abonnement Unibet Coolblue
pi_78225086
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Maar als je die helft weer exact dezelfde vorm geeft als een full-size Snicker, is het wel weer een Snicker, een kleinere en dus een nieuwe.
Ik had dit soort reacties verwacht, daarom zette ik er snel "volledige" bij .
pi_78225101
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:40 schreef Maharbal het volgende:
Wheheh, het lijstje van rompkabinetten op wikipedia is meteen geupdate .

Hoe kun je overigens een rompkabinet Balkenende V noemen, het is toch niks nieuws? Er mist slechts één partij. Waarom ze er ook weer een ander woord dan demissionair voor hebben bedacht is een raadsel. Doe dan deels-demissionair ofzo .

Het is toch echt wel iets anders. Een demissionair kabinet mag geen omstreden voorstellen doen, het huidige rompkabinet mag bijvoorbeeld wel voorstellen om alle winkels op zondags weer te sluiten, voorbehoedsmiddelen te verbieden en de evolutieleer te schrappen uit het onderwijsprogramma.
pi_78225113
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik had dit soort reacties verwacht, daarom zette ik er snel "volledige" bij .
Kleiner kan nog steeds volledig zijn
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_78225140
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is toch echt wel iets anders. Een demissionair kabinet mag geen omstreden voorstellen doen, het huidige rompkabinet mag bijvoorbeeld wel voorstellen om alle winkels op zondags weer te sluiten, voorbehoedsmiddelen te verbieden en de evolutieleer te schrappen uit het onderwijsprogramma.
Waarbij ze toch niet de beoogde meerderheid krijgen, en het er dus niet doorheen komt. Het uitgangspunt blijft hetzelfde.....1 partij gaat weg en het is een rompkabinet, alle partijen gaan weg en het is demissionair. Vandaar mijn voorstel van deels-demissionair!

Komt er op neer dat zowel een demissionair als een rompkabinet slechts de lopende zaken gaan afronden. De eerste omdat het niet andere voorstellen mag doen en de tweede omdat het toch geen meerderheid krijgt.
pi_78225163
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Waarbij ze toch niet de beoogde meerderheid krijgen, en het er dus niet doorheen komt. Het uitgangspunt blijft hetzelfde.....1 partij gaat weg en het is een rompkabinet, alle partijen gaan weg en het is demissionair. Vandaar mijn voorstel van deels-demissionair!
Voorstel afgewezen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_78225173
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:33 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Voorstel afgewezen
*Stapt op
pi_78225207
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef Maharbal het volgende:

....en de tweede omdat het toch geen meerderheid krijgt.
Niet noodzakelijkerwijs waar. Zaken waar de oude coalitie het al over eens was, kunnen in stemming prima een meerderheid krijgen, ook bij een rompkabinet.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_78225249
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:51 schreef Maharbal het volgende:
Als je een snicker doormidden breekt en een deel weggooit, dan is het overgebleven deel toch ook niet ineens een gloednieuwe volledige snicker?

Fantastische analogie, al zeg ik het zelf .
Nee. Als je hem overlangs doormidden breekt, en je gooit het bovenste deel (het caramel-pinda-deel) weg, hou je nog het nougat-deel over. En aangezien er geen chocoladereep is die uitsluitend uit nougat bestaat, heb je dus een volledig nieuwe chocoladereep.
pi_78225277
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee. Als je hem overlangs doormidden breekt, en je gooit het bovenste deel (het caramel-pinda-deel) weg, hou je nog het nougat-deel over. En aangezien er geen chocoladereep is die uitsluitend uit nougat bestaat, heb je dus een volledig nieuwe chocoladereep.
Nu is het definitief: ik ga ontbijten.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs waar. Zaken waar de oude coalitie het al over eens was, kunnen in stemming prima een meerderheid krijgen, ook bij een rompkabinet.
Ach, en we weten hoe waarschijnlijk dat is.
Overigens had DJ het over gloednieuwe omstreden besluiten, en niet besluiten waar men het er al over eens was.
pi_78225411
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:36 schreef Maharbal het volgende:


Ach, en we weten hoe waarschijnlijk dat is.
Overigens had DJ het over gloednieuwe omstreden besluiten, en niet besluiten waar men het er al over eens was.
Aja, sorry, je hebt gelijk...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 20 februari 2010 @ 12:57:02 #161
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_78225925
goedemiddag!

Ik zie dat de gesprekken hier ook al netjes over de val gaan..
Ik kan zonder trots zeggen dat ik de hele val live gevolgd heb vannacht... Was wel errug leuk om te volgen op twitter.


Maar toen vanmorgen de post kwam.. Voelde ik me erg oud!! Ik krijg ene uitnodiging van het bevolkingsonderzoek voor vrouwen van 30 tot 60.. Ik ben nog helemaal geen 30!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_78226156
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Waarbij ze toch niet de beoogde meerderheid krijgen, en het er dus niet doorheen komt. Het uitgangspunt blijft hetzelfde.....1 partij gaat weg en het is een rompkabinet, alle partijen gaan weg en het is demissionair. Vandaar mijn voorstel van deels-demissionair!

Komt er op neer dat zowel een demissionair als een rompkabinet slechts de lopende zaken gaan afronden. De eerste omdat het niet andere voorstellen mag doen en de tweede omdat het toch geen meerderheid krijgt.
Het is gewoon een minderheidskabinet (zoals vaker in de Scandinavische landen voorkomt. Denemarken heeft er volgens mij nu ook één). Ze moeten steun zoeken bij andere partijen, dus je kunt niet persé zeggen dat er niets doorheen komt.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78226183
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:57 schreef Nizno het volgende:
goedemiddag!

Ik zie dat de gesprekken hier ook al netjes over de val gaan..
Ik kan zonder trots zeggen dat ik de hele val live gevolgd heb vannacht... Was wel errug leuk om te volgen op twitter.
Om 5:15 vond ik het wel welletjes, eigenlijk

Ik vond RTL4 (voor de verandering) in elk geval erg goed.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:06:16 #164
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78226207
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:57 schreef Nizno het volgende:
goedemiddag!

Ik zie dat de gesprekken hier ook al netjes over de val gaan..
Ik kan zonder trots zeggen dat ik de hele val live gevolgd heb vannacht... Was wel errug leuk om te volgen op twitter.
Ik kwam om 5:00 thuis en was blij verrast dat er nog iets op tv was.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78226273
Ik zag het vanmorgen gewoon op Twitter, zoals het een goede nerd betaamt
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 20 februari 2010 @ 13:17:54 #166
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_78226609
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Om 5:15 vond ik het wel welletjes, eigenlijk

Ik vond RTL4 (voor de verandering) in elk geval erg goed.
RTL was top alleen kapten zij wel erg bruut af tijdens de PC van Bos.
Daarna nog naar Ned3 gezapt.. Tot ook daar de koek op was
Geen idee hoe laat het uiteindelijk was... Of eigenlijk hoe vroeg
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_78226797
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is gewoon een minderheidskabinet (zoals vaker in de Scandinavische landen voorkomt. Denemarken heeft er volgens mij nu ook één). Ze moeten steun zoeken bij andere partijen, dus je kunt niet persé zeggen dat er niets doorheen komt.
Kan toch wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat er echt geen nieuwe omstreden besluiten doorheen komen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:44:07 #168
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78227491
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

RTL was top alleen kapten zij wel erg bruut af tijdens de PC van Bos.
Daarna nog naar Ned3 gezapt.. Tot ook daar de koek op was
Geen idee hoe laat het uiteindelijk was... Of eigenlijk hoe vroeg
Ik ben om een uurtje of 7:00 gaan slapen. Vond het een mooie tijd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78227513
Oh, dat geloof ik ook wel, maar dat maakt staatsrechtelijk niet zo heel veel uit. (dat geldt waarschijnlijk voor élk minderheidskabinet)

Ik ben overigens bang dat we daar na de volgende verkiezingen sowieso tegenaan gaan lopen. Althans: als ik uitga van de gemiddelde peilingen. Of het wordt een vijfpartijencoalitie
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78228579
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Oh, dat geloof ik ook wel, maar dat maakt staatsrechtelijk niet zo heel veel uit. (dat geldt waarschijnlijk voor élk minderheidskabinet)
En dat is toch ook mijn hele punt .

Uiteindelijk maakt het toch geen bal uit, want ze schieten er niks mee op.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:16:45 #171
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78231767
Het Ministerie van Justitie had volgens mij niet veel te doen deze week. Woensdag VOG aangevraagd, vandaag ontvangen. Vorige keer duurde dat aanzienlijk langer.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:17:57 #172
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_78231804
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_78231856
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het Ministerie van Justitie had volgens mij niet veel te doen deze week. Woensdag VOG aangevraagd, vandaag ontvangen. Vorige keer duurde dat aanzienlijk langer.
Of ze hadden al je gegevens nog liggen van de vorige keer. Of bij het opvragen van de informatie over jou kwamen ze niets tegen dat het vermelden waard is.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 20 februari 2010 @ 16:22:59 #174
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_78231958
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het Ministerie van Justitie had volgens mij niet veel te doen deze week. Woensdag VOG aangevraagd, vandaag ontvangen. Vorige keer duurde dat aanzienlijk langer.
Bij mij duurde de eerste keer ook langer dan de tweede.

Tweede keer was ook binnen een week aanwezig.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:24:15 #175
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78232004
Ah, ok. Nou ja, heel fijn in ieder geval, dan kan die op mijn eerste werkdag gelijk mee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')