Pffff, zo, mag ik hier even klagen? Mag wel toch? Ik ben even zó teleurgesteld.. De vorige controle zijn we een week eerder als in eerste instantie gepland teruggegaan, omdat het helmpje constant Stef's oog dichtdrukte en de helm ook heel scheef zat. We hadden er zelf twee kleine stukjes vulling uitgehaald (in overleg met Livit) i.v.m. drukplekken op zijn slapen.
De dame die mij hielp zei dat het helmpje verder an sich wel goed zat, maar dat er achteraan te weinig ruimte was gekomen (dit doordat de eerste vervorming zich natuurlijk al had aangediend) en ze zei dat ze zijn koppie al best wel mooi vond enzo. Ik was daar erg blij mee, maar heb haar nog wel gevraagd hoe het zat met die rare bulten boven Stef's oren. Voorheen zat er nl. een soort uitstulping schuin boven/achter zijn oren en aan één kant was deze ondertussen weg, maar aan de andere kant zat 'ie nog. Dat was geen probleem zei ze, dat zou vanzelf wegtrekken. Vervolgens heeft ze achterin de helm vulling weggeknipt om veel ruimte voor zijn achterhoofd te maken, want rond de 8 maanden is er weer een groeistuip en dan kon daar optimaal gebruik van worden gemaakt.
Enfin, de helm zat érg los om zijn hoofd daarna, maar dat was dus goed. Het riempje zat goed strak onder zijn kin en dat moest zo blijven, en dan ging het allemaal goedkomen.
Vandaag dus opnieuw controle, bij weer een andere collega. Deze meneer had ik nog niet eerder gezien. Ik begon Stef's helm al af te doen, maar dat wilde hij graag zelf doen. Terwijl hij daarmee bezig was begon hij er ook aan te draaien en te doen en vroeg meteen 'komt zijn oor ook wel eens vrij? Doet de helm dit vaak?" en zette de helm heel scheef. Ik kon niet anders dan beamen dat dit het geval was. Ik vertelde dat er veel ruimte was gemaakt voor de komende groeistuip. Nadat de helm af was gegaan zei hij meteen "de afwijking zit op rechts he?" dus ik begon nog te vertellen dat hij juist praktisch volkomen symmetrisch was toen we aan het helmpje begonnen, en dat ons gezegd was dat dat de afwijking is die het beste te corrigeren is. Later begon die man weer over Stef's afwijking op rechts en toen heb ik ook maar meteen weer mijn vraag over die bult boven zijn oor erin gegooid en toen riep hij "Ja, dát is dus die afwijking waar ik het over heb."

Stef's hoofd is dus wel mooi rond aan het worden, maar wel ásymmetrisch

Nu dacht ik vandeweek ook al gezien te hebben dat zijn ene oor ook verder naar voren is gaan staan als het andere, maar ik dacht eigenlijk dat ik gek was geworden. Niet dus. Mijn kind wás plat, maar symmetrisch en is nu dus ronder en asymmetrisch en ik baal ZO vreselijk dat ik het wel eerder heb gevraagd, maar me zó heb laten afschepen, en dat mijn ventje de afgelopen weken dus met een helm op heeft gelopen die zowat niks deed omdat 'ie vééls te wijd was en deze meneer heeft werkelijk zijn hele helm verbouwd om nu die afwijking nog te corrigeren

Het zal best goedkomen hoor, allemaal, daar ben ik wel van overtuigd, maar ik vind het echt bizar dat je dus binnenkomt met een zo goed als symmetrisch kind en dat bij de controle er niet eens uit wordt gehaald dat daar iets niet goedgaat! Dat er bij diezelfde controle ook nog een fout wordt gemaakt met het aanpassen van de helm komt daar dus nog eens bovenop. Lekker dan.
De meneer die ons vandaag heeft geholpen leek ook zeer geïrriteerd en hij deed iets wat zijn collega's tot nu toe niet gedaan hebben, maar ik weet niet goed wat dat was. Alsof hij meer naar Stef keek en het helmpje daarop aanpaste ofzo, in plaats van een helm maken en kijken of het hoofd erbij past.. Ik weet het niet, ik ben enorm teleurgesteld in de expertise van de mensen die ons tot nu toe hebben geholpen en we gaan van het weekend een klachtenbrief schrijven en vragen of we voortaan niet door deze meneer geholpen kunnen worden. Hij is vandaag bijna 2 uur bezig geweest met aanpassingen, kwam terwijl hij de helm in de werkplaats aan het aanpassen was nog even terug om een foto van Stef's hoofd te maken om mee te nemen en dat soort dingen meer. Dat gaf zo'n ander gevoel..
Owja, wat ook nog heel suf was: toen ik aan die dame van de vorige keer vertelde dat Stef zijn helm 's-nachts niet op krijgt van ons omdat hij op zijn buik slaapt (met zijn voorhoofd op het matras) zei ze dat we het anders toch maar moesten proberen, omdat dat toch wel érg veel tijdswinst gaf en dat dat pas erg was als er een afwijking kwam. Natuurlijk niet naar geluisterd (mooi verhaal, dan zit míjn kind dadelijk met een afwijking!), vandaag hoorde ik haar collega aan andere mensen vertellen dat het dragen van het helmpje tijdens het slapen erg wordt afgeraden bij kinders die op hun buik slapen. Duf wijf! Als ik naar haar had geluisterd was er misschien nog wel een ergere afwijking ontstaan ook
Mone, hoe is het bij jou nu?
BE, ben je lekker aan het aftellen?
[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 11-08-2010 21:45:24 ]