abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78294556
Vorige topic: Borstvoeding deel 64

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78294589
Ik sloot met:
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:04 schreef miss_sly het volgende:
freecell, hoop dat het geen spruw is

Groofsken fijn dat de spruw weg is en de bv zo lekker loopt
hier de 7 maanden inmiddels volgemaakt en as we speak ligt ze zich weer lekker vol te drinken

GWS de pannenkoek met moedermelk was hier ook geen succes. de eerste keer een voedselweigeraar aan tafel en ik maar denken dat ik een lekkere traktatie had gemaakt en zij ook lekker een pannenkoek mocht als wij ze ook aten
En vergat nog even te doen voor de pijnlijke plek van oeke die geen bo is geworden maar verdwenen is!
  maandag 22 februari 2010 @ 11:07:06 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78296145
In de herhaling:
Heb trouwens gister weer meer vitamine B genomen, want het werd weer alleenmaar erger...
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:

hoe zit dat nou met oefenen met flesjes? moet dat iedere dag? dat is wel beter, toch? een hele voeding of is 30cc genoeg? en 'moeten' we nu al beginnen, of kunnen we nog ff wachten? (ze is nu ruim 6 wk)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78296244
Wat naar dat het toch weer erger wordt, Davinia

Wij hebben in week 6 ofzo een paar keer geprobeerd met een flesje, dat ging prima. Daarna dus niet meer gedaan tot de week voor ik ging werken en toen was het drama. Heeft toen wel een tijdje geduurd voor ze netjes uit de fles dronk weer. Dus ik zou zeggen regelmatig een flesje blijven geven. Hele voeding of 30 cc lijkt me niet echt uitmaken, als ze maar die fles leert gebruiken.
pi_78296721
Davina wat naar dat het weer erger wordt. Heb je al van die handenwarmers gehaald?
Als je oefent met de fles zou ik gewoon een klein beetje geven, want het is alleen maar oefenen. Maar ik zou wel in ieder geval een paar keer per week blijven oefenen. Niels heeft met 5 weken een paar keer uit de fles gedronken, een paar weken later kon hij het niet meer en nu wil het nog steeds niet lukken

Niels heeft zijn "schema" overhoop gegooid.
Hij dronk overdag om de 3/4 uur, sinds vorige week woensdag ging het slapen steeds slechter en wilde hij soms direct na het slapen en soms pas voor het slapen drinken. Of, wanneer hij wakker is, steeds een piepklein beetje. En nu, sinds een paar dagen, wil hij 's nachts ook weer om de 3 uur drinken en vannacht zelfs een keer na 2 uur weer, terwijl hij er eerder 5 tot soms wel 7 uur tussen liet. Maar 's morgens heeft hij nu ineens geen honger meer! Hij was vanmorgen bijvoorbeeld om 8 uur wakker maar wilde pas om 10 uur drinken en daarna direct slapen.
Overdag is hij soms erg afgeleid tijdens het drinken, maar of dat de oorzaak is? Hij drinkt namelijk ook wel een paar keer echt goed. Ik probeer hem ook echt "bij de les" te houden door bijvoorbeeld iets over zijn ogen te leggen.
Hij is zich sinds deze week sowieso meer bewust van zijn omgeving, hij lacht meer, er is makkelijker contact met hem te leggen en hij reageert op harde geluiden.
Zou ik iets kunnen doen om hem weer in een regelmatiger ritme te krijgen? Dat zou ik best handig vinden
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78296907
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:07 schreef DaviniaHR het volgende:
In de herhaling:
Heb trouwens gister weer meer vitamine B genomen, want het werd weer alleenmaar erger...
[..]

Vanaf een week of 6, en regelmatig oefenen ja. Niet 1x... Je hoeft geen hele voeding te doen, maar inderdaad een beetje is prima, als ze maar went aan het flesje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78298671
Twinkly, misschien beetje uitstellen als hij na 2 uur weer komt? NIet als hij keihard brult natuurlijk, maar als hij nog af te leiden is.

Hier zijn we alle vier verkouden. Misschien kwam daar het aanhappen -> loslaten van? Vandaag drinkt hij iig goed, al is het wel met klikgeluidjes.
pi_78300110
Overdag stel ik het inderdaad uit, maar dat is makkelijk want hij heeft dan eigenlijk nog geen honger en is makkelijk af te leiden.
Maar vannacht kwam hij na 3 uur weer en dronk bijna niets, ik dacht dat het vast mama-honger was en probeerde hem niet te stimuleren door te drinken. Maar toen kwam hij na 2 uur weer en had echt erge honger. De keer daarna was het 's morgensvroeg en wilde hij absoluut niet drinken, alleen maar lachen

Ik vind het niet heel erg ofzo, alleen lastig omdat ik nu bijvoorbeeld niet kan plannen wanneer de fysiotherapeute ofzo het beste kan komen. Vorige week was hij doodmoe want ik moest hem wakker houden omdat hij "te vroeg" voor een voeding gekomen was, dat was heel zielig: heel hard brullen van de moeheid.

Het is niet zo dat ik niet genoeg voeding heb trouwens.
Hij kwijlt wel veel, zou het door tandjes komen? Maar misschien is dat kwijlen wel gewoon normaal bij 4 maanden? Belletjes blazen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78300476
Twink, klinkt heel erg als Lente. Zij liet er tot zo'n anderhalve maand geleden ook makkelijk zeven uur tussen 's nachts. En sinds ik weer aan het werk ben komt ze plotseling weer voor een nachtvoeding. En de laatste weken zelfs weer om de drie uur, met als 'hoogte'punt afgelopen week , waarin ze elke twee uur kwam. Ook heeft ze dan 's ochtends geen honger meer. Omdat het me op m'n werk best wel opbrak, was ik serieus aan het overwegen om 'r 's avonds maar een fles kv te geven.
Eén nachtvoeding vind ik namelijk niet zo erg, maar elke twee uur werd me toch iets te gortig.

Maar gelukkig heb ik 't even aangekeken, want nu zit ze weer terug op één nachtvoeding. Nu drinkt ze weer om 2200, om 0300 en rond 0700 uur.

Wat nou precies de oorzaak was, weet ik nog steeds niet. Misschien toch een soort regelnachten. Ik zou me er niet te druk om maken dus. Ws is het straks weer wat rustiger 's nachts.
pi_78303011
Free het zou ok nog een heftige toeschietreflex kunnen zijn, waardoor Florian loslaat, boert, boos wordt en supersnel klaar is. Je zou dan even kunnen loskoppelen en de heftigste straal in een hydrofiel laten lopen.

even iets anders: de linkjes in de OP zijn geen linkjes meer
pi_78303887
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:12 schreef WupWup het volgende:
Free het zou ok nog een heftige toeschietreflex kunnen zijn, waardoor Florian loslaat, boert, boos wordt en supersnel klaar is. Je zou dan even kunnen loskoppelen en de heftigste straal in een hydrofiel laten lopen.

even iets anders: de linkjes in de OP zijn geen linkjes meer
Als de baby loslaat, stopt de borst met lopen
Er komt echt alleen melk uit mij bij drinken. Weg laten lopen wil dus niet.
Was bij Leander ook al zo
pi_78304046
Oja, dat had je al eens gepost. Iets met verweekte zwangerschaps-baby-borstvoedingshersenen enzo.
  maandag 22 februari 2010 @ 15:43:00 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78306697
Dus je hebt nooit plezier gehad van een compleet doorweekt bed en grote natte vlekken op de kleding?

Wat is het trouwens met de kinderen van tegenwoordig? Ik doe een moord voor pannenkoeken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78309883
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat is het trouwens met de kinderen van tegenwoordig? Ik doe een moord voor pannenkoeken...
Inderdaad! Yummie!
Die jeugd van tegenwoordig...

Opzich klinkt dat best handig Freecell behalve als het eruit MOET natuurlijk.

Ah Serpente zou het dan gewoon de leeftijd zijn.
Ohnee! Een FAAAAAAAAAAASE!!! Hebben wij die ook eens!
pi_78310193
quote:
Dus je hebt nooit plezier gehad van een compleet doorweekt bed en grote natte vlekken op de kleding?
Hier ook nog nooit compressen nodig gehad in meer dan drie jaar.
pi_78310498
Ik ook nooit compressen en nooit gelekt! Er komt alleen iets uit als Senna drinkt, verder zijnze zindelijk
pi_78310654
Mijnes zijn inmiddels ook zindelijk, maar m'n dochter laat regelmatig een aardige slok uit d'r mond lopen, dus alsnog vlekken overal
Oh en ze heeft wat nieuws hoor! Ze is nu bezig met alles voelen en aanraken, dus in plaats van een ongecontroleerd slaand wapperhandje krijg ik nu aaitjes
pi_78313811
Dat inderdaad. Mijn borsten zijn zindelijk, mijn zoon niet
Hij kookt bijna altijd over na de voeding...
pi_78319040
quote:

"

Miss eet Senna ook al brood met beleg erop, bijvoorbeeld gepureerd fruit, stroop of zo? Misschien was er weinig smaak. Je zou anders kunnen proberen pannekoeken net als brood te geven, beetje gepureerd fruit, stroop of jam ertussen en dan dichtvouwen. Hmmmmmm
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 22 februari 2010 @ 22:39:35 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78324480
Jaaa, de bv loopt hier eindelijk zoals het hoort! Dankzij mijn superkraamhulp!
En ik stroom letterlijk over
Ik kolf dus nog ruim 360 ml nádat Harry een voeding bij mij heeft weggedronken

Tepelhoedje is weg, bijvoeding hoeft niet meer. Alleen aanhappen van tepel vergt even wat werk nog. Harry is een beetje slordig en lui, maar hij kán het wel...
pi_78326396
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef Asyniur het volgende:

Tepelhoedje is weg, bijvoeding hoeft niet meer. Alleen aanhappen van tepel vergt even wat werk nog. Harry is een beetje slordig en lui, maar hij kán het wel...
WOW, ik heb net 80 cc gekolfd zonder dat Hannah aan de borst had gelurkt en dat vond ik al een overwinning. Hoe doe je dat?

Werkte het tepelhoedje trouwens goed met het aanleggen? Ik heb er hier nog wel ergens 1 liggen geloof ik.
pi_78331784
Octopussy, 80cc is al fantastisch!!!!

Asy, heeeeerlijk dat jullie de slag te pakken hebben nu samen, wat leer je je Harry dan al snel kennen he! Fijn dat je productie zo enorm op gang is nu. Ik zou nu niet meer te driftig ook nog gaan kolven hoor, Harry stemt t nu zelf wel af waarschijnlijk, anders zit je straks weer met een daverende overproductie!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78331914
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef Asyniur het volgende:

Ik had ook zoveel melk... zolang je er geen last van hebt regelt het zichzelf.
pi_78334001
360 ml? Wat wil jij doen, een weeshuis onderhouden?

Octo: 80 is ook al een hele goede opbrengst hoor

En ik weet weer hoe ik wist dat Leander nog een borst wilde Nu vraagt Florian soms ook nog om de tweede
pi_78334248
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
360 ml? Wat wil jij doen, een weeshuis onderhouden?

Octo: 80 is ook al een hele goede opbrengst hoor

En ik weet weer hoe ik wist dat Leander nog een borst wilde Nu vraagt Florian soms ook nog om de tweede
Wilt Leander niet ook proberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')