abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78143723
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ben je gewoon een enorme lul Je bent iets wat goed was te grabbel aan het gooien en als dit uitkomt zal de wereld voor je huidige vriendin vergaan (en ik weet hoe dat voelt, je hebt geen flauw benul wat je haar gaat aandoen). En voor wat? Voor jouw pleziertje Je had dit al mijlenver van te voren kunnen zien aankomen en op diverse momenten met een gezond verstand kunnen afkappen, maar nee hoor, gewoon doorgaan tot je een grens bent gepasseerd. Echt, je kan het nog zo mooi en lief en schattig proberen te brengen, feit is dat je een vreemdgaande lul bent. En zij is overigens net zo erg, dus misschien zijn jullie wel voor elkaar gemaakt Jullie verdienen jullie huidige partners niet.
Leuk waardeoordeel
Maar je hebt wel gelijk ... ze passen waarschijnlijk beter bij elkaar dan bij hun partners.
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
pi_78143989
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:05 schreef DuTank het volgende:
En waarom gingen jullie in eerste instantie pas over fucking 3 jaar afspreken
Vooral dit stuk vond ik grappig...
quote:
Ik neem dan wel aan dat ze wat details heeft weggelaten over hoe gek we vroeger van elkaar waren of hoeveel we nu smsten. Wat zelfs gebeurt als zij naast haar vriend in bed ligt, die al slaapt.
Ik snap echt niet dat mensen zich zo laten meeslepen in het fantasie wereldje "internet".....

"Hoe gek we van elkaar waren"
pi_78144180
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Vooral dit stuk vond ik grappig...
[..]

Ik snap echt niet dat mensen zich zo laten meeslepen in het fantasie wereldje "internet".....

Dat mensen uberhaupt hun vriendin/vriend dit aankunnen doen begrijp ik niet.

Als je bij mij vreemd gaat, is het gelijk vertrekken.
Smoesjes niet welkom.
-
pi_78144373
En hoe was het telefoongesprek?
pi_78144949
TS: je zit in een soort sleur van je relatie. Dat betekent echter niet dat je niet meer van je vriendin houdt. Denk eens aan een leven zonder haar. Hoe zou je dat bevallen? En dan niet die Belgische als vervanging!

En je wist donders goed dat er wat ging gebeuren aangezien jullie beiden al hadden aangegeven dat jullie elkaar misten. Ik snap je verwarring hoor maar eigenlijk had je niet moeten gaan en het contact moeten minderen en als dat niet zou lukken verbreken...

Daarnaast. Denk eens praktisch: zij woont in België, jij in NL. Wil zij überhaupt naar NL komen of jij naar België? Denk daar ook maar eens over na. En dan nog: je hebt een lieve vriendin (anders woon je er niet mee samen) en wil je dat alllemaal op het spel zetten voor een flirt? Wie zegt dat het gevoel voor die Belgische zo blijft. Je hebt haar maar één keer ontmoet, al kan je wel een goede indruk van een persoon krijgen door veel te mailen e.d.

Conclusie: je moet het zelf weten maar ik zou het er niet op gokken. OP was trouwens leuk om te lezen!
pi_78145717
Precies in zo een situatie zit ik ook...alleen zij is in Duitsland.
Elk antwoord die TS krijgt is een antwoord voor mij.

Ben benieuwd en tevens TVP
pi_78146153
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:

Het gaat inderdaad wel erg ver. Maar fantasie wereldje zou ik het niet noemen. De verhoudingen liggen anders maar je communiceert natuurlijk nog wel met iemand.

En die mensen die zeggen dat hij het moet vertellen. TS kan misschien wel voor zijn vriendin kiezen en daarmee zich hier compleet overheen zetten. Maar zijn vriendin zou hem waarschijnlijk nooit meer volledig vertrouwen. Liegen is in deze situatie echt niet erg.

Edit:
Of niet erg. In ieder geval the lesser of two evils.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fortitude op 18-02-2010 17:33:06 ]
pi_78147709
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:28 schreef Joe-Momma het volgende:

Nou contact verbreken ok!! Maar vriendin vertellen??? Mmmmm niet dat ik tegen eerlijkheid ben in een relatie maar als de TS dit ineens uit het niets gaat opbiechten terwijl vriendin lief denkt dat alles koek en ei is komt dat nogal HARD aan..

Met het gevolg dat de TS en vriendin in een huiselijkecrisses belanden en straks geruzied gaat worden wie de hond meeneemt..

Beter contact verbreken en je wilde haren achter je laten..
Ik wil me hier ook even achter scharen. Niet je vriendin uit schuldgevoel oid inlichten, blijf maar fijn alleen lopen met je schuldgevoel en maak haar geen deelgenoot. Zal idd hard bij haar aankomen en dat is het niet waard. Eerlijkheid is belangrijk in een relatie, maar er bestaat ook zoiets als misplaatste eerlijkheid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78148739
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:42 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Dat mensen uberhaupt hun vriendin/vriend dit aankunnen doen begrijp ik niet.

Als je bij mij vreemd gaat, is het gelijk vertrekken.
Smoesjes niet welkom.
En die ''internetpraat'' dan?? Had hij dat ooit opgebiecht aan je denk je? Wat als dat uit de hand had gelopen? Typisch voorbeeld van ''dat hoeft hij mij nooit te flikken!!!'' tot puntje bij paaltje komt

Afijn, dit topic gaat niet over jou tenslotte.

Ts, gelukkig heb je het zelf ook al meerdere keren aangegeven: Je bent inderdaad een oetlul!
Ik heb zoiezo een hekel aan vreemdgaan en als zoiets in watvoor omstandigheden dan ook zou gebeuren zou ik het nog niet goedkeuren, maar er willens en wetens toch mee doorgaan op het moment dat je al mijlenver ziet aankomen DAT je vreemd zal gaan, zal er bij mij nooit, maar dan ook nooit in gaan!
Biecht het op en laat haar tenminste de keus of jij haar nog verdient of niet
pi_78149221
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ben je gewoon een enorme lul Je bent iets wat goed was te grabbel aan het gooien en als dit uitkomt zal de wereld voor je huidige vriendin vergaan (en ik weet hoe dat voelt, je hebt geen flauw benul wat je haar gaat aandoen). En voor wat? Voor jouw pleziertje Je had dit al mijlenver van te voren kunnen zien aankomen en op diverse momenten met een gezond verstand kunnen afkappen, maar nee hoor, gewoon doorgaan tot je een grens bent gepasseerd. Echt, je kan het nog zo mooi en lief en schattig proberen te brengen, feit is dat je een vreemdgaande lul bent. En zij is overigens net zo erg, dus misschien zijn jullie wel voor elkaar gemaakt Jullie verdienen jullie huidige partners niet.
Want? Zijn vriendin "slaapt ook bij vriendinnen "
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_78149434
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:19 schreef TeenageDirtbag het volgende:

[..]

En die ''internetpraat'' dan?? Had hij dat ooit opgebiecht aan je denk je? Wat als dat uit de hand had gelopen? Typisch voorbeeld van ''dat hoeft hij mij nooit te flikken!!!'' tot puntje bij paaltje komt

Afijn, dit topic gaat niet over jou tenslotte.

Ts, gelukkig heb je het zelf ook al meerdere keren aangegeven: Je bent inderdaad een oetlul!
Ik heb zoiezo een hekel aan vreemdgaan en als zoiets in watvoor omstandigheden dan ook zou gebeuren zou ik het nog niet goedkeuren, maar er willens en wetens toch mee doorgaan op het moment dat je al mijlenver ziet aankomen DAT je vreemd zal gaan, zal er bij mij nooit, maar dan ook nooit in gaan!
Biecht het op en laat haar tenminste de keus of jij haar nog verdient of niet
Klopt maar ik heb het zelf ook geflikt tijd later toen het niet zo soepel verliep vandaar.
Als het echt uit de hand was gelopen met het echt doen dan was het voor mij wel een echte exit ja.

Klopt.

Ts ik zou als ik jou was wel eerlijk zijn, oke het zal haar pijn doen maar ik denk dat je anders echt wel met een schuldgevoel blijft lopen omdat je vreemd bent gegaan en niet eerlijk bent geweest tegen over je vriendin..
-
pi_78149712
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:35 schreef Esmerallda17 het volgende:

Ts ik zou als ik jou was wel eerlijk zijn, oke het zal haar pijn doen maar ik denk dat je anders echt wel met een schuldgevoel blijft lopen omdat je vreemd bent gegaan en niet eerlijk bent geweest tegen over je vriendin..
Dus...hij kan zijn schuldgevoel afkopen door haar een keiharde stomp te geven die waarschijnlijk erg onverwacht aankomt en haar diep ongelukkig maakt. Wat een goed idee!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78149958
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dus...hij kan zijn schuldgevoel afkopen door haar een keiharde stomp te geven die waarschijnlijk erg onverwacht aankomt en haar diep ongelukkig maakt. Wat een goed idee!
"Ignorance is bliss"
pi_78154036
Kijk, dit is dus de reden dat het taboe op verliefdheid-op-een-ander-binnen-een-relatie een keer opengebroken moet worden. Het hele verhaal komt namelijk op mij over alsof TS vooral - jammer maar helaas - oprecht verliefd is geworden. En niet dat hij haar vol wil blaffen om zijn ego te bevestigen of zijn vriendin eens te kijk te zetten omdat ze niet meer zoveel aandacht voor hem heeft lately of zoiets baggers. Hij doet dingen die hij normaal niet zou doen, zijn ratio is ingekakt, hij presteert het de Belgische schone te missen terwijl hij haar 300x per dag spreekt, kortom: hij is smoorverliefd. En dat is iets wat iedereen kan overkomen, ook als je in een relatie zit. En dat moet je dan gewoon bespreken. Vóórdat je stiekeme dingen gaat doen, zeg je tegen je vriendin: "luister lieverd, ik heb een vriendin van vroeger teruggevonden en nu merk ik dat ik de hele dag aan d'r denk en volgens mij ben ik verliefd op d'r." Alleen al het feit dat je dat eerlijk opbiecht, maakt dat de band met je vriendin alweer sterker wordt. Reageert zij er vervolgens normaal op en kun je er met haar over praten, dan weet je al helemaal weer waarom je ook alweer met deze vrouw samenwoont. En dikke kans ook dat dat dan een deel van je hersenen activeert wat nu niet geactiveerd wordt door de spanning en het geheimzinnige, en dat je dan tot inzicht komt over wat je wil. En een serieus, gefundeerd besluit kunt nemen.

Maar ja.... zo ver is het in de meeste relaties nog niet.

Oh maar TS, succes!
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_78155533
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:06 schreef Domensino het volgende:
Kijk, dit is dus de reden dat het taboe op verliefdheid-op-een-ander-binnen-een-relatie een keer opengebroken moet worden. Het hele verhaal komt namelijk op mij over alsof TS vooral - jammer maar helaas - oprecht verliefd is geworden. En niet dat hij haar vol wil blaffen om zijn ego te bevestigen of zijn vriendin eens te kijk te zetten omdat ze niet meer zoveel aandacht voor hem heeft lately of zoiets baggers. Hij doet dingen die hij normaal niet zou doen, zijn ratio is ingekakt, hij presteert het de Belgische schone te missen terwijl hij haar 300x per dag spreekt, kortom: hij is smoorverliefd. En dat is iets wat iedereen kan overkomen, ook als je in een relatie zit. En dat moet je dan gewoon bespreken. Vóórdat je stiekeme dingen gaat doen, zeg je tegen je vriendin: "luister lieverd, ik heb een vriendin van vroeger teruggevonden en nu merk ik dat ik de hele dag aan d'r denk en volgens mij ben ik verliefd op d'r." Alleen al het feit dat je dat eerlijk opbiecht, maakt dat de band met je vriendin alweer sterker wordt. Reageert zij er vervolgens normaal op en kun je er met haar over praten, dan weet je al helemaal weer waarom je ook alweer met deze vrouw samenwoont. En dikke kans ook dat dat dan een deel van je hersenen activeert wat nu niet geactiveerd wordt door de spanning en het geheimzinnige, en dat je dan tot inzicht komt over wat je wil. En een serieus, gefundeerd besluit kunt nemen.

Maar ja.... zo ver is het in de meeste relaties nog niet.

Oh maar TS, succes!
Absoluut! Vaak helpt het al enorm als je je partner gewoon vertelt dat je verliefd aan het worden bent. Liefde en verliefdheid activeren verschillende gebieden in je hersenen en kunnen gewoon naast elkaar bestaan. Dat beseffen en er volwassen mee omgaan (bespreken met de vrowu waar je van houdt!) is het verstandigste wat je kan doen.
pi_78155695
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:02 schreef zondevandetijd het volgende:
Wow, wat een reacties! En wat een verschillende meningen!

Allereerst, bedankt aan all dat jullie uberhaupt de tijd namen om dit enorme boekwerk door te nemen. Iedereen, hoe verschillend de mening ook is, heeft goede punten...

Tweedst: kijk, ik weet dat ik een lul ben. Wat ik deed daar was gewoon een actie van een lul. Klaar. Ben ik het mee eens. Mooi dat jullie het ook vinden.
Wat ik er verder mee zal doen weet ik niet. Ik wil haar graag nog zien, zij mij. Maar dat kan ook komen doordat wat Revolution-NL hierboven zei:
[..]

"dit is nieuw, en dus spannend". Ook deze spanning zal uiteindelijk wegtrekken. Zou het dan alleen daarom draaien? Spanning? Nee toch..
Ach, wat loop ik het nou goed te praten. Blij toe als het maar alleen om spanning zou gaan. Dan kan ik er een punt achter zetten en het vertellen/zwijgen en doorgaan met mijn labrador aaien en vriendin uitlaten.

'Zomaar' even naar België rijden zit er opzich ook niet in. Dat we laatst zo vlug een afspraak konden maken was ontzettende toeval doodat haar vriend er een paar dagen niet was en mijn vriendin ook niet. Dit komt niet vaak voor dus het "risico" is wat dat betreft niet groot. Dat er een gevoel zit is natuurlijk niet goed en wel een risico..
Ik ben er in ieder geval wel over uit dat ik er niet mee doorga op deze manier. Ik zou ontzéttend graag gewonen vrienden met haar zijn, want ook zonder gekus en gestreel zouden we het geweldig met elkaar kunnen vinden. Sterker nog; dat doen we al. Ideaal zou zijn zoals hier gezegd werd door MHD83:
[..]

Tsja, of het erin zit weet ik niet..

.. *bliep* Ik krijg een sms: "ik luister nu ons liedje op mn hoofdtelefoon in onderweg naar college"
Pfoe, mooi dit.. either way, ik ga iémand pijn doen.

Wat.een.kut.situatie.
En het ergste is nog, ik kan er niemand anders de schuld van geven..

………
Ik heb nu een poosje zitten staren naar mn scherm (bedankt voor het zelf laten indelen van mijn tijd, baas) en besef écht:
Ik ben een lul.
Een mega lul.

Maar deze mega lul blijft mooi in de broek en stop er gewoon mee. Totaal. Vrienden worden kán niet werken, eens gevoelens, altijd gevoelens. Ze is gewoon leuk, en ik ben niet van mening dat er wereldwijd maar 1 enkele persoon bestaat die bij je past. Het is dus te gevaarlijk en kan niet.

Ik ga haar bellen…
Radicaal kappen is de beste oplossing, althans als je echt wil gaan voor je huidige relatie....
Quinn Dexter
pi_78158593
IRL verliefd worden vind ik dan wel iets heeeeel anders dan over internet verliefd worden hoor. Dat heb je m.i veel meer in de hand.

En over dat taboe... daar ben ik het niet echt mee eens. Denk namelijk persoonlijk dat dat er weinig mee te maken heeft. Meer met gevoel. Hoe graag ik ook alles met mijn vriend zou willen bespreken, of hij met mij, als hij me zoiets zou vertellen zou ik waarschijnlijk niet reageren; Oh geeft niet hoor schatje, dat kan gebeuren, blij dat je me het eerlijk vertelt. Ik denk dat verliefd worden op een ander kán gebeuren, alhoewel ik me dat ergens in een goede relatie niet kan voorstellen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Maar het is wel wat je ermee doet. Zou het mij overkomen, zou ik er alles aan doen om daar vanaf te komen en voor mijn huidige relatie te vechten. En het waarschijnlijk niet vertellen omdat het meer kapot maakt dan nodig en ik er toch niets mee zou doen.
pi_78159248
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 15:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel geleerd van deze ervaring? Voortschrijdend inzicht enzo? Misschien denkt hij hierover na en gaat hij alleen maar meer waarderen wat hij heeft. Als dat zo is, waarom dit dan weggooien door het te vertellen?
Omdat hij dat er dan ook gewoon bij kan vertellen als het echt waar is. Als je een goede relatie hebt, is er een kans dat ze het accepteert. Misschien komt de relatie er zelfs sterker uit.

Feit blijft; hij is nu al vreemdgegaan. Zijn vriendin weet er niets van en weet dus bij wijze van spreken niet met wie ze samen woont. Misschien wil ze wel helemaal geen relatie met iemand die tot vreemdgaan in staat is/was. Wie is TS om die keuze te maken voor haar? Dat is gewoon onacceptabel. Dat mag niemand doen, alleen zijzelf. En het voor je houden is vind ik dus laf en het getuigt niet van respect tov de vriendin.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_78159472
Ik denk dat in een bepaald opzicht de boel opbiechten ook "laf" kan zijn. Dan ben je immers van je geheim af en zadel je vriendin op met je misstap.
pi_78159559
je had haar nooit een mailtje moeten sturen
pi_78160585
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:58 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat in een bepaald opzicht de boel opbiechten ook "laf" kan zijn. Dan ben je immers van je geheim af en zadel je vriendin op met je misstap.
Ik vind het nu niet bepaald stoer als je met een geheim kan rondlopen waarvan je vriendin het recht heeft het te weten. Misschien als je van haar weet dat ze dat niet wil weten dat het dan acceptabel is.. maar anders niet.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_78166387
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:54 schreef rijsttafel het volgende:
Omdat hij dat er dan ook gewoon bij kan vertellen als het echt waar is. Als je een goede relatie hebt, is er een kans dat ze het accepteert. Misschien komt de relatie er zelfs sterker uit.

Feit blijft; hij is nu al vreemdgegaan. Zijn vriendin weet er niets van en weet dus bij wijze van spreken niet met wie ze samen woont. Misschien wil ze wel helemaal geen relatie met iemand die tot vreemdgaan in staat is/was. Wie is TS om die keuze te maken voor haar? Dat is gewoon onacceptabel. Dat mag niemand doen, alleen zijzelf. En het voor je houden is vind ik dus laf en het getuigt niet van respect tov de vriendin.
Let's face it, de kans is gewoon 90% dat het op korte of lange termijn het einde van de relatie zou zijn. In theorie is het leuk om erover te praten en elkaar te vergeven en er sterker uit te komen, maar zo werkt het in de realiteit gewoon niet.

Verder ben ik het wel met je eens, alleen vind ik dat als TS hierdoor veranderd en een betere vriend wordt, hij op safe zou moeten spelen en het zou moeten verzwijgen. Dat is een afweging die TS zelf maakt en waarover ik niet oordeel.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 02:14:11 #100
42847 ra
Orbis Non Sufficit
pi_78170548
Afkappen en in je testament zetten dat je er spijt van hebt en verder je kop houden. Vertellen helpt alleen jouw geweten, niet de gemoedstoestand van je vriendin. Een relatie beginnen met zo'n vreemdganger lijkt me ook niet zonder risico's, use your head.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')