volgens mij zit er ook vitamine B12 in bierquote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je moet weten dat je vlees niet hoeft te vervangen, want vlees heb je niet nodig. Ik zal niet beweren dat je helemaal geen dierlijke producten moet nemen, maar vlees is niet nodig en doet meer slecht dan goed, in feite. De belangrijkste vitamine in vlees is vitamine B12, dat is de enige vitamine die in dierlijke producten te vinden is, die moet je dan aanvullen. Maar dat kan prima met supplementen of zuivel
Kaas is niet voldoende als vleesvervanger. Ik zelf eet graag quorn, dat is een soort paddestoel. Soja is ook wel lekker, maar heeft niet mijn voorkeur gezien wat het verbouwen ervan met het milieu doet. Al is de grootste soja productie voor veevoer... Ik eet nauwlijks noten, die lust ik niet. Maar ik voel me gewoon prima met wat ik eet en hoe ik eet. Varieer veel met pasta's, quiches, verschillende groentes en fruit
Rudimentair net als het staartbotje en de blinde darm.quote:
oke!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je moet weten dat je vlees niet hoeft te vervangen, want vlees heb je niet nodig. Ik zal niet beweren dat je helemaal geen dierlijke producten moet nemen, maar vlees is niet nodig en doet meer slecht dan goed, in feite. De belangrijkste vitamine in vlees is vitamine B12, dat is de enige vitamine die in dierlijke producten te vinden is, die moet je dan aanvullen. Maar dat kan prima met supplementen of zuivel
Kaas is niet voldoende als vleesvervanger. Ik zelf eet graag quorn, dat is een soort paddestoel. Soja is ook wel lekker, maar heeft niet mijn voorkeur gezien wat het verbouwen ervan met het milieu doet. Al is de grootste soja productie voor veevoer... Ik eet nauwlijks noten, die lust ik niet. Maar ik voel me gewoon prima met wat ik eet en hoe ik eet. Varieer veel met pasta's, quiches, verschillende groentes en fruit
In de oertijd hebben ze het verkeerde voorbeeld gegeven..quote:Op maandag 22 februari 2010 23:07 schreef Fems het volgende:
[..]
Ben trouwens van mening dat de gemiddelde mens veel te veel vlees eet!
Zoals ik zei, de enige vitamine in vlees die nergens anders dan in dierlijke producten zit, is B12. De rest is te vervangen door andere producten. B6 (geloof ik) zit ook in bijvoorbeeld zuurkool, ijzer in spinazie. Die vetten en eiwitten kan je uit melk (zuivelproducten) en kaas halen, maar ook uit andere producten. Sowieso zijn onverzadigde vetten beter dan verzadigde.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:07 schreef Fems het volgende:
[..]
oke!Quorn eten wij thuisthuis inderdaad ook wel eens! smaakt prima!
Maar, in vlees zitten toch eiwitten die erg belangrijk voor de mens zijn? Na even googlen lees ik dat er in vlees verschillende belangrijke voedingstoffen zitten. Ik citeer: "vetten, eiwitten, vitamines B1, B6 en B12 en ijzer en zink."
Ik snap natuurlijk dat je vegetariėr bent. Maar zorg er wel voor dat je deze voedingstoffen blijft eten. Is goed voor je lichaam.
Ben trouwens van mening dat de gemiddelde mens veel te veel vlees eet!
Voor het eerst dat ik jou iets zinnigs zie posten!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:10 schreef Redbaron het volgende:
ik mis wat als ik geen vlees eet, van groenvoer raak ik niet vol
In de oertijd aten ze vooral zaden, noten, fruit, groenten, vlees en vis. Toen was het dieet veel gevarieerder en gezonder en deed een beetje vlees niet veel verkeerd.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:09 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
In de oertijd hebben ze het verkeerde voorbeeld gegeven..
Dat klopt! Echter heel veel vegetariėrs weten dit soort dingen niet en denken dat zij met enkel geen vlees eten gezond leven. Dat is mijn punt, ik zeg niet dat jij dat niet weet en niet doet!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zoals ik zei, de enige vitamine in vlees die nergens anders dan in dierlijke producten zit, is B12. De rest is te vervangen door andere producten. B6 (geloof ik) zit ook in bijvoorbeeld zuurkool, ijzer in spinazie. Die vetten en eiwitten kan je uit melk (zuivelproducten) en kaas halen, maar ook uit andere producten. Sowieso zijn onverzadigde vetten beter dan verzadigde.
Sterk!quote:Op maandag 22 februari 2010 23:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Rudimentair net als het staartbotje en de blinde darm.
dan moet je beter oplettenquote:Op maandag 22 februari 2010 23:11 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik jou iets zinnigs zie posten!
bronquote:Vitaminen
De gistcellen, die tijdens het brouwproces aan het bier worden toegevoegd, maken tijdens hun groei vitaminen B aan en heel wat van die vitaminen blijven in het bier zitten. Hoe meer het bier verder gefilterd en geklaard wordt, hoe meer vitaminen verloren gaan.
Een glas pilsbier bevat uiteindelijk nog 0,07 mg vitamine B2, 0,01 mg vitamine B1 en 0,12 mg vitamine B6.
Ter vergelijking: één snede bruin brood bevat 0,02 mg vitamine B2, 0,06 mg vitamine B1 en 0,05 mg vitamine B6.
nee, tuffels bint vleeschquote:Op maandag 22 februari 2010 23:19 schreef rulerofdeath het volgende:
heurt tuffels bie de greunte?
grapjasquote:
Klopt. Maar heel veel omnivoren weten ook geen bal van wat ze eten. Denken dat bergen vlees gezond is terwijl het in feite ligt te rotten in de darmen omdat de darmen grote hoeveelheden vlees niet goed en snel kunnen verterenquote:Op maandag 22 februari 2010 23:14 schreef Fems het volgende:
[..]
Dat klopt! Echter heel veel vegetariėrs weten dit soort dingen niet en denken dat zij met enkel geen vlees eten gezond leven. Dat is mijn punt, ik zeg niet dat jij dat niet weet en niet doet!
dan kap ie d'r met. 't lik mie daj d'r lange zat an hebt zett'nquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |