Ik heb daar wel een paar jaar geleden rondgetrokken maar mijn uitvalbasis was Truro (NS) bij familie van mijn vriendin op dat moment. Ik ben maar in twee hotels geweest tijdens de twee weken. Eentje was met uitzicht op de zee en niet al te duur in het plaatsje Alma, net voor de toegang tot het Fundy National Park in New Brunswick (Parkland Village Inn) en de andere was een eenvoudig motelletje, bijna direct aan zee en mooi gelegen bij Pleasant Bay aan de Cabot Trail in Cape Breton, NS (Midtrail Motel). We verbleven hier vooral omdat we vroeg in de ochtend de boot op gingen voor Whalewatching.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Is het Canada topic helemaal ingesneeuwd?
Niemand?
Thnx.quote:Op maandag 24 november 2014 17:37 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ik heb daar wel een paar jaar geleden rondgetrokken maar mijn uitvalbasis was Truro (NS) bij familie van mijn vriendin op dat moment. Ik ben maar in twee hotels geweest tijdens de twee weken. Eentje was met uitzicht op de zee en niet al te duur in het plaatsje Alma, net voor de toegang tot het Fundy National Park in New Brunswick (Parkland Village Inn) en de andere was een eenvoudig motelletje, bijna direct aan zee en mooi gelegen bij Pleasant Bay aan de Cabot Trail in Cape Breton, NS (Midtrail Motel). We verbleven hier vooral omdat we vroeg in de ochtend de boot op gingen voor Whalewatching.
Dit was ons uitzicht:
[ afbeelding ]
Beide verblijven waren redelijk eenvoudig maar schoon en vergeet vooral niet met de lokale bevolking te praten, zo vriendelijk heb ik ze nog nooit gezien (en ik woon al meer dan 13 jaar in Canada) en ze hebben de wildste verhalen van wat ze hebben meegemaakt in deze gebieden.
quote:Flying Dutchmen land in wrong Sydney
http://www.capebretonpost(...)nd-in-wrong-Sydney/1quote:The grandfather and grandson aren't the first travellers who came to Sydney, N.S. thinking they were headed to Australia.
In August 2002, Raeoul Sebastian and Emma Nunn, both of London, England, spent their vacation in Cape Breton and became local celebrities after a flight mix-up brought them to another Sydney.
And in December, an Argentinian woman, Monique Rozanes Torres Aguero of Buenos Aires, had been daydreaming about her vacation in Sydney, Australia, when her Air Canada Jazz flight landed in Sydney, N.S.
Aguero decided to vacation to Cape Breton after befriending a local woman at the airport.
Haha ja die herinner ik mij heel goed. Ik heb zelf ooit een keer in Syndey NS een tussenstop gehad op doortocht naar Edmonton, dat was toen de supergoedkope vliegmaatschappij Canada 3000 nog bestond en vloog van Edmonton naar Amsterdam via Toronto, Sydney en Reykjavik. De reis duurde even maar het was destijds maar 350 euro voor een return trip!quote:Op maandag 24 november 2014 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
Sinds ik een beetje op de kaart van Nova Scotia zit te turen komt dit verhaaltje steeds weer omhoog uit mijn hersenkrochten.
[..]
[..]
http://www.capebretonpost(...)nd-in-wrong-Sydney/1
Dat lijkt mij echt zo gaaf!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef Mazou het volgende:
Ja, ik heb beren gezien. Grizzlyberen en gewone bruine beren en ook jonge beertjes![]()
Ik was eind mei in Canada, we vertrokken op de 25e.
Ik ben een keer van begin mei - 25 mei geweest en gelijk beren gezien in de eerste week. Je moet uiteraard een beetje geluk hebben. We hadden wel schitterend weer (het schijnt dat mei beter is dan juni qua weer). Wel grote kans op nog besneeuwde/gesloten wegen. Vaak zijn de wat hoger gelegen meren nog allemaal bevroren.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:06 schreef TvhN het volgende:
[..]
Dat lijkt mij echt zo gaaf!![]()
Ik zit te denken aan het begin van mei, maar ben bang dat ik dan net iets te vroeg ben.
Oké, bedankt!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:07 schreef BenD het volgende:
[..]
Ik ben een keer van begin mei - 25 mei geweest en gelijk beren gezien in de eerste week. Je moet uiteraard een beetje geluk hebben. We hadden wel schitterend weer (het schijnt dat mei beter is dan juni qua weer). Wel grote kans op nog besneeuwde/gesloten wegen. Vaak zijn de wat hoger gelegen meren nog allemaal bevroren.
Mooie foto's. Krijg er zo al erg veel zin in.quote:Op zondag 4 januari 2015 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:
NLer ie in Canada is geweest meldt zich![]()
Ik heb in Juni/Juli 2014 een rondreis van 5 weken in het NoordWesten van de VS en Canada gemaakt.
NLers zie je inderdaad niet zoveel in Canada als in de VS.
4 Juli was de openingsdag van de Calgary Stampede aanrader, daar was ook een grote parade bij als opening. Die parade heb ik bekeken samen met 2 Nederlanders die ik had ontmoet in een hostel in Calgary.
Bruine beren struikel je bijna over in de natuurparken in Canada, grizzly`s zijn zeldzamer.
Beer met spiegelbeeld in meertje
[ link | afbeelding ]
Beren kijken niet uit voor ze de weg oversteken![]()
[ link | afbeelding ]
Beer met jong
[ link | afbeelding ]
26 Juni waren ze nog aan het skieen in Whistler
[ link | afbeelding ]
Gletsjer
[ link | afbeelding ]
Zelf in 2010 na een periode Vancouver rond eind mei/begin juni een rondtrip gemaakt richting Rocky Mountains. Ben toen langs de Icefields parkway (werkelijk prachtig!) meerdere zwarte beren tegen gekomen, daarnaast enkele berggeiten en elanden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:39 schreef TvhN het volgende:
Iemand ervaring met het bezoeken van het westen van Canada in mei? Heb je dan al een goede kans om beren te zien?
Dat is een must vind ik persoonlijk, de Canucks hebben een grote loyale fanbase die lang niet ieder NHL team heeft. Dat komt voornamelijk doordat Vancouver maar één sportteam heeft uit de grote 4 leagues (ze hadden ooit een NBA team Vancouver Grizzlies) en het de nationale sport is. Een aantal jaar geleden kocht ik buiten het stadion voor 60 dollar een kaartje.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Net even uitgezocht dat de NHL en MLS nog in Oktober gaande is, dus wellicht wedstrijdje in Vancouver meepakken
Vancouver Whitecaps spelen MLS, dus tweequote:Op maandag 5 januari 2015 15:57 schreef maerk het volgende:
[..]
Dat is een must vind ik persoonlijk, de Canucks hebben een grote loyale fanbase die lang niet ieder NHL team heeft. Dat komt voornamelijk doordat Vancouver maar één sportteam heeft uit de grote 4 leagues (ze hadden ooit een NBA team Vancouver Grizzlies) en het de nationale sport is. Een aantal jaar geleden kocht ik buiten het stadion voor 60 dollar een kaartje.
Als je gaat zijn 3/4 dagen Vancouver wel nodig als je de stad echt wil zien en beleven.
De MLS behoort niet tot de grote 4quote:Op maandag 5 januari 2015 16:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vancouver Whitecaps spelen MLS, dus twee
Als ik me van dit topic bewust was, zou ik al een paar jaar actief zijn geweest, praten over Canada doe ik met veel plezier!quote:Op maandag 5 januari 2015 14:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Laatste 10 reacties zijn van de laatste paar dagen.
Nu komt het wel weer boven in mijn actieve topics bij Canada gangers denk ik
Dat komt beter uit i.v.m. werk en eventuele verhuizing.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Juni lijkt mij dan beter, heb je een specifieke reden om in Mei te gaan ?
Tof!quote:Op maandag 5 januari 2015 12:20 schreef maerk het volgende:
[..]
Zelf in 2010 na een periode Vancouver rond eind mei/begin juni een rondtrip gemaakt richting Rocky Mountains. Ben toen langs de Icefields parkway (werkelijk prachtig!) meerdere zwarte beren tegen gekomen, daarnaast enkele berggeiten en elanden.
Ook in Yoho en Glacier National park en rond Revelstoke toen enkele zwarte beren gezien (ook voor onze neus de weg overstekend).
Grizzly beren helaas niet gezien. Met het het weer moet je wel wat geluk hebben, kan heel mooi zijn maar ook erg grijs en wat koud rond die tijd.
Wat dat betreft snappen ze er in Noord-Amerika natuurlijk niets van. Gelukkig begint het voetbal er wel meer te leven.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:36 schreef maerk het volgende:
[..]
De MLS behoort niet tot de grote 4![]()
NFL, MLB, NBA en NHL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |