Vanochtend vroeg kopte de Telegraaf met een artikel op
www.telegraaf.nl; “Brief over gele kaart Culemborg ingetrokken”. Onderaan het artikel kun je als lezer een reactie plaatsen. De reacties zijn zwaar discriminerend en vernederend richting de Marokkaanse gemeenschap. Om je een idee te geven hieronder een paar citaten:
“Ja flink buigen voor deze marokkanen dan word het nog veel erger.Vanacht is er al brand gesticht in een molukse kerk in buurgemeente Houten waar de daders vanaf komen hoef je niet lang na te raden.Nee als de marokkanen zo door gaan dan draait het uit op een burgeroorlog want ook bij veel autochtonen is de maat vol.”
“Het land uitzetten, bedoelden ze natuurlijk, of niet?”
“zet dat TUIG het land uit...dat is de enige goede oplossing”
“Ik word hier zo ziek van ! Ingetrokken wegens boze reacties? Ga toch weg man ! Volgens mij is Nederland gewoon bezig een revolutie te creeeren, zodat de overheid zelf niks hoeft te doen? Dit kan toch niet waar zijn? “
“Tuurlijk!!!!! Dat TUIG heeft het voor het zeggen hiero. Vinden ze het gek dat heel nederland die lui uitkotst”
“angst hazen tonen ze een beetje ruggengraat maar niet voor lang”’
“Nederland ga goed nadenken. Groepeer u.”
Dit zijn maar een aantal van de vele voorbeelden van zoveel haat rondom. De telegraaf speelt heel gewiekst hierop in. Vanochtend viel mij op dat bijna alle reacties anti-Marokkaans zijn, op een enkele reactie van een enkeling die zich afvraagt waarom de andere Marokkanen hier geen mening over hebben. Bij die enkeling voelde ik mij geroepen als Marokkaan om inderdaad ook een reactie te plaatsen. Dus ik maakte graag gebruik van het knopje “reageer”. Het viel mij gelijk op dat de kop van het Forum anders was dan het artikel zelf n.l. Forum: “Dreigbrief Culemborg ingetrokken”. Ik begon mijn reactie dat ik als Marokkaan de woede en de uitlatingen begrijp etc. etc. Tot mijn grote verbazing was deze reactie niet geplaatst, Ik heb het netjes en nog een paar keer geprobeerd als “andere Marokkaan” zonder resultaat. Later kwam ik op het idee om het te proberen als Nederlander die graag van het tuig af wil met een oproep aan iedereen om op de PVV te stemmen. En ja hoor, deze werd wel geplaatst.
Hebben jullie hier evaring mee? Graag reacties!
Link naar het artikel van de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b(...)584.ece?pageNumber=1zie ook:
http://www.combeat.tv/pho(...)s-van-marokkanen----