Nee, rot jij maar op met dit topic.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Rot lekker op als je niet normaal kan praten.
tuurlijk is er altijd geld als er snel iets moet gebeuren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat vind ik wel. Je wilt niet voor een voldongen feit komen te staan als je dier ineens iets mankeert; je wilt dan gewoon naar de dierenarts kunnen gaan.
ooh stom, ik had het jou eerst moeten vragen natuurlijk. Of dat wel magquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, rot jij maar op met dit topic.
Hoezo voel jij je geroepen om hierover je mening over te spuien?
Ik beargumenteer al m'n uitspraken. Ik geef mijn mening, en kwets daar niemand mee.quote:En hoe haal jij het in je hoofd om zo'n mening neer te plempen en tegelijkertijd het verwijt te maken dat mensen hun mening geven. Het is hypocriet en compleet misplaatst.
Dan had je de vraag niet hoeven stellenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
tuurlijk is er altijd geld als er snel iets moet gebeuren.
Nou ja, het zal de laatste zin uit de OP geweest zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ooh stom, ik had het jou eerst moeten vragen natuurlijk. Of dat wel mag![]()
[..]
Ik beargumenteer al m'n uitspraken. Ik geef mijn mening, en kwets daar niemand mee.Ik snap niet waarom jij nou zo uit je slof moet schieten.
Nou dat inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Je gaat toch niet 'blind' een goedkopere pup kopen, met het risico dat je een koopt met allerlei aangeboren afwijkingen?
Ik zou voor een vuilnisbakkie kiezen. Dat zijn sterke beestjes en er wordt minder mee geknoeid, want er wordt toch niet goed aan verdiend.
Niet helemaal, TS in dat topic wil absoluut geen hond uit het asiel, het liefst een rasmix maar is doodsbenauwd bij een broodfokker met 20 moederhonden uit te komen en daar alsnog ¤ 300 ,= voor een pup te moeten betalen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie in het broodfok-topic een redeneerfout: als je x-bedrag te hoog vindt voor een raspup, dan heb je ook niet genoeg geld over voor het noodzakelijke onderhoud van de hond.
Uiteraard is het iets genuanceerder. Probleem van die TS vind ik een beetje dat het per se een chihuahua moet zijn. Aan die keuze zitten consequenties vast (duur), maar die bevallen niet. Neem dan geen hond of neem dan een andere hond.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet helemaal, TS in dat topic wil absoluut geen hond uit het asiel, het liefst een rasmix maar is doodsbenauwd bij een broodfokker met 20 moederhonden uit te komen en daar alsnog ¤ 300 ,= voor een pup te moeten betalen.
Als je een rashond wilt dan kost dat wat, als je geen rashond en niet naar een broodfokker wilt dan moet je waarschijnklijk niet in de ¤ 300,= categorie zoeken....
Iemand die een incidenteel nestje heeft vraagt geen ¤ 300,= voor een pup.
Lees de OP, het moet niet perse een chihuahua zijn, het mag ook een mix zijn met chihuahua, het gaat om de grootte. Maar dit is het verkeerde topic hiervoor, is het niet?quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Uiteraard is het iets genuanceerder. Probleem van die TS vind ik een beetje dat het per se een chihuahua moet zijn. Aan die keuze zitten consequenties vast (duur), maar die bevallen niet. Neem dan geen hond of neem dan een andere hond.
Jij schrijft hier nogal makkelijk een hele groep dieren af, jammer hoor, zeker omdat het in mijn ervaring onterecht is. In tegenstelling tot wat jij nu zo ijskoud schrijft zitten de meeste dieren in het asiel daar niet omdat er iets mis is met hen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom moet ik de fuck ups van iemand anders, (waarom zitten ze anders in het asiel) opvangen.
Chihuahua's zijn momenteel enorm populair he? Ik denk dat het echt heel erg lastig word, mensen met een oeps nestje zullen ze vrij makkelijk kwijt raken denk ik...quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Lees de OP, het moet niet perse een chihuahua zijn, het mag ook een mix zijn met chihuahua, het gaat om de grootte. Maar dit is het verkeerde topic hiervoor, is het niet?
Overigens, in welke prijsklasse moet ik dan kijken bij een nestje die er perongeluk is gekomen?
Ja daaromquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Chihuahua's zijn momenteel enorm populair he? Ik denk dat het echt heel erg lastig word, mensen met een oeps nestje zullen ze vrij makkelijk kwijt raken denk ik...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt helemaal gelijk! Ik was voorbarig met mijn uitspraken over asieldieren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Jij schrijft hier nogal makkelijk een hele groep dieren af, jammer hoor, zeker omdat het in mijn ervaring onterecht is. In tegenstelling tot wat jij nu zo ijskoud schrijft zitten de meeste dieren in het asiel daar niet omdat er iets mis is met hen.
Ik zou niet weten wat er mankeert aan een dier wat naar het asiel moest omdat z'n baasje is overleden, of omdat de nieuwe baby eczeem kreeg, of omdat de baasjes gingen scheiden/verhuizen/emigreren en hun dieren niet mee wilden/konden nemen naar hun nieuwe huis. Vaak ligt de oorzaak van het afstaan bij de eigenaar en niet bij het dier.
In de OP wordt gedaan alsof de discussie is dat je veel geld aan een hond móet uitgeven bij aanschaf omdat het anders een blijk van onvermogen of onwil is geld uit te geven aan onderhoud en medische kosten. daar zou ik het ook niet mee eens zijn, geef je groot gelijk.
Maar... ik dacht dat de discussie was dat mensen wel een rashond willen, maar niet de onkostenvergoeding (want dat zou het moeten zijn, een vergoeding voor het dekgeld, medische tests etc) die een goede fokker er voor vraagt. Waardoor alleen de optie broodfokker overblijft.
Prima hoor, dat koop je toch geen hond met stamboom. Maar bij wie dan wel ?
Bij mensen die voor het geld fokken ? Waarom zou een hond van een broodfokker een betere keuze zijn dan een hond uit het asiel ? Omdat je bij een broodfokker voor een schijntje wél een hond van een bepaald "merk" kan uitzoeken om indruk te maken op de buren ? Maar het leed van de moederhonden en de doorfgefokte puppies dan ? Goedkoop blijkt vaak duurkoop en is uiteindelijk voor de koper ook niet zo leuk.
Je kunt ook een dier halen bij van die leuke mensen die eens een nestje hebben thuis. Helaas zijn dat vaak broodfokkers die goed de schijn op kunnen houden. En wanneer het wel gewoon goedbedoelende mensen zijn, zijn ze vaak toch te onwetend of te eigenwijs om op een verantwoorde manier te fokken.
In dat geval moet je echt heel goed je huiswerk doen om het kaf van het koren te scheiden. Onderzoeken hoe rashonden van dat ras worden gefokt, welke gezondheidstesten gedaan zouden moeten zijn, is de "fokker" goed geinformeerd.en geeft die nog enige garanties ?
Bij een goede stamboomfokker hoor je een contract te krijgen met een garantieregeling, bij de asielen die ik ken worden de dieren gezond verklaard door de dierenarts en mocht er binnen een bepaalde periode toch iets mis zijn dan kan het dier gratis of tegen gereduceerd tarief behandeld worden door de dierenarts van het asiel.
Bij katten speelt er nog iets extra's mee; er is een enorm kattenoverschot.
Een nestje huiskatten fokken zou echt ontmoedigd moeten worden in het belang van algemeen dierenwelzijn. Een kitten kopen van iemand met een nestje thuis is juist het aanmoedigen van vermeerderen.
Ik maak me kwaad over de onnadenkende nestjes: omdat er niet goed is opgelet, omdat het beter is voor de poes om ten minste één nestje gehad te hebben (niet), omdat een nestje zo leuk is, etc.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Bij katten speelt er nog iets extra's mee; er is een enorm kattenoverschot.
Een nestje huiskatten fokken zou echt ontmoedigd moeten worden in het belang van algemeen dierenwelzijn. Een kitten kopen van iemand met een nestje thuis is juist het aanmoedigen van vermeerderen.
Een stamboom kost maar een tientje ofzo. Tenminste bij katten wel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Honden zijn toch alleen zo duur als er een stamboom bij zit (het nut van een stamboom is mij eerlijk gezegd ook een beetje ontgaan)
Ik ben sowieso een beetje tegen het kopen van een hond bij een fokker.
Klopt, en dat is ook niet nodigquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar het Fiets volgens mij ook om gaat is het feit dat wanneer iemand aankondigd dat ze een hondje willen halen, iedereen meteen over elkaar heen valt om maar te zeggen dat een hond veel werk is/geld kost/tijd kost/op de bank kotst/binnen pist/ziek wordt.
Wat vaak de strekking van zo'n topic wordt is dan: jij moet maar geen hond nemen, want je kan het toch niet aan. Maar ik kan het natuurlijk wel. Wat ik weet alles en jij niks.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar het Fiets volgens mij ook om gaat is het feit dat wanneer iemand aankondigd dat ze een hondje willen halen, iedereen meteen over elkaar heen valt om maar te zeggen dat een hond veel werk is/geld kost/tijd kost/op de bank kotst/binnen pist/ziek wordt.
Wat vaak de strekking van zo'n topic wordt is dan: jij moet maar geen hond nemen, want je kan het toch niet aan. Maar ik kan het natuurlijk wel. Wat ik weet alles en jij niks.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
quote:
Nee er zitten voor de fokker veel meer kosten aan, zeker als de fokker via de rasvereniging werkt want die stellen vaak wat meer eisen aan een fokhond dan enkel een bloedlijn met stamboom.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Honden zijn toch alleen zo duur als er een stamboom bij zit (het nut van een stamboom is mij eerlijk gezegd ook een beetje ontgaan)
Ik ben sowieso een beetje tegen het kopen van een hond bij een fokker.
Een hond met een stamboom zegt op zich inderdaad niet veel, een hond via de rasvereniging daarentegen wel. Zie verhaal hierboven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het gaat ook niet om de honden zelf of waarom ze daar zitten. Het gaat er om dat je een hond wilt hebben. En als je niet genoeg geld uit wilt geven je dan maar 'eentje uit het asiel moet nemen.' Dus eigenlijk zegt men dan: die honden zijn niet zo duur joh, die kan je nemen als je niets uit wilt geven. Terwijl ik juist heel veel uit wil geven! Ik wil alles doen voor mijn hond! De hond gaat voor mij.
Maar als ik een hond van 300 euro kan krijgen terwijl z'n broertje 1500 euro kost kies is toch gewoon voor die van 300.... Je kan aan de prijs echt niet zien of het hondje gezond is en of je er later vaak mee naar de dierenarts moet. Men hangt dus een label aan een hond. Hoe duurder hoe gezonder je hondje en hoe beter jij voor je hondje zorgt. En daar kots ik op. Per definitie he. Zonder te kijken naar de omstandigheden.
Dat is inderdaad onzin. Ik zou alleen wel afraden om voor een rashond te gaan als je niet het geld ervoor neer wilt leggen. Het asiel of oeps-hondjes zijn dan een betere keuze imho.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, ze hebben het geld niet. Dat wordt gemeld in het andere topic. (later werd dit weer omgezet dat ze het er niet voor over hebben)quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie in het broodfok-topic een redeneerfout: als je x-bedrag te hoog vindt voor een raspup, dan heb je ook niet genoeg geld over voor het noodzakelijke onderhoud van de hond.
Dat jij er voor kiest een vuilnisbakie uit het asiel te halen: Prima, graag zelfs. Heeft zo'n beestje ook een leuk leven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een dier kan ziek worden, een dier kan een pootje breken, ja dat kan. Maar moet ik daar dan nu al geld voor vrijmaken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |