abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78264114
Beste Forumleden,

Een goede kennis van mij huurt nu al 6/7 jaar een woning via de woningbouw in Heerhugowaard. Tijdens het betrekken vd woning werd er beloofd dat de keuken dat jaar nog, vervangen zou worden (echter niks over opgenomen in huurcontract). Tot op heden is deze belofte niet nagekomen. Wel is er een aantal maanden geleden iemand vd woningbouw gekomen om de keuken te "bekijken", en heeft toen tevens verteld dat ivm bezuinigingen de keuken niet zal worden vervangen.

Nu vraag ik mij af, of mijn kennis aan de eerste mededeling rechten kan ontlenen, of dat de woningbouw in zijn recht staat door niet te vervangen? Zijn er bepaalde eisen gesteld aan wanneer een keuken vervangen moet worden?Bijvoorbeeld bepaalde termijnen?

Ik zou dit graag willen weten en hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven, of een aanwijzing waardoor ik op weg wordt geholpen bij t uitzoeken van deze kwestie!

Alvast Bedankt!
pi_78264704
Tuurlijk heeft hij rechten. Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig en dient nagekomen te worden. Het punt is alleen dat je hem niet kan bewijzen als je er helemaal niets over op papier hebt.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:13:55 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78264923
Ik weet niet of dit een belofte is die moet worden nagekomen. TVP voor de uitslag
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78265206
Mijn woningcorporatie hanteert idd bepaalde termijnen. Zo is de afschrijving op de tegels 30 jaar. Sanitair 25 jaar etc. Als die termijnen zijn verstreken wordt de keuken (badkamer, toilet) vervangen. Zijn ze niet verstreken dan moet je een deel bijbetalen als je toch vernieuwing wil.

Bij mij is ook iemand komen kijken (was er zelf niet, ex was toen thuis). Maar alle termijnen zijn nog niet verstreken, dus ik zou zelf een deel moeten betalen en dat ben ik niet van plan. Als ik verhuis zullen ze de boel wel vervangen denk ik, verhuurt toch sneller zonder lillijke jaren 80 badkamer en tegels

Ik denk dus dat je vriend weinig kans maakt op vernieuwing, tenzij hij zelf gaat bijdragen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_78265273
Het bekijken van de keuken zoals gebeurd is kan ook zijn geweest omdat ze een inventarisatie willen van hoe het er overal voorstaat (daarom kwamen ze bij mij ook kijken). De conclusie zal dan wel geweest zijn dat het er nog wel even mee door kon, aangezien ze kennelijk moeten bezuinigen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_78273131
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, maar nogal moeilijk te bewijzen.

Dat er iets is gezegd over vernieuwing van de keuken wel ik best geloven. Maar is dat echt een belofte geweest, of slechts een mededeling als "komend jaar komt het woningblok waarschijnlijk in aanmerking voor vernieuwing van de keukens" of "het staat op de planning dat..."

Dan is het namelijk zowieso al geen concrete belofte waar je rechten aan kunt verlenen. Een planning is immers onderhevig aan wijzigingen en een woord als waarschijnlijk geeft ook aan dat iets nog niet geheel zeker is.

Maar even een telefoontje wagen naar de betreffende woningbouw en daar de vraag stellen lijkt mij de beste optie. Zolang alles nog naar behoren functioneert zullen er afgezien van zaken die zijn vastgelegd in een overeenkomst weinig wettelijke gronden zijn om een nieuwe keuken te eisen.
  zondag 21 februari 2010 @ 20:10:38 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78274804
Meestal heeft een WB een onderhoudsplan voor de complexen die ze verhuren, daar staan dat soort termijnen en dergelijke in. Misschien zijn die op te vragen?

Verder weet ik dat het in mijn complex ook termijnen zijn van 30 jaar voor een keuken enzo. Op het moment dat er iemand uitgaat word meteen alles vervangen, maar ze hebben geen budget voor het vervangen met de huidige bewoner er nog in.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')