Als je het onderste leest, zie je dat er staat dat het bedoeld is voor Vandaagquote:Op donderdag 18 februari 2010 @ 07:34 schreef Tezz het volgende:
@RenRen: hopelijk is deze post niet als reactie bedoeld op mijn post? Ik doe verdorie mijn best om ervaringen te delen en een heel verhaal te typen om mijn ervaringen te delen in je topic en dan krijg je zo'n reactie?
We willen een puppy, en niet een mooi verhaal van een asiel. Hebben we al overwogen. Ga nou maar weg met je geneuk over geld, heb het nu wel gezien.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:49 schreef Taiga het volgende:
Als je het geld niet hebt om een rashond te kopen met papieren bij een erkende fokker van een rasvereniging, ga dan eens in het asiel kijken.
De opmerking is al eerder geplaatst, dat als je nu het geld niet hebt om een rashond te kopen, maar ik zeg het nog maar een keer, hoe denkt ze dan de hond te kunnen onderhouden als er wat moet gebeuren? Bij veel broodfok hondjes zijn er genetische afwijkingen wat een verzekering niet altijd dekt. Naast dat een hondje uit de broodfok vaak iets mankeert, wat denk dat ze de moeder hond aandoet? Die 4 nesten per jaar mag geven onder barre omstandigheden?
Dus what to do? Lekker op www.dierenasiels.com kijken en zoeken naar een leuk klein hondje die een nieuw huisje nodig heeft.
Puppen zitten ook in het asielquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:52 schreef RenRen- het volgende:
[..]
We willen een puppy, en niet een mooi verhaal van een asiel. Hebben we al overwogen. Ga nou maar weg met je geneuk over geld, heb het nu wel gezien.
Precies.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:54 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik denk dat asiels minder mooie verhalen hebben dan broodfokkers. Naar mijn idee zijn asielmedewerkers gewoon eerlijk over de dieren, niks geen mooie verhalen hoor. Zo'n asiel wil alleen maar het best voor zo'n beestje. En daar mag je alleen maar blij mee zijn.
Nee, van een onbetrouwbare fokker wel?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:56 schreef RenRen- het volgende:
Wij hebben gewoon besloten geen dier te willen uit een asiel. Waarom is iets voor ons, dit is gewoon ons besluit.
Ik heb gekeken bij die link die je stuurde, maar ze hebben geen hondje die wij willen. Hoorde ook dat er zelden kleine (ras-)pups zijn in een asiel en dat, als ze er zijn, ze bijna direct weg zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:56 schreef Taiga het volgende:
[..]
Puppuy zitten ook in het asielAls je maar zoekt.
En geneuk over geld...dat ga je toch krijgen. Iedereen hier probeert alleen maar aan te geven dat het geen knuffel is wat je koopt maar dat het naast de aanschaf ook maandelijks geld kost en soms ook onverwachte uitgaven met zich meebrengt. Daar moet je wel op voorbereid zijn! Goed voer is ook niet gratis en ook de entingen en de ontwormingen en ontvlooiingen zijn helaas niet gratis.
Lees de OP, daarom open ik dit topic, om daar niet terecht te komen. Geen asielhond, geen broodfokker, gewoon een lief hondje bij iemand die te vertrouwen is. Er is heus meer dan Fokker, Broodfokker en Asiel. Er zijn nog wel mensen die te vertrouwen zijn met een nestje.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:57 schreef Taiga het volgende:
[..]
Nee, van een onbetrouwbare fokker wel?
Nee bij een kruising. Omdat je niet weet welke gezondheidsproblemen er in zo'n lijn zitten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:02 schreef RenRen- het volgende:
Waar niet goed gekeken heb? Bij het Asiel?
Daarom lezen we ons eerst een tijdje in voor we een hond nemen. Maar ik hoor overal dat kruisingen sterker zijn dan rashonden, dus ik weet niet wat het punt hier nou van is..quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:04 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Nee bij een kruising. Omdat je niet weet welke gezondheidsproblemen er in zo'n lijn zitten.
Dat is het punt wel, want je loopt de hele tijd te zeuren dat het zo duur is. Doe het dan gewoon niet als je dat er niet voor over hebt. Een hond kost gewoon veel geld, klaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:04 schreef RenRen- het volgende:
Ik weet dat ze niet gratis zijn, maar dat is het punt hier helemaal niet.![]()
Oke, dat kan. Dat is vervelend. En dat wil ik niet. Maar niet iedereen heeft ongezonde dieren.
Whaha wat een larie verkondig jij!quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:39 schreef Suzanne- het volgende:
Dan doet zich hier nog een ander puntje aan. Tot dusver ken ik weinig mensen (ik zeg ken ik, want ze zullen er vast wel zijn) die een chihuahua hebben die overweg kan met katten.
Het gaat je vast heel raar klinken wat ik nu zeg, geloof het of niet, maar chihuahua's zin van oorsprong Mexicaans, en raar maar waar, het is een kruising waar ooit een rat in meegekruist is. (dus als iem een grapje maakt daar loopt een rat aan een lijntje, zit er nog een kern van waarheid in ookhaha) anyway katten reageren heel anders op een chihuahua dan op andere rassen. Mijn ouders hebben een Jack Russel (overigens ook geen kattenliefhebber) maar katten reageren anders op hem dan op mijn hondje!
Daarnaast het hele verhaal van ermee lopen pronken, dat slaat nergens op. Natuurlijk zijn er mensen die dat (shows lopen enz) doen, maar dat is in verhouding een kleine groep! Ik heb een stamboom gekocht bij een rasfokker omdat ik zeker wil weten dat de omstandigheden van de moeder (en vader) goed zijn, dan de hondjes geent en in beginsel (de eerste weken) goed zijn opgevoed. Ik wilde niet het risico lopen dat ik een hondje kocht met een waterhoofdje. Zoals ik al zei, kruisingen zijn vaak sterker. Echter zorg ervoor dat je het hondje wel bij iemand koopt die je via via kent en niet iemand via marktplaats ofzo!
Wat betreft de prijs, die prijzen die jij noemt klinken mij juist in de oren als prijzen van broodfokkers. Mijn hondje kostte 800 euro (nu 3,5 jaar geleden) de prijzen zullen wel iets verandert zijn, maar ik geloof nooit dat ze nu ineens boven de 1200 euro kosten! Dat zijn de mensen die er een slaatje uit willen slaan....
Ja gelegenheidsnestjes...3 keer raden wat voor verhaal een broodfokker je moeder gaat vertellen? Mocht ze ooit ergens gaan kijken, altijd vragen waar de moeder hond is en de vader hond. In ieder geval de moeder moet aanwezig zijn. Zijn ze geent? Gechipt? Ontwormt? Waar leven de honden? In de woonkamer of in een kennel achter het huis? Hoe zijn de honden naar de mensen toe? Vraag anders eens info bij de rasvereningen over waar je op moet letten bij de aanschaf van een chihuahua. Waarschijnlijk zijn er bekende gezondheidsproblemen? Misschien aanmelden bij een forum van chihuahua's?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:00 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Lees de OP, daarom open ik dit topic, om daar niet terecht te komen. Geen asielhond, geen broodfokker, gewoon een lief hondje bij iemand die te vertrouwen is. Er is heus meer dan Fokker, Broodfokker en Asiel. Er zijn nog wel mensen die te vertrouwen zijn met een nestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |