abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78206500
Toch nog 4-2.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 23:00:26 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78206536
afgelopen!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_78206590
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:59 schreef Saviola het volgende:

[..]

Dit is wel een interessant gegeven trouwens. Ik ben zo'n 2 jaar terug per toeval aan het mailen geraakt met een Canadees uit Moncton (NB, Oost-Canada) via een hockeyforum en die heeft me heel wat dingen uitgelegd; zo is voetbal bij de Canadese jeugd immens populair en wordt het door ontzettend veel jongeren gedaan in combinatie met ijshockey. (Hockey spelen ze dan bij een club, zoals wij hier voetballen, en het voetballen doen ze vaak via schoolteams en -competities). Maar wat is het probleem dan; eens die jongeren 18 jaar worden moeten ze een keuze gaan maken tussen hockey en voetbal, en dan kiest 95% voor hockey, puur omdat er nauwelijks faciliteiten zijn om te voetballen in Canada. Maar het is dus letterlijk de populairste sport na hockey..
Jammer genoeg is sporten niet echt ingeburgers op Nederlandse scholen. Zou men eens moeten proberen. IJshockeyfaciliteiten zijn er in Nederland ook nauwelijks. Je hebt een paar clubs, terwijl elke volkswijk wel een voetbalclub heeft waar ouders hun kinderen een paar keer per week kunnen droppen voor een paar tientjes.
pi_78206805
Jullie Nederlanders mogen echt blij zijn met de mogelijkheden die jullie hebben, in Belgie is het echt huilen met de pet op. Sport wordt erg ondergewaardeerd hier, behalve dan die arrogante voetballertjes die wel hard gesteund worden.
pi_78206875
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:04 schreef Columbiafan het volgende:
Jullie Nederlanders mogen echt blij zijn met de mogelijkheden die jullie hebben, in Belgie is het echt huilen met de pet op. Sport wordt erg ondergewaardeerd hier, behalve dan die arrogante voetballertjes die wel hard gesteund worden.
Wielrennen wordt toch wel gewaardeerd in Belgie?
pi_78206898
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jammer genoeg is sporten niet echt ingeburgers op Nederlandse scholen. Zou men eens moeten proberen. IJshockeyfaciliteiten zijn er in Nederland ook nauwelijks. Je hebt een paar clubs, terwijl elke volkswijk wel een voetbalclub heeft waar ouders hun kinderen een paar keer per week kunnen droppen voor een paar tientjes.
Tsja dat is het net he.. Stel dat Nederland een groot hockeytalent heeft die ook voetbalt, dan moet ie haast kiezen voor voetbal, of hij moet wegtrekken uit Nederland als ie voor hockey kiest.
Jaartje of 2 terug was er trouwens een Nederlandse speler die in de rankings stond voor de NHL draft Die was toen naar Amerika gekomen waar ie in de USHL speelde (zowat de beste U20 hockeyleague in de US) en speelt nu zelfs op het hoogste college niveau.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_78207072
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:04 schreef Columbiafan het volgende:
Op sportgebied zitten wij idd nog in de prehistorie..
pi_78207080
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:06 schreef Saviola het volgende:

[..]

Tsja dat is het net he.. Stel dat Nederland een groot hockeytalent heeft die ook voetbalt, dan moet ie haast kiezen voor voetbal, of hij moet wegtrekken uit Nederland als ie voor hockey kiest.
Jaartje of 2 terug was er trouwens een Nederlandse speler die in de rankings stond voor de NHL draft Die was toen naar Amerika gekomen waar ie in de USHL speelde (zowat de beste U20 hockeyleague in de US) en speelt nu zelfs op het hoogste college niveau.
De jongens die talent hebben steken vrij snel de grens over. Er zijn ook jongens die in Duitsland gaan hockeyen en dan een Duitse pas nemen en voor Duitse vertegenwoordigende teams spelen om meer kans te maken op de DEL. Dat is toch een leuker doel voor een groot talent dan de Nederlandse Eredivisie.

Je moet ook maar ouders hebben die je het hele land en buitenland door willen rijden/vliegen om je sport op niveau uit te kunnen oefenen. Denk dat ze dan vrij snel geneigd zijn om een voetbaltenue aan te schaffen voor hun kroost.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2010 @ 23:11:10 #84
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78207176
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:59 schreef Doler12 het volgende:
En de Zweden maken het af!
Carpe Libertatem
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 23:11:33 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78207198
nou ja de NIJB zou kunnen beginnen met eredivisie wedstrijden fatsoenlijk te streamen en ergens online te zetten, dat hoeft echt geen vermogen meer te kosten tegenwoordig ... sterker nog er zijn vast wel vrijwilligers te vinden

want in Nederland moet je een wereldtitel of een gouden plak veroveren voordat de sport (tijdelijk) met enige regelmaat op tv is te zien. en zonder die regelmaat heb je geen sponsors en zonder sponsors heb je geen geld en zonder geld heb je geen ijshockey
pi_78207261
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wielrennen wordt toch wel gewaardeerd in Belgie?
Helemaal niet zo erg hoor, kermiskoersen zijn ook minder populair dan enkle jaren terug. Ik heb de indruk dat er minder jongens aan wielrennen gaan doen. Boonen is wel een zeer belangrijke factor voor het Belgisch wielrennen zijn popularieit en succes zorgden ervoor dat er in de periode 2004-2010 nog wel vrij veel jongentjes zijn gaan wielrennen. Buiten wielrennen en voetbal schiet het echt niet op
pi_78207265
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:11 schreef sp3c het volgende:
nou ja de NIJB zou kunnen beginnen met eredivisie wedstrijden fatsoenlijk te streamen en ergens online te zetten, dat hoeft echt geen vermogen meer te kosten tegenwoordig ... sterker nog er zijn vast wel vrijwilligers te vinden

want in Nederland moet je een wereldtitel of een gouden plak veroveren voordat de sport (tijdelijk) met enige regelmaat op tv is te zien. en zonder die regelmaat heb je geen sponsors en zonder sponsors heb je geen geld en zonder geld heb je geen ijshockey
Maak een mooie website met streams inderdaad. Als er geen enkele organisatie, gedachte en media-output achter zit, dan wordt het nooit wat inderdaad.

Om het te stimuleren kun je een heel pak NC's charteren en zo proberen te promoveren naar de A-poule en misschien een stuntje uithalen en de OS halen.
pi_78207395
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:12 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Helemaal niet zo erg hoor, kermiskoersen zijn ook minder populair dan enkle jaren terug. Ik heb de indruk dat er minder jongens aan wielrennen gaan doen. Boonen is wel een zeer belangrijke factor voor het Belgisch wielrennen zijn popularieit en succes zorgden ervoor dat er in de periode 2004-2010 nog wel vrij veel jongentjes zijn gaan wielrennen. Buiten wielrennen en voetbal schiet het echt niet op
De Belgische klassiekers, semi-klassiekers en veldritten zijn een groot feest toch? Belgie heeft ook altijd wel wat helden. Merckx, Museeuw, Boonen, Nijs, Albert, etc...

Tennis blaast Belgie ook wel een partijtje mee.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 23:17:28 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78207530
kan ook, ik hou daar niet zo heel erg van maar het kan

als er een team Canadezen in Oranje shirtjes op de spelen aanwezig is krijgt de sport idd wel een enorme boost ... zou niet de eerste keer zijn
pi_78207591
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Belgische klassiekers, semi-klassiekers en veldritten zijn een groot feest toch? Belgie heeft ook altijd wel wat helden. Merckx, Museeuw, Boonen, Nijs, Albert, etc...

Tennis blaast Belgie ook wel een partijtje mee.
Belgische wielrennen is te veel gericht op binnenlandse 'rond de kerk' koersen, klim en heuveltalent wordt er hier bij de jeugd al vaak uitgezuiverd door dat ze niet mee kunnen in de harde supernselle vlakke kermiskoersen, terwijl ze nooit hun potentieel kunnen tonen hebben, dat vind ik jammer
pi_78207797
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:17 schreef sp3c het volgende:
kan ook, ik hou daar niet zo heel erg van maar het kan

als er een team Canadezen in Oranje shirtjes op de spelen aanwezig is krijgt de sport idd wel een enorme boost ... zou niet de eerste keer zijn
Het zijn wel allemaal jongens met Nederlandse achternamen. Veel maakt het niet uit. Het bobsleeteam is ook niet bekend, maar als ze een medaille pakken is het polonaise.
pi_78207897
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:18 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Belgische wielrennen is te veel gericht op binnenlandse 'rond de kerk' koersen, klim en heuveltalent wordt er hier bij de jeugd al vaak uitgezuiverd door dat ze niet mee kunnen in de harde supernselle vlakke kermiskoersen, terwijl ze nooit hun potentieel kunnen tonen hebben, dat vind ik jammer
Daar ben ik het wel mee eens. Veel talent wordt ook vernaggeld omdat ze veel te veel moeten pieken. Elke kermiskoers komt wel langs het lokaal van een sponsor, club of fanclub en dan kunnen ze het niet maken om niet te winnen. Zaterdag het WK van Oudenaarde, zondag het WK van Lotenhulle, woensdag het WK van Oudegem, zaterdag weer het WK van Destelbergen. Zo help je talent om zeep.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 23:29:05 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78208163
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zijn wel allemaal jongens met Nederlandse achternamen. Veel maakt het niet uit. Het bobsleeteam is ook niet bekend, maar als ze een medaille pakken is het polonaise.
lekker belangrijk

zolang ze dat Oranje shirtje maar aanhebben maakt dat niet zo heel veel uit tijdens de OS
pi_78208267
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

lekker belangrijk

zolang ze dat Oranje shirtje maar aanhebben maakt dat niet zo heel veel uit tijdens de OS
Precies. Het is ook Nederlandser dan dan menig Nederlands jeugdvoetbalteam.
pi_78208407
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:50 schreef Saviola het volgende:
Hey die hadden we nog niet gehoord.
ik snap hem niet?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_78210238
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:33 schreef nyny83 het volgende:

[..]

ik snap hem niet?
meen je m nu of wat
pi_78210442
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:03 schreef Saviola het volgende:

[..]

meen je m nu of wat
Ik heb het moeten googlen

http://en.wikipedia.org/wiki/Crosby_&_Nash
Vicariously I live while the whole world dies
pi_78211348
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:06 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik heb het moeten googlen

http://en.wikipedia.org/wiki/Crosby_&_Nash
Zelfs Jeroen Grueter grapte er vorige nacht over.. "Crosby, naar Nash.. naar Stills, oh nee die doet niet mee"

dat je m niet kende zeg.. ken je muziekgeschiedenis
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:35:15 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78211984
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:21 schreef Saviola het volgende:

[..]

Zelfs Jeroen Grueter grapte er vorige nacht over.. "Crosby, naar Nash.. naar Stills, oh nee die doet niet mee"
Da's op zich wel grappig, als je het niet blijft herhalen dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:40:29 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_78212247
Grueter is veel te jong om de grap die ik maakte zelf te hebben meegemaakt. Het joch is pas 41.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')