Ik zei dan ook religie en niet geloofquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je hoeft je geloof ook niet op te geven. God ook niet op te geven.
De Kerk is niet God.
Ik kom er nooit, dus ik schrijf me uit. Want ik krijg wel elk jaar een acceptgiro om de kerk te steunenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Ang3l het volgende:
Ik schrijf me niet uit. Ik ben gedoopt, communie gedaan en ben gevormd.
Nooit problemen gehad. Maar goed, ik heb de confrontatie ook nooit gehad.
Onze dominee wist hetquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind kerst lief dus ik schrijf me ook niet uit. Al weet niemand in de kerk waarschijnlijk dat ik homo ben, behalve mijn familie
.
Ja, je kunt hier ook naar de Anglicaanse kerk.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:29 schreef Ang3l het volgende:
Hebben we hier eigenlijk van die vrijere afsplitsingen van het RK geloof zoals in USA bv dat episcopalian?
Oeh, de Ang3licaanse kerkquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Ja, je kunt hier ook naar de Anglicaanse kerk.
[..]quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef wonderer het volgende:
Zo'n community e.d. bij een kerk is er alleen maar als je echt fanatiek gelooft.quote:Zo'n kerk is wel meer dan iets waar je een keer per week heengaat om dezelfde rituelen uit te voeren. Het is een community, vaak behoorlijk hecht, die ook doorwerkt in de rest van je dagelijks leven, zeker in een klein dorp.
je bent welkom hoor zondagquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:35 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ja!Ik zat me al de hele week te ergeren aan dat verhaal van die homoprins die geen hostie mocht en daar wilde ik dan iets over zeggen, maar ik kon het niet, ik kón het niet...
(en ik moet nu nog rustig aan doen, merk ik nu)
Discriminatie, Traditie, Regels. Ach.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef oinaru_isan het volgende:
En protesteer dan eerder bij de Maastrichtse carnavalsvereniging De Tempeliers, waar de prins geboren moet zijn in Maastricht, en katholiek en getrouwd met een vrouw en twee kinderen moet hebben. Dat is wel discriminatie, want niets met religie te maken heeft.
Precies, en DAAR gaat het omquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:32 schreef Ang3l het volgende:
Had ie hem toch de hostie moeten geven, had ie die zonde kunnen vergeven
Ah, dus je geeft dan met dat accepteren van de hostie wel toe dat homosexualiteit een zonde is?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:38 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
Precies, en DAAR gaat het om
wat een onzin zegquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, dus je geeft dan met dat accepteren van de hostie wel toe dat homosexualiteit een zonde is?
Niemand is zonder zonde, dus afgezien van dat ie mannen neukt, zal ie ook nog wel voor andere dingen vergeven moeten worden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ah, dus je geeft dan met dat accepteren van de hostie wel toe dat homosexualiteit een zonde is?
Ik had het over "die zonde", die van homosexualiteit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niemand is zonder zonde, dus afgezien van dat ie mannen neukt, zal ie ook nog wel voor andere dingen vergeven moeten worden.
Dat heb ik dus ook... en ik ben al 15 jaar niet meer in een kerk geweest en ik mis het ook niet... ieder zijn dingquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Ang3l het volgende:
Ik schrijf me niet uit. Ik ben gedoopt, communie gedaan en ben gevormd.
Nooit problemen gehad.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Als het om geloof gaat dat in het dagelijks leven en bestuur infiltreert (CU-gezeik, leraren ontslaan etc) dan is het wat anders. Maar kerkelijke rituelen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar goed, het moge duidelijk zijn dat ik het een onbezonnen actie vind en een hoop heisa om niks. Just my 2 cents.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |