abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78314073
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:03 schreef freako het volgende:

[..]

Een groot deel van de CU bestaat niet uit evangelischen, maar uit gereformeerden. Veel vrijgemaakt-gereformeerden (voorheen GPV), en daarnaast ook christelijk-gereformeerden, Nederlands gereformeerden en 'gewone' gereformeerden (voorheen RPF). Dat een gemiddelde dienst van de evangelischen wat vrolijker is, betekent overigens niet dat ze minder zwaar zijn. Integendeel.
Inderdaad, in evangelische kerken worden vaak orthodoxere standpunten beleden dan in die "mainstream" PKN van Balkenende.

Dat ds. Klaas Hendrikse niet uit de PKN gezet wordt omdat hij als dominee zegt dat God niet bestaat zegt al heel wat.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:33:22 #128
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_78315058
quote:
Is voor mij juist een reden om PvdA te stemmen, dan weet ik teminste zeker dat mijn stem niet naar een coalitie met Wilders gaat.
pi_78315157
quote:
had het CDA een mening toen onze voorvechter van democratie, Geert WIlders, als eerste rondblaatte dat hij nooit met Groen links wilde samenwerken??
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 19:35:57 #130
137949 Disana
pi_78315334
wie zijn die mongolen die straks weer CDA gaan stemmen, zoals blijkt uit de peilingen...
<hr>
  maandag 22 februari 2010 @ 19:39:19 #132
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78315336
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:10 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Inderdaad, in evangelische kerken worden vaak orthodoxere standpunten beleden dan in die "mainstream" PKN van Balkenende.

Dat ds. Klaas Hendrikse niet uit de PKN gezet wordt omdat hij als dominee zegt dat God niet bestaat zegt al heel wat.
De PKN is wel echt heel divers van vrijzinnig tot toch tamelijk behoudend.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78316076
quote:
Logisch, de kans is groot dat ze samen gaan regeren. Ook een kansloze oproep van de PvdA. Nu ze niet meer regeren, proberen ze eindelijk D66 de wind uit de zeilen te nemen door zich te richten op de (gelukkig toch nog best grote) groep stemmers die absoluut niet op Wilders zitten te wachten.

De PvdA zal er alleen weinig aan hebben, lijkt me. Iedereen die Wilders niet in de regering wil hebben, kan kiezen tussen PvdA, GL, D66 of de SP. De PvdA heeft de afgelopen tijd natuurlijk niet veel krediet opgebouwd, en GL en de SP zijn ook niet echt aantrekkelijk.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:35 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

had het CDA een mening toen onze voorvechter van democratie, Geert WIlders, als eerste rondblaatte dat hij nooit met Groen links wilde samenwerken??
Het verschil is dat GroenLinks niet serieus wordt genomen. Bovendien maakt het het CDA geen reet uit dat hun beoogde coalitiepartners weer bepaalde andere partijen uitsluiten. Zolang zíj maar kunnen samenwerken. Met democratische principes heeft het natuurlijk weinig te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')