abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78144502
Vanochtend vroeg kopte de Telegraaf met een artikel op www.telegraaf.nl; “Brief over gele kaart Culemborg ingetrokken”. Onderaan het artikel kun je als lezer een reactie plaatsen. De reacties zijn zwaar discriminerend en vernederend richting de Marokkaanse gemeenschap. Om je een idee te geven hieronder een paar citaten:

“Ja flink buigen voor deze marokkanen dan word het nog veel erger.Vanacht is er al brand gesticht in een molukse kerk in buurgemeente Houten waar de daders vanaf komen hoef je niet lang na te raden.Nee als de marokkanen zo door gaan dan draait het uit op een burgeroorlog want ook bij veel autochtonen is de maat vol.”

“Het land uitzetten, bedoelden ze natuurlijk, of niet?”

“zet dat TUIG het land uit...dat is de enige goede oplossing”

“Ik word hier zo ziek van ! Ingetrokken wegens boze reacties? Ga toch weg man ! Volgens mij is Nederland gewoon bezig een revolutie te creeeren, zodat de overheid zelf niks hoeft te doen? Dit kan toch niet waar zijn? “

“Tuurlijk!!!!! Dat TUIG heeft het voor het zeggen hiero. Vinden ze het gek dat heel nederland die lui uitkotst”

“angst hazen tonen ze een beetje ruggengraat maar niet voor lang”’
“Nederland ga goed nadenken. Groepeer u.”

Dit zijn maar een aantal van de vele voorbeelden van zoveel haat rondom. De telegraaf speelt heel gewiekst hierop in. Vanochtend viel mij op dat bijna alle reacties anti-Marokkaans zijn, op een enkele reactie van een enkeling die zich afvraagt waarom de andere Marokkanen hier geen mening over hebben. Bij die enkeling voelde ik mij geroepen als Marokkaan om inderdaad ook een reactie te plaatsen. Dus ik maakte graag gebruik van het knopje “reageer”. Het viel mij gelijk op dat de kop van het Forum anders was dan het artikel zelf n.l. Forum: “Dreigbrief Culemborg ingetrokken”. Ik begon mijn reactie dat ik als Marokkaan de woede en de uitlatingen begrijp etc. etc. Tot mijn grote verbazing was deze reactie niet geplaatst, Ik heb het netjes en nog een paar keer geprobeerd als “andere Marokkaan” zonder resultaat. Later kwam ik op het idee om het te proberen als Nederlander die graag van het tuig af wil met een oproep aan iedereen om op de PVV te stemmen. En ja hoor, deze werd wel geplaatst.

Hebben jullie hier evaring mee? Graag reacties!

Link naar het artikel van de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b(...)584.ece?pageNumber=1

zie ook: http://www.combeat.tv/pho(...)s-van-marokkanen----
pi_78144681
Zou me niet verbazen bij zo'n stijlloze krant als de Telegraaf. Trek je er niks van aan man, zijn genoeg mensen die precies zo denken als jij.
Ignorance is bliss
pi_78144700
lol
Mijn piek is kwijt
pi_78144710
De telegraaf is toch een kutkrant; niemand die dat serieus neemt.

Maar even voor de duidelijkheid, de telegraaf staat geen reacties op andere reacties toe! Je reactie moet over het nieuwsbericht gaan, anders wordt hij niet doorgelaten. Als je reageert op een andere reageerder, plaatsen ze het dus niet.
pi_78144732
Het was maar een incident.
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 16:51:10 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_78144755
Die lui huren 'moderators' in...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 18 februari 2010 @ 16:51:37 #7
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_78144778
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:47 schreef enkie het volgende:
Dus ik maakte graag gebruik van het knopje “reageer”. Het viel mij gelijk op dat de kop van het Forum anders was dan het artikel zelf n.l. Forum: “Dreigbrief Culemborg ingetrokken”. Ik begon mijn reactie dat ik als Marokkaan de woede en de uitlatingen begrijp etc. etc. Tot mijn grote verbazing was deze reactie niet geplaatst, Ik heb het netjes en nog een paar keer geprobeerd als “andere Marokkaan” zonder resultaat. Later kwam ik op het idee om het te proberen als Nederlander die graag van het tuig af wil met een oproep aan iedereen om op de PVV te stemmen. En ja hoor, deze werd wel geplaatst.
Wat een bullshit
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 18 februari 2010 @ 16:55:08 #8
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_78144955
Het is een kleine groep die het voor de meerderheid verpest
  donderdag 18 februari 2010 @ 16:57:54 #9
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_78145098
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Harde_Kip het volgende:
Het is een kleine groep die het voor de meerderheid verpest
ja maar die kleine groepjes zijn bij elkaar ook 1 grote groep
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 18 februari 2010 @ 16:59:36 #10
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_78145187
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja maar die kleine groepjes zijn bij elkaar ook 1 grote groep
Ja maar het is maar 1 kleine groep hahaha. Het is net als de formule 1. Het is een 1 groep die rond trekt.
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:02:17 #11
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78145298
Zet dit dan in klb of dien een klacht in!
pi_78146023
Ik zou dit ook melden bij de NOS ofzo, wellicht dat "echte" journalisten hier wel wat mee kunnen. Of anders bij het meldpunt discriminatie of gewoon bij de telegraaf.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_78146271
quote:
Ik als nederlander met marokkaanse root snap de verontwaardiging ook wel.
mijn familie en vrienden zijn goed geintegreerd en met ons vele anderen van onze gemeenschap.
wij keuren dit gedrag ook af maar hooguit 10% van de marokkaanse gemeenschap behoort tot dit smerige tuig en toch word er tot een genocide opgeroepen of deportatie jegens de andere 90%.
mogen aub ook alle tokkies en voetbalholligans meteen op de boot?

Mvg,
Ahmed
dat testen we uiteraard zelf ff...

kijken of die geplaatst word
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:43:20 #14
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_78147114
Nederland is niet bezig met een revolutie zodat de overheid niks hoeft te doen, dat komt juist omdat de overheid er weinig tot niets aan doet. De mensen zijn het zat. Helaas gaat dit ten kosten van Marokkanen die zich wel actief inzetten voor Nederland. Er moet duidelijk worden gemaakt bij de Marokkaanse gemeenschap dat hun kinderen fatsoenlijk opgevoed dienen te worden. Wat je vaak leest is dat zij 's ochtends op straat worden gezet en 's avonds laat weer thuiskomen. Dat is een manier van criminaliteit onder Marokkaanse jongeren te minderen. Het actief uitzetten van immigranten ben ik zelf ook wel voor. Bijv. door een 3-strikes your out! regeling.
To doom or not to doom
pi_78147213
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:24 schreef fungis het volgende:

[..]

dat testen we uiteraard zelf ff...

kijken of die geplaatst word
Dat wil ik ook wel eens weten ja, zo niet dit aankaarten bij de media. Lekker een relletje creëren en die waardeloze rotkrant aanklagen!
pi_78147442
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:45 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dat wil ik ook wel eens weten ja, zo niet dit aankaarten bij de media. Lekker een relletje creëren en die waardeloze rotkrant aanklagen!
sinds 16.47 zijn er geen reacties meer bijgekomen...5 uur stoppen ze met berichten toelaten?

en de vraag is dan ook nog of het beleid is van de telegraaf of dan er een neo-nazi als moderator rondloopt zonder dat de telegraaf dat weet
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:52:44 #17
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_78147561
Tja... zo zijn de media nou eenmaal. Die zijn erg goed in vertekenen. Dit is weer zo'n mooi voorbeeld ervan.
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:54:05 #18
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_78147635
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:50 schreef fungis het volgende:

[..]

sinds 16.47 zijn er geen reacties meer bijgekomen...5 uur stoppen ze met berichten toelaten?

en de vraag is dan ook nog of het beleid is van de telegraaf of dan er een neo-nazi als moderator rondloopt zonder dat de telegraaf dat weet
Ik denk dat ze om 5 uur stoppen met modereren.
To doom or not to doom
pi_78147676
Bedankt voor de goede reacties. Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben als Marokkaan ook voor een harde aanpak voor deze raddraaiers. Heb er namelijk ook als Marokkaan last van. Als ik dit soort zaken op straat zie grijp ik ook direct in. Met mij ook vele andere Marokkanen, maar vervolgens word je ook gewoon voor het gerecht gesleept. Ik weet van een Marokkaanse Familie die bijvoorbeeld deze tuig betrapte op een inbraak. Deze jochies wilden vluchten, er ontstond een gevecht. Uiteindelijk moesten deze Marokkaanse ouders voor de rechter verschijnen voor het gebruik van geweld. De inbrekertjes gingen op vrije voeten. Met de mededeling dan hadden jullie maar de politie moeten bellen…, en om dit soort zaken maak ik mij ongerust. Want mijn kinderen moeten ook in dit land opgroeien.
pi_78147951
Wat verwacht je van een nazikrant die in de tweede wereldoorlog de joden hadden verklikt bij de nazi's?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_78148347
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:01 schreef Meki het volgende:
Wat verwacht je van een nazikrant die in de tweede wereldoorlog de joden hadden verklikt bij de nazi's?
waarom gebruik jij zo vaak die nazikrant dan als bron?
pi_78149077
telegraaf
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:33:52 #23
215628 woid
let's get Friendly
pi_78149345
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:55 schreef enkie het volgende:
.... Uiteindelijk moesten deze Marokkaanse ouders voor de rechter verschijnen voor het gebruik van geweld. De inbrekertjes gingen op vrije voeten. Met de mededeling dan hadden jullie maar de politie moeten bellen…, ...
helaas wordt hier niemand gediscrimineerd
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:37:09 #24
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78149499
Telegraaf
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_78149982
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:33 schreef woid het volgende:

[..]

helaas wordt hier niemand gediscrimineerd
Idd. dat hoor je echt te vaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')