Ben je niet bevoorrecht dan, als je paps bankier is?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:35 schreef saarrr het volgende:
nou dat is dus een vooroordeel dat wij bevoorrecht zouden zijn..
Als die dochters hebben met een budget zoals jij, dan zijn die ook bevoorrecht.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:37 schreef saarrr het volgende:
waarom vind je dat dan? er zijn wel meerdere mensen bankier hoor.
Neuh... heel eerlijk gezegd boeit het me niet zo wat er binnen het Gooi gebeurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:31 schreef saarrr het volgende:
ik doel op de post voor mij. Want bijna edereen buiten het Gooi heeft wel vooroordelen over ons
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:36 schreef saaw het volgende:
Je zegt dat je het merkje 'toch ook wel belangrijk' vindt op kleding e.d, waarom?
En ik vraagme ernstig af hoe jouw beeld van 'op je eigen benen staan' er uit ziet.
Definieer erg.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:17 schreef saarrr het volgende:
is dat erg?
Het verwende uit zich ook niet in het kunnen kopen van dure schoenen, maar het ermee te koop lopenquote:
het goy is het Gooi en ik ga echt wel werkenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:39 schreef Vincentkemper het volgende:
Je hebt oud geld binnen het Goy en nieuw geld binnen het Goy.
Traditioneel kom ik ook uit een vermogende familie, maar bij ons was het van belang dat je zelf wat opbouwt en niet aan de hand van pappie en mammie hun geld. Zelf heb ik gestudeerd op een particuliere school in het pittoreske Goy en daar had je een verschil tussen zonen en dochters van succesvolle ondernemers die al hun ziel en zaligheid in hun bedrijf hebben gestopt. En de boerenlul die gewoon met geluk of doormiddel van een erfenis miljonair is geworden.
Dat is ook de splitsing die er binnen het Goy plaatsvindt. De pauperkinderen die zelf niks zullen bereiken en de kinderen van ook succesvolle ondernemers (of een mensen in loondienst) die zelf hun eigen onderneming starten of de top binnen een bepaalde instelling willen bereiken.
Kwam door taalcorrectiequote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:40 schreef saarrr het volgende:
[..]
het goy is het Gooi en ik ga echt wel werken
dat heb ik ook wel door, maar mijn ouders hebben het eerlijk verdientquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:40 schreef eriksd het volgende:
Jezus kind, als jij schoenen koopt waar een gezin in de bijstand een maand van rond moet komen dan mag je inderdaad je zegeningen tellen. Als je dat niet doorhebt, heb een enorme plaat voor je hoofd.
Daar gaat deze discussie toch helemaal niet om. Jij komt hier quasi verbaasd aanzetten dat mensen je als verwend beschouwen terwijl je vervolgens loopt te schermen met schoenen waar nogmaals een bijstandsgezin een maand van rond moet komen. Dan lok je dat soort reacties toch uit? Fijn voor je dat je het krijgt, fijn voor je dat je zo'n onbezorgd leven leidt (want dat doe je, al je zorgen zijn relatief) en ik hoop voor je dat je zelf later dit luxepatroon voort kan zetten, want als ik naar je spelling kijk vermoed ik dat je niet zo daverend hoog opgeleid bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:42 schreef saarrr het volgende:
[..]
dat heb ik ook wel door, maar mijn ouders hebben het eerlijk verdient
Weer een opmerking die compleet losstaat van de discussie. Ze blijft verwend.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:47 schreef Vincentkemper het volgende:
Er heerst natuurlijk wel een bepaalde cultuur binnen het Gooi, bij ons in het Gooi is het heel normaal dat een dochter op haar 18e verjaardag een Mini Cooper S cadeau krijgt en een mooie jas van Dsquered en Louis vuitton tassen en mooie Rolex om haar arm.
Ik keur deze subcultuur binnen het Gooi niet goed, maar hij is wel aanwezig…….
maar ben ik ook arrogant?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weer een opmerking die compleet losstaat van de discussie. Ze blijft verwend.
Waar heb jij die redenatietechnieken geleerd. Hak op de tak, inconsistent. Het is een dramaquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:48 schreef saarrr het volgende:
waar woon jij dan in het Gooi en wat is er met met die subcultuur??
Zo kom je wel over. Of je het bent is een keuze die je zelf moet maken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |