abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:45:57 #226
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146908232
Vandaag Tahoe/GMC Yukon geregeld.
Blijft uitkijken voor moose, maar een Aziaatje kan zo'n tankje wel hebben. ;)

Wij vliegen op Boston, maar Air Transat kan je in de zomer prima, direct en betaalbaar, mee naar Canada. Wordt het weer iets leuker qua kosten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 22-11-2014 21:09:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146960724
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Is het Canada topic helemaal ingesneeuwd?

Niemand?
Ik heb daar wel een paar jaar geleden rondgetrokken maar mijn uitvalbasis was Truro (NS) bij familie van mijn vriendin op dat moment. Ik ben maar in twee hotels geweest tijdens de twee weken. Eentje was met uitzicht op de zee en niet al te duur in het plaatsje Alma, net voor de toegang tot het Fundy National Park in New Brunswick (Parkland Village Inn) en de andere was een eenvoudig motelletje, bijna direct aan zee en mooi gelegen bij Pleasant Bay aan de Cabot Trail in Cape Breton, NS (Midtrail Motel). We verbleven hier vooral omdat we vroeg in de ochtend de boot op gingen voor Whalewatching.

Dit was ons uitzicht:

Beide verblijven waren redelijk eenvoudig maar schoon en vergeet vooral niet met de lokale bevolking te praten, zo vriendelijk heb ik ze nog nooit gezien (en ik woon al meer dan 13 jaar in Canada) en ze hebben de wildste verhalen van wat ze hebben meegemaakt in deze gebieden.
pi_146960830
Ughm mijn aziaat kon de eland (moose) die de snelweg overstak niet echt hebben hoor, mijn auto was net niet total-loss omdat ik het meest massieve deel van dit immense beest kon ontwijken maar het zag er niet al te goed uit...
  maandag 24 november 2014 @ 19:06:28 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146963224
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:37 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ik heb daar wel een paar jaar geleden rondgetrokken maar mijn uitvalbasis was Truro (NS) bij familie van mijn vriendin op dat moment. Ik ben maar in twee hotels geweest tijdens de twee weken. Eentje was met uitzicht op de zee en niet al te duur in het plaatsje Alma, net voor de toegang tot het Fundy National Park in New Brunswick (Parkland Village Inn) en de andere was een eenvoudig motelletje, bijna direct aan zee en mooi gelegen bij Pleasant Bay aan de Cabot Trail in Cape Breton, NS (Midtrail Motel). We verbleven hier vooral omdat we vroeg in de ochtend de boot op gingen voor Whalewatching.

Dit was ons uitzicht:
[ afbeelding ]

Beide verblijven waren redelijk eenvoudig maar schoon en vergeet vooral niet met de lokale bevolking te praten, zo vriendelijk heb ik ze nog nooit gezien (en ik woon al meer dan 13 jaar in Canada) en ze hebben de wildste verhalen van wat ze hebben meegemaakt in deze gebieden.
Thnx.
Ziet er leuk uit, vooral die Midtrail Inn. Opgeslagen :)
Eerste dag na arriveren gaan we naar Cape Cod. Dan helemaal omhoog tot Cape Breton
Deo Volente ;)
Zal wel een aardig contrast tussen begin en eind van de trip zijn.
  maandag 24 november 2014 @ 19:55:30 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146965326
Sinds ik een beetje op de kaart van Nova Scotia zit te turen komt dit verhaaltje steeds weer omhoog uit mijn hersenkrochten. :P

quote:
Flying Dutchmen land in wrong Sydney
quote:
The grandfather and grandson aren't the first travellers who came to Sydney, N.S. thinking they were headed to Australia.
In August 2002, Raeoul Sebastian and Emma Nunn, both of London, England, spent their vacation in Cape Breton and became local celebrities after a flight mix-up brought them to another Sydney.
And in December, an Argentinian woman, Monique Rozanes Torres Aguero of Buenos Aires, had been daydreaming about her vacation in Sydney, Australia, when her Air Canada Jazz flight landed in Sydney, N.S.
Aguero decided to vacation to Cape Breton after befriending a local woman at the airport.
http://www.capebretonpost(...)nd-in-wrong-Sydney/1
pi_146999402
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
Sinds ik een beetje op de kaart van Nova Scotia zit te turen komt dit verhaaltje steeds weer omhoog uit mijn hersenkrochten. :P

[..]

[..]

http://www.capebretonpost(...)nd-in-wrong-Sydney/1
Haha ja die herinner ik mij heel goed. Ik heb zelf ooit een keer in Syndey NS een tussenstop gehad op doortocht naar Edmonton, dat was toen de supergoedkope vliegmaatschappij Canada 3000 nog bestond en vloog van Edmonton naar Amsterdam via Toronto, Sydney en Reykjavik. De reis duurde even maar het was destijds maar 350 euro voor een return trip!
pi_148285702
Iemand ervaring met het bezoeken van het westen van Canada in mei? Heb je dan al een goede kans om beren te zien?
pi_148286093
Ja, ik heb beren gezien. Grizzlyberen en gewone bruine beren en ook jonge beertjes O+
Ik was eind mei in Canada, we vertrokken op de 25e.
pi_148286524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef Mazou het volgende:
Ja, ik heb beren gezien. Grizzlyberen en gewone bruine beren en ook jonge beertjes O+
Ik was eind mei in Canada, we vertrokken op de 25e.
Dat lijkt mij echt zo gaaf! _O_

Ik zit te denken aan het begin van mei, maar ben bang dat ik dan net iets te vroeg ben.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:07:18 #235
369821 BenD
in Canada
pi_148288997
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:06 schreef TvhN het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt zo gaaf! _O_

Ik zit te denken aan het begin van mei, maar ben bang dat ik dan net iets te vroeg ben.
Ik ben een keer van begin mei - 25 mei geweest en gelijk beren gezien in de eerste week. Je moet uiteraard een beetje geluk hebben. We hadden wel schitterend weer (het schijnt dat mei beter is dan juni qua weer). Wel grote kans op nog besneeuwde/gesloten wegen. Vaak zijn de wat hoger gelegen meren nog allemaal bevroren.
pi_148311939
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:07 schreef BenD het volgende:

[..]

Ik ben een keer van begin mei - 25 mei geweest en gelijk beren gezien in de eerste week. Je moet uiteraard een beetje geluk hebben. We hadden wel schitterend weer (het schijnt dat mei beter is dan juni qua weer). Wel grote kans op nog besneeuwde/gesloten wegen. Vaak zijn de wat hoger gelegen meren nog allemaal bevroren.
Oké, bedankt!
pi_148321365
NLer die in Canada is geweest meldt zich w/

Ik heb in Juni/Juli 2014 een rondreis van 5 weken in het NoordWesten van de VS en Canada gemaakt.
NLers zie je inderdaad niet zoveel in Canada als in de VS.
4 Juli was de openingsdag van de Calgary Stampede aanrader, daar was ook een grote parade bij als opening. Die parade heb ik bekeken samen met 2 Nederlanders die ik had ontmoet in een hostel in Calgary.

Bruine beren struikel je bijna over in de natuurparken in Canada, grizzly`s zijn zeldzamer.
Beer met spiegelbeeld in meertje

Beren kijken niet uit voor ze de weg oversteken :(

Beer met jong

26 Juni waren ze nog aan het skieen in Whistler

Gletsjer

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 05-01-2015 15:46:23 ]
pi_148328327
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:
NLer ie in Canada is geweest meldt zich w/

Ik heb in Juni/Juli 2014 een rondreis van 5 weken in het NoordWesten van de VS en Canada gemaakt.
NLers zie je inderdaad niet zoveel in Canada als in de VS.
4 Juli was de openingsdag van de Calgary Stampede aanrader, daar was ook een grote parade bij als opening. Die parade heb ik bekeken samen met 2 Nederlanders die ik had ontmoet in een hostel in Calgary.

Bruine beren struikel je bijna over in de natuurparken in Canada, grizzly`s zijn zeldzamer.
Beer met spiegelbeeld in meertje
[ link | afbeelding ]
Beren kijken niet uit voor ze de weg oversteken :(
[ link | afbeelding ]
Beer met jong
[ link | afbeelding ]
26 Juni waren ze nog aan het skieen in Whistler
[ link | afbeelding ]
Gletsjer
[ link | afbeelding ]
Mooie foto's. Krijg er zo al erg veel zin in. *O*
pi_148329324
Je moet wel even goed bekijken wat je precies wilt zien, als je in Mei gaat zijn veel wegen in parken nog gewoon dicht ivm sneeuw.
Juni lijkt mij dan beter, heb je een specifieke reden om in Mei te gaan ?

Ik was halverwege Juni in Crater Lake NP in de VS, er is daar een rondweg om het meer heen, maar je kon er nog niet helemaal omheen rijden omdat een gedeelte nog dicht we ivm sneeuw.

Ook in de VS, maar vlakbij de grens met Canada is Glacier National NP, daar heb je de beroemde weg Going to the Sun Road, die was in 2014 pas op 2 Juli open.
21 September kon je de gehele weg al niet meer rijden, alleen nog maar gedeelte`s.
pi_148351325
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:39 schreef TvhN het volgende:
Iemand ervaring met het bezoeken van het westen van Canada in mei? Heb je dan al een goede kans om beren te zien?
Zelf in 2010 na een periode Vancouver rond eind mei/begin juni een rondtrip gemaakt richting Rocky Mountains. Ben toen langs de Icefields parkway (werkelijk prachtig!) meerdere zwarte beren tegen gekomen, daarnaast enkele berggeiten en elanden.
Ook in Yoho en Glacier National park en rond Revelstoke toen enkele zwarte beren gezien (ook voor onze neus de weg overstekend).

Grizzly beren helaas niet gezien. Met het het weer moet je wel wat geluk hebben, kan heel mooi zijn maar ook erg grijs en wat koud rond die tijd.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148351502
Ik zie net dat dit topic al 5 jaar oud is, jammer dat ik toen nog niet op Fok actief was, had ik in mijn periode in Canada hier ook kunnen posten of contacten kunnen leggen. Blijft de mooiste tijd van mijn leven daar.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_148352913
Ben mezelf momenteel ook aan het orienteren om met een drietal personen naar Canada te gaan begin oktober dit jaar. Iemand tips die me wellicht op het goede spoor zetten?
Heb al een boel informatie van west en oost-Canada tot me genomen en tot nu gaat mijn voorkeur uit naar eerstgenoemde. Ben er alleen nog niet over uit hoe ik het ga aanpakken.
Vancouver - Vancouver ? Of toch Vancouver - Calgary ? Zijn 18 dagen genoeg of toch een weekje langer. Etc. etc.

Gelukkig nog genoeg tijd. Wel tijd om dit topic te kicken :)
U MAD?
pi_148355942
Laatste 10 reacties zijn van de laatste paar dagen.
Nu komt het wel weer boven in mijn actieve topics bij Canada gangers denk ik ;)
pi_148356502
Net even uitgezocht dat de NHL en MLS nog in Oktober gaande is, dus wellicht wedstrijdje in Vancouver meepakken *O*
U MAD?
pi_148358736
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Net even uitgezocht dat de NHL en MLS nog in Oktober gaande is, dus wellicht wedstrijdje in Vancouver meepakken *O*
Dat is een must vind ik persoonlijk, de Canucks hebben een grote loyale fanbase die lang niet ieder NHL team heeft. Dat komt voornamelijk doordat Vancouver maar één sportteam heeft uit de grote 4 leagues (ze hadden ooit een NBA team Vancouver Grizzlies) en het de nationale sport is. Een aantal jaar geleden kocht ik buiten het stadion voor 60 dollar een kaartje.

Als je gaat zijn 3/4 dagen Vancouver wel nodig als je de stad echt wil zien en beleven.
pi_148358993
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:57 schreef maerk het volgende:

[..]

Dat is een must vind ik persoonlijk, de Canucks hebben een grote loyale fanbase die lang niet ieder NHL team heeft. Dat komt voornamelijk doordat Vancouver maar één sportteam heeft uit de grote 4 leagues (ze hadden ooit een NBA team Vancouver Grizzlies) en het de nationale sport is. Een aantal jaar geleden kocht ik buiten het stadion voor 60 dollar een kaartje.

Als je gaat zijn 3/4 dagen Vancouver wel nodig als je de stad echt wil zien en beleven.
Vancouver Whitecaps spelen MLS, dus twee :)
U MAD?
pi_148360060
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Vancouver Whitecaps spelen MLS, dus twee :)
De MLS behoort niet tot de grote 4 ;)
NFL, MLB, NBA en NHL.

Maar dat is ook leuk om naar te kijken, toen ik in Vancouver woonde speelden ze nog in het kleine Swangard stadium en waren ze nog geen MLS, nu spelen ze in het grote BC Place, dus dat is ook wel een reden om te gaan kijken!

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Laatste 10 reacties zijn van de laatste paar dagen.
Nu komt het wel weer boven in mijn actieve topics bij Canada gangers denk ik ;)
Als ik me van dit topic bewust was, zou ik al een paar jaar actief zijn geweest, praten over Canada doe ik met veel plezier!
pi_148361440
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Juni lijkt mij dan beter, heb je een specifieke reden om in Mei te gaan ?
Dat komt beter uit i.v.m. werk en eventuele verhuizing.

Waarschijnlijk ga ik dit gebied verkennen d.m.v. excursies en zag inderdaad al dat niet alles beschikbaar is in mei.
pi_148361541
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:20 schreef maerk het volgende:

[..]

Zelf in 2010 na een periode Vancouver rond eind mei/begin juni een rondtrip gemaakt richting Rocky Mountains. Ben toen langs de Icefields parkway (werkelijk prachtig!) meerdere zwarte beren tegen gekomen, daarnaast enkele berggeiten en elanden.
Ook in Yoho en Glacier National park en rond Revelstoke toen enkele zwarte beren gezien (ook voor onze neus de weg overstekend).

Grizzly beren helaas niet gezien. Met het het weer moet je wel wat geluk hebben, kan heel mooi zijn maar ook erg grijs en wat koud rond die tijd.
Tof!

Zo heb ik het nu wat in de planning: ruim een week Vancouver en meerdere excursies, o.a. naar natuurgebieden in de buurt, orka's spotten en Vancouver Island. Vervolgens met het vliegtuig naar Calgary. Daar een paar dagen verblijven en twee excursies naar Rocky Mountains. Daarna met het vliegtuig terug naar Vancouver om daar nog twee dagen o.i.d. te genieten. Met dit programma ga ik natuurlijk lang niet alles zien, maar wil gewoon een korte indruk van het gebied krijgen.
pi_148361563
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:36 schreef maerk het volgende:

[..]

De MLS behoort niet tot de grote 4 ;)
NFL, MLB, NBA en NHL
Wat dat betreft snappen ze er in Noord-Amerika natuurlijk niets van. Gelukkig begint het voetbal er wel meer te leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')