abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78314747
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:22 schreef Duderella het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt het uit dat er batterij-eieren in koekjes zitten. Maar om dus maar helemaal niet op te letten welke eieren je vreet, is een drogredenatie.
Het gaat erom dat alle beetjes helpen en je zou kunnen doen wat in je macht ligt.
Maar je kan inderdaad ook niets doen. En dan verandert er ook nooit iets.
Maar goed, dat kan jou geen ruk schelen. Als je maar lekker goedkoop kan nassen.
Tja het leven is hard voor een zachtgekookt ei
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78314839
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:25 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Een vrije uitloop ei waarvan de kip goede voeding gehad heeft smaakt overigens ook veel beter dan een legbatterijei of een scharrelei. Nooit zelf kippen gehad of familie met kippen zodat je het kon/kan proberen? Moet je eens doen.
In koekjes merk je daar natuurlijk geen klote van, maar bij een gebakken ei op brood proef je het verschil wel degelijk goed.
Mijn schoonmoeder heeft kippetjes die leggen hele kleine eitjes . Beestjes hebben een mooi hok en alle ruimte maar ik proef echt geen verschil met euroshopper .

En nogmaals de eieren die je koopt zijn al scharrel en dus beter dan een legbatterij.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:29:05 #53
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78314878
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:26 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Tja het leven is hard voor een zachtgekookt ei
Onzin dat een batterijei even gezond is trouwens. Je zei zelf een aantal posts geleden al dat er inderdaad een smaakverschil in zit. Dat zijn geen smaakversterkers die dat veroorzaken, dat zijn de voedingsstoffen en dergelijke in het ei. Een ei dat naar niks smaakt zit ook niks in natuurlijk, als de kip niet fatsoenlijk te eten krijgt of de ruimte krijgt om te groeien smaakt zijn vlees en ei ook nergens naar.

Bak eens een biologisch kipfiletje naast een goedkoop supermarkt filetje, of een biologisch ei naast een goedkoop ei.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 22 februari 2010 @ 19:30:24 #54
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78314940
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:28 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder heeft kippetjes die leggen hele kleine eitjes . Beestjes hebben een mooi hok en alle ruimte maar ik proef echt geen verschil met euroshopper .

En nogmaals de eieren die je koopt zijn al scharrel en dus beter dan een legbatterij.
Je merkt ook niet dat de schil veel harder is (=gezonder), dat de dooier veel dieper geel is (=gezonder) en dat de dooier veel sterker smaakt (=gezonder)? Aan het eiwit proef ik niet veel, hoewel het op een of andere manier wel sneller bakt bij een "goed" ei, maar aan de rest merk je het direct.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78314948
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:29 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Onzin dat een batterijei even gezond is trouwens. Je zei zelf een aantal posts geleden al dat er inderdaad een smaakverschil in zit. Dat zijn geen smaakversterkers die dat veroorzaken, dat zijn de voedingsstoffen en dergelijke in het ei. Een ei dat naar niks smaakt zit ook niks in natuurlijk, als de kip niet fatsoenlijk te eten krijgt of de ruimte krijgt om te groeien smaakt zijn vlees en ei ook nergens naar.

Bak eens een biologisch kipfiletje naast een goedkoop supermarkt filetje, of een biologisch ei naast een goedkoop ei.
De smaak van het ei wordt bepaald door de voeding van de kip . Of die een 4-sterren hok heeft is niet relevant voor de smaak .Punt .
pi_78314995
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Je merkt ook niet dat de schil veel harder is (=gezonder), dat de dooier veel dieper geel is (=gezonder) en dat de dooier veel sterker smaakt (=gezonder)? Aan het eiwit proef ik niet veel, hoewel het op een of andere manier wel sneller bakt bij een "goed" ei, maar aan de rest merk je het direct.
Ik heb liever een romig ganzenei Alleen dat is niet zonder risico
pi_78315098
De kleur komt door de kleur 'oren' van de kip, bij rode of donkere oren komen er dus bruine eieren uit en bij een kip met witte oren komen er witte eitjes uit

witte oren dus witte eitjes

rode of donkere oren, bruine eitjes
pi_78315182
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:34 schreef Lauuwtje het volgende:
De kleur komt door de kleur 'oren' van de kip, bij rode of donkere oren komen er dus bruine eieren uit en bij een kip met witte oren komen er witte eitjes uit

[ afbeelding ]
witte oren dus witte eitjes

[ afbeelding ]
rode of donkere oren, bruine eitjes
Vet

Maar volgens mij hebben die krielkippen van mn schoonma allerlei verschillende soorten . Soms zijn er alleen witte en een andere keer gemengd en dan soms overwegend bruin .
Of leggen ze meer eieren per keer ?
pi_78315530
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:35 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Vet

Maar volgens mij hebben die krielkippen van mn schoonma allerlei verschillende soorten . Soms zijn er alleen witte en een andere keer gemengd en dan soms overwegend bruin .
Of leggen ze meer eieren per keer ?
Kan zijn dat de kippen niet elke dag een ei leggen dus dat je daarom soms alleen witte vind, de andere keer gemengd en dan weer alleen bruine
In de winter leggen ze minder eieren om zo energie te besparen zodat ze in het voorjaar weer meer eieren kunnen leggen
pi_78317547
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:41 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Om hel eerlijk te zijn kan het me niets schelen wat voor kleur mijn eieren hebben Wat een nonsens... Als je echt een voorkeur hebt, dan ga je wel voor de maiseieren, meergraneneieren etc. Maar ik weet dat de Aldi altijd witte eieren heeft, dus misschien is het toch goedkoper? De C1000 heeft trouwens ook witte eieren. Maar het zou ook kunnen dat het ras wat witte eieren legt makkelijker is om te houden etc. en dat de AH daar geen zeggenschap over heeft
Mijn Aldi heeft alleen bruine eieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')