quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:17 schreef Ian_Nick het volgende:
@Teun, LINKSCHE MEDIA!11 ALLES!
Ik voel me goed, de lente kriebelt aan mij.quote:
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
Verhagen, die is de oorzaak van deze val, kan bijna niet anders.
quote:MaximeVerhagen
Zwaar teleurgesteld: wil ontbrak om alle oplossingen te bekijken en de beste eruit te kiezen. Slecht voor NL
Maxime denkt dat buitenlandse zaken een post is die in je eentje mag uitvoeren. :quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik las 'm. Verhagen is een sneaky motherfucker en Balkenende had hem niet in de hand.
Maxime wil graag een belangrijk Haantje zijn en het hele land regeren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:29 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Maxime denkt dat buitenlandse zaken een post is die in je eentje mag uitvoeren. :
Volgens mij deed hij dat al met architect Donner op de achtergrond.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maxime wil graag een belangrijk Haantje zijn en het hele land regeren.
Ja, en Hirsch Ballin. Dat trio was staatsgevaarlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:32 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Volgens mij deed hij dat al met architect Donner op de achtergrond.
Koningin stort morgen met vliegtuig neer, ik voel hetquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:34 schreef BobdeStreamer het volgende:
De Koningin kan het ontslag nog weigeren als zij denkt het te kunnen lijmen
Heb je een voorstel?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:59 schreef BobdeStreamer het volgende:
Ach een nieuw kabinet kan weer een compleet nieuwe oorlog naar hun keus beginnen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:43 schreef fyah het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoordEchter als dit rompkabinet wordt verworpen na een motie moet er dan een formatteur aangesteld worden en beginnen ze helemaal opnieuw? Of zou Balkenende nog een keertje mogen van de Koningin?
Dat laatste zou me straf lijken, gezien het zijn partij is die elke keer opniew het feest ten einde brengt.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Als dit een rompkabinet wordt, en dat is wel wat nu aangeboden is aan de koningin, dan accepteert de koninging het ontslag van de PvdA-kabinetsleden. De anderen hebben geen ontslag aangeboden (/gevraagd), maar hebben hun positie "ter beschikking gesteld" aan de koningin.
Er hoeft dan niet geformeerd te worden: de koninging vraagt de anderen hun positie te blijven vervullen tot de volgende verkiezingen.
Dan is er dus een rompkabinet. Dit kabinet wordt geacht de steun te hebben van het parlement. Dit is áltijd de veronderstelling, dus nu ook. Deze steun is er totdat er een motie van wantrouwen wordt aangenomen. Dus zolang het parlement zich niet in meerderheid verenigt opstelt achter een motie van wantrouwen, hebben we gewoon een normaal kabinet. Zonder veel slagkracht, omdat zo'n motie natuurlijk wel een reële optie is.
Pas als het parlement zo'n motie zou aannemen óf de rest van het kabinet dient z'n ontslag in, wordt het kabinet demissionair. Dan zouden er vervroegde verkiezingen uitgeschreven kunnen worden (als de tijd tot de geplande verkiezingen te kort is, worden ze niet vervroegd).
En pas na nieuwe verkiezingen komt er weer een formateur en dat hele circus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |