Veel eenvoudiger: de teller telt niet daadwerkelijk wat er in de Funda-database voorkomt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:09 schreef Emu het volgende:
Verklaring: NVM stuurt rondzendbrief uit naar alle makelaars om de teller niet over de 200.000 te laten gaan, want dit is slecht voor het sentiment. Dat gebeurt op volgende manier. De makelaar plaatst woningen op de website. Als woningen verkocht worden, laten ze deze gewoon nog staan op Funda. Als de teller over de 200.000 dreigt te gaan, worden deze panden massaal verwijderd. Ineens gaan dus een 2.000 tal panden van de website af... het zou mij overigens ook niet verbazen, dat een deel van de panden te koop, niet op Funda wordt geplaatst, maar enkel in het krantje of de vitrine van de makelaar terecht komt.
Andere verklaring kan gewoon Funda zelf zijn. Huizen worden verkocht, en door de verkopende partij op status verkocht worden gezet, maar Funda laat deze lekker meetellen. Ze gaan dan de statistieken pas aanpassen als er over bij benadering 200.000 stuks te koop zijn. Kan vanalles redenen hebben, zoals servers minder belasten, of database kleiner willen krijgen, weet ik veel.
Al bij al, dit kan in geen geval toeval zijn!
Scaryquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:09 schreef LXIV het volgende:
Zoek in 199.969 koopwoningen
Een mooi getal, met die 6 ertussen (omgekeerde 9)
Nog maar maximaal 30 woningen en dan klappen er toevallig juist op dat moment weer 4000 af.
Krijg je ook visioenen binnen over wanneer je buurvrouw dood gaat?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:17 schreef LXIV het volgende:
Het grappige is dat ik bij het begin van dit topic postte dat de teller tot 199996 zou gaan en dan snel naar beneden, en dat dit exact zo gebeurde.
Scary!!
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Krijg je ook visioenen binnen over wanneer je buurvrouw dood gaat?
quote:Op zondag 28 februari 2010 09:23 schreef LXIV het volgende:
Kijk, nu staat 'ie op "Zoek in 199.912 koopwoningen"
Het kan best zijn dat hij nog even doorloopt tot de 199.996 ofzo, en dan weer netjes naar beneden komt. Zo is het het afgelopen jaar al tientallen keren gegaan. Maar ik vind dat raar. Want al die huizen hangen niet met elkaar samen en het totaal is een som van heel veel willekeurige factoren. En tóch gebeurt het. Let maar op, nu zo goed als 99% kans dat we gaan zakken.
Als ik op de beurs zo'n duidelijke weerstand had!
En diezelfde avond klapte er in 4 uurtjes ff 4000 woningen af!quote:
De teller sluit netjes aan bij het aantal aangeboden woningen. Als er al opgeschoond wordt, dan worden er daadwerkelijk (terecht of onterecht) vermeldingen gewist.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:21 schreef hero13 het volgende:
nou ook dom, zo een teller die dus echt niet klopt
Cool man, jij bent echt het licht in het donkerquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen schreef ik:
[..]
[..]
En diezelfde avond klapte er in 4 uurtjes ff 4000 woningen af!
Kan nooit lang duren!quote:Op zondag 28 maart 2010 10:21 schreef MacDennis het volgende:
Zoek in 200.013 koopwoningen
Ga je gang! Pak je fiets en begin te turven.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:06 schreef Sjabba het volgende:
Waarom tenlt hier niemand het dan even na? Al dat suggestive gedoe.....
Ik vind dat ieder zijn eigen stad moet doen en dat hier posten.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ga je gang! Pak je fiets en begin te turven.
Als je op http://www.funda.nl/koop/bladeren/ kijkt sluit het allemaal netjes aan hoor..quote:Op zondag 28 maart 2010 11:06 schreef Sjabba het volgende:
Waarom tenlt hier niemand het dan even na? Al dat suggestive gedoe.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |