abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83825057
Kim nee tis geen wondje inderdaad, danku .
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:26:18 #227
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83825144
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:17 schreef Mone het volgende:
Hiero en daaro gaat goed zo ! .
Hahaha

BE, ik denk dat het voor elke ouder fijn is de ervaringen van anderen te horen. Zo ben ik enorm blij met de adviezen van Kim, jou en Het-is-mij, maar ook bijv. van Huup Met jouw info erbij kunnen die mensen in elk geval een afgewogen keuze maken
3!
pi_83825379
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat meiden!

Ik heb me van de week echt schaamteloos tegen iemand aan bemoeit.
Kindje van het kdv bij Oscar in de groep, echt behoorlijke afplatting en dan ook schuin omhoog vanaf de zijkant gezien. Ze had mij wel eens aangesproken bij het kruidvat waar ze werkt en ze vertelde toen dat ze twijfelden.
De kdv leidsters vertelden me dat van de week ook en toen ben ik heel brutaal woensdag naar het kruidvat gegaan en heb nog een keer praatje met haar aangeknoopt.
Normaal zou ik het echt nooit doen, maar dat kindje heeft echt ene behoorlijke afplatting, erger dan dat Oscar het had.

Ze vond het gelukkig helemaal niet erg, wilde graag nog mijn ervaringen horen en ze vond het idd ook wel een idee dat dat ding gewoon af kan als je naar een verjaardag gaat waar je geen zin in vragen of blikken hebt. Zo heb ik nog een paar dingen verteld en ze zou het iig meenemen. Ze hebben wel volgende week een afspraak hier in het ziekenhuis, dus ik hoop dat ze daar alsnog het besluit nemen het te doen. Het is zo zonde en het is wel een soort van 'nu of nooit' met die dingen. Over een paar maanden kan het niet meer.
Haha wat goed dat je dat hebt gedaan. En dat ze al aan het twijfelen was, maakt het ook weer anders toch. Het is pas echt gebemoei als je wist dat ze antihelm zou zijn.
pi_83825538
Ben ook blij met de adviezen hier trouwens .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:53:45 #230
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_84390237
Monepone, hoe gaat het nu? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_84518586
_O- die nieuwe pic weer!
Maargoe, het gaat heel goed hier! We hebben een gruwelijk hete vakantie achter de rug, koorts en nog meer hittegolf, maar nu draagt hij 'm alweer anderhalve week fulltime.
Waar ik nog wel erg van baal is het verminderde oogcontact. Daar moet je echt zo extra je best voor doen om dat te behouden. Hij kruipt de hele dag en dan zie je alleen helm en tijdens het wandelen ook. Oh en die luft uit de gaatjes, my god! Echte goudse :|W . Lief dat je het effe vraagt K_I_Mmetje :* .
Hoe gaat het bij jou Incantrix?
En voor jouw zoon zit het zeker bijna op Brighteyes??
  maandag 26 juli 2010 @ 22:12:46 #232
95408 Incantrix
pi_84524378
Hey Mone, fijn dat het zo goed gaat *O* Hiero ongeveer hetzelfde verhaal hoor, incl. de koorts en ondertussen weer netjes opgebouwd. Wat jij zegt van het missen je kleintje echt makkelijk aan te kunnen kijken vind ik ook heel herkenbaar, dat is af en toe best wel even slikken he? Nouja, ik ga maar gewoon vaak bij hem over de grond liggen dweilen kan hij tenminste mijn bril slopen en mijn haren uit mijn kop trekken gezellig met me spelen enzo ;)

En het resultaat is ook zó goed! *O* Ben er blij mee hoor, het heeft dus echt wel effect:

Mooi al wel he? Zéér motiverend wat mij betreft!
3!
pi_84524576
Zeker goed resultaat! Je ziet echt een bolletje komen he? Fijn zeg!
  maandag 26 juli 2010 @ 22:48:35 #234
95408 Incantrix
pi_84526168
Geweldig wel he? Is het bij jou/jullie ook al zo duidelijk?
3!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:33:45 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84536608
Wow Incantrix, wat een verschil al zeg! :o _O_ Zeker motiverend! :Y

Wij kregen afgelopen zaterdag een klein beetje op ons kop toen ik eerlijk opbiechtte dat Oscar de helm niet zo heel veel op had toen het zo warm was. Volgens hem kon dat prima, beetje afdrogen en gewoon de helm weer op etc. etc. En dat is ook wel zo, maar gevoelsmatig, omdat we al zo tegen het eind lopen dachten wij dat het wel kon.
Niet dus. :o Niet superschokken, maar het verschil tussen de 2 zijden was toch wel 2mm groter weer dan de vorige keer! :o Dat verbaasde me echt!
Dus sindsdien heeft Oscar de helm weer non-stop op! :@ Ok, het is nu ook niet heet, dus we hadden het sws wel gedaan, maar toch.

14 augustus weer een afspraak en dan gaan ze weer een scan van zijn bolleke maken.
De fysio komt as dinsdag en dan gaat zij ook een meting doen. Ben benieuwd naar het percentage. :Y
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:16:42 #236
14746 k_i_m
pi_84537334
Wat een verschil Incantrix :o. Ben je niet onwijs blij dat je nu kan zien dat het echt goed gaat komen?

En Mone, ik ben trots op je! Voor je het weet mag ie weer af, en een half jaar daarna ben je al vergeten dat hij ooit op is geweest :Y.
In my life
Why do I smile
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:35:53 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84935393
Vanmorgen kwam hier de fysio langs. Vorige week gemeten en ze had de berekening gedaan. Was het papiertje vergeten, maar dacht zo even uit haar hoofd 102kommanogwat! :o *O* Daar ben ik echt zo blij mee! Het was 111,7%!

Voor de duidelijkheid, een perfect hoofd is 100% en het percentage geeft dus de afwijking aan...
pi_84940314
BE wat een fijn nieuws! *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84956441
@ Incantrix, wat gaat ie al goed!

@ Mone, hoe gaat het daar?

@ BE, wow das echt een mega verschil zeg!
Hoe lang moet hij nog?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:43:49 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84958029
Nog een week of 3 als het goed is. :Y
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 09:53:20 #241
95408 Incantrix
pi_84967871
BE, woah! Wat goehoed!! *O* *O* *O*

Nog eventjes en je bent helemaal van al het gedoe af, wat fijn! En dan is je ventje dus ook bijna jarig :o
3!
pi_84968706
Wat fijn BE!! *O*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:05:11 #243
95408 Incantrix
pi_85156685
Pffff, zo, mag ik hier even klagen? Mag wel toch? Ik ben even zó teleurgesteld.. De vorige controle zijn we een week eerder als in eerste instantie gepland teruggegaan, omdat het helmpje constant Stef's oog dichtdrukte en de helm ook heel scheef zat. We hadden er zelf twee kleine stukjes vulling uitgehaald (in overleg met Livit) i.v.m. drukplekken op zijn slapen.

De dame die mij hielp zei dat het helmpje verder an sich wel goed zat, maar dat er achteraan te weinig ruimte was gekomen (dit doordat de eerste vervorming zich natuurlijk al had aangediend) en ze zei dat ze zijn koppie al best wel mooi vond enzo. Ik was daar erg blij mee, maar heb haar nog wel gevraagd hoe het zat met die rare bulten boven Stef's oren. Voorheen zat er nl. een soort uitstulping schuin boven/achter zijn oren en aan één kant was deze ondertussen weg, maar aan de andere kant zat 'ie nog. Dat was geen probleem zei ze, dat zou vanzelf wegtrekken. Vervolgens heeft ze achterin de helm vulling weggeknipt om veel ruimte voor zijn achterhoofd te maken, want rond de 8 maanden is er weer een groeistuip en dan kon daar optimaal gebruik van worden gemaakt.

Enfin, de helm zat érg los om zijn hoofd daarna, maar dat was dus goed. Het riempje zat goed strak onder zijn kin en dat moest zo blijven, en dan ging het allemaal goedkomen.

Vandaag dus opnieuw controle, bij weer een andere collega. Deze meneer had ik nog niet eerder gezien. Ik begon Stef's helm al af te doen, maar dat wilde hij graag zelf doen. Terwijl hij daarmee bezig was begon hij er ook aan te draaien en te doen en vroeg meteen 'komt zijn oor ook wel eens vrij? Doet de helm dit vaak?" en zette de helm heel scheef. Ik kon niet anders dan beamen dat dit het geval was. Ik vertelde dat er veel ruimte was gemaakt voor de komende groeistuip. Nadat de helm af was gegaan zei hij meteen "de afwijking zit op rechts he?" dus ik begon nog te vertellen dat hij juist praktisch volkomen symmetrisch was toen we aan het helmpje begonnen, en dat ons gezegd was dat dat de afwijking is die het beste te corrigeren is. Later begon die man weer over Stef's afwijking op rechts en toen heb ik ook maar meteen weer mijn vraag over die bult boven zijn oor erin gegooid en toen riep hij "Ja, dát is dus die afwijking waar ik het over heb."

:'(

Stef's hoofd is dus wel mooi rond aan het worden, maar wel ásymmetrisch :'( Nu dacht ik vandeweek ook al gezien te hebben dat zijn ene oor ook verder naar voren is gaan staan als het andere, maar ik dacht eigenlijk dat ik gek was geworden. Niet dus. Mijn kind wás plat, maar symmetrisch en is nu dus ronder en asymmetrisch en ik baal ZO vreselijk dat ik het wel eerder heb gevraagd, maar me zó heb laten afschepen, en dat mijn ventje de afgelopen weken dus met een helm op heeft gelopen die zowat niks deed omdat 'ie vééls te wijd was en deze meneer heeft werkelijk zijn hele helm verbouwd om nu die afwijking nog te corrigeren :'(

Het zal best goedkomen hoor, allemaal, daar ben ik wel van overtuigd, maar ik vind het echt bizar dat je dus binnenkomt met een zo goed als symmetrisch kind en dat bij de controle er niet eens uit wordt gehaald dat daar iets niet goedgaat! Dat er bij diezelfde controle ook nog een fout wordt gemaakt met het aanpassen van de helm komt daar dus nog eens bovenop. Lekker dan.

De meneer die ons vandaag heeft geholpen leek ook zeer geïrriteerd en hij deed iets wat zijn collega's tot nu toe niet gedaan hebben, maar ik weet niet goed wat dat was. Alsof hij meer naar Stef keek en het helmpje daarop aanpaste ofzo, in plaats van een helm maken en kijken of het hoofd erbij past.. Ik weet het niet, ik ben enorm teleurgesteld in de expertise van de mensen die ons tot nu toe hebben geholpen en we gaan van het weekend een klachtenbrief schrijven en vragen of we voortaan niet door deze meneer geholpen kunnen worden. Hij is vandaag bijna 2 uur bezig geweest met aanpassingen, kwam terwijl hij de helm in de werkplaats aan het aanpassen was nog even terug om een foto van Stef's hoofd te maken om mee te nemen en dat soort dingen meer. Dat gaf zo'n ander gevoel..

Owja, wat ook nog heel suf was: toen ik aan die dame van de vorige keer vertelde dat Stef zijn helm 's-nachts niet op krijgt van ons omdat hij op zijn buik slaapt (met zijn voorhoofd op het matras) zei ze dat we het anders toch maar moesten proberen, omdat dat toch wel érg veel tijdswinst gaf en dat dat pas erg was als er een afwijking kwam. Natuurlijk niet naar geluisterd (mooi verhaal, dan zit míjn kind dadelijk met een afwijking!), vandaag hoorde ik haar collega aan andere mensen vertellen dat het dragen van het helmpje tijdens het slapen erg wordt afgeraden bij kinders die op hun buik slapen. Duf wijf! Als ik naar haar had geluisterd was er misschien nog wel een ergere afwijking ontstaan ook :(

Mone, hoe is het bij jou nu?

BE, ben je lekker aan het aftellen? *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 11-08-2010 21:45:24 ]
3!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:55:08 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85161949
Wat een raar gebeuren Incantrix... :{

Als ik het zo hoor ben ik stiekem wel een beetje blij dat ik niet voor de livit helm gegaan ben. :@

Sowieso blijf ik het apart vinden dat bij 'onze' helm het geen probleem is dat Oscar op zijn buik slaapt trouwens.

Over die oren, dat is wel heel erg balen, maar... mij is verteld, door de revalidatiearts in het ziekenhuis, dat de stand van de oren niet verbeterd kan worden door de helm, dus het lijkt mij eig. ook niet dat de stand ervan verslechterd kan worden? Of ze moeten de helm wel echt heel raar hebben gemaakt. :?
Nou ja goed, 'gelukkig' ben je nog wel op tijd bij en kan er nog genoeg aan verbeterd worden de komende tijd! :o :Y

Over het aanpassen van de helm, ik weet natuurlijk niet of dat bij de livit helm kan, maar bij ons doen ze het zo dat we de helm niet mogen wassen een paar dagen voor de controle want dan kunnen ze aan de binnenkant van de helm, aan de verkleuring door vuil, goed zien waar er wat bijgewerkt moet worden. Dus naar aanleiding van de druk van het koppie in de helm, niet zomaar omdat er een groeispurt aan zit te komen... Dat is ook onzin, want hoe weet je nou hoe dat precies verloopt, het lijkt me dat dat toch wel anders is voor elk schedeltje.

Raar hoor, kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent. :N
pi_85174060
@ Incantrix, bah wat een verhaal.
Zit je toch ook niet op te wachten en zo stap je een traject niet in.

Toch fijn dat je hem gister wakker hebt gemaakt en de afspraak niet nog verzet hebt, dan had je ws helemaal gebaald.
Ook fijn dat die man nu wel ff de tijd nam, hopelijk heeft hij hem nu even heel goed gemaakt dat jullie toch weer merken dat hij beter zit en toch weer sneller verschil merken.

Succes ermee!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:01:25 #246
95408 Incantrix
pi_85174737
BE, ik kan me enorm voorstellen dat je blij bent dat je niet bij Livit terecht bent gekomen. Nu schijnt het ook per filiaal wel te kunnen schelen, maar Rotterdam was de enige optie die voor ons écht te doen was. Wat op de buik slapen betreft: kan het zijn dat Oscar's helm 'dunner' is? Die van Stef steekt aan de voorkant een flink stuk uit, ik kan me voorstellen dat dat problemen geeft als een kind er structureel op gaat liggen.

En die oren, jah, dat was ook waarom ik dacht dat ik gek was, maar als je bijv. twee bobbels in vloerbedekking hebt en je plakt voor de bobbel een dingetje, een macaroni-tje ofzo, verschuift één van die dingetjes ook als je één bobbel gladtrekt en één niet. Het zal dus denk ik nog wel herstellen als die andere bult ook nog gecorrigeerd word en het verschil is lang niet zo zichtbaar als dat zijn afplatting was, dus in die zin is het wel een verbetering.. Maarja, ik ben er gewoon niet gelukkig mee. We gingen aan de helm om de bestaande afwijking te corrigeren, niet om een nieuwe afwijking te veroorzaken. Ik vind het ook raar dat ze helemáál geen notie lijken te hebben van hoe de afwijking eruit zag toen we binnenkwamen en ook tussendoor wordt er eigenlijk niet gemeten of wat ook. Hoe weet je dan in vredesnaam of het allemaal wel goed gaat? Tuurlijk kun je dat zíen, maar in dit geval wordt er dus niet uitgehaald dat een symmetrisch hoofdje asymmetrisch gecorrigeerd wordt. Heel erg slecht, wat mij betreft.

Het-is-mij, dat is inderdaad precies het verhaal: dit was gewoon niet de deal. Wij zijn ervoor gegaan met de helm en doen ons best er zo veel mogelijk mee aan de slag te zijn, dan verwacht ik van de helmenmaker ook dat ze ervoor zorgen dat we goede spullen hebben om mee te werken. Dit irriteert me mateloos :{

En inderdaad, ben blij dat ik dacht 'je weet nooit, gewoon gaan!' :')
3!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:17:47 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85176547
Het heeft nu geen zin meer, maar wij zitten dus ook in Rotterdam... Dus dat had evt. wel gekund, maar dat is de koe in de kont kijken. ,)

Ik vind het idd wel vreemd hoor. :Y Ze werken dus bij ons de helm bij nav de plekken in de helm, maar bij de voorlaatste controle keek hij ook nog eens goed naar Oscar's koppie en besloot rechts voor nog wat meer ruimte te maken (terwijl dat niet de initiele correctieplek was) omdat daar dan evt. nog wel wat bij kon om de boel nog ronder te maken. Dus idd wel goed zijn hoofd in de gaten houden om te zien hoe of wat. Vreemd allemaal. Maar goed, iig toch wel een flinke berg verbetering bij Stef ook, maar ik snap dat je zegt dat het dan niet de bedoeling is dat er een ander probleem bij komt...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:30:24 #248
14746 k_i_m
pi_85176893
Wat raar Incantrix, dat het zoveel verschil maakt wie je hebt. Wij hadden een vaste mevrouw dus niet elke week iemand anders, dus ik heb daar geen ervaring mee.

Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met dat Stef een symmetrisch hoofd had. De oren stonden toch zoiezo al scheef? Of bedoel je de bult/rand boven de oren die je nu aan één kant hebt? Volgens mij zijn er op het redressiehelm forum meer kindjes met een Livit helm die dit hebben gekregen, ik weet alleen niet meer wat ze er precies aan gedaan hebben :@. Maar het trekt wel weg volgens mij :Y.
In my life
Why do I smile
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:52:54 #249
95408 Incantrix
pi_85177548
Oh, wij hebben tot nu toe nog niet één keer dezelfde persoon gehad eigenlijk :{ Dat zal ook al wel schelen misschien, ik weet het niet.

Stef was behoorlijk symmetrisch bij de laatste meting, ik heb het even opgezocht en dit schreef ik eerder:

quote:
Zijn hoofd is bijna 100 % in de breedte (iets van 98,9 geloof ik) en in de lengte iets van 101,3 %. Zijn oren schelen 1 mm. van elkaar.
De afplatting zelf was ook recht en zat niet aan één kant van zijn hoofd zeg maar. Zoals bij een theekopje, om het maar zo te zeggen. De bulten boven zijn oren zaten er toen ook al, aan allebei de kanten. Nu is er dus ééntje weg, terwijl de andere er nog zit. Zoals ik het gisteren begreep is daarnaast de afplatting zelf nu erger aan de rechterkant als aan de linkerkant. En dank voor je tip, ik ga daar weer eens kijken :)

En we zijn natuurlijk nog niet klaar met die helm, dus ik ga ervan uit dat het nog bij gaat trekken allemaal. Het is nu geconstateerd en de helm is erop aangepast, in die zin dus geen man overboord. Ik irriteer me alleen aan het gemak waarmee aan mijn vraag voorbij werd gegaan de vorige keer, terwijl er dus wel een probleem(pje) mee geconstateerd had kunnen worden. Nu hebben we 4 weken verloren eer het is bijgesteld. Dat daarnaast de helm veels te groot gemaakt was vind ik ook jammer.

Anyway, ik ga me verder maar gewoon eens bij de Livit melden met dit verhaal. We zien wel..
3!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:47:30 #250
14746 k_i_m
pi_85179439
Okee, ik had de foto een paar pagina's geleden nog in mijn hoofd, waarop je kan zien dat ze wel iets scheef staan. Ik had niet meegekregen dat dat gecorrigeerd is in de tussentijd, excuus :).

Tja, het gemak waarmee mensen alles maar wegwuiven blijft mij verbazen. Zeker als het een orthopeed betreft. Wij zijn altijd heel serieus genomen, dat was echt een verademing na alle huisartsen en kinderartsen die in eerste instantie het afdeden met "joh, dat trekt wel bij hoor!"

Onze fysio bijvoorbeeld (wat was ik blij met haar O+. ) heeft eens gezegd dat ze tegenwoordig steeds meer kindjes kreeg van 4, 5 jaar oud met een nog steeds behoorlijke misvorming van het hoofd. Dat ze het zó erg vond dat die ouders niet eerder waren gekomen, zodat ze ze door had kunnen sturen voor een helmpje. Als je dat soort mensen om je heen hebt die het net zo serieus nemen als jezelf, dan geeft het ook een stuk rustiger gevoel als ze de helm een keer te groot maken om gelijk aan de bel te hangen.
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')