abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79638383
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:52 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat ik me afvraag he? Tot welke leeftijd moet je eigenlijk oppassen voor een afplatting? Tot wanneer is een hoofdje nog zo zacht dat het een platte kant kan krijgen?
vanaf een maand of 8 begint de schedel uit te harden en met een jaar of hooguit anderhalf jaar zullen er geen schrikbarende afplattingen meer optreden.

Maar jij liet Leander toch op zn buik slapen? Dus dan is de kans klein dat je bang hoeft te zijn voor een afplatting...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79639709
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

vanaf een maand of 8 begint de schedel uit te harden en met een jaar of hooguit anderhalf jaar zullen er geen schrikbarende afplattingen meer optreden.

Maar jij liet Leander toch op zn buik slapen? Dus dan is de kans klein dat je bang hoeft te zijn voor een afplatting...
Huup, jouw meisje had toch ook een afplatting op haar achterhoofd? Is dat door oefeningen weer rechtgetrokken?
Heb je misschien nog tips?
Hier is de kinderfysio donderdag langs geweest en heeft oefeningen meegegeven. Moet hem oa veel meer op zn buik leggen en hem krachtiger laten worden in het optillen van zn hoofd, en met een rol achter zn rug in de box op zn ''slechte'' kant leggen.
Zijn oortjes en gezicht waren gelukkig nog helemaal recht, maar hij heeft dus wel een afplatting rechts achter.
De eerstvolgende keer meet ze zn hoofd op
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79640200
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:57 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Huup, jouw meisje had toch ook een afplatting op haar achterhoofd? Is dat door oefeningen weer rechtgetrokken?
Heb je misschien nog tips?
Hier is de kinderfysio donderdag langs geweest en heeft oefeningen meegegeven. Moet hem oa veel meer op zn buik leggen en hem krachtiger laten worden in het optillen van zn hoofd, en met een rol achter zn rug in de box op zn ''slechte'' kant leggen.
Zijn oortjes en gezicht waren gelukkig nog helemaal recht, maar hij heeft dus wel een afplatting rechts achter.
De eerstvolgende keer meet ze zn hoofd op
nouja dat dus, heel veel op de buik leggen zodat hij daaraan went en het nekje steeds sterker wordt.
Wij lieten Amélie altijd liggen tot ze ging mopperen, dan heel even laten mopperen en dan weer oppakken. Op die manier hield ze het steeds een heel klein stukje langer vol.

De fysio heeft bij ons een hydrofiele luier opgerold onder het onderlaken in haar bedje gelegd, precies zo zodat ze met haar schoudertje en armpje ietsjes omhoog ligt, op die manier werd ze van de 'slechte kant' af gedwongen. Kostte wel een dag of twee protest dat was niet leuk, maar goed.

Er is een nekrol voor baby's te koop. Zo'n reiskussentje weet je wel die je voor volwassenen ook hebt, als je die gebruikt in de maxicosi dan krijgt Wolf wel voldoende steun maar raakt zn hoofdje de cosi niet (dat ding is keihard, die cosi!)

We legden Amélie op haar zij in de kinderwagen, beetje schuin tegen de zijkant aan zeg maar en dan zo ingestopt dat ze niet kon rollen.

En euhm, verder kan ik je niet zoveel tips geven. Dit is zo'n beetje wat wij gedaan hebben. Ohja we hebben een bumbo stoeltje gekocht dus met het idee van 'dan is ze in ieder geval van haar hoofd af, als ze maar niet ligt' Dat hielp. Ik heb haar veel gedragen en ook veel op schoot gezeten met haar in plaats van op de grond gelegd enzo.
Ik geloof dat het de fysio was van BE die zweert bij hangmatjes voor in de box, dat zou je ook nog kunnen doen.

En wij hebben zo'n pittenmatrasje gehad voor in het bedje, dat hielp ook heel erg.

De scheve afplatting is wel enorm weggetrokken hier (105% nu laatste meting ipv 108.8 )
Ze is wel aan haar achterhoofdje nog ietsje plat (brachycefalie) dus echt in het midden zeg maar, maar dat is niet heel dramatisch en dat trekt enorm bij nog als ze gaat kruipen enzo. We zien het nu al met de dag bijtrekken omdat ze de hele dag zelf rechtop zit en anders op haar buik ligt.
en we zijn vier keer bij een osteopaat geweest. De voorkeur was echt hardnekkig en na 3 behandelingen was hij nagenoeg weg. Het moet je ding zijn, ik hield er ook niet van, maar ik was wel de wanhoop nabij toen. Achteraf had ik het eerder willen doen maar ik kan me goed voorstellen dat je misschien je bedenkingen hebt.

Succes, het is heel vervelend om er zo verplicht mee bezig te moeten zijn.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 27 maart 2010 @ 12:20:40 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79640295
Hangmatje in de box werd idd aangeraden omdat er dan gewoon minder druk op het hoofdje zit.
Oscar sliep dus regelmatig in het hangmatje in de box.
pi_79641589
Wow, dankjewel Huup voor al deze tips , zitten zeker dingen bij waaraan ik zelf niet gedacht zou hebben, en ook de kinderfysio niet benoemd heeft (de tips van haar deed ik eigenlijk al zo gauwik zn platte hoofd opmerkte)
We gaan iig hard aan de slag
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79697248
quote:

[..]

Oh ok, bedankt.

Maar het was niet voor Leander. Die sliep idd altijd op zijn buik. Maar was voor mijn neefje. Die is 3 weken jonger dan Leander en heeft nog steeds sterke voorkeurshouding. En ik had het idee dat zijn afplatting erger was geworden maar mijn moeder zei van niet omdat dat helemaal niet meer kon. Maar dat kan dus nog wel!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 29 maart 2010 @ 14:58:11 #107
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79707332
quote:

[..]

vanaf een maand of 8 6 begint de schedel uit te harden en een jaar of hooguit anderhalf jaar rond een maand of 8 zullen er geen schrikbarende afplattingen meer optreden.
Echter is het verschil tussen verslechtering en verbetering onder de 6 maanden zeer groot, en daarboven gaat het gewoon veel langzamer omdat het hoofd niet zo snel meer groeit. Hoe oud is dat kindje dan, Menicole?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_79707440
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:58 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Echter is het verschil tussen verslechtering en verbetering onder de 6 maanden zeer groot, en daarboven gaat het gewoon veel langzamer omdat het hoofd niet zo snel meer groeit. Hoe oud is dat kindje dan, Menicole?
Over 2 weken 8 maand!
  maandag 29 maart 2010 @ 15:09:24 #109
14746 k_i_m
pi_79707775
Ik weet niet wanneer je hem voor het laatst gezien hebt, maar als je een verschil ziet in bijvoorbeeld één week tijd kan ik me dat bijna niet voorstellen. Als je hem 2 maanden niet gezien hebt zou ik het me wel voor kunnen stellen, zeker als de voorkeur nog steeds hardnekkig is waardoor er geen verbetering kan optreden.
In my life
Why do I smile
pi_79709245
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet niet wanneer je hem voor het laatst gezien hebt, maar als je een verschil ziet in bijvoorbeeld één week tijd kan ik me dat bijna niet voorstellen. Als je hem 2 maanden niet gezien hebt zou ik het me wel voor kunnen stellen, zeker als de voorkeur nog steeds hardnekkig is waardoor er geen verbetering kan optreden.
Ik had hem al heel lang niet gezien. Denk al bijna 3 maand niet. Mijn ma zei dat het daardoor kwam. Omdat ik Leander zijn hoofdje gewend ben en dan ineens de afplatting zie bij mijn neefje. Maar zondag zie ik mijn broer en schoonzus ook dan zal ik eens vragen of ze er mee bezig zijn ofzo!
pi_79884351
het is mij? wanneer komt de helm?

gr jesje
pi_79885072
Over een weekje heeft ie hem.
9 april moeten we hem s middags ophalen.
Soms denk ik nu, het lijkt iets minder te zijn geworden maar dat is dan ook weer net hoe je erop kijkt.
we wachten af en hij zei gelukkig laatst aldat hij hem over een paar maandjes ws alleen nog maar s nachts op hoeft.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:07:41 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79899343
Vandaag op controle geweest en alles was goed. Nog even gemeten en toen bleek dat de schuine afwijking eerst 19% was en nu, na 6 weken, al 2%!

*weer weet waar ze het voor doet...
Nou ja... hij eigenlijk.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:56:41 #114
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79900613
Spannend Het-is-mij! Toch best een heel iets he?

BE, OMG, wát een spectaculaire verbetering! Fantastisch!!

Wij zijn ondertussen ingeschreven bij het Erasmus en horen binnenkort wanneer we erlangs moeten voor de intake. Ik ben heel benieuwd wat ze daar gaan zeggen, omdat de afplatting zelf flink is afgenomen. Als hij wel dat helmpje nodig heeft ga ik vragen of het aangemeten kan worden bij een bedrijf in Wateringen waar ik het met BE over heb gehad, omdat ze daar het soort helmpje hebben dat ons het fijnst lijkt.
3!
pi_79900675
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:56 schreef Incantrix het volgende:
BE, OMG, wát een spectaculaire verbetering! Fantastisch!!
inderdaad top!
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:09:11 #116
14746 k_i_m
pi_79901036
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag op controle geweest en alles was goed. Nog even gemeten en toen bleek dat de schuine afwijking eerst 19% was en nu, na 6 weken, al 2%!

Nou ja... hij eigenlijk.

Goed zeg! Het gaat echt supersnel he? .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:15:52 #117
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79901244
Oh wauw BE .
pi_79901670
Wow, dat is een enorme verbetering zeg, wat goed
pi_79912915
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:07 schreef Brighteyes het volgende:

Nou ja... hij eigenlijk.
Wow dat het zo snel kan gaan! Betekent het ook meteen dat je mag gaan afbouwen, of werkt het zo niet?
Ons zoontje moet er hoogstwrs ook aan geloven, geloof niet dat we het nog weggewerkt krijgen.
Wat ik me nog afvroeg; krijg je nou veel (rare) reacties op 't helmpje? Lijkt me enorm irritant namelijk en kan me daar nu al over opwinden .
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:02:21 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79914387
Ik heb het verkeerd gezegd vanmiddag, het is van 19mm naar 2mm ipv % maar goed, even indrukwekkend wel!

Ik krijg helemaal geen gekke reacties eig. Wel mensen die vragen waarom hij hem op heeft, maar dat vind ik niet zo heel erg. En verder valt het me eig. enorm mee!

We mogen niet gaan afbouwen. Ik heb dat vandaag nog gevraagd, nav het verhaal van hetismij dat de helm bij hun maar een kortere periode full-time op moet, maar bij Westland doen ze dat dus niet omdat het hoofdje wel enorm verbeterd kan zijn, maar de schedelnaden zijn nog niet dichtgegroeid en met in de wipstoel zitten en gewoon op de grond liggen is er nog steeds druk op het schedeltje. Zij adviseren dus full-time tot aan 1 jaar. Dus daar gaan we dan maar gewoon voor.
Ik weet nog steeds niet wat ik ga doen als het van de zomer 25 graden is en hij echt het zweet van zijn koppie heeft lopen hoor... maar dat zie ik dan wel weer.
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:04:06 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79914439
wat goed, BE, dat die scheefgroei al zo sterk en snel is teruggedrongen!
in de haak.
pi_79914709
Oh nog altijd indrukwekkend volgens mij .
Ik weet het bij ons alleen in procenten trouwens, 111% en we hebben nog 2 maanden om dat tot 104% te krijgen .
Naja ik wil er niet al te dramatisch over doen (als dit het ergste is, valt het natuurlijk mee), maar toch is het niet leuk. Jij zei dat pas ook geloof ik, dat hoofdje dat je dan wil kussen. Pff met die lekkere pluisharen. Oh well.
Bij je zoontje staat 'ie trouwens erg cute!
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:18:38 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79914899
Wij zaten ook op de 111,nogwat.
En ons is verteld dat dat soort afwijking echt vrijwel nooit meer zelf zomaar terug verbeteren naar acceptabele waardes...

Oh en thanks! Wij vinden dat ook wel, maar ja, wij zijn bevooroordeeld.
pi_79915081
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het verkeerd gezegd vanmiddag, het is van 19mm naar 2mm ipv % maar goed, even indrukwekkend wel!

Ik krijg helemaal geen gekke reacties eig. Wel mensen die vragen waarom hij hem op heeft, maar dat vind ik niet zo heel erg. En verder valt het me eig. enorm mee!

We mogen niet gaan afbouwen. Ik heb dat vandaag nog gevraagd, nav het verhaal van hetismij dat de helm bij hun maar een kortere periode full-time op moet, maar bij Westland doen ze dat dus niet omdat het hoofdje wel enorm verbeterd kan zijn, maar de schedelnaden zijn nog niet dichtgegroeid en met in de wipstoel zitten en gewoon op de grond liggen is er nog steeds druk op het schedeltje. Zij adviseren dus full-time tot aan 1 jaar. Dus daar gaan we dan maar gewoon voor.
Ik weet nog steeds niet wat ik ga doen als het van de zomer 25 graden is en hij echt het zweet van zijn koppie heeft lopen hoor... maar dat zie ik dan wel weer.
BOVEN DE 23 GRADEN MAG HIJ NIET OP DUS DAT PROBLEEM IS OOK OPGELOST METEEN
pi_79915102
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:49 schreef het-is-mij het volgende:
Over een weekje heeft ie hem.
9 april moeten we hem s middags ophalen.
Soms denk ik nu, het lijkt iets minder te zijn geworden maar dat is dan ook weer net hoe je erop kijkt.
we wachten af en hij zei gelukkig laatst aldat hij hem over een paar maandjes ws alleen nog maar s nachts op hoeft.
spannend en bij vragen en of tips mag je me altijd roepen he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')