Ik wil dat ook!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:12 schreef Avey het volgende:
M'n pa is aan het kokenVroeger chefkok geweest, ik zeg altijd dat dit de enige reden is dat ik nog langskom
quote:Op zondag 21 februari 2010 13:58 schreef TheaterMaMa het volgende:
de aktie is rustig en geordend verlopen
Veel steun ook van de plaatselijke bevolking
volgende week Den Bosch?
In overleg met het bisdom Den Bosch werd zondagmorgen door pastoor Luc Buyens in Reusel geen communie uitgedeeld, niet aan de talrijk toegestroomde lesbiennes en homoseksuelen, maar ook niet aan de eigen parochianen.
Omdat er ‘grote zondaren’ aanwezig waren in de O.L.V. Ten Hemelopneming-parochie, een kerk met opvallend roze pilaren, die een hostie wilden ontvangen, was door hem en bisschop Hurkmans besloten het uitdelen van de communie – een van de sacramenten van de rooms katholieke kerk – op te schorten.
Na afloop van de mis werd door COC Eindhoven, de jongerenorganisatie Embrace Pink en de Stichting Vrienden van de Gay Krant, gesteund door enkele parochianen van pastoor Buyens, besloten om de komende weken met roze driehoeken aanwezig te zijn bij de hoogmis van de bisschoppelijke Sint Jan in Den Bosch. Die wordt gehouden om 10.00 uur.
“Als de kerk geen communie wil uitdelen wanneer er zichtbaar gelovige homo’s in de kerk zijn, wordt dit sacrament dan afgeschaft?”, zo vragen zij zich af.
In Reusel hebben zich afgelopen week vele mensen laten uitschrijven bij de rooms-katholieke kerk. Volgens Stefan Wouters de lijsttrekker van de VVD in Reusel zouden al 120 gezinnen hun parochoebijdrage hebben stopgezet.
Ook de mis van 11.00 uur in Reusel trok veel lesbiennes en homoseksuelen die uit alle uithoeken van Nederland naar deze plaats aan de Belgische grens waren afgereisd. De meesten van hen verlieten de dienst na de preek. Ook zij zijn van plan komende week om 10.00 uur de hoogmis in de Bossche Sint Jan te bezoeken.
Komende zondag worden mensen die de hoogmis in Den Bosch willen bijwonen tussen 9.00 en 9.50 uur verwacht in café Hart van Brabant aan de Parade 1 in ’s-Hertogenbosch.
.
Dit staat ook al eeuwen op mijn to do list. Waarom heb ik me nog niet laten uitschrijven als katholiek?quote:In Reusel hebben zich afgelopen week vele mensen laten uitschrijven bij de rooms-katholieke kerk. Volgens Stefan Wouters de lijsttrekker van de VVD in Reusel zouden al 120 gezinnen hun parochoebijdrage hebben stopgezet.
wist niet eens dat het kon, wanneer ben je ingeschreven als R-K?? ik heb namelijk mijn eerste communie gehad.quote:Op zondag 21 februari 2010 14:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit staat ook al eeuwen op mijn to do list. Waarom heb ik me nog niet laten uitschrijven als katholiek?
hmm dan idd maar eens uitzoeken hoe ik me kan laten uitschrijven...quote:Op zondag 21 februari 2010 14:23 schreef Vanyel het volgende:
Dan ben je ingeschreven en krijgt de RK kerk subsidie voor jou.
Volgens mij geldt dat voor iedereen die gedoopt is.
waarom denk je dat ik een date heb in berlijn... niet omdat ik van makkelijk hou ofzoquote:Op zondag 21 februari 2010 15:59 schreef sararaats het volgende:
ik ben meer van het onbereikbare, er zou eens een mooie lesbo m'n pad moeten kruisen
zondag in den bosch bij bisschop hurkmans de 2e rondequote:Op zondag 21 februari 2010 14:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Lezzer, als je nog geinteresseerd bent in het vervolg van TMM's actie:
[..]
zekersquote:Op zondag 21 februari 2010 15:57 schreef Knuffelzacht het volgende:
ze blijven schattig samen
[ afbeelding ]
ik bedoelde dames die hetero zijn en al dan niet gehuwd zijn.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:00 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik een date heb in berlijn... niet omdat ik van makkelijk hou ofzo
Hai ^^quote:
gezelliequote:Op zondag 21 februari 2010 16:08 schreef Brittie het volgende:
[..]
Hai ^^![]()
Net terug van mijn ouders... vannacht met mama schaatsen gekeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |