new world order, een groter plan tot dominatie. Het volk via psychoanalyse dom houden.quote:
De NWO bestaat al sinds mensenheugenis mijns inziens. Mensen werden namelijk al eeuwen gedomineerd door een kleine groep mensen. Dat we een bepaalde curve maken is wel interesant natuurlijk qua psychologische wetenschap.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
new world order, een groter plan tot dominatie. Het volk via psychoanalyse dom houden.
quote:Freud als een van de beginselen van de NWO,
Bernays:quote:How does the historian avoid the charge he is indulging in conspiracy theory when he explores the activities of a thousand people, occupying two floors of Rockefeller Center, in their efforts to involve the United States in a major war? What should we properly call the rigging of a public opinion poll, the planting of a lover, or a fraudulent letter by an intelligence agency in order to gain information or influence policy? (p. xi)
http://www.amazon.com/exe(...)802/theindepeende-20
quote:Freud's nephew Edward Bernays helped manipulate the masses for the Illuminati. In his book "Propaganda," he wrote:
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government, which is the true ruling power of our country."
http://www.illuminati-news.com/makow030506.htm
Bedankt voor je antwoordquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:48 schreef Buschetta het volgende:
[..]
De NWO bestaat al sinds mensenheugenis mijns inziens. Mensen werden namelijk al eeuwen gedomineerd door een kleine groep mensen. Dat we een bepaalde curve maken is wel interesant natuurlijk qua psychologische wetenschap.
[..]
Het inspelen op menselijke behoeften. Zoals ik in het topic zelf aangaf, in de docu noemen ze het psychoanalyse, maar mijns inziens is het een vorm van conditionering. (bv. vrolijke mensen die cola drinken, een mooie vrouw die bij een auto staat enz.).quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat is de relatie tussen psychoanalyse en handelsreclame?
Dat is eerder suggestie.. Ik zou het geen psychotherapie willen noemen, of analyse..quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het inspelen op menselijke behoeften. Zoals ik in het topic zelf aangaf, in de docu noemen ze het psychoanalyse, maar mijns inziens is het een vorm van conditionering. (bv. vrolijke mensen die cola drinken, een mooie vrouw die bij een auto staat enz.).
Als je de filmpjes checked en met name "the century of the self" , zie je iig hoe Freud gebruikt werd.
Ik spreek ook niet over psychotherapie maar over psychoanalytische inzichten?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is eerder suggestie.. Ik zou het geen psychotherapie willen noemen, of analyse..
En wie is dan die wereld monarch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:52 schreef Goelie het volgende:
Edward Louis Bernays in zijn boek ' Propaganda ' (1928) :
"As civilizations become more complex, and as the need for invisible government has been increasingly demonstrated, the technical means have been invented and developed by which opinion may be regimented ".
Om toch ff dat 'invisible' 'visible' te maken:
[ afbeelding ]
Inderdaad.. Een behoorlijk goed topic!quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik spreek ook niet over psychotherapie maar over psychoanalytische inzichten?
Freud was niet enkel "psychotherapie" , hoorWat Bernays deed in Amerika was gebaseerd op de psychoanalytische inzichten van Sigmund Freud.
Dat wordt de Paus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En wie is dan die wereld monarch?
Leuk gevonden!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 03:36 schreef Goelie het volgende:
Ik heb begrepen dat Bernays en Freud vonden dat de massa een ongecontroleerde bende is, die zonder aansturing alleen hun impuls en instinct volgen. Hij vond dat die mensen 'aansturing' nodig hadden, en heeft bedacht dat de mensen in de gehele maatschappij kunnen worden veranderd van vrij denkende mensen die betrokken zijn in het systeem, naar consumerende slaven.
Hij was de eerste die producten begon te linken aan emoties, en bijvoorbeeld van auto's statussymbolen heeft gemaakt. Hij bedacht dat er van ieder product heel veel verschillende soorten kleuren en maten moeten worden verkocht, zodat mensen hun individualiteit konden uit drukken in de producten die ze gingen kopen.
Doordat die mensen voortaan alleen hun egoïstische materalistische verlangens vervulden, zou iedereen een quasi-individualistisch leven gaan leiden, en wanneer de mensen niet langer massaal samen komen, en hun hele leven inrichten, alleen om hun egoïstische verlangens te vervullen, zijn de mensen het beste in de hand te houden en te controleren.
Hij heeft ook 'subliminal advertising' bedacht, het onderbewust linken van emoties aan producten.
Hier een voorbeeld van Edward Bernays Subliminal Advertising.
Word jij al onderbewust getweaked, zie je het verborgen plaatje?
[ afbeelding ]
en nu dan?
[ afbeelding ]
Freud? Serieus? Die man zijn ideeen worden vandaag de dag in de psychologie totaal niet meer serieus genomen. Volledig achterhaald.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:20 schreef Michielos het volgende:
Beste allemaal.
Om mijn goede wil te tonen m.b.t. dit forum ( en een beetje solidair te zijn met de users hier), wil ik een topic maken over een van mijn voorbeelden, namelijk Sigmund Freud. Alhoewel zijn ideeen m.b.t. psychologie vrijwel haaks tegenover de mijne staan, vond ik hem toch een genie voor zijn tijd. Het lijkt me leuk om een BNW topic op basis van mijn vakgebied te maken
Het verhaal gaat , m.b.t. de NWO e.d. dat wij mensen middels psychoanalytische technieken als "happy machines" geprogrammeerd worden door in te spelen op onze verlangens. (om zodoende het volk dom te houden). Freud, een meester in de oude psychologie en grondlegger van de klassieke stroming de psychoanalyse, werd als groot voorbeeld gebruikt om mensen op psychologische wijze massaal te beinvloeden.
Freud had verder nog een neef, Bernays, de grondlegger van de propaganda. Goebbels gebruikte Bernays en Freudiaanse technieken om het volk gedurende de oorlog te beinvloeden. Voor jullie gemak heb ik hieronder wat typische youtube filmpjes gezet.
Denk er eens over na, zie het voor jezelf en zie het verband met het dom houden van het volk. Ik heb dan ook enkele vragen erover:
1.) Psychologie en oude psycho analyse, een sterk middel tot massa beïnvloeding ja of de nee?
2.) Zou het leven er anders uitgezien hebben zonder de input van Sigmund Freud en bernays dat het leven van menig Amerikaan en wereldburger zou gaan bepalen?
3) Freud als een van de beginselen van de NWO, al sinds het begin van de vorige eeuw in werking gezet?
Disclaimer: ikzelf denk meer aan behavioristische technieken i.p.v. aan freudiaanse technieken (te weten klassieke conditionering, assosciatie). Het einddoel blijft echter hetzelfde. Ik heb zelf alleen moeite met aan te nemen dat het volk dom gehouden wordt hierdoor en dat het voor NWO doeleinden dient. Ik vind zelf dat de reclames wel overtuigend genoeg zijn om mensen tot kopen te dwingen en ze tot "happiness machines" te maken, ik begrijp alleen de link met de NWO niet echt
o.. en de filmpjes
http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bernays
http://en.wikipedia.org/wiki/Freud
Filmpje the century of the self, heeft coole oude beelden van Freud
Freud... alhoewel niet onomstreden.. een genie voor zijn tijd (r.i.p.)
barst los, barst los
Dan vind je dit ook wel leuk,quote:Op vrijdag 19 februari 2010 03:36 schreef Goelie het volgende:
Ik heb begrepen dat Bernays en Freud vonden dat de massa een ongecontroleerde bende is, die zonder aansturing alleen hun impuls en instinct volgen. Hij vond dat die mensen 'aansturing' nodig hadden, en heeft bedacht dat de mensen in de gehele maatschappij kunnen worden veranderd van vrij denkende mensen die betrokken zijn in het systeem, naar consumerende slaven.
Hij was de eerste die producten begon te linken aan emoties, en bijvoorbeeld van auto's statussymbolen heeft gemaakt. Hij bedacht dat er van ieder product heel veel verschillende soorten kleuren en maten moeten worden verkocht, zodat mensen hun individualiteit konden uit drukken in de producten die ze gingen kopen.
Doordat die mensen voortaan alleen hun egoïstische materalistische verlangens vervulden, zou iedereen een quasi-individualistisch leven gaan leiden, en wanneer de mensen niet langer massaal samen komen, en hun hele leven inrichten, alleen om hun egoïstische verlangens te vervullen, zijn de mensen het beste in de hand te houden en te controleren.
Hij heeft ook 'subliminal advertising' bedacht, het onderbewust linken van emoties aan producten.
[ afbeelding ]
en nu dan?
[ afbeelding ]
Met als aanvulling: als mensen zo gewend zijn aan individuele rijkdom en aan het vervulen van hun materiele verlangens, raken zij in crisis als die verlangens niet meer vervuld raken. Machthebbers hebben macht genoeg om hen die zaken af te kunnen (laten) nemen en kunnen dan een oplossing voor deze crisis bieden. Dat is eigenlijk wat je nu ziet gebeuren, nu er zo over crisis wordt gesproken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 03:36 schreef Goelie het volgende:
[ afbeelding ]
en nu dan?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |