Ik denk dat ik geluk heb: donderdag nog net weg kunnen komen uit Zweden, met de laatste vlucht het land uit. Ik vlieg over een week terug, en als er dan geen vluchten zijn blijf ik gewoon wat langer, geen enkel probleem!quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:23 schreef kwiwi het volgende:
Heeft een van jullie nog last (gehad) van dat zootje m.b.t. het vliegverkeer nu?![]()
Zouden wij eindelijk best een lange tijd bij elkaar zijn, lijkt het nog verpest te gaan worden ook door die stomme vulkaanHopelijk houdt het over een paar dagen op, maar dat zal wel iets te positief gedacht zijn.
Ik zei net nog tegen m'n vriend: het is heel leuk dat we door al die moderne dingen toch samen kunnen zijn.. maar op dit soort momenten is het wel kut, als je elkaar misschien een tijd niet kan zien door zoiets stoms..
Die relatie hoeft toch helemaal niet gedoemd te zijn om te mislukkenquote:Op zondag 18 april 2010 17:51 schreef peenvogel86 het volgende:
Hey, ook maar ff melden hier:)
Al half jaar een 'vriendin' in Finland... 'tussen haakjes' omdat het heel lastig is te definieren. Ze is helemaal geweldig: bloedmooi gezichtje, slim, lief, goddelijk lichaam, soms grappig;)... ach jullie snappen het wel.
In het half jaar elkaar 5 keer gezien en altijd leuk samen (btje soulmate achtig, zelfde kijk op het leven), communicatie verloopt vlekkeloos (allebei prima Engels), hebben elke dag contact en we gaan in de zomer hopelijk saampjes op vakantie naar een zonnige bestemming. Niks dan positiefs over haar of de Finse cultuur/mensen![]()
Toch weet ik dat deze relatie gedoemd is te mislukken, paar voorbeelden:
1 - Ook al is Finland een Westers land, we zullen nooit dezelfde achtergrond/jeugd hebben... Daarmee bedoel ik dat we een geschiedenis samen missen: De Fabeltjeskrant, flippo's, sinterklaas... om maar wat geks te noemen: Ik kan het wel uitleggen, maar diep in m'n hart weet ik dat het niks uitmaakt... zij zal het nooit ervaren zoals ik het ervaar.
2 - Ik zal nooit of te nimmer de Finse taal machtig worden (1 van de moeilijkste talen om te leren), al zou ik nu gaan beginnen over 10 jaar spreek ik nog met een zwaar accent. M'n vriendin zei ook: die cursus is weggegooid geld;)
3 - Daarnaast zit je continu met elkaar. Het is geen normale relatie, waarbij je ff weggaat en weer terugkomt... Je moet tijd vrijmaken, iets te doen hebben... M'n vriendin woont in een redelijk grote stad in Finland, maar mijn inziens is er geen reet te beleven qua 'dingen doen' en het weer in Finland is nou ook niet dat je zegt laten we ff een ijsduik nemen...;) (al begint het nu al beter te worden).
Misschien kom ik wat negatief over... maar het gaat er uiteindelijk om dat we het leuk hebben samen...
Oja afscheid is KUT met peren
quote:in onze eerste nacht samen ging om 4 uur de wekker om de GP van China te kijken
Nog niet.. maar m'n vriendin moet eigenlijk op 5 mei vanuit Johannesburg naar NL vliegen, ik hou m'n hart vast :/ Heb haar sinds de 3e week van februari niet meer gezien en kijk toch eigenlijk wel uit naar het eindpunt van dat lange wachten :/ Het is tijd voor die aswolk om de andere kant op te gaan!quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:23 schreef kwiwi het volgende:
Heeft een van jullie nog last (gehad) van dat zootje m.b.t. het vliegverkeer nu?![]()
Zouden wij eindelijk best een lange tijd bij elkaar zijn, lijkt het nog verpest te gaan worden ook door die stomme vulkaanHopelijk houdt het over een paar dagen op, maar dat zal wel iets te positief gedacht zijn.
Ik zei net nog tegen m'n vriend: het is heel leuk dat we door al die moderne dingen toch samen kunnen zijn.. maar op dit soort momenten is het wel kut, als je elkaar misschien een tijd niet kan zien door zoiets stoms..
Gewoon met zn allen blazenquote:Op maandag 19 april 2010 08:39 schreef Earry het volgende:
[..]
Nog niet.. maar m'n vriendin moet eigenlijk op 5 mei vanuit Johannesburg naar NL vliegen, ik hou m'n hart vast :/ Heb haar sinds de 3e week van februari niet meer gezien en kijk toch eigenlijk wel uit naar het eindpunt van dat lange wachten :/ Het is tijd voor die aswolk om de andere kant op te gaan!
Hopelijk hoef je niet dat hele eind te gaan rijdenquote:Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Maharbal het volgende:
Mijn vriendin vertrekt donderdagnacht/vrijdagochtend vanuit Afrika. Als er dan nog geen vliegtuigen vliegen, raak ik geirriteerd.
Schijnbaar vliegen er sowieso vliegtuigen naar Barcelona, dus desnoods pak ik de auto en rijd ik die kant op. Afwachten geblazen, maar het zal wel loslopen.
Als het moet, dan moet hetquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hopelijk hoef je niet dat hele eind te gaan rijdenMaar het is wel verschrikkelijk vervelend die onzekerheid tot het laatste moment.
Onze plannen kunnen op dit moment maar tot volgend jaar zomer ongeveer worden gemaakt i.v.m. m'n studie. De plannen tot aan dat moment zijn in ieder geval min of meer samenwonen (deels in Cyprus, deels in Nederland). Hij is regelmatig in Nederland en ik heb 4x 2 weken tentamens het komende collegejaar (in Nederland) dus we proberen het zo te plannen dat we zoveel mogelijk samen kunnen zijn, waar dat dan ook isquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:14 schreef Envibeesj het volgende:
Heb inmiddels bijna 7 maanden een relatie met mijn vriendin in Noorwegen. Zit voor een jaar stage in Oslo en heb haar in de 2e week dat ik hier was ontmoet en het liep gelijk goed. Inmiddels beheers ik de taal bijna vloeiend (voordeel van een stage waar ze geen engels kunnen). Maar ik merk nu wel dat ik het einde van mijn stage met tegenzin zie aankomen aangezien ik dan terug moet naar Nederland voor mijn laatste jaar studie.
Nu hebben we van het begin af gezegd dat we niet te ver vooruit willen kijken, het 'dat zien we dan wel' -idee. Maar laatste tijd toch hoop plannen aan het bedenken geweest en waarschijnlijk komt ze nu aankomende winter voor een half jaar naar Nederland. Dus hoef der maar een half jaar te missen. En als alles goed gaat ga ik daarna weer terug naar Noorwegen om hier werk te vinden.
Hoe doen jullie dat, het vooruit plannen en wat zijn jullie plannen?
Je werkt dus niet? Hoe betaal je dan in godsnaam je tickets? Ik zou willen dat het voor mij zo makkelijk was om vrij te nemenquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:35 schreef kwiwi het volgende:
dus ik kan heel makkelijk een paar weken naar hem.
Kloptquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:18 schreef Earry het volgende:
[..]
Je werkt dus niet? Hoe betaal je dan in godsnaam je tickets? Ik zou willen dat het voor mij zo makkelijk was om vrij te nemen
Waar woont ze?quote:Op woensdag 21 april 2010 14:43 schreef tvtas het volgende:
Tja mn vriendin woont in het buitenland.. maar ik zie haar zaterdag na 3 weken weer
Met je E30?quote:Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Maharbal het volgende:
Mijn vriendin vertrekt donderdagnacht/vrijdagochtend vanuit Afrika. Als er dan nog geen vliegtuigen vliegen, raak ik geirriteerd.
Schijnbaar vliegen er sowieso vliegtuigen naar Barcelona, dus desnoods pak ik de auto en rijd ik die kant op. Afwachten geblazen, maar het zal wel loslopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |