en daarom hebben we dit maar te accepteren en moeten we lijdzaam vanaf de zijlijn toezien zonder een POOT uit te steken ?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:10 schreef Desmonkey het volgende:
Het is niet alsof het een totale verrassing is.
je hebt gelijk, zeker niet gewoon toezien maar dingen ondernemenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:57 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en daarom hebben we dit maar te accepteren en moeten we lijdzaam vanaf de zijlijn toezien zonder een POOT uit te steken ?
Waarom niet? Waarom zou men geassocieerd willen worden met een uit de hand gelopen sektarische bende zoals het katholicisme.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:57 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en daarom hebben we dit maar te accepteren en moeten we lijdzaam vanaf de zijlijn toezien zonder een POOT uit te steken ?
Maar je gaat het dan ook niet uit Gijs z'n naam doen neem ik aan?quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:42 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
Dit gaat niet om Gijs, dit gaat om die pastoor die die hostie's weigert
Had ie 'm waarschijnlijk ook niet gekregen op basis van geloofsovertuiging en regeltjes van de Bijbel. Als niet egdoopte blijf je tijdens de mis ook zitten. Alleen dat gaan ze niet navragen bij iedereen die de hostie komt halen en dit was nu toevallig wel openlijk bekend.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:06 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Wat was er gebeurd als de prins niet gedoopt of een een moslim was geweest?
En dat had je van te voren kunnen weten dat je officieel niet mee mag eten. Dat er genoeg Pastoors zijn die de regels wat versoepelen en meer 2010 zien is te beapplaudiseren, absoluut, maar dat iemand zich er wel streng aan houdt en hem dus weigert.... niet de toegang tot de kerk (niet-gedoopten mogen ook best een mis bijwonen) maar de toegang tot de hostie.... dat risico zit er dan in he.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dan had hij hem ook niet gekregen.
Maar dan was hij ook geen prins geweest denk ik...
Als je in de katholieke kerk je communie gedaan hebt, hoor je erbij. Dus dan heb je recht op een plaats aan de tafel zeg maar.
Wat die pastoor zegt is "je mag wel in mijn huis, maar je mag niet meeëten".
Ja, ik word ook geen moslim omdat ik mijn dure laarzen niet wil laten staan bij de ingangquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:30 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom zou men geassocieerd willen worden met een uit de hand gelopen sektarische bende zoals het katholicisme.
smakeloze zoete plakkerige schijfjesquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dat had je van te voren kunnen weten dat je officieel niet mee mag eten. Dat er genoeg Pastoors zijn die re regels wast soepelen en meer 2010 zien is te beapplaudiseren, absoluut, maar dat iemand zich er wel streng aan houdt en hem dus weigert.... niet de toegang tot de kerk (niet-gedoopten mogen ook best een mis bijwonen) maar de toegang tot de hostie.... dat risico zit er dan in he.
Ik heb trouwens vorige week wel een hostie gehad. Lekker puh. Ik vind ze lekker!
Het gebouw is mooi, om engeltjes te bekijken en tellen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Hosties, dat is het enige leuke ongeveer aan een hele kerkmis. Samen met de liedjes zingen
. Die preken en lezingen
...
Ja tis wel een beetje Zombie-Vampire he?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap de homo wel die graag een hostie wil, sabbelen op een stukje mannenlichaam.
Ja, maar dan moet je toch echt wel in van die oude kerken en kathedralen zijn. De nieuwe kerken zijn altijd een stuk minder indrukwekkend (ronduit lelijk).quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het gebouw is mooi, om engeltjes te bekijken en tellen.
gebeurt toch ook met dat CU raadslid in amsterdam die denkt dat HIV met bidden te genezen isquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:36 schreef PhalanX het volgende:
Het gaat om een hosti... die pastoor roept niet op om 'em kop eerst van het hoogste gebouw te gooien...
Beetje perspectief mag wel, als we dan toch verontwaardigt acties op gaan zetten, richt dan je pijlen op iets wezenlijks.
Oeps, ze hebben wel weer een bijpassende geen stijl foto van TMM bij dat artikel gezetquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:41 schreef Pieter. het volgende:
Lieve schatten, Art.1 in de grondwet is dat iedereen gelijk is en niet mag worden gediscrimineerd.
Art. 6 is dat iedereen zijn geloof mag belijden, met inachtneming van de wet, dus ook art 1.
Het is belachelijk dat zo'n pastoor ongestraft mag dicrimineren op basis van sexuele voorkeur (ik neem aan dat dat zijn motief is overigens).
Dit zomaar accepteren is het teniet doen van de strijd die geleverd is door alle minderheden om hun plek te veroveren in deze maatschappij. Elke actie om dit tegen te gaan juich ik toe!
Overigens besteedt GeenStijl er ook al aandacht aan:
http://www.geenstijl.nl/m(...)kerk_missen_ver.html
deze kathedraal in Rio de Janeiro is dan weer geweldig mooi en toch ook modernquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je toch echt wel in van die oude kerken en kathedralen zijn. De nieuwe kerken zijn altijd een stuk minder indrukwekkend (ronduit lelijk).
Dat, en die bende kinderverkrachters ontbinden en verbieden!quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:47 schreef Tha_Erik het volgende:
De scheiding tussen kerk en staat mag wel eens echt doorgevoerd worden.
Nou jah, je kan ook gewoon prinses jasmine muiltjes ipv laarzen voor de ingang laten staanquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, ik word ook geen moslim omdat ik mijn dure laarzen niet wil laten staan bij de ingang
Nou zullen er god weet (Allah weet?) in 2010 best wel Moskees zijn waar men zo coulant is me met schoenen toe te laten, maar de regel is: schoenen uit.
Ja mensen, metafoortje, I know. Niet hetzelfde.
Misschien dat ze het geld dat er voor dat gebouw hebben gebruikt konden gebruiken om de armoede te bestrijden ipv dit soort megalomane akties van die pedo's in jurken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:49 schreef Stroekie het volgende:
[..]
deze kathedraal in Rio de Janeiro is dan weer geweldig mooi en toch ook modern
http://lh3.ggpht.com/_dlk(...)p1-metropolitana.jpg
dan komt de foto niet goed tot zijn rechtquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het echt een afschuwelijk gebouw. Doet me denken aan een koeltoren en dan nog lelijker.
Je bent met deze uitspraak net zo extremist als de mensen die je veroordeelt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:52 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Dat, en die bende kinderverkrachters ontbinden en verbieden!
Alles wat doodgaat rondom mij woont in dorpen en daar hebben ze oude kerken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je toch echt wel in van die oude kerken en kathedralen zijn. De nieuwe kerken zijn altijd een stuk minder indrukwekkend (ronduit lelijk).
Sterker nog, die uitspraak van je zou rechtstreeks en letterlijk van een relifundi kunnen komen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je bent met deze uitspraak net zo extremist als de mensen die je veroordeelt.
als het COC nu eens ging voorstellen om bij de lessen homosexualiteit voor alle middelbare scholieren het kijken naar La mala education verplicht te stellenquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:53 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Misschien dat ze het geld dat er voor dat gebouw hebben gebruikt konden gebruiken om de armoede te bestrijden ipv dit soort megalomane akties van die pedo's in jurken.
Dat schijnt iets anders te zijn dan een CU in de regering.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:47 schreef Tha_Erik het volgende:
De scheiding tussen kerk en staat mag wel eens echt doorgevoerd worden.
De oude kerken van eindhoven welquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alles wat doodgaat rondom mij woont in dorpen en daar hebben ze oude kerken.
Plus die van Eindhoven zijn ook mooi
Er is een verschil tussen uitspraken doen en handelen. Ik geef mijn mening, zij voeren een beleid uit. Een beleid dat dergelijke uitspraken ontlokt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je bent met deze uitspraak net zo extremist als de mensen die je veroordeelt.
Hij doet me denken aan de 013quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:04 schreef PhalanX het volgende:
als het nou een moei effen zwar was dan was het een stuk mooier geweest, nu lijkt het op een stapel zwarte ikea dozen die ongelukkig gestapeld zijn.
Inderdaadquote:
In de jaren 70 zullen de acties van homo's ook wel irritatie hebben opgewekt, maar onder de streep heeft dat wel geleid tot het feit dat we 1 van de tolerantste landen ter wereld zijn (of in ieder geval waren tot een paar jaar terug) wat betreft homoseksualiteit, en andere minderheden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:12 schreef Steve het volgende:
Leuk dat er actie gevoerd wordt, maar zo'n actie als die van TMM, gaat dat niet averechts werken? Kan me voorstellen dat zoiets alleen maar irritatie opwekt.
maar die acie van mijnheer Pastoor van Reusel wekt ook mijn irritatie opquote:Op donderdag 18 februari 2010 17:12 schreef Steve het volgende:
Leuk dat er actie gevoerd wordt, maar zo'n actie als die van TMM, gaat dat niet averechts werken? Kan me voorstellen dat zoiets alleen maar irritatie opwekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |