quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:00 schreef maok het volgende:
Overigens kan de corosielaag op metaal ook als beschermlaag werken, bij bepaalde soorten metalen gaat het corosieproces niet verder als er eenmaal een laagje op zit.
13 mm stalen hijsketting knip je met een betonschaar niet zo even kapot en is tevens niet heel duur.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarschijnlijk hebben de personen die buitenboordmotoren jatten ook een busje bij (ze dragen nogal slecht) en daarin ook vast een betonschaar .... ik vrees dat je die ketting ook weer net zo hard kwijt bent. Het is geen gelegenheidsdiefstalitem, dus ze komen vast goed voorbereid.
Helaas zal er practisch gezien niets anders opzitten dan hem er af te halen. Moeren//sloten//kettingen is waarschijnlijk allemaal geen probleem voor de dief.
afhalen is gewoon geen optie; 80 kg motor (vastgebout!) kun je er gewoonweg niet even opzetten en afhalen, daarvoor moet je boot het water uit. En dat kan nou eenmaal niet altijdquote:Op woensdag 24 februari 2010 08:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarschijnlijk hebben de personen die buitenboordmotoren jatten ook een busje bij (ze dragen nogal slecht) en daarin ook vast een betonschaar .... ik vrees dat je die ketting ook weer net zo hard kwijt bent. Het is geen gelegenheidsdiefstalitem, dus ze komen vast goed voorbereid.
Helaas zal er practisch gezien niets anders opzitten dan hem er af te halen. Moeren//sloten//kettingen is waarschijnlijk allemaal geen probleem voor de dief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |