abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78806901
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 09:41 schreef dyna18 het volgende:
Zijn hier ook mensen die huiverig zijn om hun spaargeld aan te spreken?
Zelf heb ik dat heel erg, dat ik alleen maar spaar en zuinig aan doe, maar het niet gebruik.
Ja, hoe meer mijn saldo groeit hoe minder snel ik er iets vanaf haal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 09:47:09 #252
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78806946
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 09:41 schreef dyna18 het volgende:
Zijn hier ook mensen die huiverig zijn om hun spaargeld aan te spreken?
Zelf heb ik dat heel erg, dat ik alleen maar spaar en zuinig aan doe, maar het niet gebruik.
Behalve voor grote aankopen, kan ik rondkomen van mijn inkopen.
Pas als er een nieuwe auto komt of ik ga verhuizen, zal ik (naar verwachting) het saldo aanspreken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_78807644
Ik ben eigenllijk beide ...

Kan soms een tijdje heel fanatiek sparen en overal op bezuinigen, omdan vervolgens een nieuwere auto te kopen waarbij ik bv. ¤ 15.000,- moet bijleggen en dan is alles weer op.

Ik spaar momenteel trouwens gemiddeld zo'n ¤ 1.200,-/mnd.
pi_78809488
@ Ennuikhier: Wij hebben een buffer voor als er iets misgaat maar vooral als er iets flink misgaat.

- Je raakt je baan kwijt, ww is leuk maar ik heb er in het verleden eens 2 maanden op moeten wachten.
- WW is niet eeuwig durend, natuurlijk ga je als een debiel solliciteren maar dat is geen garantie.
- Je raakt arbeidsongeschikt door een ongeval. Aanpassingen huis, minder verdienen, wel nog je dure huis, vakanties worden duurder want aangepast etc etc.
- In 1 maand gaat je HR ketel, auto, koelkast en tv kapot.
- En helaas uit ervaring: je huis brandt af. Ja daar heb je een inboedelverzekering voor, die hadden/hebben wij ook. Maar voordat ze uitbetalen....duurde bij ons 3,5 maand. We hebben het net gered met ons spaargeld.
- Je bent voor van alles verzekerd, maar er zijn genoeg situaties waarin je verzekering niet uit zal betalen.
- Je krijgt een kindje, helemaal blij, blijkt het gehandicapt te zijn. Ik zie om me heen hoe ontzettend veel geld dat kost.

Allemaal: dat gebeurt mij toch niet dingen..totdat het wel gebeurt. En ik slaap er beter door
pi_78809566
Ik heb een buffer die nog wat meer moet groeien, want er komt een moment dat dingen zoals laptop, tv, auto, wasmachine, koelkast, diepvries en vaatwasser vervangen moeten worden. Laptop zal binnen een jaar moeten, de rest verwacht ik (zonder veel pech) over een jaar of 4 tot 5. En dan eens een nieuwe bank en weer sparen voor de volgende vervangingen een paar jaar later.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')