abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78128585
edit: laat maar.

[ Bericht 48% gewijzigd door Tezz op 18-02-2010 08:02:54 ]
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_78128712
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 @ 07:34 schreef Tezz het volgende:
@RenRen: hopelijk is deze post niet als reactie bedoeld op mijn post? Ik doe verdorie mijn best om ervaringen te delen en een heel verhaal te typen om mijn ervaringen te delen in je topic en dan krijg je zo'n reactie?
Als je het onderste leest, zie je dat er staat dat het bedoeld is voor Vandaag Want toen ik reageerde was jouw post er nog niet, daarom heb ik hem even aangepast.
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:39:39 #28
291754 Suzanne-
-- Nil volentibus arduum --
pi_78131527
Dan doet zich hier nog een ander puntje aan. Tot dusver ken ik weinig mensen (ik zeg ken ik, want ze zullen er vast wel zijn) die een chihuahua hebben die overweg kan met katten.

Het gaat je vast heel raar klinken wat ik nu zeg, geloof het of niet, maar chihuahua's zin van oorsprong Mexicaans, en raar maar waar, het is een kruising waar ooit een rat in meegekruist is. (dus als iem een grapje maakt daar loopt een rat aan een lijntje, zit er nog een kern van waarheid in ook haha) anyway katten reageren heel anders op een chihuahua dan op andere rassen. Mijn ouders hebben een Jack Russel (overigens ook geen kattenliefhebber) maar katten reageren anders op hem dan op mijn hondje!

Daarnaast het hele verhaal van ermee lopen pronken, dat slaat nergens op. Natuurlijk zijn er mensen die dat (shows lopen enz) doen, maar dat is in verhouding een kleine groep! Ik heb een stamboom gekocht bij een rasfokker omdat ik zeker wil weten dat de omstandigheden van de moeder (en vader) goed zijn, dan de hondjes geent en in beginsel (de eerste weken) goed zijn opgevoed. Ik wilde niet het risico lopen dat ik een hondje kocht met een waterhoofdje. Zoals ik al zei, kruisingen zijn vaak sterker. Echter zorg ervoor dat je het hondje wel bij iemand koopt die je via via kent en niet iemand via marktplaats ofzo!

Wat betreft de prijs, die prijzen die jij noemt klinken mij juist in de oren als prijzen van broodfokkers. Mijn hondje kostte 800 euro (nu 3,5 jaar geleden) de prijzen zullen wel iets verandert zijn, maar ik geloof nooit dat ze nu ineens boven de 1200 euro kosten! Dat zijn de mensen die er een slaatje uit willen slaan....
pi_78131703
Volgens mij kunnen ratten echt niet met honden gekruist worden hoor.
pi_78131714
@ Suzanne
Ligt dat er niet net aan wat die katten gewend zijn? Katten zijn altijd heel fel tegen dieren die ze niet kennen, eigenlijk alleen niet als ze nog pup zijn (Eigen ervaring).

Nee, nee, we waren alleen via marktplaats aan het kijken om te zien wat de mogelijkheden zijn, wat er allemaal is, snap je? Niet om daar echt een hond vandaan te halen. Ik vind kruisingen ook gewoon heel lief, stiekem ben ik een beetje verliefd op de kruising tussen maltezers en chihuahua;s. Ik zou het jammer vinden als die echt helemaal nergens te krijgen zijn zonder dat ik bij een broodfokker raak (Aangezien ik geen vrienden/collega's/buren heb met zulke hondjes).

Misschien gaan we uiteindelijk toch voor een langharige, maar dan moeten we even sparen. Even lang, maar goed.

Oh echt? Vandaar. We dachten dat overal te zien, maar dat valt dus hartstikke mee. Dat brengt weer een ander perspectief hierin, even straks doorspelen aan mijn moeder.
pi_78131802
Als een hond vanaf pup bij katten zit kan dat best goed gaan.
pi_78131831
Als je het geld niet hebt om een rashond te kopen met papieren bij een erkende fokker van een rasvereniging, ga dan eens in het asiel kijken.

De opmerking is al eerder geplaatst, dat als je nu het geld niet hebt om een rashond te kopen, maar ik zeg het nog maar een keer, hoe denkt ze dan de hond te kunnen onderhouden als er wat moet gebeuren? Bij veel broodfok hondjes zijn er genetische afwijkingen wat een verzekering niet altijd dekt. Naast dat een hondje uit de broodfok vaak iets mankeert, wat denk dat ze de moeder hond aandoet? Die 4 nesten per jaar mag geven onder barre omstandigheden?

Dus what to do? Lekker op www.dierenasiels.com kijken en zoeken naar een leuk klein hondje die een nieuw huisje nodig heeft.
pi_78131937
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:49 schreef Taiga het volgende:
Als je het geld niet hebt om een rashond te kopen met papieren bij een erkende fokker van een rasvereniging, ga dan eens in het asiel kijken.

De opmerking is al eerder geplaatst, dat als je nu het geld niet hebt om een rashond te kopen, maar ik zeg het nog maar een keer, hoe denkt ze dan de hond te kunnen onderhouden als er wat moet gebeuren? Bij veel broodfok hondjes zijn er genetische afwijkingen wat een verzekering niet altijd dekt. Naast dat een hondje uit de broodfok vaak iets mankeert, wat denk dat ze de moeder hond aandoet? Die 4 nesten per jaar mag geven onder barre omstandigheden?

Dus what to do? Lekker op www.dierenasiels.com kijken en zoeken naar een leuk klein hondje die een nieuw huisje nodig heeft.
We willen een puppy, en niet een mooi verhaal van een asiel. Hebben we al overwogen. Ga nou maar weg met je geneuk over geld, heb het nu wel gezien.
pi_78132018
Ik denk dat asiels minder mooie verhalen hebben dan broodfokkers. Naar mijn idee zijn asielmedewerkers gewoon eerlijk over de dieren, niks geen mooie verhalen hoor. Zo'n asiel wil alleen maar het best voor zo'n beestje. En daar mag je alleen maar blij mee zijn.
pi_78132046
Wij hebben gewoon besloten geen dier te willen uit een asiel. Waarom is iets voor ons, dit is gewoon ons besluit.
pi_78132056
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:52 schreef RenRen- het volgende:

[..]

We willen een puppy, en niet een mooi verhaal van een asiel. Hebben we al overwogen. Ga nou maar weg met je geneuk over geld, heb het nu wel gezien.
Puppen zitten ook in het asiel Als je maar zoekt.

En geneuk over geld...dat ga je toch krijgen. Iedereen hier probeert alleen maar aan te geven dat het geen knuffel is wat je koopt maar dat het naast de aanschaf ook maandelijks geld kost en soms ook onverwachte uitgaven met zich meebrengt. Daar moet je wel op voorbereid zijn! Goed voer is ook niet gratis en ook de entingen en de ontwormingen en ontvlooiingen zijn helaas niet gratis.
pi_78132069
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:54 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik denk dat asiels minder mooie verhalen hebben dan broodfokkers. Naar mijn idee zijn asielmedewerkers gewoon eerlijk over de dieren, niks geen mooie verhalen hoor. Zo'n asiel wil alleen maar het best voor zo'n beestje. En daar mag je alleen maar blij mee zijn.
Precies.
pi_78132085
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:56 schreef RenRen- het volgende:
Wij hebben gewoon besloten geen dier te willen uit een asiel. Waarom is iets voor ons, dit is gewoon ons besluit.
Nee, van een onbetrouwbare fokker wel?
pi_78132165
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:56 schreef Taiga het volgende:

[..]

Puppuy zitten ook in het asiel Als je maar zoekt.

En geneuk over geld...dat ga je toch krijgen. Iedereen hier probeert alleen maar aan te geven dat het geen knuffel is wat je koopt maar dat het naast de aanschaf ook maandelijks geld kost en soms ook onverwachte uitgaven met zich meebrengt. Daar moet je wel op voorbereid zijn! Goed voer is ook niet gratis en ook de entingen en de ontwormingen en ontvlooiingen zijn helaas niet gratis.
Ik heb gekeken bij die link die je stuurde, maar ze hebben geen hondje die wij willen. Hoorde ook dat er zelden kleine (ras-)pups zijn in een asiel en dat, als ze er zijn, ze bijna direct weg zijn.

Joh, denk je nou echt dat ik denk dat een hond alleen een knuffel is Het onderhoud is niet aan mij, dat ligt bij mijn moeder, ik heb daar gewoon niets mee te maken. We hebben al huisdieren, en ik ben heus niet achterlijk dat ik denk dat je een hond neerzet en dat hij daar dan maar mooi blijft zitten. Ik weeeet dat het tijd en moeite kost, en dat hebben we er voor over, alleen kosten vooraf (De eenmalige kosten van het aanschaffen van een hond) daar hebben wij hier thuis een andere mening over. En dat die inentingen niet gratis is, des de meer reden om geen hond te willen van 1500 euro, amirite.

We zijn heus wel goed voorbereid, nu al, en we nemen hem ook pas over een halfjaar.
pi_78132196
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:57 schreef Taiga het volgende:

[..]

Nee, van een onbetrouwbare fokker wel?
Lees de OP, daarom open ik dit topic, om daar niet terecht te komen. Geen asielhond, geen broodfokker, gewoon een lief hondje bij iemand die te vertrouwen is. Er is heus meer dan Fokker, Broodfokker en Asiel. Er zijn nog wel mensen die te vertrouwen zijn met een nestje.
pi_78132230
Wij zouden misschien ook wel het liefst een schattige kitten willen, of een pup. Maar dat doen we niet, omdat we wel eens van huis zijn. Daarom hebben we ook gekozen voor een oudere kat, want die verdienen ook een thuis.

Straks heb je een pup, een pup met allemaal gezondheidsproblemen omdat jij daar niet goed gekeken hebt?
pi_78132266
Waar niet goed gekeken heb? Bij het Asiel?
pi_78132293
Inentingen zijn nooit gratis, dat weet je van te voren.

Wij hebben een teckel zonder stamboom gehad. Maag/darm infecties, slechte tanden en nog meer van dat soort dingen.
pi_78132324
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:02 schreef RenRen- het volgende:
Waar niet goed gekeken heb? Bij het Asiel?
Nee bij een kruising. Omdat je niet weet welke gezondheidsproblemen er in zo'n lijn zitten.
pi_78132344
Ik weet dat ze niet gratis zijn, maar dat is het punt hier helemaal niet.

Oke, dat kan. Dat is vervelend. En dat wil ik niet. Maar niet iedereen heeft ongezonde dieren.
pi_78132360
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:04 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Nee bij een kruising. Omdat je niet weet welke gezondheidsproblemen er in zo'n lijn zitten.
Daarom lezen we ons eerst een tijdje in voor we een hond nemen. Maar ik hoor overal dat kruisingen sterker zijn dan rashonden, dus ik weet niet wat het punt hier nou van is..
pi_78132438
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:04 schreef RenRen- het volgende:
Ik weet dat ze niet gratis zijn, maar dat is het punt hier helemaal niet.

Oke, dat kan. Dat is vervelend. En dat wil ik niet. Maar niet iedereen heeft ongezonde dieren.
Dat is het punt wel, want je loopt de hele tijd te zeuren dat het zo duur is. Doe het dan gewoon niet als je dat er niet voor over hebt. Een hond kost gewoon veel geld, klaar.

En je kan er niet altijd van uitgaan dat kruisingen sterker zijn dan rashonden. Ik ken genoeg kruisingen die meer gezondheidsproblemen hebben dan onze rashond met stamboom. Die overigens geen 1500 euro was.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:08:02 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78132458
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:39 schreef Suzanne- het volgende:
Dan doet zich hier nog een ander puntje aan. Tot dusver ken ik weinig mensen (ik zeg ken ik, want ze zullen er vast wel zijn) die een chihuahua hebben die overweg kan met katten.

Het gaat je vast heel raar klinken wat ik nu zeg, geloof het of niet, maar chihuahua's zin van oorsprong Mexicaans, en raar maar waar, het is een kruising waar ooit een rat in meegekruist is. (dus als iem een grapje maakt daar loopt een rat aan een lijntje, zit er nog een kern van waarheid in ook haha) anyway katten reageren heel anders op een chihuahua dan op andere rassen. Mijn ouders hebben een Jack Russel (overigens ook geen kattenliefhebber) maar katten reageren anders op hem dan op mijn hondje!

Daarnaast het hele verhaal van ermee lopen pronken, dat slaat nergens op. Natuurlijk zijn er mensen die dat (shows lopen enz) doen, maar dat is in verhouding een kleine groep! Ik heb een stamboom gekocht bij een rasfokker omdat ik zeker wil weten dat de omstandigheden van de moeder (en vader) goed zijn, dan de hondjes geent en in beginsel (de eerste weken) goed zijn opgevoed. Ik wilde niet het risico lopen dat ik een hondje kocht met een waterhoofdje. Zoals ik al zei, kruisingen zijn vaak sterker. Echter zorg ervoor dat je het hondje wel bij iemand koopt die je via via kent en niet iemand via marktplaats ofzo!

Wat betreft de prijs, die prijzen die jij noemt klinken mij juist in de oren als prijzen van broodfokkers. Mijn hondje kostte 800 euro (nu 3,5 jaar geleden) de prijzen zullen wel iets verandert zijn, maar ik geloof nooit dat ze nu ineens boven de 1200 euro kosten! Dat zijn de mensen die er een slaatje uit willen slaan....
Whaha wat een larie verkondig jij!

En je hebt er zelf 1?
Mijn chihuahua's zijn dol op katten, mn andere honden jagen er op.
Ik heb er zelf 2 , van goede fokkers, en die kostten 10 jaar geleden al 1500 gulden daar, die prijs is gewoon europrijs nu hoor, ik ken nog fokkers genoeg.
Ik zou via de rasvereniging een fokker zoeken als ik TS was, dan weet je dat het geen broodfokker is, en zelf gaan kijken of je het daar fijn vindt zoals de honden gehouden worden.
De prijs zegt niks over slaatjes slaan of niet, prijzen tussen de 1000 en 1500 euro zijn echt standaard nu, zelf met een uitloop naar boven voor showhondjes.
En je idee over hondenshows klopt ook al niet.
Wat ik pronken vind is mensen die met hun aangeklede chihuahua's in draagtassen door de stad paraderen.
Als je showt, dan ben je bewust bezig met je ras en wil je graag zien of je hond aan de rasstandaard voldoet.
Mensen vergeten dat chihuahua's echte honden zijn, ze voeden ze vaak amper op, vinden het gekef prettig, de hondjes worden niet goed zindelijk omdat ze op de kattenbak mogen binnen etc etc.
Mijn honden wandelen met gemak 2 uur door de sneeuw zonder kleren en zonder riem.
Mijn oudste chihuahua luistert zo goed dat ie overal en altijd losloopt, die staat echt perfect onder appèl zonder dat ik er ooit een cursus mee gedaan heb.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:08:43 #49
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78132475
Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om gewoon bij een particulier een pup te kopen en zeker te weten dat het geen broodfok is. Als je iemand vind ie gezonde ouderdieren heeft, die allebei aantoonbaar ingeent zijn, die je een pupje aanbieden die netjes een paspoort heeft, 2 keer ingeent en ontwormd is en niet veel meer vraagt dan de kosten die ze gemaakt hebben dan denk ik dat je redelijk veilig zit.

Maar ik denk dat je (zeker met een hondje die op dit moment enorm populair is) weinig kans hebt.

Ik heb echter al zooo veel verhalen gelezen en gehoord, tot aan vervalste inentingboekjes aan toe dat ik me er persoonlijk nooit aan zou wagen. Ik spaar dan liever een paar maanden door zodat ik gewoon een fokker kan zoeken die me bevalt, die aangesloten is bij een rasvereniging waarmee ik voor mezelf een veiligheid inbouw maar ook zeker weet dat er van de moeder niet in de afgelopen tijd buitensporig veel nestjes zijn geweest.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_78132500
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:00 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Lees de OP, daarom open ik dit topic, om daar niet terecht te komen. Geen asielhond, geen broodfokker, gewoon een lief hondje bij iemand die te vertrouwen is. Er is heus meer dan Fokker, Broodfokker en Asiel. Er zijn nog wel mensen die te vertrouwen zijn met een nestje.
Ja gelegenheidsnestjes...3 keer raden wat voor verhaal een broodfokker je moeder gaat vertellen? Mocht ze ooit ergens gaan kijken, altijd vragen waar de moeder hond is en de vader hond. In ieder geval de moeder moet aanwezig zijn. Zijn ze geent? Gechipt? Ontwormt? Waar leven de honden? In de woonkamer of in een kennel achter het huis? Hoe zijn de honden naar de mensen toe? Vraag anders eens info bij de rasvereningen over waar je op moet letten bij de aanschaf van een chihuahua. Waarschijnlijk zijn er bekende gezondheidsproblemen? Misschien aanmelden bij een forum van chihuahua's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')