abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78192296
Ik was van plan om ergens deze week een nieuwe televisie aan te schaffen, zat te denken aan een 50" plasma.
Maar nu 3D-technologie steeds sneller opkomt, is het dan niet verstandiger nog even te wachten en over een jaartje ofzo een 3D-tv te kopen?
Heb namelijk geen zin om over 2 jaar weer een nieuwe tv te kopen, liever ga ik er nog 7-8 jaar mee vooruit.
"Anne Frank was a fat jew whore, Kyle, just like your mom"
  Redactie Games vrijdag 19 februari 2010 @ 17:54:41 #2
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_78192340
In mei komen de Sony Bravia 3D modellen, ik zou nog even een paar maandjes wachten om te zien of het het wachten waard is.
.....Kennedy
  Donald Duck held vrijdag 19 februari 2010 @ 17:55:23 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78192362
Je kunt altijd wel blijven wachten, er zal altijd weer iets nieuws gepland staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_78192375
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_78192492
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:55 schreef crazy987 het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-kost-2500-euro.html

als je het geld ervoor hebt
Had ik ook al gezien ja.

M'n budget ligt rond de 1000 euro (iets meer mag ook wel) dus dat is niet echt een optie.

Je zult natuurlijk altijd zien dat de eerste betaalbare 3D-tv's eind maart komen als ik nu een nieuwe koop, maar als ik nog even wacht komt het eerste betaalbare alternatief pas ergens eind 2011
pi_78192596
waarom wachten op een tv waarnaar je met zo'n stom brilletje moet kijken? (tenminste, stond me iets van bij dat alleen phillips een tv uitbrengt waar je geen brilletje voor nodig hebt)
Gewoon, omdat het kan.
  Donald Duck held vrijdag 19 februari 2010 @ 18:03:49 #7
46149 __Saviour__
pi_78192626
en bijzonder weinig content zal in 3D worden aangeboden natuurlijk. ja avatar dan wel, als het straks op bluray uitkomt. Maar dat is een uitzondering.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:04:50 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78192658
Wat is er zo bijzonder aan een 3D TV? Het is alleen een gekleurd randje langs objecten, wat je met het brilletje compenseert? Waarom zou dat niet op een normale TV kunnen?
censuur :O
  Donald Duck held vrijdag 19 februari 2010 @ 18:08:34 #9
46149 __Saviour__
pi_78192763
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan een 3D TV? Het is alleen een gekleurd randje langs objecten, wat je met het brilletje compenseert? Waarom zou dat niet op een normale TV kunnen?
Dat is de oudste 3D techniek.
Nieuw 3D werkt met gepolariseerd licht of shuttertechniek. Dat kan nooit op een normale TV.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_78192783
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:04 schreef RemcoDelft het volgende:
ik snap het ook niet. Tevens snap ik die hele hype met die brilletjes niet. Dat soort '3d' was in de jaren '80 in Amerika in. Waarom nu 20-30 jaar later weer?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:12:14 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78192896
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is de oudste 3D techniek.
Nieuw 3D werkt met gepolariseerd licht of shuttertechniek. Dat kan nooit op een normale TV.
In de bios is het toch ook gewoon op de ouderwetse manier? Waarbij je wel een leuk effect krijgt, maar een "onrealistisch" beeld.
censuur :O
  Donald Duck held vrijdag 19 februari 2010 @ 18:16:47 #12
46149 __Saviour__
pi_78193074
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In de bios is het toch ook gewoon op de ouderwetse manier? Waarbij je wel een leuk effect krijgt, maar een "onrealistisch" beeld.
Het nieuwe 3D (Avatar bijvoorbeeld natuurlijk) wordt in de bioscopen allemaal vertoond met shutter of polarisatie. Dit heeft als voordeel boven de oude techniek dat er geen kleurinformatie verloren gaat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_78197047
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:16 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het nieuwe 3D (Avatar bijvoorbeeld natuurlijk) wordt in de bioscopen allemaal vertoond met shutter of polarisatie. Dit heeft als voordeel boven de oude techniek dat er geen kleurinformatie verloren gaat.
Het gebruik van een bril met gepolariseerde glazen is ook al een heel oude techniek. Zo konden in de jaren 50 van de vorige eeuw al biocoopfilms in kleur én in 3D vertoond worden. 3D was (naast kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid) één van de nieuwtjes die de filmindustrie toen inzette om de leegloop van de bioscopen als gevolg van de opkomst van de TV tegen te gaan. Allemaal technieken die de TV toen niet kon bieden. Kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid zijn blijvertjes gebleken, en inmiddels ook gemeengoed geworden bij TV, maar 3D is nooit een succes geworden, en ik denk dat dat nu niet anders zal zijn. Het feit dat er hoe dan ook een speciale bril moet worden gedragen en het feit dat veel mensen toch hoofdpijnklachten krijgen na enige tijd met die bril naar 3D beelden te hebben gekeken staan een doorbraak in de weg. Wat dat betreft is er in meer dan een halve eeuw niets veranderd. Ook is de vraag of we nou wel zo'n behoefte hebben aan 3D TV.
pi_78199392
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:13 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het gebruik van een bril met gepolariseerde glazen is ook al een heel oude techniek. Zo konden in de jaren 50 van de vorige eeuw al biocoopfilms in kleur én in 3D vertoond worden. 3D was (naast kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid) één van de nieuwtjes die de filmindustrie toen inzette om de leegloop van de bioscopen als gevolg van de opkomst van de TV tegen te gaan. Allemaal technieken die de TV toen niet kon bieden. Kleur, breedbeeld en meerkanaalsgeluid zijn blijvertjes gebleken, en inmiddels ook gemeengoed geworden bij TV, maar 3D is nooit een succes geworden, en ik denk dat dat nu niet anders zal zijn. Het feit dat er hoe dan ook een speciale bril moet worden gedragen en het feit dat veel mensen toch hoofdpijnklachten krijgen na enige tijd met die bril naar 3D beelden te hebben gekeken staan een doorbraak in de weg. Wat dat betreft is er in meer dan een halve eeuw niets veranderd. Ook is de vraag of we nou wel zo'n behoefte hebben aan 3D TV.
Dus toch maar gewoon een tv kopen morgen?
pi_78202128
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:58 schreef Wabouter_Kesley het volgende:

[..]

Dus toch maar gewoon een tv kopen morgen?
tenzij je bakken met geld uit wilt geven, graag hoofdpijn hebt en met zo'n brilletje kijkt
Gewoon, omdat het kan.
pi_78225489
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:40 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

tenzij je bakken met geld uit wilt geven, graag hoofdpijn hebt en met zo'n brilletje kijkt
Toch wel doorslaggevende argumenten die je voert, vanmiddag even langs de mediamarkt.
pi_78226550
Voor gaming kan het wel in de nabije toekomst een goede toevoeging zijn, maar voor films zou ik er nog niet veel van verwachten. En dan alsnog heeft -AnneX- helemaal gelijk

http://www.gamespot.com/p(...)ews.html?sid=6240881
pi_78227840
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:16 schreef lkb9000 het volgende:
Voor gaming kan het wel in de nabije toekomst een goede toevoeging zijn, maar voor films zou ik er nog niet veel van verwachten. En dan alsnog heeft -AnneX- helemaal gelijk

http://www.gamespot.com/p(...)ews.html?sid=6240881
Zolang de 360 het niet ondersteunt hoef ik het niet, de next-gen consols komen toch nog lange niet dus tegen die tijd zie ik wel weer.
pi_78239865
Het leuke van een 3D TV is natuurlijk dat je zonder bril naar een 3D beeld kan kijken zonder dat het de kleuren beïnvloed. Het zal lang duren voordat er content voor is en ik denk ook dat het nog wel twee jaar gaat duren voordat er goede 3D-tv's zijn.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_78240653
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Welkom in 2010, tegenwoordig hebben we al zo'n 15 jaar gewoon polarisatiebrilletjes voor 3D-filmvertoningen!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 21:26:40 #21
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_78242309
Laat er eerst maar weer eens een goede film komen. Gewoon een film met een goed verhaal, goed geacteerd, goede muziek etc. Als dat weer is bereikt mag men denken aan 3D films.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')