abonnement Unibet Coolblue
pi_78132019
Mijn lieve Ford is gister ingebroken, en autoradio en mijn heilige Garmin Nüvi eruit gejat.

Schade: slot linker voordeur is van binnen "gekraakt" (sleutelgat).

Wat raar is, is dat ie nog wel op slot gedraaid kan worden met de sleutel, en ook weer open. Het gaat alleen wat stroever. Van binnen lijkt het gewoon als het mechanisme kapot is (voelt lam aan), maar kan nog wel open en op slot. Bij het terugtrekken van de sleutel is er (veel) grotere weerstand dan voorheen.

Als ik de garage opbel om te vragen of ik een nieuw slot nodig heb, dan weet ik het antwoord al. Dus vandaar dat ik jullie mening eerst vraag. Is het echt nodig om dit slot te laten vervangen? Wordt dit nieuwe slot dan niet net zo makkelijk open gebroken?

Maar aan de andere kant, als het slot niet vervangen wordt, dan kan de inbreker de volgende nacht toch heel makkelijk binnenkomen en ook het Startslot kraken, zodat ie uiteindelijk mijn auto kan jatten (deurslot en startslot zijn hetzelfde)? Is dat correct, of is het startslot moeilijker te "kraken", of werkt dat anders?

Graag jullie mening. BVD
pi_78132262
Als ze willen komen ze toch wel binnen, het is maar net wat voor signaal je wil afgeven.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78132394
Inderdaad dit slot is al gekraakt, dan kraken ze het de volgende keer ook wel weer. Gewoon je spullen eruit halen in het vervolg.
pi_78132465
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:06 schreef Bastoenie het volgende:
Gewoon je spullen eruit halen in het vervolg.
Dat er mensen nog zo stom zijn om deze zaken in de auto te laten. Dan vraag je er ook om, helaas.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:10:48 #5
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_78132535
bedenk wel dat je dan al je sloten moet vervangen. Tenzij je een extra sleutel op zak wil hebben.
To doom or not to doom
pi_78132770
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:02 schreef Mikkie het volgende:
Als ze willen komen ze toch wel binnen, het is maar net wat voor signaal je wil afgeven.
Dus in principe ben ik al reddeloos verloren, want ze komen toch wel binnen? Dus jouw advies is "slot niet vervangen"

Is dit wat als oplossing? is deze te kraken?

http://halfords.nl/NL/Aut(...)htm?productId=221518

Een versnellingspookslot heb ik al

Ik heb bij dealextreme net wat leuke alarmen besteld
pi_78132825
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:08 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Dat er mensen nog zo stom zijn om deze zaken in de auto te laten. Dan vraag je er ook om, helaas.
Als je als vrouw zijnde met een minirokje door Rotterdam-Zuid loopt, vraag je er natuurlijk ook om verkracht te worden door een stel negers.

Nee, het is inderdaad erg stom ja, en zal deze fout nooit meer maken.
pi_78132967
Vervangen kost alleen maar geld. Als ze binnen willen, dan komen ze toch binnen. Je moet het van de startonderbreker hebben als het om diefstal van de hele auto gaat. Dat contactslot stelt ook niks voor.

Op verlichte plekken neerzetten en niet in al te ongure buurten parkeren heeft nog het meeste effect.
pi_78133164
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef noutie het volgende:
Vervangen kost alleen maar geld. Als ze binnen willen, dan komen ze toch binnen. Je moet het van de startonderbreker hebben als het om diefstal van de hele auto gaat. Dat contactslot stelt ook niks voor.

Op verlichte plekken neerzetten en niet in al te ongure buurten parkeren heeft nog het meeste effect.
\

hmmm....even checken of mn auto een startonderbreking heeft
pi_78133984
Ik heb alleen een Passief beveiligingssysteem. Is dat ook een startonderbreking? Het werkt met een normale sleutel, met een elektrische code
pi_78134408
en natuurlijk dashkastje openlaten zodat ze kunnen zien dat er niks inzit
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:54:27 #12
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_78139634
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef THS het volgende:

[..]

\

hmmm....even checken of mn auto een startonderbreking heeft
Naar mijn weten heeft elke auto na 1990 dit, dus moet goedkomen.
To doom or not to doom
pi_78148848
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:19 schreef THS het volgende:

[..]

Dus in principe ben ik al reddeloos verloren, want ze komen toch wel binnen? Dus jouw advies is "slot niet vervangen"

Is dit wat als oplossing? is deze te kraken?

http://halfords.nl/NL/Aut(...)htm?productId=221518

Een versnellingspookslot heb ik al

Ik heb bij dealextreme net wat leuke alarmen besteld
Bij mij hebben ze laatst ingebroken en ik heb de sloten wel provisorisch laten herstellen. Als in: aan één kant zit geen slot meer, aan de andere kant zit gewoon een werkend slot dat ik gebruik.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:08 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Dat er mensen nog zo stom zijn om deze zaken in de auto te laten. Dan vraag je er ook om, helaas.
Bullshit. Bij mij hebben ze laatst ingebroken terwijl er niks waardevols in het zicht lag. Frontje van de radio eraf e.d. Toch ingebroken en beide sloten eruit. De uiteindelijke score was ongeveer 10 euro aan kleingeld en een zonnebril op sterkte waar ze totaal niks aan hebben. . Dus als ze denken dat er iets te halen is, breken ze toch wel in, of er nou iets in het zicht ligt of niet.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78155738
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:10 schreef A-mineur het volgende:
bedenk wel dat je dan al je sloten moet vervangen. Tenzij je een extra sleutel op zak wil hebben.
En dit is omdat je geen losse slotcilinders kunt bestellen?

Dan moet ik dat toch eens aan mijn garage uit gaan leggen, de volgende keer dat ze weer een slotcilinder op code bij me bestellen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_78155781
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef noutie het volgende:
Vervangen kost alleen maar geld. Als ze binnen willen, dan komen ze toch binnen. Je moet het van de startonderbreker hebben als het om diefstal van de hele auto gaat. Dat contactslot stelt ook niks voor.

Op verlichte plekken neerzetten en niet in al te ongure buurten parkeren heeft nog het meeste effect.
En je auto gewoon niet op slot zetten.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2010 @ 00:09:01 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78167862
Slot zou ik vervangen. Doordat het slot nu stroef gaat, slijt het ook harder. Er komt een keer dat je slot niet meer meewerkt of dat je sleutel er niet meer uit wil. Als je dan 1 sleutel hebt voor zowel het contactslot als de deuren is dat erg onhandig. Zeker omdat dat soort dingen nooit bij je thuis gebeuren zodat je even snel je reservesleutel kan pakken, maar zondagavond laat, in de stromende regen, 367km van huis terwijl de accu van je mobiel net leeg is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_78172234
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:09 schreef 2cv het volgende:
Slot zou ik vervangen. Doordat het slot nu stroef gaat, slijt het ook harder. Er komt een keer dat je slot niet meer meewerkt of dat je sleutel er niet meer uit wil. Als je dan 1 sleutel hebt voor zowel het contactslot als de deuren is dat erg onhandig. Zeker omdat dat soort dingen nooit bij je thuis gebeuren zodat je even snel je reservesleutel kan pakken, maar zondagavond laat, in de stromende regen, 367km van huis terwijl de accu van je mobiel net leeg is.
Haha, wat een rampen senario
pi_78172266
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:54 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft elke auto na 1990 dit, dus moet goedkomen.
Haha grapje zeker?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 09:54:01 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78173765
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:08 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Dat er mensen nog zo stom zijn om deze zaken in de auto te laten. Dan vraag je er ook om, helaas.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 09:55:38 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78173819
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:22 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze laatst ingebroken en ik heb de sloten wel provisorisch laten herstellen. Als in: aan één kant zit geen slot meer, aan de andere kant zit gewoon een werkend slot dat ik gebruik.
[..]

Bullshit. Bij mij hebben ze laatst ingebroken terwijl er niks waardevols in het zicht lag. Frontje van de radio eraf e.d. Toch ingebroken en beide sloten eruit. De uiteindelijke score was ongeveer 10 euro aan kleingeld en een zonnebril op sterkte waar ze totaal niks aan hebben. . Dus als ze denken dat er iets te halen is, breken ze toch wel in, of er nou iets in het zicht ligt of niet.
daarom rij ik lelijke oude bakken
pi_78174057
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:55 schreef T42 het volgende:

[..]

daarom rij ik lelijke oude bakken
Ik ook, maar zelfs dat helpt kennelijk niet .

Maar toch de sloten maar laten repareren. Niet op slot betekent namelijk dat je niet eens een parkeerkaartje in je auto kan achterlaten zonder het risico te lopen dat het gejat wordt (en daar bovenop dus nog een bon).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:21:16 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78174586
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:04 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik ook, maar zelfs dat helpt kennelijk niet .

Maar toch de sloten maar laten repareren. Niet op slot betekent namelijk dat je niet eens een parkeerkaartje in je auto kan achterlaten zonder het risico te lopen dat het gejat wordt (en daar bovenop dus nog een bon).
die van jou zijn niet oud en lelijk valt ook nog mee

mijne schrikken gewoon af
pi_78175297
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:21 schreef T42 het volgende:

[..]

die van jou zijn niet oud en lelijk valt ook nog mee

mijne schrikken gewoon af
Oja, jij zit op 28 jaar oud ofzo toch?

Ik heb een gare bejaarden Almera van bijna 13 jaar oud, leek me onaantrekkelijk genoeg maar kennelijk dus niet...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:54:07 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78175689
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Oja, jij zit op 28 jaar oud ofzo toch?

Ik heb een gare bejaarden Almera van bijna 13 jaar oud, leek me onaantrekkelijk genoeg maar kennelijk dus niet...
laaste off dan
http://groenekever.nl/fotos/budel09/budel%20(85).jpg

28,28,29,36,50 jaar rest weet ik niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')