abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83343346
Kimmetje! Echt? Na een paar dagen al, nu word ik wel heel benieuwd ineens!
pi_83348922
Wij kregen het advies zoveel mogelijk de kleine in de schauw en koelte te houden en toch zoveel mogelijk de helm op te laten. Maar als dat niet mogelijk was, idd uit boven de 25 graden.....
uit een aspergernest
  zondag 27 juni 2010 @ 08:58:19 #178
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83349082
Thnx, Mone!

Wendytje, met welk helmpje was dat?

Kim, daar wordt ik toch ook wel nieuwsgierig van, dat dat zo snel gaat zeg!

We zitten hierzo in het tweede wenmoment van vandaag. Het eerste ging wel goed, maar toch zakte de helm weer voor zijn ogen en vanaf dat moment ging hij zelf proberen de helm eraf te duwen Dat zag er echt zielig uit wel.. De helm dan weer hoger op zijn hoofd duwen werkt dan niet echt, dus ik ga het maandag maar wel even navragen voor de zekerheid. Voor nu is het dus maar weer veel opdoen.
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 09:00:52 #179
95408 Incantrix
pi_83349096
Oh my, en ik hoor mijn lief nu het helmpje opdoen doordat Stef enorm hard begint te huilen.. Boeh
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 10:07:01 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83349939
Aggos Incantrix, wat jammer dat het voor Stef echt even wennen is voor de helm.
Oscar heeft nooit geprotesteerd, dus ik ken dat niet echt.

Hier gaat het nog wel, maar ik ben hem zelf zo zat.
Nu heeft Oscar de laatste dagen steeds 's avonds flink koorts gehad, dus dan dat ding maar weer af en nu met de warme overdag ook goed opletten, maar ook bij ons is niks gezegd over af doen bij hoge temperaturen. Wel dat het heel veel kan zweten, maar op zich zou dat geen kwaad kunnen.

Wij zitten nu op 4 maanden en het is idd alleen nog fine tunen, dus wij zijn nu sinds een dag of 3 wel ietsje makkelijker, maar zo echt heel aan het begin is het toch echt wel van belang hem zo veel mogelijk op te hebben. Maar leuk is het niet met dit weer.

Mss dat je, voor je eigen gemoedsrust een iets aangepast schema kan doen. Bijv. iets langer uurtje op, uurtje af ofzo? Dan heeft hij hem toch op, kan hij wennen, maar zit je niet meteen aan de max heen snel al.

Bij ons raadden ze toen sowieso al een nog rustiger schema aan dan wat er in hun eigen folder stond.

Die vraag over die oren vind ik idd wel een goeie. Bij ons niet van toepassing want bij ons zijn de oren vrij, maar het is wel een interessante.
  zondag 27 juni 2010 @ 10:13:33 #181
95408 Incantrix
pi_83350075
Ja, ik kan me erg goed voorstellen dat er een punt komt waarop je er gewoon klaar mee bent, BE. Wel fijn dat je je het nu kunt veroorloven er wat makkelijker mee om te gaan

Ik wil ook erg graag het normale opbouwschema volgen, maar om eerlijk te zijn vind ik dat wel heel erg moeilijk met deze warmte, zeker omdat hij telkens erg gaat huilen als de helm erop zit en het zweet ook echt in stralen van zijn hoofd afgutst Ik wil heel graag, maar ben me er ook van bewust dat dit wel gezien moet worden als een cosmetisch hulpmiddel, dus ik vind zijn welbehagen toch ook wel belangrijk. Maar wat wordt je dáár onzeker van zeg.. Ook erg jammer dat we de helm op vrijdag kregen, dan kun je pas maandag bellen als je een vraag wil stellen..
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 10:15:52 #182
95408 Incantrix
pi_83350133
Oh, haha, ik lees nu je edit, en aan zoiets zaten wij ook te denken: wat langere pauzes tussen het helmgebruik en misschien opbouwen met telkens een kwartier erbij ipv een half uur (op het heetst van de dag dus)
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 10:19:28 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83350206
Gewoon doen Incantrix.
Het is belangrijk dat hij hem op heeft, maar nu met dit weer is het wel echt heel lastig om te wennen en dan zou ik het gewoon heel geleidelijk aan doen.
Beter zo dan dat je vandaag aan het eind van de dag zegt 'bekijk het maar, ik kap er mee'.
  zondag 27 juni 2010 @ 10:36:27 #184
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_83350565
BE, met "onze helmen" is er geen temperatuuradvies, doordat de bovenkant ook nog open is. Zweten doen ze in het begin toch wel, als het geen 25 graden is worden ze net zo zeiknat omdat het gewoon wennen is. Geen idee hoe het met de Livit helm zit trouwens. Belangrijk was ook om geen sokken en schoenen aan te trekken de eerste tijd, zodat ze ergens anders af konden koelen

Hier was het opbouwen toen ze net waterpokken had, maar wij hebben hem gewoon gelijk de tweede dag de hele dag opgehouden zonder problemen.

Incantrix, niet lullen maar opzetten. Ze zijn zo gewend, en jij ook .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 27 juni 2010 @ 10:59:44 #185
95408 Incantrix
pi_83351181
BE, thnx

Kim, ook thnx Deze moet ik wel even laten bezinken hoor (we zitten tot nu toe in elk geval op het 'normale' opbouwschema) maar je hebt eigenlijk ook wel gelijk.. Het is alleen zo enorm klote als je kind de hele boel bij elkaar gilt als de helm opgaat en af en aan blijft huilen zolang de helm erop zit Als hij trouwens in zijn stoelte zit en op de achterkant van de helm leunt, hangt de bovenrand niet voor zijn ogen en dan huilt hij beduidend minder. Of zou ik spoken zien? Hoort het helmpje echt half voor zijn ogen te hangen?
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 11:39:54 #186
14746 k_i_m
pi_83352139
Maak anders eens een foto dan? Opzich is los niet niet erg, als hij helemaal strak zit heb je grote kans op drukplekken en schaafwonden. Dus liever te los dan te strak, maar té los is ook weer niet prettig.

Zit het zoals hier te los, dat je hem een beetje van links naar rechts kan bewegen?

Of meer zo;

Of allebei?
In my life
Why do I smile
  zondag 27 juni 2010 @ 12:11:29 #187
95408 Incantrix
pi_83353048
Van allebei een beetje, maar hij zakt voorál voor zijn ogen. Heb ook het idee dat hij de helm af probeert te krijgen als de helm eenmaal voor zijn ogen zit. Even een snelle telefoonfoto:

Naarmate de tijd vordert valt de helm steeds meer over de ogen, hier is 'ie al aardig afgezakt, het kan nog iets erger. Wat de helm ook enigzins doet is roteren om zijn hoofd, om het maar zo te noemen, dan is er dus één oor bijna vrij en het andere niet meer te zien (als de helm recht zit zijn beide oren bedekt, maar wel zichtbaar).

Nu vind ik het wel plausibel dat de helm ook wat los móet zitten omdat er ruimte in moet zitten, maar als de helm echt in de weg zit bij het kijken vraag ik het me af zeg maar..

Ah well, de helm is net weer af nu, als we met het gewone schema doorgaan moet de helm over een kwartier weer op, maar ik denk dat we hem eerst even een tukje proberen te laten doen. Volgens de helmpjesman kunnen we morgen of overmorgen voor het eerst een middagslaapje proberen met de helm op.
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 12:44:05 #188
14746 k_i_m
pi_83354032
Wat ze bij ons altijd deden, was na het aanpassen van de helm de boel even liggend controleren, want dan zit hij toch anders als zittend. Als hij dan teveel zakte of schoof gingen ze hem gelijk aanpassen zodat het beter zat. Ik weet niet of ze dat bij jullie ook hebben gedaan, anders moet je er de volgende keer even naar vragen als je denkt dat hij te groot is.

Ik vind het trouwens nog wel meevallen op je foto. En dikke kans dat het over een week al een stuk minder is omdat zijn hoofd al aan het veranderen is. En hoe beter hij zit, hoe sneller hij weer aangepast moet worden. De keren dat wij vonden dat er teveel was bijgesteld en dat ze dat weer hadden aangepast, konden we na een week weer terug om hem bij te laten stellen, ipv 2 weken .
In my life
Why do I smile
pi_83363270

Als je deze foto bekijkt, lijken de oortjes toch redelijk vrij te zijn. Misschien valt het allemaal toch nog mee .
Maarre wel even goed dat je zegt; 'niet lullen maar opzetten', Kim.
Hij was wel niet voor mij bedoeld, maar ik had het wel even nodig .
Hopelijk went je zoontje snel Incantrix!
  zondag 27 juni 2010 @ 18:30:40 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83367071
k_i_m is goed he!
Het is niet leuk, maar het 'moet' gewoon echt wel even. Ik denk dat onze kinderen ons later echt wel dankbaar zullen zijn.
pi_83369189
ons helmpje was van livit maastricht

op een eerdere pagina staan foto's
Hij wordt nu bijna 5 en zijn hoofd ziet er voor een buitenstaander normaal uit. als jet het weet, dan zie je het wel
uit een aspergernest
  maandag 28 juni 2010 @ 09:43:46 #192
95408 Incantrix
pi_83388695
Thnx, Kim! Ze hebben inderdaad niet echt veel liggend gecontroleerd, de laatste pas was alleen zittend. Het is wel fijn om aan jou te kunnen vragen wat jij ervan vind

Mone, klopt, bij Stef zit er ook ruimte bij zijn oren, dus ik denk ook dat dat daarmee te maken heeft En wel spannend voor jullie ook.. Bijna he?

Overigens zijn we net teruggebeld door Livit (we hadden online een vraag gesteld) en we moeten toch nog even contact opnemen met de vestiging waar we zitten. Vanmorgen toen we hem uit bed haalden zaten er op beide slapen rode drukplekken, dus daar knelt het toch. Eerst dachten we nog dat het misschien wrijving was en hebben we de betreffende plekken afgeplakt met engels pluksel, maar binnen een half uur was het zo enorm vuurrood dat we dat er maar snel weer uitgepeuterd hebben. Nu hebben we dus aan één kant een klein stukje van de binnenhelm eruit gehaald om ruimte te maken en moet er dus binnenkort nog even bijgeschaafd worden aan de pasvorm.

Gisteren maakten we trouwens een grote omslag met het opbouwen: hij bleek warmte-uitslag te hebben in zijn nek, op de rand van de helm. Daar hebben we tijdens zijn tukje een stuk zeem opgeplakt en daarna ging het ineens zó veel beter! Hij huilde nauwelijks nog (alleen even bij het opzetten) en verder ging het a-ok! We zijn zelfs iets harder gegaan met opbouwen, omdat we tot 2x toe het idee hadden dat het nog wel kon terwijl volgens het schema de helm al af mocht. We lopen nu dus een uur voor op schema

Vanmorgen met opzetten huilde hij zelfs alleen nog bij het vastmaken van het riempje, dus dat gaat écht de goede kant uit.

De dame van livit gaf zonet nog wel het advies om zéker rekening te houden met het weer qua opbouwen en ze vond het ook beter om met 's-nachts opzetten te wachten tot na de warmste dagen. Wij hebben een enorm warm huis en als we het schema zouden volgen moet hij 'm de eerste nacht op als het volgens de voorspellingen het aller-warmst is.
3!
  maandag 28 juni 2010 @ 12:23:22 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83394782
Wat fijn dat het zo goed gaat nu zeg!
pi_83414272
Helleu, wij hebben 'm! . Twas een lang dagje, maar het ging goed. Wat een eneurm ding nog zeg op zo'n klein hooffie. Van achter is het een waar page-kopje.
Maaargoe, ik heb het nog even specifiek gevraagd Incantrix en, zoals we al dachten, worden de oortjes niet afgesloten. Thelmpje zit wel over de oren maar niet erop.
Wat fijn dat het zo snel went bij Stef zeg .
  maandag 28 juni 2010 @ 20:33:00 #195
14746 k_i_m
pi_83415160
Goed nieuws Incantrix en Mone! Ben benieuwd wanneer jullie al verschil gaan zien .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 juni 2010 @ 09:55:21 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83431825
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:57 schreef Mone het volgende:
[ afbeelding ]
in de haak.
pi_83432021
x10 & x10

Vrijdag bij de instrumentmaker geweest.
Tijn moet een 2e helm want deze is echt te klein maar hij vond het zo minimaal dat hij die beslissing van wel of niet neit ging nemen en we gister de KA af moesten wachten.

De KA vond het ook zo minimaal, oogjes staan heel iets scheef (ziet een leek niet) en oortjes nog iets en voorhoofdje 1 kant iets boller dan de andere maar dat zien leken allemaal niet.
Ze vroeg zich af of we het hem, ook nu met deze temperaturen, nog aan moeste doen om een 2e helm te doen omdat die dingetjes minimaal zijn eigenlijk en het scheve achterhoofdje heel mooi is bijgetrokken en hij nu op alle kanten slaapt.
Hij had een hele minimale afwijking en voor de ka was dat een aantal maanden geleden de doorslag om het wel te doen omdat hij met slapen nog een voorkeurshouding had.

Dus...............

Jullie allemaal nog succes met opbouwen en be met de laatste maandjes.

Heb hier veel aan gehad aan dit topic.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:09:27 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83432213
Wat fijn het-is-mij!
pi_83449359
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:02 schreef het-is-mij het volgende:
x10 & x10

Vrijdag bij de instrumentmaker geweest.
Tijn moet een 2e helm want deze is echt te klein maar hij vond het zo minimaal dat hij die beslissing van wel of niet neit ging nemen en we gister de KA af moesten wachten.

De KA vond het ook zo minimaal, oogjes staan heel iets scheef (ziet een leek niet) en oortjes nog iets en voorhoofdje 1 kant iets boller dan de andere maar dat zien leken allemaal niet.
Ze vroeg zich af of we het hem, ook nu met deze temperaturen, nog aan moeste doen om een 2e helm te doen omdat die dingetjes minimaal zijn eigenlijk en het scheve achterhoofdje heel mooi is bijgetrokken en hij nu op alle kanten slaapt.
Hij had een hele minimale afwijking en voor de ka was dat een aantal maanden geleden de doorslag om het wel te doen omdat hij met slapen nog een voorkeurshouding had.

Dus...............

Jullie allemaal nog succes met opbouwen en be met de laatste maandjes.

Heb hier veel aan gehad aan dit topic.
Wow wat heerlijk!
Hoe lang heeft hij 'm nu in totaal gedragen dan?
*alvast wat valse hoop krijgt*
pi_83451601
ja ik ben ook super blij.

Maar 3 maandjes!

Maar wij waren een grensgeval he?

Weet niet op hoeveel jullie zaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')