Aangezien ik tegenwoordig een leuke klus heb waar ik mij voortdurend netjes ingepakt vertoon, vond ik dat ik wel wat pak bij mocht. Ik heb op dit moment 3 rokje, 1 broek, 2 jasjes. Daar kan ik heel behoorlijk mee combineren, maar vooral slechts 1 broek is wat krapjes.
Aangezien ik zéér te spreken ben over model & pasvorm van de
suityourself-broek, wou ik daarvan nog wel wat bij.
Dus maar eens een e-mailtje gestuurd, of een van de traveling tailors misschien een keer wat in de buurt was. Ik heb geen zin helemaal naar Amsterdam te treinen om stofjes te kijken en zij vinden mij wel wat érg ver weg wonen.
Inmiddels waren zij blijkbaar vaker tegen dat probleem aangelopen en hadden juist "de stoffendoos" bedacht. Als bestaande klant waarvan ze de maten al hebben, kan je de stofstaaltjes (en voeringen en knopen) thuisgestuurd krijgen. Kies je stofje(s), vul een bestellijstje in en stuur de stofjes terug, pak krijg je thuisgezonden. Nou, dat leek me wel wat.
Dus ik kreeg de stoffendoos. Eindeloos stofjes vergeleken, ook naast huidige pakkenspul gehouden natuurlijk. Keuze gemaakt, nog even gebeld over de bestellijst (ik begreep de opties niet, dat kon kloppen, de bestellijst bestond uit de herenpakopties). Stofjes ingepakt en afgegeven op postkantoor.
Bestelling gemaild (1 jasje, 2 broeken, in drie stofjes, graag allemaal in kwaliteit 120s). En toen bleek dat die stofjes niet in alle genoemde kwaliteiten leverbaar zijn, maar elk stofje in 1 kwaliteit. Wat er dus niet op stond. En natuurlijk had ik allemaal dure stofjes

.
Nou ja, ik was er best wat pissig over, want ik kon dat echt niet weten en het stond er ook echt nergens op. Na enig overleg komen ze me nu wat tegemoet in de extra kosten, en staat de bestelling dus.
Kortom: nieuw pak op komst.