Had ik ook al gezien ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:55 schreef crazy987 het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-kost-2500-euro.html
als je het geld ervoor hebt
Dat is de oudste 3D techniek.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan een 3D TV? Het is alleen een gekleurd randje langs objecten, wat je met het brilletje compenseert? Waarom zou dat niet op een normale TV kunnen?
ik snap het ook niet. Tevens snap ik die hele hype met die brilletjes niet. Dat soort '3d' was in de jaren '80 in Amerika in. Waarom nu 20-30 jaar later weer?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan een 3D TV? Het is alleen een gekleurd randje langs objecten, wat je met het brilletje compenseert? Waarom zou dat niet op een normale TV kunnen?
In de bios is het toch ook gewoon op de ouderwetse manier? Waarbij je wel een leuk effect krijgt, maar een "onrealistisch" beeld.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is de oudste 3D techniek.
Nieuw 3D werkt met gepolariseerd licht of shuttertechniek. Dat kan nooit op een normale TV.
Het nieuwe 3D (Avatar bijvoorbeeld natuurlijk) wordt in de bioscopen allemaal vertoond met shutter of polarisatie. Dit heeft als voordeel boven de oude techniek dat er geen kleurinformatie verloren gaat.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In de bios is het toch ook gewoon op de ouderwetse manier? Waarbij je wel een leuk effect krijgt, maar een "onrealistisch" beeld.
Het gebruik van een bril met gepolariseerde glazen is ook al een heel oude techniek. Zo konden in de jaren 50 van de vorige eeuw al biocoopfilms in kleur én in 3D vertoond worden. 3D was (naast kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid) één van de nieuwtjes die de filmindustrie toen inzette om de leegloop van de bioscopen als gevolg van de opkomst van de TV tegen te gaan. Allemaal technieken die de TV toen niet kon bieden. Kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid zijn blijvertjes gebleken, en inmiddels ook gemeengoed geworden bij TV, maar 3D is nooit een succes geworden, en ik denk dat dat nu niet anders zal zijn. Het feit dat er hoe dan ook een speciale bril moet worden gedragen en het feit dat veel mensen toch hoofdpijnklachten krijgen na enige tijd met die bril naar 3D beelden te hebben gekeken staan een doorbraak in de weg. Wat dat betreft is er in meer dan een halve eeuw niets veranderd. Ook is de vraag of we nou wel zo'n behoefte hebben aan 3D TV.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het nieuwe 3D (Avatar bijvoorbeeld natuurlijk) wordt in de bioscopen allemaal vertoond met shutter of polarisatie. Dit heeft als voordeel boven de oude techniek dat er geen kleurinformatie verloren gaat.
Dus toch maar gewoon een tv kopen morgen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:13 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het gebruik van een bril met gepolariseerde glazen is ook al een heel oude techniek. Zo konden in de jaren 50 van de vorige eeuw al biocoopfilms in kleur én in 3D vertoond worden. 3D was (naast kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid) één van de nieuwtjes die de filmindustrie toen inzette om de leegloop van de bioscopen als gevolg van de opkomst van de TV tegen te gaan. Allemaal technieken die de TV toen niet kon bieden. Kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid zijn blijvertjes gebleken, en inmiddels ook gemeengoed geworden bij TV, maar 3D is nooit een succes geworden, en ik denk dat dat nu niet anders zal zijn. Het feit dat er hoe dan ook een speciale bril moet worden gedragen en het feit dat veel mensen toch hoofdpijnklachten krijgen na enige tijd met die bril naar 3D beelden te hebben gekeken staan een doorbraak in de weg. Wat dat betreft is er in meer dan een halve eeuw niets veranderd. Ook is de vraag of we nou wel zo'n behoefte hebben aan 3D TV.
tenzij je bakken met geld uit wilt geven, graag hoofdpijn hebt en met zo'n brilletje kijktquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:58 schreef Wabouter_Kesley het volgende:
[..]
Dus toch maar gewoon een tv kopen morgen?
Toch wel doorslaggevende argumenten die je voert, vanmiddag even langs de mediamarkt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:40 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
tenzij je bakken met geld uit wilt geven, graag hoofdpijn hebt en met zo'n brilletje kijkt
Zolang de 360 het niet ondersteunt hoef ik het niet, de next-gen consols komen toch nog lange niet dus tegen die tijd zie ik wel weer.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:16 schreef lkb9000 het volgende:
Voor gaming kan het wel in de nabije toekomst een goede toevoeging zijn, maar voor films zou ik er nog niet veel van verwachten. En dan alsnog heeft -AnneX- helemaal gelijk
http://www.gamespot.com/p(...)ews.html?sid=6240881
Welkom in 2010, tegenwoordig hebben we al zo'n 15 jaar gewoon polarisatiebrilletjes voor 3D-filmvertoningen!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In de bios is het toch ook gewoon op de ouderwetse manier? Waarbij je wel een leuk effect krijgt, maar een "onrealistisch" beeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |